Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hoe worden de paarden daar bij jullie beslagen ? Zijn er ook bij die op van die '' halve '' ijzers voor racers lopen ? Zo'n dun ijzertje dat enkel onder de voorste helft van de voet ligt...weet niet goed hoe het anders te omschrijven...
ik ga je echt beter volgen
su per interessant en leerzaam ook 
heb jij ook vrije dagen? ik heb van 1tje gelezen, heb je omgeving gezien? of ben je alleen maar werken werken werken werken
)...
) en 1 merrie is al naar de hengst vertrokken (ze hadden vorig jaar Rhino hier, en dus veel afgestoten veulens
geloof 8 in totaal... En dus gaan de niet-drachtige merries nu al naar de hengsten toe)
je schrijft zo enthousiast 

) voor de rest word Josey morgen klaargemaakt! (wassen, vlechten e.d.)
Borsttuig hetzelfde zijn van elastiek gemaakt, en als het breekt ben je de sjaak 
Dus dierenarts gebeld die er uiteindelijk om 11u was, en bleek een blokkade te zijn, geloof in zijn slokdarm, dus een buis z'n keel in, hoe of wat precies weet ik niet want was er niet bij... M'n arme ventje
Geloof dat het nu goed gaat, ga zo weer richting stal dus dan zal ik het wel zien... Was er gister (helaas) niet bij...

oftewel over ongeveer twee weken nog een keer racen... Ze deed het overigens wel heel goed, alleen kon de jockey haar niet houden waardoor ze aan het einde niet meer sneller kon en op hetzelfde tempo bleef en dus achter kwam te liggen... Ach ja... Volgende keer beter 
), en zegt hier dus niet zoveel over de hoogte van het paard..
Tenminste dat is hoe het aan mij is uitgelegd
EIgenlijk is het geen ras maar meer een type paard wat ze ermee bedoelen.ArGieVai schreef:Nop, een irish cob is hier gewoon een bonte gefokt door tinkers (gypsy's, travellers, kampers), en zegt hier dus niet zoveel over de hoogte van het paard..
Tenminste dat is hoe het aan mij is uitgelegd
Zit het eerste half uur tussen dressuur en springlengte in (voornamelijk omdat we eerst in de bak rijden, en ik dan wel been wil kunnen gebruiken) en daarna gaan ze zo'n 8 gaten omhoog
Zit nog steeds niet jockey-kort maar dat word ook niet van me verwacht, zou het wel een keer willen doen, maar geloof dat de baas daar niet zo blij van word, hij zegt altijd "dan had ik wel jockeys ingehuurd in plaats van dressuur/spring ruiters".
En zorg dat je een proefperiode hebt! Is ook wel fijn, dat beide partijen kunnen kijken of het ze bevalt
Welke grote stad zit je het dichtst bij? Nog steeds de beste tip die ik heb gekregen is neem echt hele goede regenkleding mee, heb ik niet gedaan, ik heb het hier gekocht, maar het is wel echt een must, helemaal omdat ik geen binnenbak heb rij ik regelmatig met een regenbroek aan die ik in mijn chaps prop, rijd prima en ik blijf droog! Tenminste, kan max. 3 á 4 paarden rijden met de regenkleding die ik heb, dan moet ik weer wisselen van kleding (de regen komt hier overal doorheen), gelukkig hebben we de laatste tijd prachtig weer!

Oké, hij heeft nog heel veel moeite met van achter goed doorkomen, aanleuning is soms nog te instabiel omdat hij niet altijd snapt dat hij de hand mag opzoeken ipv erachter kruipen of eruit drukken, en er is nog heel veel scheefheid waar we aan moeten werken, maar de vooruitgang is echt niet normaal...
luie donder... 

Ben er een paar keer in de buurt geweest. Heel mooi. Bevalt het allemaal nog? Ga je langer blijven en je paard over halen?