Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Maar het zijn maar 7 weken johprobeer gewoon voor je zelf in te staan en wel goed gehumeurd erheen te gaan. Daarbij heb ik ook tegen kost en inwoning gewerkt 3 maanden en zelf ticket (700 euro
) moeten betalen. Je doet dit voor de ervaring en ookal zijn er altijd tegenslagen, dat is het leven gewoon. Ik heb ook rond de 500 a 600 euro uitgegeven in Amerika
Logisch, ben er dan toch
Maar je moet ook voor je eigen plezier zorgen. Je vind het toch leuk om met paarden te werken? Daar draait het toch om?
Ik vond ook niet alle paarden leuk hoorben door 1 jaarling van achteren aangevallen, 1 volwassen merrie is heel springerig en wil wel eens steigeren en bokken aan de hand terwijl er geen aanleiding is. Daar had ik ook geen plezier in, maar beloonde altijd als ze gewoon braaf was. Verder had ik ook vanwege de hitte bijna geen plezier meer in rijden, was rond de 45 graden op het einde. Alles heeft zijn voor en nadelen, geloof me, maar juist om dit te overwinnen kan je trots op jezelf zijn! Gewoon doorzetten, dan heb je later iets om op terug te kijken
Hoe vind je het rijden daar trouwens? Zijn het paarden die goed in de hand zijn of niet? Ik ben maar een ukkie van 1.60 en merk soms wel dat ze dan wel eens een loopje met je proberen te nemen aan de hand
lifaya schreef:tjah, dat happerige is natuurlijk hengst eigenmaar is juist dat je het zo goed daar niet een reden om te blijven? dat is toch heerlijk om te horen dat je het beter doet dan je voorgangers?
Blarhiminn schreef:Dat vind ik fijn om te horen, maak er het beste van meid! Het is namelijk wel echt een prachtervaring!
En volgens mij heb je al een aantal keer meer dan 1 paard per dag mogen rijden toch, dus das toch al leuk!
Probeer een beetje positief overal naar te kijken joh, dan komt het vast wel goed!
Succes!
barrye schreef:Juist fijn dat je meer mag rijden, super toch. doe je flink wat ervaring op.
( enne heel stiekum denken, als ze me nu erg veell laten rijden , zouden ze dan niet iemand willen zoeken die een paar uurtjes in jou plaats wil mesten...... Je weet maar nooit)
Elske komt over krap drie weekjes terug, dan wordt het vast mega gezellig!
Zet hem op!!
Wij willen graag veel zonnige spaanse verhalen terwijl we hiert in Nederland vast allemaal met wat dom ( school) werk zitten te zwoegen.
lifaya schreef:Ach, zoals ik al zei alles heeft zijn voordelen en nadelen
![]()
Idd die brand is ook eng! door de droogte heb je veel brandgevaarlijkheid
lifaya schreef:let op hoe je het nu weer formuleerd heik heb in Kansas 3 x regen gehad ofzo, ook niet noemingswaardig. Maar overleven doe je makkelijk, het is alleen bikkelen
En ik moest dus wel stallen mesten, 2/3 x voeren per dag. 4 x per dag water vullen en paarden binnen buiten zetten etc