Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Ik heb een vraagje voor de mensen die als skilled worker een permanent resident visum hebben aangevraagd: hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een visum hebt? Ik kan dit namelijk nergens duidelijk vinden en dan weet ik alvast met wat voor termijn ik rekening moet houden.
) Ik studeer over een half jaar af en ga trouwens nog wel 3 maanden stage lopen in Montreal (vanaf september). Ik heb er heel veel zin in, hoewel ik m'n paardje wel ga missen
Zijn er nog mensen hier die aan de Oostkust wonen?
ik kom me (weer) hier melden. Mijn broer en schoonzus gaan over 2 weken emigreren naar Calgary, heel spannend allemaal! Het huis is leeg, de cavia's heb ik geadopteerd en nu zijn ze een week naar Slovenië om afscheid te nemen van mn schoonzus dr familie (komt daar vandaan). Het komt nu echt heel dichtbij.. maar volgend jaar hoop ik 4 weken daarheen te kunnen gaan.
Wil ook nog een beetje rondreizen. Ginam schreef:Hallo allemaal!
Wat leuk al die Canada liefhebbers!Ik heb een vraagje voor de mensen die als skilled worker een permanent resident visum hebben aangevraagd: hoe lang duurt het gemiddeld voordat je een visum hebt? Ik kan dit namelijk nergens duidelijk vinden en dan weet ik alvast met wat voor termijn ik rekening moet houden.
Als ik dat geweten had, was ik misschien niet eens aan de aanvraag begonnen, ik vond 1 a 1,5 jaar al onoverzichtelijk lang.
Voor mijn beroep moet ik ook nog 2 toetsen doen, dus daar ben ik ook nog wel even mee bezig. Maar dan weet ik dat ik er op tijd mee moet beginnen
En moest voor mijn stage ook die medische keuring ondergaan, helaas is die een jaar geldig dus die zal ik nog wel een keer moeten doen.
Ik heb destijds jouw topic over je paard gevolgd. Was super interessant om te lezen! 

.

Dank je.
_Linda schreef:Ik zie dat een deel van m'n tekst er niet bij staat. Wie heeft er ervaring met het halen van het Canadese rijbewijs in Alberta? Helaas kun je het niet zomaar inwisselen, maar moet ik de kennistest en roadtest opnieuw doen...totaal geen zin in, maargoed kan er niet aan ontkomen (anders betaal je veel meer voor de verzekering).