Een jaar au-pairen in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 08:37

benangelique schreef:
Oh fijn zeg! Niemand die zich ongemakkelijk hoeft te voelen dus. Jij hebt zo een working-holiday!

Ja zo kun je het zeker noemen :D het is echt half half, heerlijk! Gisteren werd ik zelfs weggestuurd uit de keuken, omdat ik altijd al help met tafel dekken/afruimen enzo... Ze vond dat ik genoeg had gedaan ;)

Het fijnste is nog dat alles bespreekbaar is. Daar ben ik echt heel blij om.

Enige nadeel is dat ik veel meer beweeg nu, maar helaas niet met ondersteunende schoenen, maar met teenslippers. Dus ik heb nu een dikke, harde bobbel op mijn enkel.. Mijn ouders hebben mijn goede gympen opgestuurd, dus daar moet ik nu even op wachten voordat ik weer veel kan gaan lopen. En nu moet ik helaas rustig aan doen, waar ik van baal (was al 4 kg kwijt in twee weken :j )

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:43

Wat een leuke update!!
Ik ben echt jaloers op je :D

Waarom hebben de ouders eigenlijk een au pair ingehuurd?
In NL zie je dat toch minder vaak

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 11:02

Dispar_Vulgo schreef:
Wat een leuke update!!
Ik ben echt jaloers op je :D
Waarom hebben de ouders eigenlijk een au pair ingehuurd?
In NL zie je dat toch minder vaak

Haha dankje, ik ben zelf ook heel blij dat ik deze kans heb genomen :D

Nou de vader volgt nu een aantal vakken op de uni, maar de moeder begint deze maand met een nieuwe bachelor-opleiding, namelijk rechten. En ze werkt drie dagen per week en soms ook het weekend. De kids gaan nu nog maar 1 dag naar day-care in plaats van drie dagen per week. Dus ik heb twee vaste dagen per week. En de rest is het redelijk flexibel. Zoals morgenmiddag, dan moet de moeder wat leeswerk doen voor haar opleiding, dan pas ik op de kids.
Dus zonder au pair kon zij niet aan die nieuwe opleiding beginnen.

Iepke

Re: Een jaar au-pairen in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:24

Leuk om al je verhalen zo te lezen, ook van je voorbereidingen! Kwam je topic tegen toen ik zelf ook van alles aan het regelen was, was nuttig, haha ;)
Inmiddels zelf ook in Australië en overmorgen kom ik in Brisbane aan! Dus mocht je nog goeie tips hebben, ik hoor het graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:25

Klinkt erg prettig! , je hebt een luizenleventje in australie :P

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:01

Iepke schreef:
Leuk om al je verhalen zo te lezen, ook van je voorbereidingen! Kwam je topic tegen toen ik zelf ook van alles aan het regelen was, was nuttig, haha ;)
Inmiddels zelf ook in Australië en overmorgen kom ik in Brisbane aan! Dus mocht je nog goeie tips hebben, ik hoor het graag :D

OEH cool! Wat ga je doen, hoe lang blijf je en waar ga je heen? Ik zit een dik uur van brisbane af, ben nog niet in de stad zelf geweest. Al staat dat wel nog op de planning, maar alleen is ook maar alleen he ;) als je een gids zoekt om de sunshine Coast mee te ontdekken... :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:53

zo gaaf uitzicht vanaf dat huis van die tante van hun!

leuke foto's, en fijn dat het zo goed bevalt!

leuke meiden ook :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:13

Leuk weer zo'n update, ziet er super uit!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 07:20

leonie1988 schreef:
Iepke schreef:

OEH cool! Wat ga je doen, hoe lang blijf je en waar ga je heen? Ik zit een dik uur van brisbane af, ben nog niet in de stad zelf geweest. Al staat dat wel nog op de planning, maar alleen is ook maar alleen he ;) als je een gids zoekt om de sunshine Coast mee te ontdekken... :+

Nou, altijd gezellig natuurlijk!! Ik heb verder nog geen plannen, vertrek over een uurtje naar Surfers paradise (blijf er 1 nacht want ik wil het gezien hebben, maar stiekem lijkt het me niet heel fantastisch daar :+ ) en daarna dus Brisbane! Eerst 2 nachten geboekt bij YHA, maar kan altijd langer blijven als het er leuk is. Dus mocht je wat willen doen, laat maar weten! :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 09:25

Je hebt pb iepke :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:37

Aan de au pairs die meelezen, ik zit met een vraag. Wanneer wisten jullie of au pairen wel/niet iets voor jullie was? Ik zit zwaar in twijfel, mede omdat de band tussen mij en het oudste kind zeer moeizaam verloopt, iets waar ik nog niet eerder tegenaan ben gelopen. De ouders zien dit ook en vinden dit heel jammer, ze vertrouwen mij volkomen maar het is wel een gevoelig punt dat ik niet klik met de oudste (zowel voor mij als voor hun natuurlijk). Ik zit nu op het punt dat de heimwee toeslaat en dat ik niet weet of ik hier wel wil zijn.

Dus wat ik eigenlijk wil weten is of jullie dit ook hebben ervaren en hoe dat voor jullie was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:38

Leonie, hier schrik ik van!! Dacht dat je het zo naar je zin had? Wat gaat er niet met de oudste dan? Heb je het al aan de ouders voorgelegd? Wat zeggen die erover?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:39

O dat is een naar berichtje Leonie!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:41

Bellatrix schreef:
Leonie, hier schrik ik van!! Dacht dat je het zo naar je zin had? Wat gaat er niet met de oudste dan? Heb je het al aan de ouders voorgelegd? Wat zeggen die erover?

Tsja de heimwee heeft dit weekend en deze week goed toegeslagen en het is niet zo dat ik de handdoek in de ring gooi. Maar de moeder zei zelf ook dat het voor mij een hele lange tijd gaat worden als de oudste en ik niet gaan klikken. We kijken het sowieso nog een paar weken aan, maar tot nu toe is er weinig verbetering... En ik ben al vier weken hier. De jongste vindt mij helemaal geweldig gelukkig. Maar het raakt me wel dat het niet lijkt te klikken. Als ik alleen met haar ben gaat het stukken beter, maar dat zijn maar twee dagen en een ochtend in de week...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:43

Waarom denk je dat het niet klikt? Hoe oud is ze?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:47

Ze is net drie geworden en zowel de ouders als ik merken dat de klik gewoon mist. Ze kan op sommige momenten heel meegaand zijn, maar ineens slaat het om en krijst en gilt ze dat ze niet bij me wilt zijn en dat ze papa/mama wilt. Dat is wel alleen op de dagen dat of papa of mama in de buurt zijn, maar toch.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:51

Ik denk dat het niet aan de klik ligt maar aan het feit dat ze drie jaar is en uit probeert. Vooral als ze het voornamelijk doet op dagen dat papa en mama in de buurt zijn.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:55

Amandavd schreef:
Ik denk dat het niet aan de klik ligt maar aan het feit dat ze drie jaar is en uit probeert. Vooral als ze het voornamelijk doet op dagen dat papa en mama in de buurt zijn.

Nouja de ouders kennen hun kind natuurlijk het beste... En de oudste heeft dit wel vaker gedaan, maar nooit zo als nu. Ik moet van de ouders een stap terugnemen en niet disciplineren als zij in de buurt zijn. Dat heb ik tot nu toe wel gedaan, maar dat moet ik dus niet meer doen. Misschien helpt dat ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:57

leonie1988 schreef:
Amandavd schreef:

Nouja de ouders kennen hun kind natuurlijk het beste... En de oudste heeft dit wel vaker gedaan, maar nooit zo als nu. Ik moet van de ouders een stap terugnemen en niet disciplineren als zij in de buurt zijn. Dat heb ik tot nu toe wel gedaan, maar dat moet ik dus niet meer doen. Misschien helpt dat ;)

Huh? Je mag kind geen straf meer geven als de ouders in de buurt zijn?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:59

Ja zodat ik dan niet ze boeman ben. Omdat ze wel heel goed luisteren als ik alleen met ze ben, maar zodra ik ze ergens op aanspreek flipt de oudste meestal uit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:04

leonie1988 schreef:
Ja zodat ik dan niet ze boeman ben. Omdat ze wel heel goed luisteren als ik alleen met ze ben, maar zodra ik ze ergens op aanspreek flipt de oudste meestal uit.

Sorry maar zo leert dat kind toch geen enkel respect te hebben voor gezag? Maar goed is niet mijn kind, dus waar bemoei ik mij mee? Ik hoop voor jou dat het toch nog gaat goedkomen voor jou!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:10

Ik geloof ook niet dat dit door het ontbreken van een klik komt. Dit is gewoon typisch gedrag van een driejarige.

Raar dat die ouders op zo'n manier reageren.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 10:19

Amandavd schreef:
leonie1988 schreef:

Sorry maar zo leert dat kind toch geen enkel respect te hebben voor gezag? Maar goed is niet mijn kind, dus waar bemoei ik mij mee? Ik hoop voor jou dat het toch nog gaat goedkomen voor jou!

Nee ik weet ook niet zo goed of dat wel de oplossing is. Vooral omdat ze juist alleen rottig doet als ik samen met de ouders ben. Maar goed, ik hoop ook dat het goed gaat komen. De tijd zal het leren.

Tulandro schreef:
Ik geloof ook niet dat dit door het ontbreken van een klik komt. Dit is gewoon typisch gedrag van een driejarige.

Raar dat die ouders op zo'n manier reageren.

Typisch is het als ze het constant doet denk ik... En ze is echt lief als ik alleen met haar ben. Het maakt het in ieder geval niet makkelijker voor mij helaas.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:45

Ah dat is jammer! Maar toch denk ik ook dat het de leeftijd is hoor! Mijn dochter is in november 3 jaar geworden en kan het ene moment enorm meegaand zijn en het andere moment kan ze zich enorm verzetten. Hier is dat vooral op momenten dat ze al een beetje vermoeid is.
Als papa er is en ze mag van mij iets niet dan is het gelijk ''papa, papa, papa'' en andersom is het ook zo als ze van hem iets niet mag en ik in de buurt ben.
Zo roept ze ook wel eens dat ze naar oma wilt als ze iets niet mag of juist iets moet wat ze niet wilt.

3 jaar is sowieso best een gecompliceerde leeftijd :+. Ze snappen zelf ook heel goed dat ze een eigen mening hebben en willen deze soms ook lekker uitdragen.
Het is voor veel 3 jarige waarschijnlijk ook best moeilijk als er ineens een 'vreemd' iemand bij je in huis komt en deze verteld dat iets niet mag of juist moet als de vader en moeder ook in huis zijn.
Ik denk dat het inderdaad een goed idee is dat als de ouders er zijn, zij degene zijn die bepalen wat de regeltjes zijn en hun kinderen daar eventueel op aanspreken.
Misschien is het allemaal een beetje verwarrend voor haar.

Ik denk sowieso dat het belangrijk is om eerst wat meer een band met het kindje op te bouwen. Heb je misschien de mogelijkheid wat meer 1 op 1 met haar te gaan doen?
Dat als de ouders er zijn, je haar ergens mee naar toe neemt? Al is het een rondje park bijv.
Wat vindt ze verder leuk om te doen? Puzzelen, kleuren, kleien, fietsen? Daar kun je ook op in spelen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:49

leonie1988 schreef:
Nee ik weet ook niet zo goed of dat wel de oplossing is. Vooral omdat ze juist alleen rottig doet als ik samen met de ouders ben. Maar goed, ik hoop ook dat het goed gaat komen. De tijd zal het leren.

Ik vind dat juist helemaal niet vreemd. Papa en mama zijn voor haar het mest vertrouwde. Juist als ze ouders in de buurt zijn en jij spreekt haar ergens op aan kan dat verwarrend zijn. Logisch dat ze dan een soort van steun bij haar ouders gaat zoeken als ze iets van jou niet mocht. En 3 jarige kunnen soms nog sneller omslaan als het weer :').