Roxxiejj schreef:Saar4 schreef:Ik heb familie op de Antillen en kom daar jaarlijks. Op de Antillen wordt Nederlands gesproken dus veel Nederlanders gaan daarheen met het idee dat het er net als thuis is maar dat met beter weer. Om vervolgens gedesillusioneerd terug te komen. Het is niet als thuis, de mensen zijn anders, het is een macho cultuur, het eten is anders enz. Anders wordt dan gelijk gesteld aan 'slecht'.
Ik heb een half jaar daar gewoond, maar vond het eerlijk gezegd fijner wonen dan in NL. Vond de denkwijze en woonsituatie ten op zichte van de cultuur heerlijk vrij. Kan ook iets over mij zeggen, tsja..
Vind Tunesie dan wel net een tandje erger. Ik ben vaak in Dubai, ook in het Midden Oosten/Islam cultuur. En ook daar is het anders, maar de heftige dingen die verschillende mensen nu al hebben verteld, worden in geen enkele cultuur gewaardeerd en/of normaal gevonden!
Ik ook.

En even heel lomp, er is in de Arabische wereld sowieso heel veel verschil in denkwijze en mentaliteit tussen ontwikkelde stadse gebieden en onderontwikkelde berggebieden. In sommige gebieden lijkt het alsof de tijd heeft stil gestaan en dat is meestal niet zo positief.