Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:06

xEliine schreef:
Ik krijg toch steeds meer stress! Nog maar 40 dagen en ik zit in Canada. Er is op de ranch geen telefoonbereik en er is beperkt internet.. Dit is echt iets waar ik me zorgen over maak. Niet dat ik niet kan zonder deze maar zou graag eens skypen met m'n familie of vriend of op zijn minst hun stem eens horen. Nu kan dat dus helaas niet. Alles zal via mail of Facebook moeten gebeuren..

Ik zou als ik jou was kijken voor een internetstick met daarop tegoed. Ik zit hier ook in de middle of nowhere zonder internetmogelijkheden, en ik heb een internetstick gekocht waarop je tegoed kan zetten. Skypen kost wat meer geld, maar dat zou ik er wel voor over hebben. :) Kan echt niet zonder die stick, heb nu altijd en overal internet op mn laptop, zonder gezeur met verbindingen en signaalsterkte.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:55

ImkeTarek schreef:
Ik heb gister reactie gehad van een stal waar ik "gesolliciteerd" had via workaway in australie.
werk wat ik ga doen is dus wel op vrijwillige basis, maar wel tegen kost en inwoning. Was helemaal happy! Goeie plek om mn reis te beginnen!

Is een stal in quirindi in new south wales. Die vrouw heeft meerdere paarden waar ze mee trickride, vrijheidsdressuur mee doet en nog veel meer. Ligt aan de rand van een enorm natuurgebied! Verder hebben ze ook nog een hoop vee, waar ook mee gewerkt word.

Heb dr nu echt helemaal zin zin!!!

Ik ben daar wel eens voor een eventing geweest., en ook bij Scone (daar in de buurt) tis wel afgelegen hoor, maar wel heel mooi. Zou je dat zelf willen niks betaald krijgen? Zijn een hoop baantjes met paarden in australie waar je wel kost inwoning en nog loon krijgt.

Ik heb ook een internetstick voor Australie (4gb :D ) als wij op wedstrijden gaan zit ik vaak op internet in de vrachtwagen, heb ik wat te doen :+

Cindequil

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:57

Zo ik ben weer thuis! Vanavond uitgebreid verslag en fotos.

1 ding is zeker. Ik ga deze zomer naar het geweldig mooie Polen!!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:50

Waikiki schreef:
ImkeTarek schreef:
Ik heb gister reactie gehad van een stal waar ik "gesolliciteerd" had via workaway in australie.
werk wat ik ga doen is dus wel op vrijwillige basis, maar wel tegen kost en inwoning. Was helemaal happy! Goeie plek om mn reis te beginnen!

Is een stal in quirindi in new south wales. Die vrouw heeft meerdere paarden waar ze mee trickride, vrijheidsdressuur mee doet en nog veel meer. Ligt aan de rand van een enorm natuurgebied! Verder hebben ze ook nog een hoop vee, waar ook mee gewerkt word.

Ik ben daar wel eens voor een eventing geweest., en ook bij Scone (daar in de buurt) tis wel afgelegen hoor, maar wel heel mooi. Zou je dat zelf willen niks betaald krijgen? Zijn een hoop baantjes met paarden in australie waar je wel kost inwoning en nog loon krijgt.

Ik heb ook een internetstick voor Australie (4gb :D ) als wij op wedstrijden gaan zit ik vaak op internet in de vrachtwagen, heb ik wat te doen :+

zou zeker liever een betaalde baan hebben, maar wat ik zo kan vinden op internet zijn dit voornamelijk sportstallen. Ik begin me hier in Nederland steeds meer te ergeren aan de mentaliteit in de sport, dus daar wil ik eigenlijk uit.. Dus dit lijkt me een goed begin en wil vanuit hier verder kijken. Ben niet van plan mijn hele reis op 1 plek te blijven zitten, wil ook wat van het land zien.
Maar ik blijf nog steeds verder kijken!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:56

Dat is voor mij ook de reden dat ik echt opzoek ben naar stages (dan wel voor kost en inwoning), waar wel geld in te verdienen is wil ik niet werken dus dan maar zo. Heb genoeg gespaard en gezien ik gratis leef (voor een groot deel dan) kan ik er hopelijk even mee verder.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:13

SpikkelFire schreef:
xEliine schreef:
Ik krijg toch steeds meer stress! Nog maar 40 dagen en ik zit in Canada. Er is op de ranch geen telefoonbereik en er is beperkt internet.. Dit is echt iets waar ik me zorgen over maak. Niet dat ik niet kan zonder deze maar zou graag eens skypen met m'n familie of vriend of op zijn minst hun stem eens horen. Nu kan dat dus helaas niet. Alles zal via mail of Facebook moeten gebeuren..

Ik zou als ik jou was kijken voor een internetstick met daarop tegoed. Ik zit hier ook in de middle of nowhere zonder internetmogelijkheden, en ik heb een internetstick gekocht waarop je tegoed kan zetten. Skypen kost wat meer geld, maar dat zou ik er wel voor over hebben. :) Kan echt niet zonder die stick, heb nu altijd en overal internet op mn laptop, zonder gezeur met verbindingen en signaalsterkte.

Oh echt? Ben wel vna Belgie.. dacht dat dit superduur was? waar heb jij die gehaald dan?

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 21:22

xEliine schreef:

Dat valt inderdaad wel tegen dan ja!
Maar goed, het is in ieder geval iets!

RoosTaffy schreef:
Wauw wat gaat iedereen naar gave plekken! En ik maar in duitsland :+

ik ben hier nu sinds donderdag, het is hier heel mooi, mooi bedrijf, mooie omgeving, prachtige paarden. En super aardige mensen.

Vrijdagochtend is er ook nog een veulentje geboren :) een prachtig merrietje met de kleur gold champagne.
<3

Klinkt goed!
Wat doe je zoal nog meer? :D

ImkeTarek schreef:

Klinkt super gaaf! :D

c_esther schreef:
Over 6 weekjes naar Gran Canaria! :)

Oh wat heerlijk! <3 :D

tweety_be schreef:
xEliine schreef:

@Eline, kan me best voorstellen dat dit je doet twijfelen en stress bezorgd. Maar hopelijk valt alles zo goed mee, dat die weken zo snel voorbij vliegen, dat je het gebruik van internet en gsm amper mist. Een onvergetelijke ervaring in de meest positieve zin, dat wens ik je alvast toe!

Ik heb net contact gehad met de reining breeding farm in Canada waar ik eind juni naartoe ga. Ik kom 24 juni aan in Vancouver, ga daar een paar dagen blijven om enkele zaken in orde te brengen met mijn reisorganisatie en wat sight-seeing te doen. En de 28ste komen ze me dan halen :)

Kreeg ook gelijk de tip om niet te veel spullen mee te nemen, boots en jeans zijn daar een pak goedkoper en ze gingen dan wel eens met me shoppen. Klonk allemaal erg goed! Kijk er helemaal naar uit :D Het begint nu wel te korten... Spannend!

Inderdaad, spannend! :D

Cindeeh schreef:
Zo ik ben weer thuis! Vanavond uitgebreid verslag en fotos.

1 ding is zeker. Ik ga deze zomer naar het geweldig mooie Polen!!

Ben heel benieuwd! :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:27

ImkeTarek schreef:
Waikiki schreef:

zou zeker liever een betaalde baan hebben, maar wat ik zo kan vinden op internet zijn dit voornamelijk sportstallen. Ik begin me hier in Nederland steeds meer te ergeren aan de mentaliteit in de sport, dus daar wil ik eigenlijk uit.. Dus dit lijkt me een goed begin en wil vanuit hier verder kijken. Ben niet van plan mijn hele reis op 1 plek te blijven zitten, wil ook wat van het land zien.
Maar ik blijf nog steeds verder kijken!

De sport mentaliteit is heel veel anders in Australia dan in Europa, ik ergerde me in het begin wel eens :+ Over de dressuur weet ik het iets minder, ik ben wel is een week op de stal van Brett Parbery geweest om te trainen en dat was echt leuk. :) Bij het springen zit het echte geld, en daar heb je ook wat meer de verwaande. Eventing is gewoon retegaaf :D

Internet is vrij duur in australia, zolang je niks download valt het wel mee..

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:43

Tekst gekopieerd uit ander topic.

Zo, mijn verhaal. Moest even bijkomen na een lange reis terug met de auto.

Nou goed, vrijdag ochtend vroeg zijn mijn vriend en ik vertrokken. Vlakbij Amsterdam, richting Marczów. Ruim 900 km. planning: 9 uur rijden. We vertrokken om om kwart voor 7 sochtends en kwamen aan om kwart over 5. Niet geheel volgens planning dus haha. Ruim 11 uur lang gereden en vooral het laatste stuk flink verdwaald. Maar toch nog gelukt. Het eten stond gelijk voor ons klaar en we zijn rijkelijk ontvangen door degene die het pension onder handen heeft(en tevens het restaurantje). Gelijk alle medewerkers ontmoet. Erg leuke mensen, 2 poolse meiden (die engels spreken) en 1 nederlander, die blijft nog tot 15 juli, dus dat is leuk. :D Het voelde al meteen heel goed en hecht.

Lekker gegeten en samen met vriend rondgelopen op de stud. Langzaam aan richting bed want we zouden al gauw weer vroeg op moeten. De volgende ochtend om half 9 aan het ontbijt en om 9 uur in de stallen.

Samen met de stalmanager de paarden die op stal staan(3 hengsten, 5 drachtige merries en 3 merries met veulens) voer gegeven en na een korte pauze de paarden op de weides en paddocks gegooid. Ondertussen begon het al lekker te regenen...

Stalmanager kwam naar mij toe, ja ik ga met pauze, borstel jij Picco maar alvast(1 vd 3 dekhengsten van stal, sta je dan als redelijk paardenbroekie :+) en gooi zijn zadel er maar op, straks mag je lekker rijden. *slik* Nou, goed, rustig aan geborsteld en gedaan, rete zenuwachtig. maar die hengsten zijn daar zo relaxed. Totaal niet te vergelijken met NL. Die zien gelijk zwart voor hun ogen bij het ruiken van n merrie aan je handen(mijn ervaring) en hier konden ze gewoon naast elkaar in 2 boxen staan...

Nou goed, ik er opgeklommen en lekker 3 kwartier gereden, en wat was hij braaf. *\o/* Ik voelde mij behoorlijk penny op dat moment. En toen vertelde ze ook nog dat ik best goed kon rijden(terwijl ik in hier in NL niet veel voorstel) toen was mijn ego lekker gestreeld. :+

Daarna wat hooi in de stallen gelegd, met vriend het plaatselijke dorpje in voor boodschapjes en geluncht.

Om 2 uur weer terug in de stallen en het kwam met bakken uit de hemel vallen, het was te verschrikkelijk voor woorden. Er lagen al flinke plassen en het bleef maar komen die regen...
Maar toch met stalmanager 2 paarden opgezadeld voor een "hike" (buitenrit)

Via het erf de bossen in gereden, de paarden gleden helaas het eerste half uur continu vreselijk uit. Dus ik was in staat om om te keren, maar zij dacht er anders over en was het wel gewend dus zijn we gewoon doorgegaan.
Ik was tot op mn onderbroek doorweekt maar het kon me ook op een gegeven moment niets meer schelen, want ik was enkel aan het genieten van het uitzicht en van de heerlijke paardjes die geen stap verkeerd zetten.

En dat uitzicht... Wauw. Als ik er aan terugdenk, kippenvel... Adembenemend. Het valt gewoon niet uit te leggen. Ik wou een foto maken, maar mn handen waren zo nat, dat ik bang was dat mijn mobiel uit mn handen zou vallen :'). Je keek zo op sommige stukken recht de vallei in, terwijl wij hoog in de bergen reden. <3 <3 Echt prachtig.

Nou goed, terug op stal alles weer naar binnen gehaald wat naar binnen moest, gevoerd en gedaan. En ik ben gelijk wezen douchen en lekker gaan eten.
Savonds nog wezen luieren, boekje lezen etc. En toen was het alweer tijd om te slapen.

Vanochtend vroeg op en tuffen naar Nederland. Netjes in 9 uurtjes gereden en nog geezllig bij mijn vriend zn oma kunnen eten. Foto's uitgezocht en nu lekker naar bedje toe.

Ik heb nu al een prachtherrinering en kan niet wachten tot 1 juli. *\%/* *\%/*

Dan is het uiteraard de bedoeling ook met klanten te werken(helpen bij lesgeven - vertalen etc voor de gasten) want groot deel is NL van de gasten en de medewerkers zijn dus Pools.
Ik krijg een paar vaste paarden onder mijn hoede en want jonkies om lekker mee te oefenen. Ook zullen er heel wat veulentjes bij zijn dan. <3

Ik ben nog eventjes op mijn roze wolk voorlopig. Ongelovelijk dat het alweer gister was, voelt echt als een droom. :+:

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:39

Cindeeh schreef:

Nou goed, vrijdag ochtend vroeg zijn mijn vriend en ik vertrokken. Vlakbij Amsterdam, richting Marczów. Ruim 900 km. planning: 9 uur rijden. We vertrokken om om kwart voor 7 sochtends en kwamen aan om kwart over 5. Niet geheel volgens planning dus haha. Ruim 11 uur lang gereden en vooral het laatste stuk flink verdwaald. Maar toch nog gelukt. Het eten stond gelijk voor ons klaar en we zijn rijkelijk ontvangen door degene die het pension onder handen heeft(en tevens het restaurantje). Gelijk alle medewerkers ontmoet. Erg leuke mensen, 2 poolse meiden (die engels spreken) en 1 nederlander, die blijft nog tot 15 juli, dus dat is leuk. :D Het voelde al meteen heel goed en hecht.

Lekker gegeten en samen met vriend rondgelopen op de stud. Langzaam aan richting bed want we zouden al gauw weer vroeg op moeten. De volgende ochtend om half 9 aan het ontbijt en om 9 uur in de stallen.

Samen met de stalmanager de paarden die op stal staan(3 hengsten, 5 drachtige merries en 3 merries met veulens) voer gegeven en na een korte pauze de paarden op de weides en paddocks gegooid. Ondertussen begon het al lekker te regenen...

Stalmanager kwam naar mij toe, ja ik ga met pauze, borstel jij Picco maar alvast(1 vd 3 dekhengsten van stal, sta je dan als redelijk paardenbroekie :+) en gooi zijn zadel er maar op, straks mag je lekker rijden. *slik* Nou, goed, rustig aan geborsteld en gedaan, rete zenuwachtig. maar die hengsten zijn daar zo relaxed. Totaal niet te vergelijken met NL. Die zien gelijk zwart voor hun ogen bij het ruiken van n merrie aan je handen(mijn ervaring) en hier konden ze gewoon naast elkaar in 2 boxen staan...

Nou goed, ik er opgeklommen en lekker 3 kwartier gereden, en wat was hij braaf. *\o/* Ik voelde mij behoorlijk penny op dat moment. En toen vertelde ze ook nog dat ik best goed kon rijden(terwijl ik in hier in NL niet veel voorstel) toen was mijn ego lekker gestreeld. :+

Daarna wat hooi in de stallen gelegd, met vriend het plaatselijke dorpje in voor boodschapjes en geluncht.

Om 2 uur weer terug in de stallen en het kwam met bakken uit de hemel vallen, het was te verschrikkelijk voor woorden. Er lagen al flinke plassen en het bleef maar komen die regen...

Via het erf de bossen in gereden, de paarden gleden helaas het eerste half uur continu vreselijk uit. Dus ik was in staat om om te keren, maar zij dacht er anders over en was het wel gewend dus zijn we gewoon doorgegaan.
Ik was tot op mn onderbroek doorweekt maar het kon me ook op een gegeven moment niets meer schelen, want ik was enkel aan het genieten van het uitzicht en van de heerlijke paardjes die geen stap verkeerd zetten.

En dat uitzicht... Wauw. Als ik er aan terugdenk, kippenvel... Adembenemend. Het valt gewoon niet uit te leggen. Ik wou een foto maken, maar mn handen waren zo nat, dat ik bang was dat mijn mobiel uit mn handen zou vallen :'). Je keek zo op sommige stukken recht de vallei in, terwijl wij hoog in de bergen reden. <3 <3 Echt prachtig.

Nou goed, terug op stal alles weer naar binnen gehaald wat naar binnen moest, gevoerd en gedaan. En ik ben gelijk wezen douchen en lekker gaan eten.
Savonds nog wezen luieren, boekje lezen etc. En toen was het alweer tijd om te slapen.

Vanochtend vroeg op en tuffen naar Nederland. Netjes in 9 uurtjes gereden en nog geezllig bij mijn vriend zn oma kunnen eten. Foto's uitgezocht en nu lekker naar bedje toe.

Dan is het uiteraard de bedoeling ook met klanten te werken(helpen bij lesgeven - vertalen etc voor de gasten) want groot deel is NL van de gasten en de medewerkers zijn dus Pools.
Ik krijg een paar vaste paarden onder mijn hoede en want jonkies om lekker mee te oefenen. Ook zullen er heel wat veulentjes bij zijn dan. <3

Ik ben nog eventjes op mijn roze wolk voorlopig. Ongelovelijk dat het alweer gister was, voelt echt als een droom. :+:

Wauw klinkt super gaaf!

Ik ga vandaag alweer naar huis, reden via pb

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:47

xEliine schreef:
SpikkelFire schreef:

Oh echt? Ben wel vna Belgie.. dacht dat dit superduur was? waar heb jij die gehaald dan?

Ik heb mijne hier in Australië gekocht, was 50 dollar (ongeveer 30 euro) voor de stick. Volgens mij kan je het overal wel halen waar ze electronica verkopen. Inderdaad niet downloaden en niet teveel/ telang skypen en dan valt het heel erg mee.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:46

Wauw Cindeeh, wat gaaf!!!
Boven verwachting dus? :)

Ben benieuwd naar de foto's!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:57

Gowlan schreef:
Wauw Cindeeh, wat gaaf!!!
Boven verwachting dus? :)

Ben benieuwd naar de foto's!

Echt wel!

Ik ga een blog aanmaken, zal eens kijken of ik dar wat foto's kan dumpen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:53

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:22

Wauw dat klinkt super leuk Cindy!
Leuk ook dat je een blog bij gaat houden :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:22

Kim_Evendi schreef:
Wauw dat klinkt super leuk Cindy!
Leuk ook dat je een blog bij gaat houden :D

Ja is ook leuk voor later! :-)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:40

Lienek schreef:
Geen idee.
Ik denk te beginnen met wat farming of toch wat meer in de paarden en van daar uit kijk ik verder naar eventueel iets in het toerisme oid

Farming loopt van 1 juni t/m 31 mei. Ben dus bang dat je voor dit jaar te laat zult gaan zijn. Wij kunnen altijd wel iemand gebruiken of andere nederlanders vinden die op zoek zijn naar een worker in de omgeving van invercargill (meest zuidelijke puntje van het zuider eiland)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:56

daffie1986 schreef:
Lienek schreef:
Geen idee.
Ik denk te beginnen met wat farming of toch wat meer in de paarden en van daar uit kijk ik verder naar eventueel iets in het toerisme oid

Farming loopt van 1 juni t/m 31 mei. Ben dus bang dat je voor dit jaar te laat zult gaan zijn. Wij kunnen altijd wel iemand gebruiken of andere nederlanders vinden die op zoek zijn naar een worker in de omgeving van invercargill (meest zuidelijke puntje van het zuider eiland)

Ja klopt!
Vandaar dat ik het als optie open houdt.
Oh wat leuk! Ken je toevallig patrick? Volgens is hij nu weer op weg naar Nederland.

Ik ben ook nog niet actief op zoek naar iets. Kan sowieso altijd terecht bij mijn beste vriendinnen in Levin en dan van daar uit op zoek.
Nog even afwachten hoe en wat.
Maar mocht je nog personeel nodig hebben in de toekomst dan staat mijn mailbox open.

Ik kon ook eventueel in australie in een pub aan de slag maar australie trekt mij dan weer niet zo. Geen idee waarom eigenlijk haha

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:05

Cindeeh schreef:

Klinkt super goed joh!
Wel eens van rain leggs gehoord? Ideaal met buiten rijden in de regen!
Had ze zelf gekocht vorig jaar voor in België en daar heeft het de eerste dagen ook flink geregend maar was toch wel aardig droog met dat ding!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:06

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:08

Cindeeh, wat leuk!
Ik wilde daar eerst ook heen gaan maar en dat zal dan wel aan het land liggen, het loon vond ik echt te laag. Had toendertijd nog een paard te onderhouden dus dan kon ik ook niet sparen.

Maar als geld geen probleem was geweest dan had ik sowieso wel willen doen.
Ik hou wel van die tinkers en tenminste een stuk rustiger dan al die sensibele springpaarden haha

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:42

Shoot zo niet gedacht aan mijn abbo.. In Canada heb ik gewoon doorbetaald, was maar drie maanden en nog wel te overzien aan kosten maar nu weet ik niet hoe lang ik weg blijf en de kosten zullen wel de pan uit rijzen, en gezien ik geen gebruik ga maken van dat ding.. Zonde!!!

Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik ga kijken voor contractovername gezien mijn abbo nog loopt tot begin 2015!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:48

Ik laat mijn abbo gewoon lopen... overnemen/afkopen was geen optie qua bedrag.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:56

Volgens hi Kost het overnemen zo'n kleine 60 euro, mobiel is verder in prima staat. Dat heb ik er dan nog wel voor over!

Ik ga nooit, maar dan ook nooit meer een abbo nemen. Stelletje naaiers zijn het die bedrijven, doe mij maar een nokia die 10 jaar mee gaat en 15 euro in de maand kost oid.. ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:49

Ja, mijn abo loopt ook nog steeds, lekker weg gegooid geld..

Als ik terug ben ga ik voor een sim-only. Aangezien ik geen idee heb wanneer ik waar naar toe vertrek heb ik geen zin om weer aan een peperduur contract vast te zitten.