Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:43

Ik ben benieuwd wat het bij jou uiteindelijk word Rockey.
Wij gaan in augustus naar Egypte maar willen binnenkort even informatie peilen bij het reisbureau (vakantiexperts).. Als we om kunnen boeken doen we het maar ik denk dat ze dat nu nog niet zomaar doen.

Verder probeer ik maar positief te blijven..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:56

Zou gewoon afwachten...... gok dat er dit jaar erg goedkope lastminutes te krijgen zijn voor Egypte ;)
Reisbureaus kunnen nu nog echt niks zeggen over augustus.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:17

Eind april heb ik een week vrij. Nu wil ik er graag even tussen uit. In welke landen in Europa is het weer dan oke? Het hoeft geen 30 graden te zijn. Maar wil graag mijn dikke jassen thuis laten.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:21

Wij gaan gewoon het zonnetje opzoeken in het Zuiden van Frankrijk (lekker 2 weekjes paardrijden en genieten van het zonnetje !) en ook een weekje in .. nuja, gewoon Nederland :D Gaan 'normaalgezien' een weekje met de huifkar rondtrekken door Nederland (welke plek weet ik even niet meer). Kijk ernaar uit! Lijkt me hartstikke spannend, zo een weekje enkel paard en kar! Mijn vriend heeft het vorig jaar al gedaan, maar dit jaar ga ik ook mee. Lijkt me zo spannend! Hoop als het meevalt, volgend jaar mijn paard ook mee te pakken. (dit jaar is het met een gehuurd paard van de organisatie want zonder eigen trailer is het niet echt betaalbaar van 1 week op vakantie te gaan met paard)
Hartstikke spannend! :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:58

zoals het er nu naar uit ziet, gaan wij gewoon nog op vakantie naar Hurghada in Egypte :)

daar worden juist veel toeristen naar overgebracht, en is het veilig.

we hebben nog 6 weken, dus als er iets veranderd , boeken we natuurlijk om

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:38

Ik ga dit jaar voor 10 dagen naar de Malediven. Duiken, duiken en nog eens duiken en ik hoop dat ik de manta roggen tegenkom, dat zou fantastisch zijn!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:45

Ik lees hier al een poosje mee, maar kwam dit toevallig tegen op de site van Arke:

Reizen naar Sharm el Sheikh in Egypte tot en met maandag 12 mei geannuleerd.
Op grond van het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor Egypte heeft TUI Nederland vooralsnog besloten om vakanties van Arke, Holland International en vluchten van Arkefly met vertrek tot en met maandag 12 mei naar Sharm el Sheikh te annuleren.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:51

Het is een soort van zon vakantie voor mij alleen dan in nederland!
Ik ga naar roermond voor 3 weken als vrijwilliger van het nawaka (waterscout kamp)
En hier zal ik het hoofd zijn van de creatent:)
Nu inderdaad hopen op heerlijk weer.. maar je weet het maar nooit in dit kikkerlandje

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:00

Gisteren hoorde ik dat het een lange hete zomer zou worden! ^^

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:00

*\o/* *\%/* *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:03

Net als die horrorwinter zeker ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:07

Ik ga eerst in mei een weekje naar de zon in Portugal.
Dit jaar zijn allebei mijn wintersportvakanties gecancelled dankzij mijn werk...
In het najaar wil ik eigenlijk naar Bangladesh en India.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:42

Mootje schreef:
Ik ga eerst in mei een weekje naar de zon in Portugal.
Dit jaar zijn allebei mijn wintersportvakanties gecancelled dankzij mijn werk...
In het najaar wil ik eigenlijk naar Bangladesh en India.

;-)) En kom je dan bij ons koffie drinken Mootje?
Het is nu al superlekker weer, ruim 20 graden, zonnetje... heerlijk weer om te tuinen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:45

manzano schreef:
Net als die horrorwinter zeker ;)

Mijn gedachte :+ Echt zulke flauwekul die lange termijn voorspellingen. Ze kunnen nog niet eens een week betrouwbaar voorspellen, laat staan een hele zomer.
Manzano, jij al plannen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:16

Countrygirl, ik zit in Galé zonder eigen vervoer, dus dat is helaas te ver weg :D

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:51

Mensen ervaring met Gambia?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:35

Aranel schreef:
Wij gaan kamperen in Oostenrijk 2 weken :)
Vlakbij de grens van Italië en Slovenië, dus genoeg ruimte voor uitstapjes. En een lekker temperatuurtje :D

oehhh, dit vind ik wel interessant! ik ben dit jaar voor het eerst met de auto als ik mijn examen haal. is dat te doen? :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:18

femo schreef:
Aranel schreef:
Wij gaan kamperen in Oostenrijk 2 weken :)
Vlakbij de grens van Italië en Slovenië, dus genoeg ruimte voor uitstapjes. En een lekker temperatuurtje :D

oehhh, dit vind ik wel interessant! ik ben dit jaar voor het eerst met de auto als ik mijn examen haal. is dat te doen? :D

Pfoe, geen idee.. Het is wel 'even' 10 uurtjes rijden natuurlijk. Maar goed, als je kunt rijden kun je rijden :+

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:12

Hallo Allemaal,

Ik heb dit jaar voor éénmaal 2 weken meivakantie. Nu blijkt het dat je in de eerste week van de meivakantie ontzettend goedkoop richting de zon kan. (Ik werk in het onderwijs, dus ben altijd gebonden aan de hoge prijzen.)

Ik ben echt onwijs toe aan een weekje zon. Maar er is niemand die mee kan. M'n vriend kan niet vrij krijgen, vriendinnen ook niet etc. etc. Alleen een vliegvakantie boeken en dan alleen in de zon liggen is niet echt mijn ding.

Aangezien ik altijd al een keer op paardrijvakantie heb gewild (ben ondertussen 27 en nog steeds niet gedaan), leek dit mij een uitstekende kans om zon en paarden te combineren.

Vandaar mijn vraag:

Zijn er mensen die een leuke, zonnige paardrijvakantie/bestemming weten voor in de meivakantie? Er hoeft van mij niet alleen maar gereden te worden. Een dagje een stad bekijken of een dagje aan het strand liggen er bij is ook helemaal prima of lekker een terrasje pakken.

Ik wil gewoon graag ergens naar toe met garantie op lekker weer!

Misschien zijn er zelfs wel mensen die zin hebben om mee te gaan? Ik ben overal voor in!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Anika

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:36

mvrdehaan schreef:
Hallo Allemaal,

Ik heb dit jaar voor éénmaal 2 weken meivakantie. Nu blijkt het dat je in de eerste week van de meivakantie ontzettend goedkoop richting de zon kan. (Ik werk in het onderwijs, dus ben altijd gebonden aan de hoge prijzen.)

Ik ben echt onwijs toe aan een weekje zon. Maar er is niemand die mee kan. M'n vriend kan niet vrij krijgen, vriendinnen ook niet etc. etc. Alleen een vliegvakantie boeken en dan alleen in de zon liggen is niet echt mijn ding.

Aangezien ik altijd al een keer op paardrijvakantie heb gewild (ben ondertussen 27 en nog steeds niet gedaan), leek dit mij een uitstekende kans om zon en paarden te combineren.

Vandaar mijn vraag:

Zijn er mensen die een leuke, zonnige paardrijvakantie/bestemming weten voor in de meivakantie? Er hoeft van mij niet alleen maar gereden te worden. Een dagje een stad bekijken of een dagje aan het strand liggen er bij is ook helemaal prima of lekker een terrasje pakken.

Ik wil gewoon graag ergens naar toe met garantie op lekker weer!

Misschien zijn er zelfs wel mensen die zin hebben om mee te gaan? Ik ben overal voor in!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Anika

Huh? Ik had jou toch allang antwoord gegeven? Of was dat in een ander topic?
Hihi... ben ik nou zo in de war? Nee toch?

Allemaal fijn weekend!

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 01:47

Ja klopt, maar dat topic werd gesloten, want ik moest m'n vraag hier stellen. Dus vandaar dat ik het hier nogmaals neergezet heb!

Helaas nog geen reacties...

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:18

Ik meld me hier ook maar eens!

Moet nog wat boeken, maar oooohhh wat lastig. Ga samen met m'n vriend en we willen niet de hele dag aan het strand zitten dus ook nog leuke dingen bekijken/doen.

Zat zelf te denken aan Tenerife, maar als iemand hier nog iets weet waar ik echt heen moet? Wel graag in Europa :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:01

Ik ga in juli 8 dagen naar Cyprus! Met 3 vriendinnen. We gaan naar het plaatsje Kyrenia, iemand hier die nog leuke dingen weet die we daar in de omgeving kunnen doen? :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:06

_Joyy schreef:
Ik meld me hier ook maar eens!

Moet nog wat boeken, maar oooohhh wat lastig. Ga samen met m'n vriend en we willen niet de hele dag aan het strand zitten dus ook nog leuke dingen bekijken/doen.

Zat zelf te denken aan Tenerife, maar als iemand hier nog iets weet waar ik echt heen moet? Wel graag in Europa :D

Ja, zoals ik al eerder geschreven heb hier, bij ons! Aan de mooie zuid/westkust van Portugal.
Vlakbij strand, oceaan, 100 km. onder Lissabon. Je kunt van hieruit van alles en nog wat ondernemen.
Natuur, cultuur, prima kwaliteit voedsel, wijn, en lekker ontspannen. Terrasjes pikken, steden bezoeken..
paardrijden, dolfijnen spotten, kortom: alles. Als je op Lissabon vliegt ben je met een goed uurtje hier.
Vanaf Faro is het 2 uur rijden, maar file's zijn hier al helemaal niet, dus je bent er snel.

Kijk maar even in m'n onderschrift of het je wat lijkt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:18

Turkije! :D