Tekst gekopieerd uit ander topic.
Zo, mijn verhaal. Moest even bijkomen na een lange reis terug met de auto.
Nou goed, vrijdag ochtend vroeg zijn mijn vriend en ik vertrokken. Vlakbij Amsterdam, richting Marczów. Ruim 900 km. planning: 9 uur rijden. We vertrokken om om kwart voor 7 sochtends en kwamen aan om kwart over 5. Niet geheel volgens planning dus haha. Ruim 11 uur lang gereden en vooral het laatste stuk flink verdwaald. Maar toch nog gelukt. Het eten stond gelijk voor ons klaar en we zijn rijkelijk ontvangen door degene die het pension onder handen heeft(en tevens het restaurantje). Gelijk alle medewerkers ontmoet. Erg leuke mensen, 2 poolse meiden (die engels spreken) en 1 nederlander, die blijft nog tot 15 juli, dus dat is leuk.

Het voelde al meteen heel goed en hecht.
Lekker gegeten en samen met vriend rondgelopen op de stud. Langzaam aan richting bed want we zouden al gauw weer vroeg op moeten. De volgende ochtend om half 9 aan het ontbijt en om 9 uur in de stallen.
Samen met de stalmanager de paarden die op stal staan(3 hengsten, 5 drachtige merries en 3 merries met veulens) voer gegeven en na een korte pauze de paarden op de weides en paddocks gegooid. Ondertussen begon het al lekker te regenen...
Stalmanager kwam naar mij toe, ja ik ga met pauze, borstel jij Picco maar alvast(1 vd 3 dekhengsten van stal, sta je dan als redelijk paardenbroekie

) en gooi zijn zadel er maar op, straks mag je lekker rijden. *slik* Nou, goed, rustig aan geborsteld en gedaan, rete zenuwachtig. maar die hengsten zijn daar zo relaxed. Totaal niet te vergelijken met NL. Die zien gelijk zwart voor hun ogen bij het ruiken van n merrie aan je handen(mijn ervaring) en hier konden ze gewoon naast elkaar in 2 boxen staan...
Nou goed, ik er opgeklommen en lekker 3 kwartier gereden, en wat was hij braaf.

Ik voelde mij behoorlijk penny op dat moment. En toen vertelde ze ook nog dat ik best goed kon rijden(terwijl ik in hier in NL niet veel voorstel) toen was mijn ego lekker gestreeld.

Daarna wat hooi in de stallen gelegd, met vriend het plaatselijke dorpje in voor boodschapjes en geluncht.
Om 2 uur weer terug in de stallen en het kwam met bakken uit de hemel vallen, het was te verschrikkelijk voor woorden. Er lagen al flinke plassen en het bleef maar komen die regen...
Maar toch met stalmanager 2 paarden opgezadeld voor een "hike" (buitenrit)
Via het erf de bossen in gereden, de paarden gleden helaas het eerste half uur continu vreselijk uit. Dus ik was in staat om om te keren, maar zij dacht er anders over en was het wel gewend dus zijn we gewoon doorgegaan.
Ik was tot op mn onderbroek doorweekt maar het kon me ook op een gegeven moment niets meer schelen, want ik was enkel aan het genieten van het uitzicht en van de heerlijke paardjes die geen stap verkeerd zetten.
En dat uitzicht... Wauw. Als ik er aan terugdenk, kippenvel... Adembenemend. Het valt gewoon niet uit te leggen. Ik wou een foto maken, maar mn handen waren zo nat, dat ik bang was dat mijn mobiel uit mn handen zou vallen

. Je keek zo op sommige stukken recht de vallei in, terwijl wij hoog in de bergen reden.

Echt prachtig.
Nou goed, terug op stal alles weer naar binnen gehaald wat naar binnen moest, gevoerd en gedaan. En ik ben gelijk wezen douchen en lekker gaan eten.
Savonds nog wezen luieren, boekje lezen etc. En toen was het alweer tijd om te slapen.
Vanochtend vroeg op en tuffen naar Nederland. Netjes in 9 uurtjes gereden en nog geezllig bij mijn vriend zn oma kunnen eten. Foto's uitgezocht en nu lekker naar bedje toe.
Ik heb nu al een prachtherrinering en kan niet wachten tot 1 juli.
Dan is het uiteraard de bedoeling ook met klanten te werken(helpen bij lesgeven - vertalen etc voor de gasten) want groot deel is NL van de gasten en de medewerkers zijn dus Pools.
Ik krijg een paar vaste paarden onder mijn hoede en want jonkies om lekker mee te oefenen. Ook zullen er heel wat veulentjes bij zijn dan.
Ik ben nog eventjes op mijn roze wolk voorlopig. Ongelovelijk dat het alweer gister was, voelt echt als een droom.