Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:04

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. Sterkte en een stapje terug om te bekijken hoe het aan te pakken is helemaal prima.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 16:19

Klopt. Gister was even heel hard slikken en sjit en @#&% en beroerd geslapen beiden en nu is het ok. Hoe kunnen we er een mouw aan passen waardoor er in ieder geval een paar dagen even afleiding is. De meeste spullen zijn dadelijk ook in Frankrijk waar ze moeten zijn.

Volgende week heb ik twee tentlogees :D. De bedoeling was met zijn tweeen ontvangenmaar of dat gaat lukken geen idee, -O- we bekijken wel per dag en horen vanzelf wel over een soort van vervolg van de adem in adem uit tijd die er mogelijk gaat komen, het zou fijn zijn als die planning er al deels is voor vertrek. Dan weten we in ieder geval meer alvast.

nu even pas op de plaats en het kalm aan doen, vandaar dat ik een dag later vertrek. Nu kunnen we beiden het in twee dagen doen ipv dat gv vrijdag in zijn eentje de hele afstand moet doen. :j Kost weer minder energie ook.

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:32

Dikke knuffel in ieder geval! Komt tijd komt raad..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 19:49

Dank. Inmiddel en route. Ik ben op de tussenlocatie met een nogal hectisch ritje. 5 uur over 250 km dankzij files optoppingen en daardoor de omrij route nemen die een en al openbreking en omleiding was :+ wel een mooie omgeving. Voor de motor of zo :') smal steil op en af kronkel links en kronkel rechts en in de spits door de buitenwijken van Luik is ook uitdagend :))

Voor gv is het alleen de laatste 3 km verworden tot dadelijk 8,5 op en af en links en rechts en steil naar beneden kronkelend :(:) hem verwacht ik tussen de 60/90 minuten. De maximum snelheden zijn onmogelijk te halen,

Wel mooi riviertje mini waterval een abdij en veel kastelen gezien. Het gebied rond Luik is echt mooi tot mijn verrassing. En smal :+ en steil :P En zwermen ooievaars onderweg naar het zuiden <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:22

Luik met omleidingen is echt zwaar klote... Heb ik een keer midden in de nacht gedaan na er al 8+ uur op te hebben zitten. Ik heb toch zitten vloeken toen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 20:28

Het was wel mooi, gelukkig de tijd en nog licht. Gv zit het laatste rotste stuk in schemer. Luik en Vervier waren muurvast met verkeer, dan is er een fijne omweg via gronsveld herve en met een omweg kom je dan in Sprimont. Alleen die ligt opengebroken zonder voorwaarschuwing op meerdere plekken -O- dan is het ok volg de omleidingsborden die op een gegeven moment verdwenen waren _O- nergens kunnen stoppen ook om de navigatie bij te stellen. Toen maar globaal de goede richting gekozen via het kleine kaartje. En de enige optie was de zuidelijke buitenwijken van Luik in de spits :+

Gelukkig weet ik inmiddels welke plaatsen ik moet volgen maar de laatste verrassing was minder tof en heel rottig. Maar ik ben veilig over. Nu gv nog. :(:)

Jouw ritje klinkt niet tof. Datvhad ik dus in de nacht naar mijn papa waar toen de tunnels dicht bleken en ik om via Eindhoven moest %) zo niet tof :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 20:26

Vakantie dag vandaag. :') samen met een stukje op en af en links en rechts. Wegkomen vanmorgen duurde langer dan gedacht. En ook de borden deviation gaven na 5 km terugkomen op het startpunt -O- . Toen maar opgegeven mijn huis te halen.

Via een mooie omweg toch weggekomen. Stukje snelweg maar omdat luxemburg helemaal vast stond, en bij thionville en bij metz besloten. Nope binnendoor en wel zien hoever we komen. Kalm aan doen. Rustig boodschappen gedaan. Mooi landschap gezien. En we staan nu bij een meer waar we nog net met een toeristen treintje meekonden een stukje rond het meer. Aller en retour voor 3 euro pp :)) leuk ritje waar ik normaal niet zo ver gewandeld kom.

Morgen nog 100 km :+ dan maar zo vakantie houden.

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:30

Altijd leuk dat onverwachte :D

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 02:08

Fijne vakantie!!

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 12:53

Dank je

Ik ben meteen aan de pluk gegaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bonen derde poging gaat heel erg goed.

Dit is nog maar een heel klein deeltje. Ik schat 5 kilo slabonen en 3 kilo harico vert

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 13:54

Afbeelding
Ik verlies vocht uit elke porie. Heel kalm doen. Gv heeft zich gestort op slaap huisje en boven schoonmaken.

Slaaphuisje grrr er is wat binnen gekomen. Ik moet alles wassen van het beddengoed. k u t knaagdier geen idee welke maat en hoe ze zijn binnen gekomen. Maar er staat nu van alles te gillen en fluiten daar. Dat even aanlaten en binnen slapen. Jammer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 15:46

Inmiddels al flink rond met de grasmaaier geweest met zijn tweeen. Voor ligt meest er weer strak bij. Achter al verder dan de vorige keer. Na 5 acculadingen leeg te hebben gemaakt vind ik dat wel best voor vandaag. Gv is nu ijverig onkruid uit de snippers te trekken en ik ga weer beginnen met bonen plukken. Hoewel niks hoeft zijn we zoet bezig. Zo voldaan en ontspannen voelt het. Rustig samen in de tuin keutelen met een muziekje aan. Boss hoss geloof ik 8-) :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 18:43

Mooie oogst weer zo te zien. Maar wat balen dat er ongedierte in je slaap huisje is gekomen. Brrrr.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 20:15

Ik heb ook geen idee hoe. Maar ja het meeste is alweer schoon en droog. Morgen vroeg op en na de bakker en ontbijt met de achterbuurman naar een verlaten wijngaard. Daar mag je druiven plukken

Hij kwam met een doos vol tomaten en druiven aan. Hij heeft meer dan 50 kilo tomaten geoogst al. Mond valt ervan open. Lekker tomatensaus maken mjam

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 06:37

een verlaten wijngaard?? wat gaaf!! En leuk dat hij jullie meeneemt om te gaan plukken :P :D

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 07:01

Ik ben ook benieuwd. Hij gaat zelf ook plukken. Ik heb inmiddels een sapextractor gevonden ook in de achtergebleven spullen. Beetje experimenteren met gratis fruit :D

De druifjes zijn donker en heerlijk zoet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 10:14

Zo inmiddels een kilo of 6 druiven rijker en 1 appel en een flinke bult bramen in mijn maag :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:45

Ik las Sapex Tractor. En dacht, wat is dat nou voor raar merk en waarom heb je niet eerder gezien dat er ergens een tractor in je schuur stond :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 12:21

Hihi :D ik moet ookngaan puzzelen hoe het ding werkt. Bus is leeg, camper volgt als deze bult is verplaatst. Ondertussen worden eigen aardappelen en eigen bonen gaar :Y)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 14:10

Klinkt lekker en leuk plukken bij zo'n wijngaard.
Wij hebben zelf een grote druif, met heel veel trossen eraan, maar die zijn nog niet rijp.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 09:06

Hier waren de meesten wel rijp. Mijn eigen grote druif is vorig jaar terug gesnooeid en die heeft dit jaar geen druiven. Gek genoeg de meeste mensen niet aan huis, ik denk dat door de jarenlange niks doen de druiven goed beschermd zijn geweest door de omliggende bomen en takken van andere struiken,

Hier druipt het zweet alweer van het lijf. Omdat het zo warm is kun je eigenlijk alleen redelijk vroeg wat doen en ik was nog niet klaar met grasmaaien. Ik ben om 815 begonnen (iedereen eromheen is al zelf ook aan het werk inclusief veel hooi dat wordt binnengehaald afgelopen dagen.) twee accus al leeg en nu ontbijt. Wat later want geen bakker vandaag *\o/*

Vanmorgen nog wat aanrommelen, gv gaat in huis aan de gang ik kijk hoever ik kom met maaien voor het te warm wordt. Vanmiddag gaan we een dagje vakantie houden odat we wat moeten ophalen. Morgen vroeg weer terug en dan duik ik de keuken in voor het verwerken van alle oogst. En gv gaat in de middag met de bus richting nederland en slaapt onderweg. Dan kan hij nog net de visite gedag zeggen voor hij zelf de deur uitgaat.

En als het goed is morgen middag mijn eerste tentjes op het terrein :D

De vitrinekast staat inmiddels ook al trouwens.

Afbeelding

Ik blijf het komosch vinden het contrast tussen mijn woonkamer en de rest van get huis en de tuin

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:16

Klinkt als een heerlijke oogst :D en de vloer in je woonkamer is wel mooi hoor. En baby steps het mooie is dat je geen haast hebt :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:04

Heerlijk druiven <3 Helaas hier niet dit jaar door meeldauw. Jam er van maken is ook heerlijk, wel even door de (passeer)zeef want op de pitjes bijt je je kiezen stuk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 22:02

Ik heb liever sap.

Nu 40 km noordelijker aardappelen tot houtskool verwerkt :') samen met vlees klein maken met een verkeerd mes :Y) bijgeschenen met een telefoon lampje. Vuurtje is wel fijn. Morgen vroeg weer terug en dan koken koken en oogst verwerken. Bezoek komt aan en gv gaat weg. Geen idee of hij nog terug kan komen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:27

Ik heb ook liever druivensap in de vorm van wijn :D