geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:06

Hier nog een beginnend cacher. Moet cachen met de telefoon, zonder app van geocaching. Helaas is de telefoon niet echt nauwkeurig, waardoor we toch wel eens een cache niet vinden. Maar het is wel leuk om te doen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:41

Wat voor telefoon heb je dan Marijke?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:05

Nokia N97 mini.
Hij geeft al snel aan dat je er bent, en vervolgens begint ie weer aan te geven dat je nog 12 meter een bepaald kant op moet. Een zoekgebied van 10 meter diameter is nogal wat om zo'n kleine cache te vinden.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:14

Dat deed mijn gps ook hoor, dan zegt ie dat je er bent, maar dan moet je dan het pijltje van je kompas volgen en kijken dat de meters minder worden, hij leidt je er toch nog wel heen hoor

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:34

Vandaag weer gaan cachen,
bij de stuw in Belfeld, alleen een beetje jammer, we waren al heel dicht bij de cache en omdat we zo onervaren waren nog aan het zoeken, we zaten al op de juiste plek alleen de cache zelf hadden we nog niet gevonden, toen kwam er een groep ervaren cachers aan die wisten waarnaar ze moesten zoeken.
daarna zijn we doorgelopen naar een andere, de ervaren cachers waren daar heen gegaan met de auto, wij te voet, we kwamen ze dus alweer tegen toen ze m al gelogd hadden. kregen we een ongevraagde tip waar die zat, ook weer een beetje jammer.
toen terug naar de auto gelopen en naar een andere gereden, omdat het nog verrekte lastig is als je de ervaring nog niet hebt heeft het even geduurd voordat we in de buurt kwamen, per ongeluk kwamen we er heel vlak langs, auto langs de kant van de weg geparkeerd en gaan zoeken.
geen andere cachers in de buurt dus gelukkig nu wel de tijd gehad om het zelf uit te zoeken.
Travelcoin erin gemikt en er zat een andere travelcoin in dus die eruit gehaald.
Joep is nog niet overtuigd dat het leuk is maar dat kwam voor mij ook wel een beetje door de ervaren cachers die ons voorbij denderde.
Hoe Lia en ik onze eerste cach hadden gevonden was veel leuker.
Ik moet dus nog een andere keer met Joep op pad om hem te overtuigen dat het leuk is, hahaha

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:54

wij zijn pas op vakantie geweest in duitsland, en daar ook 1 cache gedaan. een traditional. Er was ook een multi in de buurt, maar omdat het internet daar zo langzaam was toch maar niet gedaan :=
er was ook nog een andere, maar die helaas niet gevonden...

Wij hebben 3 TB's. Jumper is van mij.Hij heeft de opdracht zoveel mogelijk andere paarden te zien (net als mini-otto). Die zit nu in amerika ergens, maar beweegt niet zo veel meer...
http://www.geocaching.com/track/details ... f09611f67e

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 20:34

Hier gisteren en eergisteren 2 caches gedaan. Bijna allemaal vlak bij de auto maar wel moeilijk vinden; nano's in dennenbomen vinden valt niet mee. Hartstikke onder de uitslag van de naalden LOL.
Eerlijk is eerlijk.. ik zag ze wel maar niet als eerste.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:36

Wij gaan nu ook een cache uitzetten, heel erg leuk! We hebben ook een chirp die we gaan inzetten, en het wordt een nachtcache.. Aantrekkelijk dus voor de gevorderde cacher!! :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:47

Leuk, weer een paar nieuwe geocachers erbij!
Welkom en veel plezier!

Ik heb voor mijn verjaardag een Geocoin gekregen!!! *\o/*

Afbeelding
Nu nog even iets leuks verzinnen om 'm mee op pad te sturen...

Ik heb een klein emmertje van Playmobil die misschien leuk is om eraan te hangen. Als opdracht misschien de 7 wereldzeëen bezoeken?
Hebben jullie nog tips over wat veel foto's op zal leveren?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:48

Karin_88 schreef:
Wij gaan nu ook een cache uitzetten, heel erg leuk! We hebben ook een chirp die we gaan inzetten, en het wordt een nachtcache.. Aantrekkelijk dus voor de gevorderde cacher!! :)

Leuk dat je een cache gaat neerleggen!
Waar gaat ie komen?
En wat is een chirp?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:25

Een draadloos zendertje waar compitabele gps-apparaten informatie vanaf kunnen krijgen..

Hier staat het helder uitgelegd :)
http://www.gps-garmin.nl/garmin_chirp.html

Die cache komt in / omgeving Achterveld

Ik heb ook een andere cache die klaar ligt (een gewone micro-traditional) en voor een vrijgezellenfeestje heb ik er ook eentje uitgezet.. Bij de hema voor 4 euro die bewaardoosjes met blauw deksel gekocht, wat goedkope noteblocjes en van de winter gaan we multi's uitdenken.. In de lente volgend jaar neerleggen!! :)

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:32

Karin_88 schreef:
In Limburg heb ik gisteren een hele lange gelopen, van Paiennes.. Hier zijn we de hele dag mee zoet geweest, maar hij was erg leuk om te lopen!!

Zijn er nog echte aanraders hier qua caches?

Ik meld me ook even, ben al een tijdje aan het cachen maar ben er niet heel fanatiek mee (puur tijdgebrek, want ik vind het erg leuk). Karin_88 ik gok dat je in de buurt van Amersfoort/Achterveld woont. Ik vond GCNRGT en GC11CZR erg leuk, allebei in midden Nederland. Allebei multi's met een mooie wandeling erbij.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:34

Die eerste hadden we pas bijna gedaan! Maar ivm tijdgebrek weer terug naar huis.. We waren daar ook bezig met WAC Zoo :)

Ik ben ook een paar dagen in Heemskerk geweest, daar heb ik er ook een paar opgepikt.. Blijf het een leuke hobby vinden :) :) Als je trouwens een keer samen wil gaan, moet je maar een keer roepen :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:59

Even een wat meer 'algemene' vraag hier; zijn er ook mensen die weleens alleen op pad gaan?? De andere helft van mijn team is nl weg (vriend en ik zijn uitelkaar gegaan).... Nu heeft hij ook de GPS meegekregen, die was van hem maar ik vond het altijd zo leuk dat ik van plan ben een andere te kopen en gewoon zelf verder te gaan.
Maar.... geen idee of het uberhaupt leuk is om alleen te gaan cachen...?? Ervaringen??

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:28

Ja hoor, ik ga/ging wel eens alleen. Toen ik hem net had ging ik eerst de hele dag werken, dan paardrijden, en dat nog even snel een cache oppikken. (beetje verlaafd misschien? := ) Dan deed ik wel caches die ik snel en met de auto kon doen. Dus traditionals in de buurt of mysteries die ik al eerder opgelost had.
Trouwens ook wel heel leuk om te gaan doen met je nieuwe date straks! :))

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:39

Motje11 schreef:

Haha, ja, misschien moet ik dat eerst vragen als ik iemand ontmoet: 'hou je wel van geocachen' :+

Thanks voor je reactie!! Moet eerst nog ff sparen voor een nieuwe, hoewel m'n vader het een leuk verjaardagscadeu vond :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:03

Barramundi schreef:
Motje11 schreef:
Haha, ja, misschien moet ik dat eerst vragen als ik iemand ontmoet: 'hou je wel van geocachen' :+

Bij mij gaat dat eerder zo:"En eh... ik heb nòg een gekke hobby... :D "

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:54

Hallo allemaal! Ik heb jullie topic doorgespit en het klinkt allemaal errrrg interresant! Kan je dit ook doen met een app op een androidtelefoon, of moet je speciaal een duur apparaat aanschaffen? Mijn vader heeft wel een Garmin, maar dat is een autonavigatieding... :+

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:58

Barramundi schreef:

Dan zegt ie misschien wel geowatte? _O-

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:00

Haarbal schreef:
Hallo allemaal! Ik heb jullie topic doorgespit en het klinkt allemaal errrrg interresant! Kan je dit ook doen met een app op een androidtelefoon, of moet je speciaal een duur apparaat aanschaffen? Mijn vader heeft wel een Garmin, maar dat is een autonavigatieding... :+

in principe moet je dat ook met een app kunnen doen, ik heb het nog nooit geprobeerd omdat ik zelf net begonnen met met geocachen en zelf al een gps heb.
gewoon even zoeken in de market naar geocachen en dan uit gaan proberen, er zijn in ieder geeval apps voor

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:16

Evelyne79 schreef:
Barramundi schreef:

Hmmm... ja.... maar "schatzoeken voor volwassenen" is ook zo wat :+

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:39

Barramundi schreef:
Evelyne79 schreef:

Hmmm... ja.... maar "schatzoeken voor volwassenen" is ook zo wat :+

haha, dan zegt ie misschien wel : maar je hebt de schat nu toch gevonden <3 ( op zichzelf doelende) _O-

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 17:07

Ja hoor, met app gaat ook. Wij doen dat maar hebben ook een gps. De GPS vind ik nauwkeuriger maar de telefoon doet het ook prima. Kost geloof ik een tientje, levenslang. Maar... wij zijn wel al lid van de club, daar betalen we ook elk jaar voor dus ik weet niet of dat verschil maakt.
Doen joh, leuk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:13

Iemand nog suggesties voor een mooi instapmodel GPS? Ik ben laatst met Evelyne op stap geweest op zoek naar onze eerste cache en dat was erg leuk! Gaan ook zeker vaker nog een keer op stap :D Maar het kriebelt nu ook om een eigen gps aan te schaffen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:28

balance schreef:
Ja hoor, met app gaat ook. Wij doen dat maar hebben ook een gps. De GPS vind ik nauwkeuriger maar de telefoon doet het ook prima. Kost geloof ik een tientje, levenslang. Maar... wij zijn wel al lid van de club, daar betalen we ook elk jaar voor dus ik weet niet of dat verschil maakt.
Doen joh, leuk!

dan heb je echt de officiele geocaching.nl of .com app. maar je hebt ook andere geocaching apps die gratis zijn, kun je het in ieder geval uitproberen of je het wat vindt