Wintersport 2013/2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:06

Een paar aan doen als je reisschoenen, een paar in je handbagage en een paar in de koffer *D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:08

capopjekop schreef:
Een paar aan doen als je reisschoenen, een paar in je handbagage en een paar in de koffer *D

:)) Zeker heerlijk in het vliegtuig :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:08

Hahaha ik zie mezelf al op die lompe dingen lopen op Schiphol! Nee bedankt dat toch maar niet ;-) handbagage dacht ik ook aan (mag tot 10 kg pp) mja dan nog een passende tas eromheen vinden.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:24

Berichtje vanuit Noorwegen :wave:

Het is heel de dag al aan het sneeuwen hier en helaas vrij mistig, maar de sneeuw is echt perfect <3
Tof gebied, niet mega groot maar wel leuk.

Vrijdag en zaterdag in Åre (Zweden) geweest. Ook een tof gebied! Maar daar was de sneeuw helaas wat minder, vrij ijzig. En zo stom, midden op de pistes staken takjes enzo uit de grond _O-

Lapland was ook onwijs gaaf. 1 dagje geboard. Waren maar 2 'pistes' open maar na 9 maanden zonder snowboarden waren we al zo blij als kleine kindjes dat we überhaupt weer konden O:) Hebben wel nog een huskytocht gemaakt, wat was dat vet zeg!

Karlijn, ik zou je bindingen eraf halen en je schoenen in je bindingen doen. Een goede tas om je snowboard heen of eventueel je snowboardbroek erbij in de tas doen als extra stootkussen (en het scheelt ruimte in je gewone tas :Y) ) Ze hebben vaak een speciale laadruimte voor de ski's en boards :)

Veel plezier allemaal!

lizzy1

Re: Wintersport 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:11

Oh.... over een maandje is het al zover. Heb er echt zin in, zeker als ik de verhalen lees van diegene die al geweest zijn!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:18

Karlijnxxx schreef:
Hihi, grappig om te lezen wat jullie allemaal op de lijst hebben staan om mee te nemen.
Om dus over 'mee te nemen spullen' te spreken ben ik wel benieuwd. Zijn jullie ooit met een bus naar een vakantiebestemming gegaan?

Ik ga namelijk met een skibus richting frankrijk en mijn grootste worry is dus mn nieuwe boardje. Namen jullie je board mee in de bus of in het bagage ruim (lijkt mij makkelijker), zaten jullie bindingen nog op je board of waren deze eraf geschroefd? Hoeveel en wat voor tas namen jullie mee?

Ik ga vd week even de reisorganisatie hierover mailen maar was eerst nog even benieuwd naar jullie ervaringen.

Waar heen Karlijn? Ga namelijk ook met bus naar Frankrijk 7 feb.

Board of skies moeten in de aanhanger achter de bus of het ruim. Het ligt wel wat op en over elkaar maar het kan ook wel wat hebben. Ik heb ook wel eigen skies mee, gewoon in tas inclusief skiesokken en beetje andere rommel wat daar mooi bij in kan.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:26

Lang niet gereageerd hier. Maar ook hier beginnen de wintersportkriebels al te komen! Het komt steeds dichterbij.
Ga nog even wat pagina's bijlezen :+

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:50

Sinds eergisteren terug van Zwitserland, eerste dagen een beetje ijzig en weinig sneeuw maar weer was top de laatste 3 dagen heeft t dan weer goed gesneeuwd waardoor de pistes beter werden. Qua skigebieden niet echt mijn ding een beetje korte pistes maar het was ok.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:50

@Karlijn: Ik ga vrijdag weg, met Sunweb. Hier word ook gezegd dat je bindingen eraf moeten, dit doe ik niet. Mijn zus heeft zelf voor Husk (van Sunweb) gewerkt en ze zei dat als je, je tas goed opvult ze er niet moeilijk over doen.
Ik heb een boardbag met hele rits om de tas heen, dus kan hem goed opvullen. Heb nog andere boardbag maar gebruik ik alleen voor naar SW.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:51

Ga morgen een lijst maken met dingen die we naast het snowboarden willen doen.. zoals rodelen en op zondag naar een lichtshow door leraren.
Mensen nog tips die je moet doen in Gerlos? :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 01:36

De show is wel grappig, maar niet bijzonder hoor. Ik ken 'm inmiddels van voor tot achter, elk jaar hetzelfde haha.

Verder is een bezoekje aan de kippenbar leuk. Kan je heerlijke kip eten!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:30

Wat voor dagcrème raden jullie aan op wintersport??
Ik las dat ik een goed UV filter moet hebben en het mag niet op waterbasis zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:33

Ik gebruik gewoon zonnebrandcreme voor het gezicht (van de hema, zit ook een handige lippenbalsem bij).

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:35

Idd geen water, want dat bevriest.
Als de zon schijnt gebruik ik zonnebrand voor de wintersport en anders gebruik ik niks.

Ik krijg er ook al zin in!!
Gaan 7-9 feb naar Winterberg, maar er ligt nog geen sneeuw... hopelijk zet het voorspelde winterse weer volgende week door en ligt er tegen die tijd wel wat! En dan maar hopen dat mijn vriend ongekend ski talent heeft :D zodat hij in Oostenrijk voor t echie kan!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:48

tenerife schreef:
Karlijnxxx schreef:
Hihi, grappig om te lezen wat jullie allemaal op de lijst hebben staan om mee te nemen.
Om dus over 'mee te nemen spullen' te spreken ben ik wel benieuwd. Zijn jullie ooit met een bus naar een vakantiebestemming gegaan?

Ik ga namelijk met een skibus richting frankrijk en mijn grootste worry is dus mn nieuwe boardje. Namen jullie je board mee in de bus of in het bagage ruim (lijkt mij makkelijker), zaten jullie bindingen nog op je board of waren deze eraf geschroefd? Hoeveel en wat voor tas namen jullie mee?

Ik ga vd week even de reisorganisatie hierover mailen maar was eerst nog even benieuwd naar jullie ervaringen.

Waar heen Karlijn? Ga namelijk ook met bus naar Frankrijk 7 feb.

Board of skies moeten in de aanhanger achter de bus of het ruim. Het ligt wel wat op en over elkaar maar het kan ook wel wat hebben. Ik heb ook wel eigen skies mee, gewoon in tas inclusief skiesokken en beetje andere rommel wat daar mooi bij in kan.

Ik ga richting Flaine, maar al in januari (week voor jou). Ik denk dat ik mijn bindingen erop laat zitten (zijn vrij sterke flow bindingen) en dan mijn schoenen ertussen (zelfde hoogte/hoger) en dan mn broeken en een paar handdoeken de tas redelijk opvul.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:07

Fee_ schreef:
De show is wel grappig, maar niet bijzonder hoor. Ik ken 'm inmiddels van voor tot achter, elk jaar hetzelfde haha.

Verder is een bezoekje aan de kippenbar leuk. Kan je heerlijke kip eten!

Thnx Fee!
Zal op zoek gaan naar de kippenbar :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 01:37

Ik weet niet of jullie in een hotel oid zitten, maar als jullie uit eten gaan is de Milchbar echt een aanrader. Het is er wel altijd heel druk, maar dan kan je gewoon alvast wat drinken aan de bar, dus laat je daar aub niet door afschrikken. Binnen een half uur kan je al wel naar je tafel meestal.

Kippenbar heet officieel geen kippenbar, maar als je het aan iemand vraagt, kom je er wel.
Misschien weet Jasmijn de officiele naam wel. Jasmijnnnnn??? :D

Apresski: Cin Cin en The Little London zijn aanraders.

Nemen jullie les? Dan is Hotzone een aanrader wat 'school' betreft. Heb daar echt top jaren mee beleefd.

Ik ga ook al bijna, nog ruim twee weken maar heb er zooooo veel zin in. :):)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:20

@Fee: We zitten in een appartement, en hebben alleen ontbijt. Dus moeten elke avond uiteten (heeeeel slecht hahaha)

Ik ga zo even op internet zoeken naar leuke restaurantjes! :)
Nee nemen geen les, kunnen al snowboarden ;) weet je toch wel haha

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 10:38

Dat je kan snowboarden betekent niet dat je geen les kan nemen. Heb ook jaren les gehad terwijl ik het al lang kon. Freestyle en zo. :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:45

Ooo haha zo, maar nee wij nemen geen les..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:37

Hee wat leuk, allemaal fanatiekelingen!

Ik ben al geweest (Zwitserland) en ga in Februari nog een keer (Frankrijk) en misschien in Maart ook nog wel een keer. Net even m'n skies weggebracht voor onderhoud en nieuwe schoenen gekocht, daar was ik wel een keer aan toe! Van die schoenen die ze met warmte helemaal op maat maken, heb ze nog niet in de sneeuw kunnen proberen, maar ze lijken me erg prettig!

Ik ga altijd met de auto, bus heb ik als student wel gedaan (lekker goedkoop!), maar wat een ellende vind ik dat zeg... Skies door het skiluik (wil geen koffer op het dak), winterbanden eronder en blazen maar, rij er zo heen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:54

Zo haha Margreet, jij de grootste fanatiekeling zo te lezen!

Iedereen nog bedankt voor het meedenken een paar pagina's terug. Hoewel we laat waren met boeken is het wel gelukt, we zijn naar Superdevoluy in Frankrijk geweest. Daar kan je meestal vrij kort van te voren nog wel terecht. Was er al eens geweest, is een heerlijk gebied. Al heeft Oostenrijk wel meer sfeer, je mist de apfelstrudel daar in Frankrijk :D
We zijn vorige week dus geweest en het was echt heerlijk! Op de laatste twee dagen na hele dagen zonnig, goede sneeuw en qua drukte viel het zeker niet tegen. Nu weer lekker opgeladen aan het werk en uitkijken naar het voorjaar.
En dan volgend jaar maar wat eerder boeken :D

Een ieder die nog gaat: veel plezier!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:32

Oooohh ik wil ook echt zó graag de echte sneeuw in! Het lijkt me zo gaaf.

Vorige week maandag mijn eerste les van de 2e cursus (lichtgevorderd) gehad in snowworld, ging weer heel goed gelukkig. Helaas ben ik nu ziek, lig al 2 dagen in bed en op de bank maar het gaat gelukkig alweer een stuk beter dus maandag kan ik er vast weer tegenaan. Ik merk wel dat ik het naarmate mijn niveau vordert steeds leuker ga vinden en met minder zenuwen naar de lessen toe ga :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:43

Tassen zijn gepakt! Lijkt wel of ik een lijk meeneem in mijn snowboardtas :') Heb hem met mijn snowboardbroeken en jassen en schoenen opgevuld.. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen.
Zo nog even de laatste dingen kopen zoals eten en drinken, moeten ons wel kunnen vermaken in de bus :9
Mijn zus gisteren nog gesproken (zit in Koningsleiten) en zei dat het morgen als het goed is weer gaat sneeuwen *\o/*

@GJ9: Wat leuk dat jullie nog een reis hadden! Klinkt ook goed daar in Frankrijk! :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:46

Margreet schreef:
Hee wat leuk, allemaal fanatiekelingen!

Ik ben al geweest (Zwitserland) en ga in Februari nog een keer (Frankrijk) en misschien in Maart ook nog wel een keer. Net even m'n skies weggebracht voor onderhoud en nieuwe schoenen gekocht, daar was ik wel een keer aan toe! Van die schoenen die ze met warmte helemaal op maat maken, heb ze nog niet in de sneeuw kunnen proberen, maar ze lijken me erg prettig!

Ik ga altijd met de auto, bus heb ik als student wel gedaan (lekker goedkoop!), maar wat een ellende vind ik dat zeg... Skies door het skiluik (wil geen koffer op het dak), winterbanden eronder en blazen maar, rij er zo heen.

Zwitserland lijkt mij ook wel heel gaaf, zijn de gebieden daar heel anders dan in Oostenrijk?
Lekker hoor dat je misschien straks in Maart nog gaat!