Een jaar tussen de paarden werken in België!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerban

Re: Een jaar tussen de paarden werken in België!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 05:45

TS, ik ben een stille meelezer in je topic, leuk dat je dit werk kan doen en leuk om te volgen!

Zoals al eerder geschreven (ik val dus in herhaling), denk er goed over na voor je een hond neemt, heb je er de tijd voor, kan je hem houden als je bij Rik vertrekt, kan je eventuele medische zorgen betalen,...

Als je dan toch de beslissing neemt, ga dan zeker niet zoeken op kapaza of op andere verkoopsites, die staan vol arme broodfokdiertjes.
Er zijn 3 asielen niet zo ver van waar je nu verblijft, Canina in Essen, Het Blauwe Kruis in Wommelgem en het asiel van Schoten. Kijk daar maar eens op hun website, misschien zit er wel een leuke hond tussen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:36

Hond lijkt me niet zo'n goed idee.. Om alle redenen die hier al aangegeven zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:42

En over een jaar ga je weer terug toch? Naar school of werken. Ik heb een hond en ben voor mijn hond minder gaan werken toen mijn relatie over ging. Dat moet financieel maar net mogelijk zijn..
Ik hoop echt dat je je alles goed realiseert..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:44

We zijn er over aan het nadenken mensen. De beslissing staat nog zeker niet vast.
We zijn gewoon onze opties aan het bekijken :)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:02

Een hondje zal vast leuk zijn ook fijn als je alleen bent dan heb je een beetje gezelschap

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:03

Maar over jaar dan?
En de kosten als het ziek wordt?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:27

Over een jaar zou de hond gewoon bij mij blijven, waar ik ook heen ga.

En spaargeld is achter de hand voor onverwachte kosten :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:32

Citaat:
Ook heb ik momenteel geen geld voor kleding aangezien ik nog geen geld van rik heb gekregen

Citaat:
decathlon is inderdaad goedkoop :)
Maar nogsteeds heb ik weinig geld..

Citaat:
En ik heb geen geld, tijd en mogelijkheid om naar een hoed te zoeken in een winkel.

Maar een hond kan wel?
Leuk dat je gerekend hebt, maar een dikke da rekening is 10 keer bij elkaar wat je hierboven opnoemt.

En je weet niet wat je over een jaar doet, je weet niet hoe je woont en hoe je tijdsindeling eruit komt te zien.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:36

Tja, hoewel die hond 's avonds vast ook je voeten kan verwarmen zou ik in eerste instantie gaan voor degelijke winterkleding.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:38

Je weet nooit hoe het leven loopt, ik heb een hele stabiele relatie woon al 4 jaar samen maar weet je weet nooit hoe het gaat of wat er gebeurd ( en spreek uit ervaring).
Toen ik 5 jaar geleden 1 van onze 2 hondjes nu kocht wist ik echt niet dat mijn leven er uit zou zien hoe die er nu uitziet ook al is dat niet in negatieve zin.
Ze heeft het toch al uitgelegd wat betreft het geld..

TS als jij het gevoel hebt dat je er de tijd voor hebt en genoeg liefde en aandacht kan geven en jij denkt dat het haalbaar is ook financieel, gewoon doen!
( kijk alleen wel goed rond voor een goede fokker)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:42

TS, het valt mij op dat je behoorlijk impulsief in je beslissingen bent. (vorige topic)
Als je last van koude voeten hebt, is dat je eigen keuze.... maar als het om een ander (dier) gaat, lijkt het mij heel verstandig om dat niet zo aan te pakken.
Je woont sinds kort op jezelf, op een (zo lijkt het) nogal eenzame plek. Ik snap dat je behoefte hebt aan gezelschap en afleiding. Er zijn vast nog wel andere manieren om dat te organiseren.
Ik zou zeggen, wees 'ns creatief.... (en vraag anderen om tips).

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:44

Ik heb je vorige topic ook gelezen over je twijfel over het wel of niet gaan.
Ik vind dat je heel goed op commentaar ingaat en daarna alles overdenkt en je conclusie trekt.

Zelf werk ik momenteel niet (werkzoekende) en wil dolgraag een hond, maar als ik straks 40 uur werk is dat niet eerlijk tegenover de hond om alleen thuis te laten dus ik heb geen hond. Ik doe af en toe een leenhond :j

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:45

@AFCAAFCA
Nee niemand weet hoe het leven loopt.
Maar vanuit geen vastigheid en wat eenzaamheid een dier kopen noem ik een impulsaankoop.
En daar staat marktplaats vol mee.

Daarnaast fijn als het wat meevalt betreffende geld, maar bouw eerst een fatsoenlijke buffer.
Heb pech en je bent de eerste maand al een paar honderd lichter aan dierenarts kosten omdat het hondje toch van die broodfokker kwam met gladde praatjes.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:52

Mensen.. Lees nou niet halverwege het topic wat, en dan wat aan het eind. Om vervolgens je conclusie te trekken. Lees nou eens alles..
Inmiddels weet ik mijn financiele situatie. Ik ben aan het ORIENTEREN op het kopen van een hond.
En ik weet dat er geen vastigheid is wat betrefd het leven, maar als iedereen zo blijft denken, kunnen we nooit een hond kopen.
Want stel ik koop er nu een, en t gaat dit jaar goed, k kom in een huurhuis en alles gaat goed hond mag mee, maar plotseling wordt ik ernstig ziek en kan ik niet meer voor de hond betalen. Tja dan had ik er maar geen moeten kopen want niemand weet wat er kan gebeuren? Of ik krijg een ongeluk?
Of ik heb een stabiele baan met toekomst perspectief en ineens gaat de hele boel over de kop?
Tja dan kan ik die hond niet meer betalen. Niks is zeker in het leven, maar daarom moeten we niet stoppen met leven.
Nogmaals: Ik ben me aan het ORIENTEREN! Er staat nog niks vast. Er gebeurt nog niks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:57

Tja, maar TS, ik lees hier ook al sinds het begin mee en je neemt nou eenmaal wel hele impulsieve beslissingen. Dan kun je dit soort posts verwachten en ik ben het wel met de vorige posts eens eigenlijk.
Wel fijn dat je het naar je zin hebt!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 21:10

Welke zeer impulsieve beslissingen heb ik gemaakt?
Want volgens mij elke keer als ik wat wil doen, denk iedereen dat ik het moet en zal doen, en noemt het impulsief.
Gewoon omdat jullie niet de hele dag in mn hoofd zitten weten jullie niet dat ik al een zeer lange tijd een eigen hond wil, maar dit is er nog nooit van gekomen omdat de middelen er niet goed waren.
Ik heb samengewoond toendertijd met mijn vriend. Toen hadden we een hond kunnen nemen. We hebben het niet gedaan omdat het niet goed zou zijn. we woonden te klein en hadden eigenlijk niet genoeg inkomen. Toen hebben we het dus niet gedaan.
We denken hier al langer over na, t is niet dat ik elke gedachte hierneer zet he mensen.
Kan het nu klaar zijn met zeuren dat ik een impulsieve aankoop ga doen?
Dit speelt al veel langer dan dat ik het hier op bokt zet.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:16

Ik lees steeds vaker op Bokt dat je geen hond moet nemen omdat je niet weet wat de komende 20 jaar brengt.
Als het aan Bokt ligt, nemen we allemaal geen huisdier mee want je weet het nooit!
Daar ben ik het met TS eens hoor, vergeet niet te leven ondanks "dat je nooit weet wat er straks gebeurt". Als je echt om je huisdier geeft, vindt je wel een oplossing daarvoor.
Ik snap ook dat die angst komt omdat er genoeg mensen zijn die niet goed met hun huisdieren omspringen, maar dat betekent niet dat iedereen dat doet.

Ik denk dat TS zich best mag oriënteren en ook beseft dat het veel kan gaan kosten.
Maar ze weet nu wat ze krijgt van dit werk, wij weten de financiële situatie van haar vriend niet en ik geloof best dat ze in staat is hier goed over na te denken. Zeker na alle waarschuwingen die ze heeft gehad.
Ik verwacht ook niet dat ze ineens morgen al een hondje heeft, daar gaat ook weer wat tijd overheen om een goede fokker / asiel te vinden.

Het wordt komende dagen weer iets warmer! *\o/*

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:49

Phoe wat een heisa over het orrienteren voor een hond..
TS je moet het maar zo zien, de adviezen van andere zijn wel allemaal goed bedoeld (en in het belang van de hond).
Ik snap best dat je een hond wilt nemen, gezellig als er een beest op je wacht als je thuis komt.
Wellicht is een hamster, cavia of konijn ook een idee? Zijn makkelijker mee te nemen na je jaar werken in België, enne het zijn echt wel dieren die blij zijn om je weer te zien! :)
Succes met de keuze maken.

Hoe is het verder daar op de ranch? Leuke opdrachten? En leuke paarden onder je kont?
Heb je nog foto's? :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:04

Ja leuk... foto's..

Fijn te lezen dat je het er wel leuk heb

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:21

Foto's graag :D. Is al weer veel te lang geleden ...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:53

Ik ga weer proberen up te loaden! Afgelopen 2 dagen wilde het maar niet lukken....
Verder gaat het hier goed! Er is vandaag een paard opgehaald. Hij gaat een team penning paard worden bij mensen in friesland!
En straks een paard naar huis brengen.
Een 3 jarige, kwam een aantal maanden geleden in training, maar is weer vreselijk gaan groeien, en daardoor erg ingevallen. Dus hij gaat voor de winter naar huis en komt dan in de lente weer hierheen. Dan zal hij wat meer uitgegroeid en uitgezwaard zijn en dan zal hij ingereden worden
En eigenaresse is blij dat haar ventje weer thuis komt voor de winter :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:06

is het bij jullie vandaag ook weer beter weer geweest zonder harde wind?

nog gelukt met foto's :o uploaden

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 21:58

Hier in het bos weinig harde wind maar gisteren nog wel veel regen. Vandaag was het beter weer, al eindigde het wel weer in regen.

Foto's zijn nog niet gelukt..
Ik ga het zo weer proberen. Internet lag er weer uit voor 2 dagen

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 19:14

Foto's komen er zo aan! Ze zijn eindelijk bezig!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:37

*\o/*