Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:13

Zou ik er dan ook even een leuk berichtje uitgooien. Heb vanmorgen voor het eerst Carat gereden, een 5 jarige hengst. Leuk paard alleen niet altijd makkelijk. Gooit soms ze hoofd omhoog, wil soms heel slecht weer naar voren en de rechtergalop is heel moeilijk. Bokte 2x bij het aanspringen en wil dan echt niet goed naar voren. Wel erg leerzaam dus.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:20

Maar het zijn maar 7 weken joh :oo probeer gewoon voor je zelf in te staan en wel goed gehumeurd erheen te gaan. Daarbij heb ik ook tegen kost en inwoning gewerkt 3 maanden en zelf ticket (700 euro ;) ) moeten betalen. Je doet dit voor de ervaring en ookal zijn er altijd tegenslagen, dat is het leven gewoon. Ik heb ook rond de 500 a 600 euro uitgegeven in Amerika :) Logisch, ben er dan toch :') Maar je moet ook voor je eigen plezier zorgen. Je vind het toch leuk om met paarden te werken? Daar draait het toch om?

Ik vond ook niet alle paarden leuk hoor :') ben door 1 jaarling van achteren aangevallen, 1 volwassen merrie is heel springerig en wil wel eens steigeren en bokken aan de hand terwijl er geen aanleiding is. Daar had ik ook geen plezier in, maar beloonde altijd als ze gewoon braaf was. Verder had ik ook vanwege de hitte bijna geen plezier meer in rijden, was rond de 45 graden op het einde. Alles heeft zijn voor en nadelen, geloof me, maar juist om dit te overwinnen kan je trots op jezelf zijn! Gewoon doorzetten, dan heb je later iets om op terug te kijken :)

Hoe vind je het rijden daar trouwens? Zijn het paarden die goed in de hand zijn of niet? Ik ben maar een ukkie van 1.60 en merk soms wel dat ze dan wel eens een loopje met je proberen te nemen aan de hand :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:24

lifaya schreef:
Maar het zijn maar 7 weken joh :oo probeer gewoon voor je zelf in te staan en wel goed gehumeurd erheen te gaan. Daarbij heb ik ook tegen kost en inwoning gewerkt 3 maanden en zelf ticket (700 euro ;) ) moeten betalen. Je doet dit voor de ervaring en ookal zijn er altijd tegenslagen, dat is het leven gewoon. Ik heb ook rond de 500 a 600 euro uitgegeven in Amerika :) Logisch, ben er dan toch :') Maar je moet ook voor je eigen plezier zorgen. Je vind het toch leuk om met paarden te werken? Daar draait het toch om?

Ik vond ook niet alle paarden leuk hoor :') ben door 1 jaarling van achteren aangevallen, 1 volwassen merrie is heel springerig en wil wel eens steigeren en bokken aan de hand terwijl er geen aanleiding is. Daar had ik ook geen plezier in, maar beloonde altijd als ze gewoon braaf was. Verder had ik ook vanwege de hitte bijna geen plezier meer in rijden, was rond de 45 graden op het einde. Alles heeft zijn voor en nadelen, geloof me, maar juist om dit te overwinnen kan je trots op jezelf zijn! Gewoon doorzetten, dan heb je later iets om op terug te kijken :)

Hoe vind je het rijden daar trouwens? Zijn het paarden die goed in de hand zijn of niet? Ik ben maar een ukkie van 1.60 en merk soms wel dat ze dan wel eens een loopje met je proberen te nemen aan de hand :')

De paarden zijn leuk ja en het rijden is ook leuk. Ik hoor van meerdere dat ik de beste ruiter ben die ze in tijden hebben gehad, de meiden die hiervoor hetzelfde werk als ik deden konden niet zo goed rijden. Vandaar dat ik ook meerdere paarden kan rijden, heb keuze uit genoeg paarden. Daarom mocht ik ook vandaag Carat rijden. Eos en Ereon zijn aan de hand vrij bijterig/happerig, dat vind ik echt zwaar irritant, hou echt niet van die happerige beesten. Bandolero moet je mee oppassen want die kan bijten, maar die heeft stalrust dus daar hebben we niet veel mee te maken, die moet je alleen van stal verwisselen wanneer Pedro zijn stal wil mesten. De rest van de paarden zijn echt prima te handelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:32

tjah, dat happerige is natuurlijk hengst eigen :P maar is juist dat je het zo goed daar niet een reden om te blijven? dat is toch heerlijk om te horen dat je het beter doet dan je voorgangers?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:35

lifaya schreef:
tjah, dat happerige is natuurlijk hengst eigen :P maar is juist dat je het zo goed daar niet een reden om te blijven? dat is toch heerlijk om te horen dat je het beter doet dan je voorgangers?

Ja tuurlijk is dat super fijn om te horen! Ik zou het ook echt fijn vinden als ik wat meer mocht rijden, maarja dat is niet afgesproken en daar is nu ook niet echt tijd voor. Het is afgesproken dat ik 1 paard per dag mag rijden.

Oke weetje, ik kijk het nog even aan. Ik ga proberen om niet zo vervelend op te staan. Ik weet ook wel dat ik me veeeel beter over mezelf voel als ik de 3 maanden vol maak. De 25e is Elske weer terug en wie weet wordt het dan nog wel meer gezelliger, de eerste weken met Elske waren namelijk ook leuk. Sorry als ik hier dus negatieve berichten neer zet maar ik zal proberen dat niet meer te doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:37

Maakt niet uit, TOP dat je het nu wat positiever inziet :D Daar gaat het om. en inderdaad, je zal jezelf ook véél beter voelen als je die 3 maanden hebt gedaan :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:39

Dat vind ik fijn om te horen, maak er het beste van meid! Het is namelijk wel echt een prachtervaring!
En volgens mij heb je al een aantal keer meer dan 1 paard per dag mogen rijden toch, dus das toch al leuk!
Probeer een beetje positief overal naar te kijken joh, dan komt het vast wel goed!
Succes!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:42

Blarhiminn schreef:
Dat vind ik fijn om te horen, maak er het beste van meid! Het is namelijk wel echt een prachtervaring!
En volgens mij heb je al een aantal keer meer dan 1 paard per dag mogen rijden toch, dus das toch al leuk!
Probeer een beetje positief overal naar te kijken joh, dan komt het vast wel goed!
Succes!

Nee ik heb 1x op een dag 2 paarden gereden. Het naar boven en beneden rijden op Daphne of Zizzy tel ik niet mee als rijden.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:43

Juist fijn dat je meer mag rijden, super toch. doe je flink wat ervaring op.

( enne heel stiekum denken, als ze me nu erg veell laten rijden , zouden ze dan niet iemand willen zoeken die een paar uurtjes in jou plaats wil mesten...... Je weet maar nooit)

Elske komt over krap drie weekjes terug, dan wordt het vast mega gezellig!

Zet hem op!!

Wij willen graag veel zonnige spaanse verhalen terwijl we hiert in Nederland vast allemaal met wat dom ( school) werk zitten te zwoegen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:47

barrye schreef:
Juist fijn dat je meer mag rijden, super toch. doe je flink wat ervaring op.

( enne heel stiekum denken, als ze me nu erg veell laten rijden , zouden ze dan niet iemand willen zoeken die een paar uurtjes in jou plaats wil mesten...... Je weet maar nooit)

Elske komt over krap drie weekjes terug, dan wordt het vast mega gezellig!

Zet hem op!!

Wij willen graag veel zonnige spaanse verhalen terwijl we hiert in Nederland vast allemaal met wat dom ( school) werk zitten te zwoegen.

Haha maar ik hoef niet te mesten (ja alleen in het weekend, en dat is dus maar 1 dag want ben 1 dag vrij in het weekend). Alba rijd normaal gesproken de ruinen, dus ik denk dat wanneer Elske terug is zij dat baantje weer gaat doen, dan is zij denk ik de hele ochtend aan het rijden. Maar wie weet kunnen we dat splitsen dat ik ook wat meer rij ofzo, ik weet niet.

En ja zonnig is het hier nu wel, maar het waait echt zooo hard. Krijg soms gewoon echt een zandstorm over je heen, is echt niet grappig!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:18

als je elke ochtend opstaat met het idee dat het een vreselijke dag wordt, dan wordt het dat ook. zonder twijfel. probeer je mindset te veranderen. probeer de leuke dingen in te zien, probeer wat vaker te lachen en dan lachen mensen met je mee. Je krijgt een ervaring die anderen nooit zullen hebben. je kan er zoooooveel leren, en daarmee bedoel ik niet het rijden van de paarden.

de volgende keer dat je zegt dat je naar huis gaat hoop ik van harte dat dat pas na 7 weken is. en anders stop ik met meelezen :P

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:57

Echt, jij presteert het altijd om ergens nog snel een negatief kantje aan te krijgen.

De laatste zin in je post eindigt met """"Krijg soms gewoon echt een zandstorm over je heen, is echt niet grappig""""

Als je daar nu eens van maakt*******Krijg soms gewoon echt een zandstorm over je heen. Dat is echt een rare ervaring, heb je in Holland niet*************** Dan klin kt dat al weer heel wat positiever.

Probeer je zelf maar eens te betrappen op dit soort uitlatingen, verander ze in wat positiefs. Echt dan voelt alles veel plezieriger aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:01

Ik vind juist die keiharde stormen cool :') 1 van mijn eerste weken in Amerika, ik was alleen op de ranch... en opeens zie ik een fiets donkere wolk op ons afkomen, tornado seizoen, dus wist niet wat ik kon verwachten... en toen kwam het uit de lucht hoor, hagelstenen formaat golfbal , onwijs hard waaien.... echt, dacht dat alles kapot zou gaan alleen door de hagel :') gelukkig was het na 10 minuten overgewaaid maar die storm had zich dus wel ontwikkeld tot 3 tornado's een aantal mile verderop... dan besef je hoeveel geluk je hebt gehad :D en in Kansas heb je een hele sterke wind, paardrijden gaat niet altijd vanwege de stofwolken en dustdevil's :') maar ik vond het wel leuk, zo tegen de wind leunen en niet vallen :') Voor de mensen die Kansas niet kennen, het staat bekend om de tornado's en harde wind en droge zomers :P

Kijk dat klinkt toch al een stuk positiever? :) Idd zoals Barrye zegt, probeer te letten op hoe je dingen formuleert.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 17:15

Oh sorry, dat had ik niet door. Maar zandstormen zijn ook niet leuk, dat zand in je ogen, dus vandaar dat ik opschrijf dat het niet grappig is.

Brr tornado's. Net zoals met die brand hier laatst, ik was echt zooo bang dat het hierheen zou komen ofzo. Ik was die hele ochtend echt onwijs zenuwwachtig.

Oh en ik moet jullie hier namens mijn mams bedanken voor het ompraten :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:20

:D Ach, zoals ik al zei alles heeft zijn voordelen en nadelen :)
Idd die brand is ook eng! door de droogte heb je veel brandgevaarlijkheid

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 17:38

lifaya schreef:
:D Ach, zoals ik al zei alles heeft zijn voordelen en nadelen :)
Idd die brand is ook eng! door de droogte heb je veel brandgevaarlijkheid

Jepp in de tijd dat ik hier zit, nu dus 5 weken, heeft het 1 avond een klein beetje geregend, voor de rest niks. Super droog hier dus, alles is ook geel. Brand is echt mijn ergste nachtmerrie, dus ik hoop het noooooit mee te maken!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:42

let op hoe je het nu weer formuleerd he :') ik heb in Kansas 3 x regen gehad ofzo, ook niet noemingswaardig. Maar overleven doe je makkelijk, het is alleen bikkelen :P En ik moest dus wel stallen mesten, 2/3 x voeren per dag. 4 x per dag water vullen en paarden binnen buiten zetten etc :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 18:01

lifaya schreef:
let op hoe je het nu weer formuleerd he :') ik heb in Kansas 3 x regen gehad ofzo, ook niet noemingswaardig. Maar overleven doe je makkelijk, het is alleen bikkelen :P En ik moest dus wel stallen mesten, 2/3 x voeren per dag. 4 x per dag water vullen en paarden binnen buiten zetten etc :P

Dat geluk heb ik echt wel ja, ik hoef niet te mesten, ja enkel op zaterdag. Vorige week had Pedro een week vakantie maar toen kwam Nico ons gelukkig helpen. Water gaat hier ook gelukkig automatisch en ik moet 3x per dag hooi voeren. Dus wat dat betreft heb ik het eigenlijk wel makkelijk ja.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 14:52

Gisteravond ben ik op Daphne naar huis gereden, normaal gesproken sjokt ze gewoon naar beneden, maar gister was ze vet vrolijk! Even een stuk gegaloppeerd (wat ze uit zichzelf deed, dat doet ze normaal nooit :P), was leuk! Vanmorgen dus weer op haar naar boven gereden. Vandaag kwamen Jose Carlos en Dani niet rijden dus moesten we de potros longeren. Ik heb weer Eos en Ezotico gelongeerd. Ik ben echt zooo verliefd op Ezotico! Hij is echt super leuk om te longeren en ook zo lief! Hij is een beetje happerig maar lang niet zo erg als Eos en Ereon. Ik zou hem best willen hebben! Echter moet ik dan HEEEULLLL veel centjes neerleggen!!

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:17

he TS, Ik heb zo'n beetje je hele topic doorgelezen.
Ik zou over een paar jaar ook zo graag willen doen, in het buitenland werken met paarden! Echt gaaf dat je deze ervaring mag meemaken :j .
En leuk om je enthousiaste berichtje van gister te lezen! Zet hem op he! :D

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:24

grappig om te lezen hoe je gevoelens op en neer gaan !
ik heb het hele topic net bijgelezen...
probeer het vrolijke gevoel vast te houden en probeer niet meteen naar huis te willen
als het een dag (of week) iets minder leuk gaat, als je thuis bent ben je weer gewoon thuis!
je hebt een fantastische kans gekregen en die 3 maanden ga je afmaken nu ! ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:46

Oh my god, Mike heeft me echt goed te pakken! Ik had verteld wie Mike is toch? Voor de zekerheid zeg ik het nog maar een keer. Mike staat achter de bar bij de Chiringuito. Ik ben daar nu een paar keer geweest en de eerste keer dat ik hem zag vond ik hem al leuk. Vorige week vrijdag, toen we 's nachts die rit met de paarden naar de Chiringuito gingen maken, hadden we al een aantal keren oogcontact. Daarom wilde ik gisteravond weer heel graag gaan, ik wilde Mike graag weer zien. Dus Alba en ik zijn na het werk erheen gegaan. Dit keer was er geen band en het was echt super rustig. En oh my, wat was die weer leuk!!
Haha de facebook pagina van de Chiringuito 'vind-ik-leuk' en nu net heb ik er neergezet: I have to say it: Mike you are so damn cute! x Linda

Hahahaha wie weet levert het wat op :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:49

nou! misschien ga je wel met een soa terug naar huis!

:=

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 12:00

Ariebombarie schreef:
nou! misschien ga je wel met een soa terug naar huis!

:=

Hahahahaha nou laten we dat maar niet doen :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:13

dan is het goed :D maar ik zie je ook niet lang en gelukkig leven in Spanje met hem :')