Griekenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:15

Mijn schoonvader woont op Syros ("hoofdeiland" vd Cycladen). Mijn man wil daar ook gaan zeilen met vrienden, maar de wind is daar vaak ongunstig (heb ik begrepen, ik ben geen zeiler :D ).
Bijv. op Myconos boot huren en dan via Tinos naar Syros en eventueel nog een ander eiland.

NatasjavE

Re: Griekenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:22

Ja op de Cycladen kan je nogal eens last hebben van de meltemi.

Daarom moeten de kinderen ook eerst groter zijn voordat we daaraan beginnen....
Op de Dodecanese heb ik al eens in een meltemi gezeten...nou....das niet grappig...in het kanaal van Kos...windkracht 9 voor de boeg (letterlijk :D) nou.....ik zag groen kan ik je zeggen.... :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:35

NatasjavE schreef:
Ja op de Cycladen kan je nogal eens last hebben van de meltemi.

Daarom moeten de kinderen ook eerst groter zijn voordat we daaraan beginnen....
Op de Dodecanese heb ik al eens in een meltemi gezeten...nou....das niet grappig...in het kanaal van Kos...windkracht 9 voor de boeg (letterlijk :D) nou.....ik zag groen kan ik je zeggen.... :D

Het lijkt me wel leuk hoor, zeilen in Griekenland, maar mijn man gaat altijd met vrienden en zij willen geen vrouwen mee, dus ja ? Misschien dat we het nog eens in de toekomst gaan doen met bijv. een ander stel. Als mijn man gaat zeilen, ga ik meestal met vriendinnen een weekje op strandvakantie :D , ook altijd leuk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:53

Nou...ik zou mooi gaan eissen dat hij mooi ook een keer met jou gaat zeilen.

Moet zeggen op een boor met allemaal mannen...DAT zou ik niet doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:24

Haha, hij is zelf geen zeiler, hij gaat mee voor de catering, de gezelligheid (drank) en om te tolken.
Ik wil absoluut geen vreemde kapitein, dus waarschijnlijk gaan we met 2 stellen (mannen hebben vaarbewijs en zijn zeilers) een keer zeilen.
Maar..... ik zit liever op een boot met allemaal mannen als met alleen maar vrouwen. :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 19:23

34 graden nu op Zakynthos, pfoe :))

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:14

lekker!!!! maandag gaan wij!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:29

Electra63 schreef:
Maar..... ik zit liever op een boot met allemaal mannen als met alleen maar vrouwen. :D

Oja....zeker weten :j :j :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:30

boooo schreef:
34 graden nu op Zakynthos, pfoe :))

%) %)

ooowww...das warm.... Gelukkig zitten wij op het water.

Toen wij op de peloponesos waren was het een keer 44 graden....nou.....das warm kan ik je zeggen. Dat was toen die branden daar waren. We konden de blusvliegtuigen zien gaan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:01

Ik kan vertellen dat het hier op zakynthos echt bloedheet is.
Al die bleke engelsen zijn gruwelijk verbrand..... (en dronken. :+ )
De Duitsers hebben de handdoekjes alweer weggelegd en ik ga zo naar huis.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:34

Ik ga begin Septmeber met m'n moeder naar Kos :D Mijn zus loopt daar stage dus die gaan we opzoeken. Ben ook al een flink aantal jaar geleden naar Sissi o.i.d. op Kreta geweest, was ook wel leuk maar niet echt stranden ofzo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:45

Paar weken terug hadden wij op lesbos ook al 35 graden.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:37

Ik heb er zin innnnn :D Nog iemand die naar Kreta gaat binnenkort?

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:10

horseees schreef:

Ja ik ga naar Kreta, 15 juli t/m 21 juli :D wanneer ga jij?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:18

Ik vertrek 11 juli naar Zakynthos, ben nog nooit in Griekenland geweest. We hebben alleen een autorijbewijs maar hoop toch daarmee legaal een quad te mogen huren om het eiland te verkennen. Is iemand hier bij één van de waterparken geweest en we zitten in Argassi wat vonden jullie van deze plaats? Ik heb er echt veel zin in ik hou van mooie natuur, Grieks eten en snorkelen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:23

Zo heel wat Griekenlandgangers en kenners merk ik in dit topic. Dan ben ik hier waarschijnlijk aan het goede adres voor mijn vragen.
Wij willen met ons gezin ook graag een keer naar Griekenland, maar hebben nogal verschillende leeftijden en dus verschillende wensen.
Ik heb een broertje van 11 een zusje van 16 en ik ben 20 en dan mijn ouders nog. Voor ieder moet er dus wat wils zijn. Voor mijn broertje in ieder geval een (mooi) zwembad mijn zusje wil graag een zon/zee/strand vakantie. Mijn moeder en ik houden ook erg van het strand, maar ook van natuur en het bezoeken van leuke dorpjes etc, net als mijn vader. Mijn vader en ik houden ook nog van zeilen en snorkelen lijkt me super gaaf om eens te doen.

Wie heeft een goede tip qua eiland en/of hotel/appartement. Als jullie nog meer moeten weten hoor ik het wel

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:49

Pempy schreef:
horseees schreef:

Ik vertrek de 17de :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:36

Phylos schreef:
Zo heel wat Griekenlandgangers en kenners merk ik in dit topic. Dan ben ik hier waarschijnlijk aan het goede adres voor mijn vragen.
Wij willen met ons gezin ook graag een keer naar Griekenland, maar hebben nogal verschillende leeftijden en dus verschillende wensen.
Ik heb een broertje van 11 een zusje van 16 en ik ben 20 en dan mijn ouders nog. Voor ieder moet er dus wat wils zijn. Voor mijn broertje in ieder geval een (mooi) zwembad mijn zusje wil graag een zon/zee/strand vakantie. Mijn moeder en ik houden ook erg van het strand, maar ook van natuur en het bezoeken van leuke dorpjes etc, net als mijn vader. Mijn vader en ik houden ook nog van zeilen en snorkelen lijkt me super gaaf om eens te doen.

Wie heeft een goede tip qua eiland en/of hotel/appartement. Als jullie nog meer moeten weten hoor ik het wel

Op Santorini hadden wij een ontzettend gaaf zwembad, ik weet alleen niet meer welk hotel dat was. Strand had je volgens mij ook niet heel erg op Santorini, geen mooi strand althans omdat het allemaal van die soort 'zwarte stranden' waren, doordat het een vulkaaneiland is en zo.
Wij gaan eigenlijk elk jaar naar Tolo in de Peloponnesos omdat mijn familie daar woont, 2 hele mooie stranden op loopafstand en in de buurt (dus met de auto of scooter) nog veel meer strand. Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amaryllis, waar we dus voor het eerst een zwembad hebben. Normaal zitten we in het huis van vrienden of bij mijn familie thuis, maar dit jaar gaat er een vriendin van mij mee en die doen we het niet aan om 2 weken bij mijn familie te zitten, haha. In de buurt is Nafplio, een heel leuk stadje met hele leuke winkeltjes en een heel leuk haventje. Verder zijn er in de buurt nog heel veel andere dorpjes en ook heel veel opgravingen en andere 'oude' dingen, zoals het theater van Epidavros. En ehhh, Athene ligt op 2 uur rijden :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:46

Theater van Epidavros is echt heel erg mooi. Echt de moeite waard om te bekijken.

Weet iemand of je in maanden juli en augustus mag ankeren aan de zuidkant van Zakyntos.
In verband met de schildpadden en zo. Ik weet dat het strand dan soms afgesloten is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:57

NatasjavE schreef:
Theater van Epidavros is echt heel erg mooi. Echt de moeite waard om te bekijken.

:j
Ik ben er zo'n twee jaar geleden of zo al eens geweest, afgezien van alle irritante japanners (:+) was het inderdaad echt heel erg mooi!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:32

horseees schreef:
Pempy schreef:

Oh leuk! dan zijn we d'r tegelijk. In welk hotel zit je? :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:36

Pempy schreef:
Oh leuk! dan zijn we d'r tegelijk. In welk hotel zit je? :)

Pearl Beach in Rethymnon :D Jij?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:20

Rethymnon ben ik ook wel eens met vakantie geweest, leuk stadje.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:16

horseees schreef:
Pempy schreef:

Ik ga a.s donderdag nacht (1juli officeel :D) t/m de 10e :D

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:20

Electra63 schreef:
Rethymnon ben ik ook wel eens met vakantie geweest, leuk stadje.

Ja idd, ben er 2 jaar geleden ook geweest, is erg meegevallen :)