Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 06:35

We zijn nu in phuket town, sinds gister..
Maar we gaan om 15:00 al de boot naar phi phi.
Het is een leuke stad, maar ik spendeer liever mijn tijd aan de eilandjes..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:40

CalvinenGino schreef:
We zijn nu in phuket town, sinds gister..
Maar we gaan om 15:00 al de boot naar phi phi.
Het is een leuke stad, maar ik spendeer liever mijn tijd aan de eilandjes..

Leuk! Wat ga je doen en bekijken op de eilanden?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:49

Nou phi phi was bin there done that.
Ik adviseer tenzij je alleen voor de party hardy gaat (maar dan kan je ook naar spanje) er echt maar 1 nacht tr blijven.

Mooi strand, dat wel, maar uitgemolken duur, en super toeristisch.
Dat hoeft voor mij niet.
Dus hebben we ook de boot van 11:30 genomen door naar Ko Lanta.
Hier is het tot nu toe super!
We hebben gelopen vd pier nr het hotel (30 min)
Liggen nu maar wqt op het strand. Maar de sfeer is hier zoveel beter, en je kan tenminste hier thais eten op straat krijgen.
Morgen gaan we rond reizen met de scooter, die maar 200/300 bath met 24 uur kost (45baht = 1 euro ongeveer)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:59

Op Koh Lanta zit ook een hondenopvang waar je een roneleiding kan krijgen en als je wilt kun je een hond uitlaten :) vond het zelf erg tof om te zien.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:45

Ik kom even meekletsen hier!

Wij gaan aankomende zomer 2,5 wk richting Thailand! Ticket is geboekt, zijn er alleen nog niet over uit of we naar t noorden of zuiden gaan!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:58

Ik wil mij graag ook melden! Plan is om in mei een maand naar Thailand te gaan, met een klein stukje Cambodja. Heb de hele route eigenlijk al uitgestippelt, maar zit nog met twee stukjes die ik aan elkaar moet krijgen. Bangkok-Siem Reap en Battambang-Pattaya. Iemand hier die weet of daar een fatsoenlijke busverbinding is?
*edit, Bangkok-Siem Reap is een express bus. Vanaf Battambang kan je naar Koh Kong met een bus, dan ben je al dichterbij de grens weer. Of weer vanaf Battambang terug naar Siem Reap en met de express bus terug (ik wil perse die boottocht doen tussen die plaatsen) of vliegen vanaf Battambang naar Pattaya...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:03

In de columbus stond pas een tip qua eilanden over koh lipe. Nog niet massaal overspoeld met toeristen schijnbaar. Dus dat staat hier al op het lijstje qua mogelijk te bezoeken eilanden. Maar zijn er nog mensen met tips voor andere -nog niet al te toeristische- eilanden? Zoals phi phi wat hierboven staat wil ik vermijden :+

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:35

Hmm ik lees dat de verkiezingen in Thailand op 2 februari zullen plaatsvinden.. Die dag vertrek ik vanuit Nederland naar Thailand. Hoorde dat er in Bangkok toch best wel wat onrust is met al die demonstraties. Hoop niet dat dit invloed heeft op mn vlucht oid!
Zijn er nog meer mensen die rond die tijd gaan?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:34

Ik woon in Bangkok, en ben dus steeds aanwezig tijdens alle protesten etc. Voorlopig is het rustig en eigenlijk best wel leuk. Het verkeer is zeer sterk afgenomen wat de luchtkwaliteit drastisch heeft verbeterd. Ook staat er nu eigenlijk constant een lekker fris windje, heerlijk!
Ook zijn alle grote plaatsen helemaal verkeersvrij, mensen hebben zich met tentjes geïnstalleerd en het is 1 grote markt geworden. Gezellig :)

Het zou best kunnen zijn dat de verkiezingen worden uitgesteld als het te onrustig dreigt te worden.

Maar wat je misschien het beste kunt doen, om helemaal gerust te zijn, is gewoon direct vanuit de luchthaven doorvliegen naar je volgende bestemming. (Zuiden of Noorden)

Oja, Rosa, Pattaya raadt ik eigenlijk heel hard af, het beste is om via Siem Reap naar Cambodja te gaan en als je terug naar Thailand komt, via Trat. In die regio zijn er ook heel veel eilanden die nog rustig en onbevlekt zijn.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:01

Rosa_ schreef:
Ik wil mij graag ook melden! Plan is om in mei een maand naar Thailand te gaan, met een klein stukje Cambodja. Heb de hele route eigenlijk al uitgestippelt, maar zit nog met twee stukjes die ik aan elkaar moet krijgen. Bangkok-Siem Reap en Battambang-Pattaya. Iemand hier die weet of daar een fatsoenlijke busverbinding is?
*edit, Bangkok-Siem Reap is een express bus. Vanaf Battambang kan je naar Koh Kong met een bus, dan ben je al dichterbij de grens weer. Of weer vanaf Battambang terug naar Siem Reap en met de express bus terug (ik wil perse die boottocht doen tussen die plaatsen) of vliegen vanaf Battambang naar Pattaya...

Die bustocht is een beleving an sich :O
Ik ben van Phnom Penh naar Trat gegaan....hemeltje....11 uur opgevouwen in een bus met keiharde karaoke :=

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:14

moeshie schreef:
Ik woon in Bangkok, en ben dus steeds aanwezig tijdens alle protesten etc. Voorlopig is het rustig en eigenlijk best wel leuk. Het verkeer is zeer sterk afgenomen wat de luchtkwaliteit drastisch heeft verbeterd. Ook staat er nu eigenlijk constant een lekker fris windje, heerlijk!
Ook zijn alle grote plaatsen helemaal verkeersvrij, mensen hebben zich met tentjes geïnstalleerd en het is 1 grote markt geworden. Gezellig :)

Het zou best kunnen zijn dat de verkiezingen worden uitgesteld als het te onrustig dreigt te worden.

Maar wat je misschien het beste kunt doen, om helemaal gerust te zijn, is gewoon direct vanuit de luchthaven doorvliegen naar je volgende bestemming. (Zuiden of Noorden)

Dankje voor je antwoord! Hier heb ik wat aan :) Fijn om van iemand die in Bangkok woont te horen dat het redelijk meevalt. Als je de nieuwsberichten alleen maar hoort krijg je er toch een ander beeld van.
Helaas kunnen we niet meteen doorreizen omdat we al 2 nachten in Bangkok hebben geboekt (in de wijk Makasan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:32

"State of emergency announced" (vanaf woensdag voor 60 dagen in totaal)
En dat kan alles in een klap weer veranderen.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:48

Moeshi, waarom raadt je pattaya precies af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:05

Rosa_ schreef:
Moeshi, waarom raadt je pattaya precies af?

Pattaya heeft een zeer hoge concentratie dames van lichte zeden wat het vooral aantrekkelijk maakt voor (oudere) mannen om er enkele weken/maanden/jaren door te brengen. Bovendien is het vreselijk populair onder Russen en Arabieren en daar wil je niet graag tussen zitten.

Als dat allemaal geen probleem is dan is Pattaya echter een zeer leuke strandplaats waar je nog zeer lage prijzen kan vinden, waar een uitgebreid aanbod van verschillende restaurants is en waar een hoop te doen is (Nong-nooch garden, crocodile farm, 1000-year stone park, art museum met 3D schilderijen, Koh Larn, etc).

De stad heeft een slechte reputatie maar ze proberen het een bestemming voor de hele familie te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:16

Chula Soi 12 (achter MBK) vanmiddag rond 5PM:
Afbeelding
(het leger is bezig bunkers te bouwen)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:19

Juist vanwege die slechte naam wil ik het met eigen ogen zien. Vriendinnetje van mij heeft daar een half jaar gewoond/gewerk om minderjarige meisjes uit de prostitutie te halen. Ga ook naar Koh Lipe voor bijv het ongerepte, maar zie graag beide kanten van een land.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:43

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:15

Pattaya vond ik ook best leuk voor 2 dagen, ben er zelfs 2 weekenden geweest tijdena mijn 3 maanden thailand, maar het strand was echt 3x niks, heel veel afval en bakstenen in het zand. Kan zijn dat ik net pech heb gehad hoor :) wel leuk shoppen en prima hotels voor lage prijzen!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 06:36

Hmm slecht nieuws omtrent bangkok las ik..
Singapore airlines heeft zjjn vluchten gecanceld.
Ik wil de 31ste vroeg in de ochtend graag naar huis.
En eigenlijk zou ik graag nog wat van Bangkok willen zien! :(

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:55

Pattaya is gewoon niet mooi, vuil en irritant druk met vuile mannen en marginale toeristen. Er zijn daarnaast zoveel andere plaatsen die echt de moeite waard zijn, waardoor ik er niet eens zou aan denken om naar Pattaya te gaan.
En wat betreft de hoertjes, hoef niet voor naar daar te gaan, die vind je in Soi Cowboy in Bangkok net zo goed.

Nou voorlopig merk ik nog niets van de Emergency status, ik blijf gewoon mijn ding doen.

@enzino, maak je niet druk over die zandzakken, die staan er al een week op verschillende andere plekken. Geen paniek.

@Brookers, Makasan is een goede wijk, ook goede verbinding met de luchthaven! Ik woon er ook vrij dicht bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 05:58

moeshie schreef:
@enzino, maak je niet druk over die zandzakken, die staan er al een week op verschillende andere plekken. Geen paniek.

Geen paniek hier ;)
Het is niet zo heel spannend dat er al meer "bunkers" zijn. Maar het feit dat ze er meer blijven bouwen is een signaal dat dit waarschijnlijk nog wel even door zal gaan en mogelijk zal escaleren (anders zouden ze er niet meer bouwen of er zelfs een paar afbreken). Het geeft een trend weer.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:47

Gisteravond mijn ticket geboekt.

Ik begin in Bangkok 1 nacht, dan naar Chiang Mai, Pai, Koh Paghnan, Phuket, Koh Lipe, Siem Reap, Battambang, Koh Kong, Pattaya en dan nog drie nachten Bangkok.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:12

Ko lanta is ook echt de moeite waard.
We zijn deze middag in Krabi aangekomen, waar we een we bij de Tiger Cave een berg opgegaan zijn 1200 trappen! Heftig! Samen met twee duitse meisjes die we in chiang Mai zij tegengekomen.
Hun gaan morgen door, dus hebben we ze hier ontmoet. Echt leuk!!

Nu ff douche en met de scooter terug de stad in. Gaan we lekker wat eten :)

En dan morgen een buskaartje regelen voor de bus naar Phang Nga.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:13

Leuk al jullie tips..wij hebben ook 2 tickets geboekt en gaan over een paar weekjes die kant op..hopelijk is het dan weer wat rustiger rond Bangkok...

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Andaman adventures?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 06:42

We zijn niet naar Phang Nga maar naar Railey gegaan.
Het is hier super. Al 2 ochtenden rock climbing gedaan.
Echt helemaal gaaf! Super stranden, fijne mensen, niet te toeristisch en niet al te duur ;) tenminste ff zoeken voor een bungalow ;) maar dan heb je ook wat.

Nog een nachtje, dan naar krabi en met de nachtbus door naar bangkok! :)
Vrijdag gaan we alweer terug :(