curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:31

Zelfmoord hadden ze het over toch?

Maar je hoort er nu bijna niks meer van.. hoorde dat hij homo was en dat ze er daarom nu niet veel meer van laten horen. Want dat kan natuurlijk niet iemand die homo is en een hoge functie heeft.. :s

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:59

Zelfmoord ?
Hmm nee ik hoorde juist vermoord, kleren waren wel gevonden :j (met bloed).

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 02:30

heb er 2 jaar gewoont en ga nu nog elk jaar terug .. heeeerlijk eiland erg vriendelijke mensen .. top, het nadeel is dat er alles steeds duurder word .. goed zakcentje is dus wel nodig :)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 04:06

Hey Amber, ben je nog geweest? Heb de springles gegeven en zag wel 'vreemde' mensen op de bune zitten. Van wie heb je toen altijd les gehad?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 04:14

Replay schreef:
Hey Amber, ben je nog geweest? Heb de springles gegeven en zag wel 'vreemde' mensen op de bune zitten. Van wie heb je toen altijd les gehad?

Kom donderdag :D

Want stond echt vast 2day := ik ben heel blond en mijn vriend ook. Kan bijna niet missen :D
Ik heb van Astrid les gehad, van Edwin toendertijd en ook wel is van Diana!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:24

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken om volgend jaar naar Curacao te gaan. Mijn familie van mijn vaders kant (incl. mijn vader) hebben er 6 jaar gewoond en wil toch eigenlijk wel graag zien hoe het daar nou is. Mijn oom heeft er nog heel lang gewoond en die gaat kijken of hij niet kan helpen met verblijfplaats/huurauto. Ben wel ondertussen een beetje aan het rondkijken op internet wat er allemaal is, maar de prijzen vallen opzich reuze mee.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:48

Replay schreef:

Was erg leuk om je ontmoet te hebben :D

Veel veranderd!
Blijf je avatar uit Gorssel ook nog steeds gaaf vinden. Mis je dat niet :D?

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:30

Jazeker mis ik dat, het is hier gewoon niet te vergelijken met NL qua rijden en omgeving. Dat is ook wel de reden dat ik over een paar jaar echt wel weer terug wil, voor de échte paarden!

Heb een veulen in NL in de opfok staan die 'klaar' is als ik terugkom, hoop dat het een krack is.

Vond het ook leuk even kennis te hebben gemaakt, jammer dat ik les moest geven, maar hoort er bij natuurlijk!

Goede reis terug gehad en blij dat je weer naar de paarden kunt?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:21

Ik ben eergister weer teruggekomen van een fantastisch verblijf op het fantastische eiland! Ik schrok wel van de contrasten van het land... wij keken uit op het flamingomeer, daar was het echt prachtig! Maar ik heb ook gedeeltes gezien waar ik echt van schrok!
Was erg leuk mijn zusje weer te zien! En we hebben een super verblijf gehad! Ik zal later nog wel wat leuke foto'tjes plaatsen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:32

jarrah, waar zat jij dan ongeveer? Omdat je uitkeek op het flamingomeer...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:52

Ik zat bij de Jan-kok lodges (http://www.jankok-lodges.com), echt fantastisch daar! Kon echt geen minpuntje eraan bedenken! Voor mensen die plannen hebben, van de rust houden en graag centraal op het eiland zitten is het echt de plek waar je moet zijn! Echt fantastisch! Ik zal er later wel even foto's van plaatsen :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:43

Het appartement van mijn ouders is af *\o/* *\o/* ! Geschikt vanaf 2 personen tot 6, de prijs met minder personen huren is lager en goed te doen!Het is een privé appartement met eigen zwembad, lekker luxe en toch betaalbaar. Klm personeel krijgt 10% korting,
De website is http://dushibida.nl/

Als je vragen hebt, kun je mij een pb sturen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:35

@Noah: Ziet er goed uit het vakantiehuis en ook een erg goede website! +:)+ ...Ik heb het maar even bij de favorieten geschoven.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:00

Thnx Vanes als je een keer een luxe weekje wil laat maar weten, dan kan ik iets voor je regelen :)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:35

Noah2006 schreef:
Thnx Vanes als je een keer een luxe weekje wil laat maar weten, dan kan ik iets voor je regelen :)

Wie weet komt het nog van pas , voor eventueel bezoek van ons.... :D ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:16

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:24

Ziet er mooi uit zeg!

Ook leuk de plantage, gezellig!

Heb gisteren voor het eerst paardgereden op Curacao, jee wat wennen! Het was wel in de ochtend, maar toch al aardig warm. Wel blij dat ik weer kon rijden :) Ga nu iedere donderdag morgen, misschien vaker maar dat moet ik even kijken. Rij nu bij het Savaanhuis bekend bij iemand? Is een opvang en logeerhuis voor Autisten. Ze geven daar ook paardentherapie, daarvoor zijn de paarden, maar ze hebben er vrij veel (13) en die lang niet allemaal nodig voor de therapie, de paarden moeten ook beweging krijgen vandaar dat ik daar kon rijden (en hopelijk werken op de maandag en dinsdag maar dat hoor ik volgende week :P) Ze hebben daar ook Paso Fino's erg gave beestjes.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:17

_Daniella schreef:
ik heb wel ervaring met aruba
heb daar 6 maanden gezeten

maar ik zou eerder voor aruba kiezen, het is wel kleiner maar ik hoorde van veel gasten in het hotel waar ik werkte dat aruba mooier is
mooiere stranden (cura heeft meer stenen e.d. in het water liggen, aruba totaal niet)
en vriendelijker eilanden, de mensen e.d. en er is veel minder criminaliteit wat je op curacao wel veel hebt

Vrienden van ons, die wonen in Aruba (de ouders nu dan, omdat hun hier in nl tijdelijk wonen), maar als ik zo de verhalen van hem hoor over criminaliteit etc. Dan is dat wel een stukje erger als wat jij zegt. Ik ben er zelf niet geweest, dus ik kan mijn eigen mening er niet over vertellen, maar als ik hun moet geloven is dat wel ernstig. Natuurlijk ook mooie dingen, zoals de zee, winkeltjes etc.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 05:29

Caraibische zee is en en was altijd mooi! Ik zat dagelijks op zee, van jongs af aan, ging vaak vissen of varen, ik kwam overal langs de westkust met mijn bootje "Mi Amor NC 273". Hier een filmpje van mij op zee (Piscadera baai Curacao) ehhh van 37 jaar geleden... de film begint eerst met opnamen van mijn curacaose postduiven, mijn herder "Borrit", ikke en mijn bootje schilderen...en mijn ouderlijk huis en de zeer oude Citroen Traction Avant van mijn vader (reed hij dagelijks mee) en dan de zee... mijn vissersbootje maak ik klaar om met mijn Opa te spelevaren..

Destijds (1972) was het vrijwel niet crimineel op Curacao, een moord of zo baarde in die jaren zeer veel opzien, wapenbezit was nihil, en roofovervallen kwamen absoluut niet voor,,, ik hoop dat het ooit weer een veiliger eiland zal zijn.

Gert Jan nu 53... op de film 16 jaar.... 8)7

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:56

Hoi MagicLine/ GertJan,

Wat een leuk filmpje, voor mij is dat vrij uniek om zo'n oudere beelden te zien. Ook je website is erg leuk om te zien, die filmpjes ga ik me nog eens rustig bekijken allemaal. EN dan ook nog een Rockys als paarden, 1 van mijn lievelingsrassen , haha, geweldig!!!

Geen zin om terug te gaan naar Curacao??

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:48

_Vanes_ schreef:
Hoi MagicLine/ GertJan,

Wat een leuk filmpje, voor mij is dat vrij uniek om zo'n oudere beelden te zien. Ook je website is erg leuk om te zien, die filmpjes ga ik me nog eens rustig bekijken allemaal. EN dan ook nog een Rockys als paarden, 1 van mijn lievelingsrassen , haha, geweldig!!!

Geen zin om terug te gaan naar Curacao??

ja zou nu wel weer terug willen, maar ik heb een commitment naar mijn paarden en oude moeder, mijn paarden staan in Vriezenveen, en ik geef mantelzorg aan mijn moeder van 83 jaar in Wijchen, ik moet mij in tweeen delen... en ik ben onlangs erg ziek geweest. Ik heb een heleboel oude films, maar het is enorm veel werk om 8mm films om te zetten in video en daarna uploaden naar YouTube. Maar als ik de paarden kon meenemen en mijn moeder ook... dan was ik gisteren al vertrokken uit Nederland... met een raketsnelheid...

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:49

:D , Ik begrijp het helemaal.
Omdat wij al deze redenen om in NL te blijven niet meer hebben (Paarden en mantelzorg) Kunnen we nu gaan en die kans grijpen we met 2 handen aan! Mooie paarden heb je , ik ben gek op de Chocolate palomino's!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:02

sharoontje schreef:
_Daniella schreef:
ik heb wel ervaring met aruba
heb daar 6 maanden gezeten

maar ik zou eerder voor aruba kiezen, het is wel kleiner maar ik hoorde van veel gasten in het hotel waar ik werkte dat aruba mooier is
mooiere stranden (cura heeft meer stenen e.d. in het water liggen, aruba totaal niet)
en vriendelijker eilanden, de mensen e.d. en er is veel minder criminaliteit wat je op curacao wel veel hebt

Vrienden van ons, die wonen in Aruba (de ouders nu dan, omdat hun hier in nl tijdelijk wonen), maar als ik zo de verhalen van hem hoor over criminaliteit etc. Dan is dat wel een stukje erger als wat jij zegt. Ik ben er zelf niet geweest, dus ik kan mijn eigen mening er niet over vertellen, maar als ik hun moet geloven is dat wel ernstig. Natuurlijk ook mooie dingen, zoals de zee, winkeltjes etc.

Hmm, als zij er gewoond hebben zullen ze het natuurlijk wel beter weten, maar ik heb net als Daniella ook 6 maanden op Aruba gezeten, maar niks van criminaliteit enzo hoor. Je kon je auto zonder op slot te doen enzo gewoon laten staan etc. Echt super!

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 03:37

Citaat:
Hmm, als zij er gewoond hebben zullen ze het natuurlijk wel beter weten, maar ik heb net als Daniella ook 6 maanden op Aruba gezeten, maar niks van criminaliteit enzo hoor. Je kon je auto zonder op slot te doen enzo gewoon laten staan etc. Echt super!

St Eustatius, Saba, Aruba zijn veel minder crimineel dan in Nederland (Platteland en Steden). Er wordt momenteel met man en macht gewerkt om de criminaliteit en corruptie (overheid, justitie, politie en particulieren) op Curacao, St Maarten en Bonaire aan te pakken. In tegenstelling tot in Nederland... worden de afgelopen jaren op de Nederlandse Antillen corrupte personen werkzaam bij overheid enz zonder pardon aangehouden en opgesloten (ook Politici en bijvoorbeeld onlangs een ex-commissaris van Politie te St Maarten) en krijgen fikse gevangenisstraffen.

De opkomst van de drugshandel in de jaren '80 en '90 en tegelijkertijd explosieve stijging van werkloosheid en als gevolg daarvan enorme migratie naar Nederland... een economische situatie mede als gevolg door de acute ontmanteling van de offshore door PvdA'er Vermeend (Ministerie van Financien) O:) ... die zelf jaren op Curacao werkzaam is geweest in de "ofshore" als belastingadviseur...en adviezen gaf hoe je geld aan de nederlandse belastingdienst kon onttrekken... }:) ... hebben op de eilanden geleid tot een enorme toename van corruptie en harde criminaliteit en een groot drugsverslaafden met name op Curacao (crack, cocaine).

Ook probeert men het ordinaire en smerige "Coke-Toerisme" uit onder andere Nederland in te dammen... op de Antillen zijn drugs goedkoop...

Ik weet zeker dat gezien de inspanningen momenteel, de Antillen over pakweg 5 a 10 jaar minder crimineel en corrupt zijn dan moederland Nederland...

De bevolking op de Antillen is de corruptie van politici, ambtenaren en de criminaliteit al jaren spuug en spuugzat.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 04:31

Ik woon nu al twee en een half jaar op bonaire, ik moet zeggen dat ik nog nooit bestolen ben.

Terwijl bij sommige mensen 3x in hun huis is ingebroken om hun laptops mee te nemen.

Heb het erg naar mijn zin, en ik woonde hiervoor 16 jaar in zaandam, daar hoef ik ook niet in me 1tje het fietstunneltje door, of in mijn eentje savonds over straat te lopen, het wordt af en toe een beetje opgeblazen door de media.