Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:10

Laatst bijgewerkt door Lontje op 13-07-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:10

Ohhhh geweldige foto's! :oo :D
Mooi mooi mooi! Vooral dat bounty eiland! En daar ga ik dan helemaal voor naar Mexico _O- (grapje :P )
Ohhhh ik wil ook weer naar Egypte.. ;(

Tamara_H

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:15

Ik ga ook dit jaar naar egypte, in augustus dus lekker warm haha.
wij gaan naar sharm el sheikh. ben erg benieud

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:19

Narya schreef:
Het was een mooie reis. Heel indrukwekkend, erover lezen in je boek is toch anders dan daadwerkelijk naast een piramide staan of erin zijn. Ik had nog wel veel meer willen zien. Vooral in Cairo, want daar hadden we eigenlijk maar 1 dag, terwijl daar veel meer te zien moet zijn. Reisgezelschap was leuk, we waren met z'n zessen op de Nijlcruise en met z'n vieren in Giza en Cairo. Dat maakt het echt heel anders dan met z'n 40-en. Ik vond Giza het leukst, denk ik. Abu Simbel was ook mooi, maar niet echt die 6 uur rijden en 80 euro waard, om daar een uurtje te zijn. Aswan vond ik een leuke stad :D Week strand daarna vond ik minder. Eerste paar dagen wel leuk, maar daarna begon het wel een beetje te vervelen, dat nietsdoen. Niet zoveel geshopt, ik heb meer cadeautjes gekregen dan dat ik werkelijk dingen gekocht heb, denk ik :') We zijn niet ziek geworden en ook niet heel bruin, want de hitte was best heftig. Ik was blij met de schaduw, terwijl ik in Turkije altijd in de zon lig. Je vriendin had zeker gelijk dat die twee niet te vergelijken zijn. Ik heb nog geen foto's bekeken, ben net een uurtje wakker :P Zal zo eens mijn camera erbij pakken.

Cairo staat nog op mijn lijstje, zeker nu ik al een andere deel van Egypte heb mogen zien. Cairo maakt toch het puzzelstukje compleet als je in Luxor bent geweest.

Die Russen hadden inderdaad weinig fatsoen ten opzichte van het personeel. Opvallend inderdaad hoe weinig mensen dan 'dankjewel' of 'alsjeblieft' gebruiken. Misschien omdat ik zelf in een hotel werk dat ik meer respect voor deze mensen heb (die soms tot wel 18 uur per dag werken!!). Bij het buffet stond ook iemand pannekoekjes te bakken. Dus zo'n russische vrouw houdt haar bord omhoog en krijgt pannekoek 1, pannekoek 2 en als de medewerker pannekoekje 3 op het bord wil gooien, trekt ze snel dr bord terug en loopt zonder een woord wat maar in de buurt van 'sorry' komt, weg. :n

Die pelikanen heb ik ook op de foto staan :))
Afbeelding
Leuk, dat bounty eiland hebben wij gedaan met de 'piratenboot-excursie' in Tunesie vorig jaar. Moooooooi 8-)

Mooie luxor foto's! Die foto met dat water in Luxor daar deed men zich vroeger in wassen :j Onvoorstelbaar :=

Leuk om zo'n bekende foto's te zien en te zeggen van 'Been there, done that' :# :):)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:03

OH MY GOD! Die Pelikanen, die zijn zo cool! Die had ik ook best willen aaien, maar ik ben geen pelikaan tegen gekomen ;(
Ik heb wel een hele tocht op een dromedaris gedaan, als we het toch over exotische dieren hebben. We konden kiezen tussen ezels, paarden of dromedarissen, en ik dacht iets te moeten kiezen wat ik niet dagelijks tegenkwam. Daar had ik bijna meteen gigantische spijt van, want die dingen zitten totaal oncomfortabel als ze harder dan een slakkengangetje gaan _O-

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:35

@ Narya , wij hebben ze wel geaaid maar was best eng in het begin , die grote klapsnavels haha ze gingen soms best wel hard daar mee klapperen .
De grootste pelikaan zat zelfs achter mn vriend aan , allebei dominant natuurlijk maar uiteindelijk gaf de pelikaan zich over en mocht hij hem aaien..
Ging je lang op een dromedaris rijden ?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:39

Die Pelikanen zijn gewoon huge, ik kan me voorstellen dat dat eng is. Ik heb wel Nijlreigers gezien, die vond ik cute. En ons hotel in Cairo had echt de grootste kraaien die ik ooit gezien heb, echt heel bijzonder. Maar Pelikanen is toch wel een gemis.

We hebben toch wel zo'n drie kwartier op zo'n schommelend gevaarte gereden. En toen was ik ook blij dat ik eraf mocht, want degenen die ernaast liepen, joegen ze de hele tijd op, waardoor het als een gek heen en weer ging. Het uur daarna schommelde mijn wereld nog door :P

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:09

Drie kwartier :oo
Ik heb 2x zo'n tocht op een dromedaris gedaan en gelukkig was dat maar een half uur _O- Vreselijk zitten die beesten.. :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:18

Waarom wilde je de tweede keer dan nog een keertje? Ik kies de volgende keer voor de ezel hoor :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:28

Ntlie_ schreef:
Drie kwartier :oo
Ik heb 2x zo'n tocht op een dromedaris gedaan en gelukkig was dat maar een half uur _O- Vreselijk zitten die beesten.. :')

bwhahahaha ja en de eerste keer kon ik die van jouw nog meeslepen ook omdat ie niet wilde lopen _O-

ow hahaha en die aanvaring met dat kleine ventje _O-
ventje: 'zoooo die heeft een groot klappertjespistool!'
*reed een wagentje met van die bedoeiene knakkers mee en die had me ff een geweertje in z'n handen*
ik: 'klappertjespistool? :wow: WHAAAAAHHH dat is een ECHT geweer!!'
ventje: *shock* mhaaaaaaaaaaammm zij zegt dat het een ECHT GEWEER IS!

:')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:36

Casperrr :D :D .

Mooie foto's.
Kan niet wachten om te gaan.

Excursie naar Luxor is rond de € 80,- dacht ik ergens gelezen te hebben?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:01

Narya schreef:
Waarom wilde je de tweede keer dan nog een keertje? Ik kies de volgende keer voor de ezel hoor :D

Eerste keer was met een andere vriendin dan de tweede keer dat ik op zo'n beest zat.. ;) Ben nu 3x in Egypte geweest en de laatste keer met _Clien_ op bokt en die wilde natuurlijk ook wel eens uitproberen hoe zo'n beest zat. :Y)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:02

casperrr schreef:
bwhahahaha ja en de eerste keer kon ik die van jouw nog meeslepen ook omdat ie niet wilde lopen _O-

ow hahaha en die aanvaring met dat kleine ventje _O-
ventje: 'zoooo die heeft een groot klappertjespistool!'
*reed een wagentje met van die bedoeiene knakkers mee en die had me ff een geweertje in z'n handen*
ik: 'klappertjespistool? :wow: WHAAAAAHHH dat is een ECHT geweer!!'
ventje: *shock* mhaaaaaaaaaaammm zij zegt dat het een ECHT GEWEER IS!

:')

Ahahahahaha _O- Die van mij was echt raaaaaaaaaaar :') En die van jou was net zo'n geplukte kip _O-

Ohja en die politie enzo die meereden.. Dat hadden we vorige keer helemaal niet :=

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:40

Excursie Luxor via neckerman is idd 80 euro ..
Via het strand is het 60 euro maar ik hoorde verhalen van mensen bij ons uit het hotel dat die in een minnie busje zaten zonder airco etc etc..
niet echt een pretje om daar 5 uur in te zitten.

Via neckerman zit je in een grote bus met airco en genoeg slaapruimte.. :-)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:43

ik ga zelf in september een rondreis maken.. maar wat ik me afvraag is of het weer een beetje uit te houden is. Ik heb nogal snel last van benauwdheid(in nederland dan)...

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:31

In Tunesie vorig jaar heb ik ook op een kameel (of dromedaris, weet het al niet meer :+ :D ) gezeten. Goddank hadden we toen één zo'n beest waar we met zijn tweeen opzaten. Vond er inderdaad geen zak aan, wat een geschommel. Onze begeleider zat op een paard, dus na de tussenstop ben ik bij de begeleider achterop het paard gesprongen (hij reed zelf zonder zadel, dus ging makkelijk zo met zijn 2e). Was echt leukkkk :)) Blij ook dat ik van dat geschommel afwas 8-)

Neckerman bus was echt prima georganiseerd. Hadden meerdere bussen welke op 'taal' geselecteerd was. Een bus voor de Nederlanders, een bus voor de duitsers, een bus voor de polen en eentje voor de Russen ofzo. :j Klopt, excursie was 80 euro waarbij je voor een ieniminie bedrag nog een boottocht over de Nijl erbij kon boeken.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:27

Moderatoropmerking:
Denken jullie er om dat er in een topic als dit maar maximaal 2 foto's zichtbaar mogen? Als je er meer wilt laten zien kan dat eventueel in een eigen topic. Daar mag je er max. 15 zichtbaar zetten.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:19

die boottocht over de nijl = 40 pond per persoon.
Als je het graf van Toetachamon wil zien kost dit 100 pond.
1 euro is ongeveer 7.5 a 8 pond , ligt er maar net aan hoe de koersen staan..
Wij waren via neckerman en zaten bij russen in de bus , wel was er een egyptische man ( machmoet) mee die goed NL kon praten hij was onze gids , en nam ons apart mee door luxor in een klein busje met airco en drinken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:49

Mooooie fotos zeg, ik zou er zo in willen duiken in dat heerlijke blauwe water en zalige stranden. mmmmmmmmmmmmmm

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:42

Ntlie_ schreef:
Ahahahahaha _O- Die van mij was echt raaaaaaaaaaar :') En die van jou was net zo'n geplukte kip _O-

Ohja en die politie enzo die meereden.. Dat hadden we vorige keer helemaal niet :=

*herinnert zich nog iets mooiers*

Marieke moet brood bakken met de bedoeïen, laat ik nou net geen kookprinses zijn, te zien aan de ogen van de man... :')

Afbeelding

en hij leek inderdaadf op een geplukte kip _O-

Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:15

Hahahaa oww god _O- *krijgt bij het zien van de foto's meteen weer heimwee*
Hahahaha ja die vent staat er echt op van omg, stomme toeristen, kunnen niet eens een normaal brood bakken 8)7

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:48

Heeft het brood wel gesmaakt? 8-)

Trip naar Luxor gaat dus als het even kan via de reisorganisatie.
Bus met airco (die werkt) is wel erg prettig.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:55

De airco in onze bus werkte iets te goed, zeg maar. Toen ik in Aswan aan kwam, was ik totaal verkleumd en bevroren. Maar ja, iedereen sliep, dus ik durfde ook niet aan de chauffeur te vragen of hij wat minder hard kon, want dan zou iedereen wakker worden :o

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:56

Dat brood en die thee van die bedoeïnen is nog best goed te eten. :P

Luxor wil ik ook nog eens naartoe. Misschien een keer een Nijlcruise doen en dan nog een weekje op een resort ofzo... Heerlijk! :z

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:36

Narya een sjaal is dus een uitkomst in de bus :P .