Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 04:56

Ook ik ben gisteren weer thuis gekomen. Verslag volgt nog.
op schiphol wou ik gelijk weer terug. Ik moet altijd weer wennen aan nederlanders.... We zijn echt niet aardig en behulpzaam. Raar akkefietje gehad in de trein wat je zeker niet in canada zou meemaken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:09

Nou hier precies hetzelfde, men wat een chagrijnig volk zeg..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:40

Ikzelf ben in een dorpje in limburg opgegeroeid, de mentaliteit daar vind ik veel lijken op de mensen hier (bescheidener). Verder in NL is het vaak toch vooral 'ieder voor zich'. Je pikt de nederlander er ook zo uit: luid en ze denken dat alles ook van hun is en ze alles kunnen maken ;) .

Soms mis ik wel een beetje het directe van Nederland, ze zeggen waar het op staat. Hier zie je vaker dat mensen om simpele dingen er een beetje om heen draaien i.p.v. gewoon in het gezicht te zeggen wat ze er van vinden/ of wat ze willen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:35

Ik mis de Nederlandse e-mail etiquette en afspreek etiquette, verder vind ik Canadezen wel prima. Maar als je hier zegt dat je naar een bank (een sofa via 'Marktplaats') oid komt kijken en een half uur in de auto zit om er te komen, dan kan het gerust zijn dat ie allang weg is. Zelfs al weten ze dat je komt. Of als je naar een huis gaat kijken en /ze willen dat je sms't en je staat er in de stromende regen met je 2 jarige kind te wachten (je weet het appartement nummer niet) en dan nemen ze niet op. Na 10 minuten een sms: is verhuurd. Pffff. En sollicitaties, nog zoiets... Gewoon niet reageren op een nette brief met cv.

Dat is eigenlijk het enige waar ik niet aan gewend raak. Verder heel prima! Super aardig, beleefd en netjes. En ze zijn dol op ons kind. Echt zo leuk: we worden dagelijks bedolven onder de complimenten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:21

Oh ja, ik weet nog dat we net van het vliegveld afkwamen in eind december. Huisbaas zou bij het huis zijn op afgesproken tijd om ons de sleutel te geven, we hebben geloof ik 4 uur zitten wachten in de sneeuw. :')

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:25

Hallo allemaal!

Wat leuk al die Canada liefhebbers! :D Ik heb een vraagje voor de mensen die als skilled worker een permanent resident visum hebben aangevraagd: hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een visum hebt? Ik kan dit namelijk nergens duidelijk vinden en dan weet ik alvast met wat voor termijn ik rekening moet houden.

Mijn plannen om naar Canada te emigreren zijn wel voor de lange termijn. Ik wil eerst nog wat jaren werkervaring in NL opdoen en flink sparen (paard moet natuurlijk ook mee :+) Ik studeer over een half jaar af en ga trouwens nog wel 3 maanden stage lopen in Montreal (vanaf september). Ik heb er heel veel zin in, hoewel ik m'n paardje wel ga missen :o Zijn er nog mensen hier die aan de Oostkust wonen?

Alvast bedankt! :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:43

Hallo :wave: ik kom me (weer) hier melden. Mijn broer en schoonzus gaan over 2 weken emigreren naar Calgary, heel spannend allemaal! Het huis is leeg, de cavia's heb ik geadopteerd en nu zijn ze een week naar Slovenië om afscheid te nemen van mn schoonzus dr familie (komt daar vandaan). Het komt nu echt heel dichtbij.. maar volgend jaar hoop ik 4 weken daarheen te kunnen gaan. :D Wil ook nog een beetje rondreizen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 03:19

Ginam schreef:
Hallo allemaal!

Wat leuk al die Canada liefhebbers! :D Ik heb een vraagje voor de mensen die als skilled worker een permanent resident visum hebben aangevraagd: hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een visum hebt? Ik kan dit namelijk nergens duidelijk vinden en dan weet ik alvast met wat voor termijn ik rekening moet houden.

Toen wij begonnen met de aanvraag stond op de website (Canadese overheid) dat het 1 a 1,5 jaar zou duren. Wow, dat was lang. Toch maar aan begonnen. Gelukkig maar. Ben heel blij dat we het gedaan hebben. Het duurde alleen veeel langer. :+ Als ik dat geweten had, was ik misschien niet eens aan de aanvraag begonnen, ik vond 1 a 1,5 jaar al onoverzichtelijk lang.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:37

Bedankt voor je antwoord Hippologic! Het is bij meer een 5-6 jarenplan :+ Voor mijn beroep moet ik ook nog 2 toetsen doen, dus daar ben ik ook nog wel even mee bezig. Maar dan weet ik dat ik er op tijd mee moet beginnen :P
Ik ben ook al een jaar bezig geweest met m'n stage regelen, dus verwacht niet dat een permanent resident visum makkelijk gaat :Y) En moest voor mijn stage ook die medische keuring ondergaan, helaas is die een jaar geldig dus die zal ik nog wel een keer moeten doen.

Ik zie dat jij bij Vancouver woont! Wel één van de mooiste plekken :D Ik heb destijds jouw topic over je paard gevolgd. Was super interessant om te lezen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:49

Ja Vancouver is erg mooi en zeker een heel fijne stad om te leven. Ik zou gewoon beginnen met de aanvraag, je weet immers nooit of en wanneer ze de regels (weer) veranderen. Halverwege onze procedure veranderde het een en ander, het werd nog strenger, maar omdat we onze aanvraag voor een bepaalde datum waren gestart hoefden we ons alleen aan de 'oude' regels te houden. Anders hadden we de aanvraag opnieuw moeten doen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:45

Even een snel fotoverslag van mijn reis van 16 juni tot 12 juli in Canada en USA.

Een niet alledaags dier wat je daar tegenkomt een Stekelvarken.
Afbeelding

Beer 64 met haar jongen (3 stuks) aan de highway 1A in Banff NP
Afbeelding

Een van haar jongen. Die klaar is om op eigen benen te staan en zo heeft Banff NP er weer 3 bij.
Afbeelding

Ploeteren in de sneeuw in Yoho NP op de Iceline Trail die hebben we maken afbreken er lag veel en veel sneeuw op het pad.
Afbeelding

Afkoelen bij een rivier in Waterton NP het was die dag 36!!!! graden. Hier was het goed uit te houden. Er was wel een (zwarte)beer in de buurt.... die de dag daarvoor een gezellige picknick behoorlijk heeft verstoord.
Afbeelding

En dan de grens over naar Glacier NP in de US. Dit park sluit aan op Waterton NP.
Ik vind het nog steeds het mooiste park. Hier zijn we een week geweest.
The going to the Sun Road heeft de mooiste uitzichten.
Afbeelding

Voor de mooiste zonopgang moest je wel vroeg van bed af...(05.30) enn dan was je niet de enigste die foto's maakten :-).
Afbeelding

Maar de wildlife is ook hier heel bijzonder. Zo uit het niets tijdens de lunch bij Bull Head Lake (schitterende wandeling) komt ineens een moeder eland met 2 jongen uit de bosjes.
Afbeelding

Op de laatste dag van ons bezoek aan Glacier zijn we naar de hoogtepunt van onze vakantie gelopen. 18 kilometer lang en een hoogte verschil van 700 meter. Naar de Ptarmigantunnel.... jammer genoeg was de tunnel nog dicht... maar jongen!!! wat was het daar geweldig. En die blauwe lucht was daar gewoon ik had geen filter o.i.d op de lens.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:33

Prachtige foto's!! <3

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:26

Prachtige foto's! Ik vond Waterton één van de mooiste parken :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:16

Prachtig!!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:19

Mooie foto's. :D

Heeft iemand hier ervaring met goedkope car (of campervan) rentals in Oost-Canada, omg. Toronto?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:37

Hele mooie foto's!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:54

Overigens kan die foto van die eland en babies zo in een tijdschrift of op een poster!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:33

:o Dank je.
Maar het wordt de 4de van onder. Op A1. Lekker groot.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:39

Saskiaatje schreef:

Heeft iemand hier ervaring met goedkope car (of campervan) rentals in Oost-Canada, omg. Toronto?

Toronto is oost Canada :=

:')
Sorry geen ervaring in die omgeving

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 04:49

Ons mannetje heeft ook voor het eerst paardgereden :D :

Afbeelding

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:13

__Elizabeth schreef:
Saskiaatje schreef:

Toronto is oost Canada :=

:')
Sorry geen ervaring in die omgeving

Dat zeg ik toch ook? :o?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:22

_Linda schreef:
Ons mannetje heeft ook voor het eerst paardgereden :D :

Wat Cute!

Op de ranch waar ik zat leerde de baby's ook echt eerder rijden dan lopen, zo leuk!

Jij had toch jouw eigen ranch Linda of was dat iemand anders?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:24

Ik zie dat een deel van m'n tekst er niet bij staat. Wie heeft er ervaring met het halen van het Canadese rijbewijs in Alberta? Helaas kun je het niet zomaar inwisselen, maar moet ik de kennistest en roadtest opnieuw doen...totaal geen zin in, maargoed kan er niet aan ontkomen (anders betaal je veel meer voor de verzekering).

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:25

@ zusjacobs, yep we hebben onze eigen ranch :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 06:01

_Linda schreef:
Ik zie dat een deel van m'n tekst er niet bij staat. Wie heeft er ervaring met het halen van het Canadese rijbewijs in Alberta? Helaas kun je het niet zomaar inwisselen, maar moet ik de kennistest en roadtest opnieuw doen...totaal geen zin in, maargoed kan er niet aan ontkomen (anders betaal je veel meer voor de verzekering).

Ik wist niet dat het per provincie verschilde. Hier bestond de kennistest uit 1 of 3 vragen (pff weet het al niet eens meer, een pasfoto knippen en hoppa: Canadees rijbewijs! Geen road test hier. Maar volgens mij is dat heel goed te doen hoor. Ze geven hier (in BC) gratis theorieboeken weg. Dus even doorlezen en gaan.