@ Blackmystery: dat kun je zo vinden op de website van je airline! @ Liek: fijn dat je het naar je zin hebt!!
RomyFellow
Geplaatst: 06-10-10 10:36
Volgens mij was het 20 kilo, maar ik zou zo weinig mogelijk meenmen als ik jou was. Je moet er alleen maar mee sjouwen. En Liek bij je al bij de woolshed geweest? Gratis eten!
__Esther__
Geplaatst: 10-10-10 23:47
Tris_Amo schreef:
_Esther_ = Wij hebben zelf ook een waarbenjijnu site! http://www.teambakpak.waarbenjij.nu (Er staat nog niet zo veel op hoor hihi Maar dat komt nog wel..)
TS heeft een bericht geplaatst op haar blog! Helemaal leuk
@ Mik; ik ben nog niet naar Aussie geweest, maar voor hoelang wil je gaan? Een vriendin van mij is 2 weken naar familie geweest.. maar wil je echt iets van het land zien is 2 maanden beter Wel leuk dat ze daar woont! Ik ga zelf niet naar Brisbane.
zie dees topic nog maar net, zo tof dat je naar australië gaat ( of er al bent?) mijn droom is ook om later naar australie te gaan, maja eerst de studies afwerken en vooral veeel sparen eh
Het is altijd al mijn droom geweest om een poosje naar Australie te gaan, en ik denk dat ik dit nu toch door ga zetten. Mijn plan is om eerst nog even te gaan sparen en dan eventueel begin volgend jaar voor een maand of 2 die kant op te gaan. Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld op paardenbedrijven te werken tegen kost en inwoning, misschien een kleine vergoeding.. Hebben jullie nog tips voor me? En wie van jullie heeft dit ook gedaan/gaat dit doen en heeft een beetje een begroting van hoe hard ik nog moet sparen? Alvast bedankt!
Martine, je kan dan het beste gaan WOOFen, dat is werken tegen kost en inwoning. Ik was 5000 euro (excl ticket) kwijt voor 3 maanden oostkust en Tasmanie. Dan heb ik wel alles gezien en gedaan wat ik wilde, sommige dingen hadden misschien iets goedkoper gekund.
SpikkelFire
Geplaatst: 13-10-10 22:57
Ik probeer voor 3 maanden echt 6000 euro mee te nemen, en mn ticket en andere kosten vooraf apart te betalen.
Ga maar uit van onveer 1000 euro per maand. Als je een tijd op dezelfde plek blijft en weinig tripjes doet, kan je het zo goedkoop maken als je je zelf wilt. Ik heb voor nieuw-zeeland en australie(oostkust, GOR,outback) voor4.5 maand zo`n 5000 euro uitgegeven. Heb daarvan ongeveer 3 weken gewoofd. Maar heel veel trips e.d gedaan en heel veel bespaard op eten en slaapplek. Ook voor de tours naar alle reisbureautjes gegaan, waar ze me de kwalitatief goedkoopste tour aan konden bieden. Scheelt een hoop:D. Voor binnelandsreizen ligt het er heel erg aan waar je wilt gaan stoppen en hoe je wilt reizen. Ik had bv eenbusticket voor 320 dollar van Cairns naar Melbourne, erg goedkoop. En je kon dan uitstappen wanneer je wou. Van grote plaats naar grote plaats kun je het beste vliegen met tiger airways.
Okee dus zo'n 1000 euro per maand, ik zou 2 maanden willen dus dat is dan wel mogelijk voor mij. Wel zou ik inderdaad ook veel willen werken, dit bespaart natuurlijk al de kosten voor een slaapplek en eten.
Ik had vooraf ook meerdere keren 1000 euro per maand gelezen maar daar red je het in mijn ogen echt niet mee. Niet als je niet gaat werken of woofen... Ik vond de tours enzo erg duur, voor 1 dagje ben je al snel 75 euro kwijt. Martine, vind je het niet zonde om in die 2 maanden veel te werken? Dan zie je denk ik in verhouding weinig van het land en dat zou zonde zijn omdat het zooo mooi is en veel te zien.
Monchou
Geplaatst: 14-10-10 19:14
Ja maar ik kom echt niet aan vijf- of zesduizend euro.. Bovendien hoef ik niet het hele land door, ik zou kijken welke delen van Australie ik graag zou willen zien en op beide plekken bijvoorbeeld 3 of 4 weken blijven. Als ik ga werken heb ik misschien 1 of 2 dagen vrij in de week en kan ik er op die dagen ook op uit trekken.. En dan misschien 1 of 2 weken echt vakantie vieren ofzo..
*zet pruillip op* ik wil ook boeken.. Alleen al om die datum te hebben om naar uit te kijken
SpikkelFire
Geplaatst: 16-10-10 18:09
Ik wil ook boeken idd
Maar mijn datum is nog niet eens bekend bij de organisaties. 6 november ga ik wel naar meeting van Australian Backpackers, ben benieuwd want ik wil een starterspakket bij hun (toch stiekem wel spannend om helemaal in je uppeltje te gaan )