Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:56

Voorpret is altijd leuk.

Wij hebben noorderlicht gewoon gezien op de piste waar we 100 m vandaan zaten in het appartement. Rendiervelletje en slee mee en rustig liggen genieten.

Ik heb het duitse strafwerk weer ingevuld. Echt ze weten nu alles. Inclusief upload van de entbewijzen, waar we staan de eerste nacht, telefoonnummers alles. :)) het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Even zoiets doen zonder goed internet is er niet bij.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:18

We hebben onze reis al helemaal gehad, zijn op de terugweg. Zijn ook al 2 dagen niet meer in Finland ;), alhoewel het in Zweden ook flink sneeuwde vanmorgen. Langlaufen hebben we niet gedaan. Hadden maar 2 volle dagen in Ylläs, de andere was aankomst, sneeuwscootertocht en vertrekdag. En beiden nog nooit gedaan, dus besloten 2x te gaan skiën ;) . Sledetocht uiteraard ook hedaan, daaevoor ga je naar Lapland, anders kun je net zo goed naar de Alpen gaan ;)

Amalarab

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:23

Over 2 weken gaan we naar Ellmau in Oostenrijk. Zin in! We zijn alle 4 geboosterd dus zoals ik het begrijp kunnen we er naar toe en ongehinderd skiën op het mondkapje na!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:15

iirrssjjee schreef:
We hebben onze reis al helemaal gehad, zijn op de terugweg. Zijn ook al 2 dagen niet meer in Finland ;), alhoewel het in Zweden ook flink sneeuwde vanmorgen. Langlaufen hebben we niet gedaan. Hadden maar 2 volle dagen in Ylläs, de andere was aankomst, sneeuwscootertocht en vertrekdag. En beiden nog nooit gedaan, dus besloten 2x te gaan skiën ;) . Sledetocht uiteraard ook hedaan, daaevoor ga je naar Lapland, anders kun je net zo goed naar de Alpen gaan ;)

Ok. Ik heb dus een reis geboekt met daarin scooteren met ijsvissen, een huskytocht en een rendierentocht. Verder 3 dagen niets, 1 dag daarvan wil ik alpineskien. Dus ik wil mijn langlaufski's en alpineski's inchecken (60 euro retour extra voor 20kg, er staat alleen dat een skiuitrusting uit ski's en stokken bestaat, niet uit hoeveel, en past binnen de 20kg). Dus ik neem beiden mee, ook omdat ik niet weet hoe mijn achillespees op lange wandelingen gaat reageren en ik denk dat gewone sportschoenen te koud gaan zijn (hoge schoenen zijn dus het probleem). Ik heb mijn langlaufski's in de afgelopen 20 jaar 1 keer een half uur in Nederland gebruikt. Verder dus nooit. Langlaufen is zo enorm simpel, daar heb je geen les voor nodig. Zelfs de skate techniek beheers ik zonder enige training. Ok, ik kom van het schaatsen natuurlijk. Dus ik speel wel wat vals misschien. Maar als je het op alpine ski's kunt, dan kun je het ook op langlaufski's. Is totaal niet verschillend, gaat alleen maar makkelijker.
Mijn doel is dus wandelen en langlaufen afwisselen. Maar als ik bijvoorbeeld in het donker nog even naar de andere kant van het meer wil, dan gaat dat sneller op langlaufski's.

Het noorderlicht staat dus ook heel hoog op mijn lijstje om te zien. Heb er zelfs een speciaal reisstatief voor gekocht. Nog geen idee hoe ik dat op de foto kan zetten, maar we gaan het zien.

Ik reis gewoon vanuit Nederland. Dat betekent niets uploaden, maar wel 1 of ander formulier invullen voor vertrek en voordat je thuiskomt ofzo. Maar het maakt het er allemaal niet leuker op. En ik baal ook enorm van dat Janssenverhaal, want ik kan nu niets meer in Duitsland. Daar moet nog wel een oplossing voor komen. En dat was dus voor mij ook de reden om naar Finland te gaan. Zodra het testen er af was heb ik op de knop boeken gedrukt. :D
Nu dus nog enige weken gezond blijven en dan go. Ik kan niet wachten, wil vandaag ook wel vertrekken zeg maar. <3

Vond je het skigebied wel de moeite waard? Of was het gewoon de combinatie van Finland, noorderlicht, totaal andere omgeving wat het bijzonder maakte?

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:31

Wat voor outfit hebben jullie trouwens?! Ik wil wat nieuws en heb nu een zwarte jas van O'Neill besteld onder het motto; die past overal bij en dan kan ik de skibroek leuk van kleur wisselen. Wat is jullie favoriete outfit?:)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:47

Ik heb een brunotti broek, momenteel een licht blauwe maar een paar kilo's lichter ook een kobalt blauwe en gele.
Daarbij een valcom jas ( zwart met groen) met infrarood panelen, heel lekker warm. Daarbij wil ik nog een dope snow jas zonder voering.
Nieuwe vans snowboardschoenen laten aanpassen op maat, salomon helm en skibril.
En dan nog mijn niche board met flowbindingen :+:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:55

Ik moet sowieso weer shoppen als ik weer eens ga. Ik had een fel gele broek met zwarte jas. En een soort look a like spijkerstof met wit zwarte jas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:18

Ik heb een ongevoerde roxy Jas in zwart met wit en een gevoerde zwarte protest jas.

Een roze softshell decathlonbroek met fleecevoering.

Een softshell panterbroek van Protest en sinds net een beetje bleek/oudroze protestbroek. Nieuw model met hoge taille en elastiek :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:17

Whoehoeee 2 negatieve testen hier dus wie weet komt t toch nog goed. Nog 2 weken...

Irisje was je met eigen auto die kant op?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:43

@germie, het skigebied zelf was niet bijzonder.

@miccamaaike, nee hoor! Helaas met 3 vluchten naar Zweden - Kiruna, en daar een auto gehuurd. Gelukkig maar! Onze auto had wel veel moeite gehad daar op sommige plekken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:17

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 06:54

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:40

Nikki_ schreef:
Wat voor outfit hebben jullie trouwens?! Ik wil wat nieuws en heb nu een zwarte jas van O'Neill besteld onder het motto; die past overal bij en dan kan ik de skibroek leuk van kleur wisselen. Wat is jullie favoriete outfit?:)

Ik heb precies dezelfde insteek! Mijn zwarte oneill jas is gisteren binnen gekomen, heeeeel blij mee! Hebben we dezelfde gekocht? klik

Ik heb een paar leuke broeken als favoriet gemerkt, nu even wachten tot ze korting geven ;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:26

Ik hou van felle kleuren en blije pakken op de piste :D
Afbeelding

Edit: wij kunnen morgen met zn 12e langs de teststraat, iedereen heeft (milde) klachten :')

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 00:27

Doubtless schreef:
Nikki_ schreef:

Citaat:
Ik heb precies dezelfde insteek! Mijn zwarte oneill jas is gisteren binnen gekomen, heeeeel blij mee! Hebben we dezelfde gekocht? klik

Ik heb een paar leuke broeken als favoriet gemerkt, nu even wachten tot ze korting geven ;)

Haha te toevallig maar inderdaad dezelfde! ;) Ik heb er vandaag een roze broek van Brunotti bij gekocht, haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 08:03

Ik heb een camouflage jas van de Scapino van vorig jaar. En anders kan ik een 20 jaar oude Aldi skijas nemen. Beiden voldoen prima. En ik neem nu de camouflagejas mee. Is eigenlijk een herenmodel, maar ik heb hem vorig jaar gekocht wegens duiken in de aanbieding.

Qua skibroek is het of een 20 jaar oude zwarte skibroek van de Aldi, of een 20 jaar oude snowboardbroek van de Scapino (is wat breder in de pijpen), of mijn wandelbroek in donkergroen die bij de jas past. Of een nieuwe witte skibroek die ik vorige week bij bonprix gekocht heb. Die laatste is eigenlijk wat te wijd, maar met een riem gaat het wel, dus retourneren hoeft niet. Ik ben van plan om er 2 of 3 mee te nemen. Normaal wissel ik ook elke 2 dagen van spijkerbroek thuis.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 08:51

Nikki_ schreef:
Haha te toevallig maar inderdaad dezelfde! ;) Ik heb er vandaag een roze broek van Brunotti bij gekocht, haha!

Wat grappig! Mooie jas, ook om in de winter de hond mee uit te laten. Vind het zo zonde om een duur ski pak te kopen dat je dan alleen met de wintersport kan dragen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:22

Het loopt iets anders dan gepland. Zuschen bleek dicht ondanks dat het open aangegeven stond. Er lag aardige sneeuw maar niks aan liften. Wel een mooi gebiedje lijkt het met beginners op een ander heuveltje met band en twee sleepliftjes. Goed om te oefenen. Ook voor mij techniek.gelijkmatige heuvel zonder snelle mensen.

Daar maar gewandeld toen met zijn tweeën. En besloten om als er nog Winterberg kaarten waren daar een van te bestellen. Weer voor vandaag was voorspeld wat sneeuw wat zon en weinig wind.
Ik heb gister een nog werkende puntenkaart gekregen van iemand. Daarmee ben ik een keer een ijzige schneeuwitgen afgeweest. Dat was genoeg. en de kaart op ook.

Maar vannacht klapte het weer in een keer enorm om. Weeralarm, code oranje opeens enorme storm (tot 100 km/uur) de camper bleef heen en weer schudden en stortregen en hagel tot zeker 10 uur vanmorgen. De wekker maar later gezet toen.

Het is nu fikse wind en sneeuw jacht. Maar wel iets skibaar. Gv is net naar boven met de nieuwe overkapte nordhang stoellift. Voordeel het is erg rustig op de piste.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:51

Hier inmiddels 3 dagen op locatie. En het is echt top! <3

Afbeelding

En ook meteen mijn skipak haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:55

Die is leuk en zon ook. Hier ietsje anders

Afbeelding

Afbeelding

En een ontvangen foto van boven

Afbeelding

Afbeelding

Toen we aankwamen was de camper sneeuw loos en de weg redelijk vrij van sneeuw en drap.

Sneeuw pop op de nordhang
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:10

Maar wel lekker wit alles Karuna.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:50

Muurp schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een aantal ski's getest, we zouden ze vervolgens in het naseizoen kopen (iets met korting :)) ) maar toen kwam Corona om de hoek zetten...
Dus komende week maar weer opnieuw testen.

Nog maar een paar daagjes! *\o/* Vrijdag vertrekken we richting Kirchberg.

Hoe is/was het in Kirchberg? En kwa gezelligheid? Nog het één of ander open of alles dicht?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 06:53

Ligt eraan wat je gezellig vindt :))

Restaurants zijn allemaal open, zowel in het dorp als op de berg. Sportcafé en Boomerang zijn ook open in het dorp, maar voor alles geldt: verplichte zitplaatsen.
Alle andere kroegen/feesttenten zijn dus dicht omdat zij geen zitplaatsen hebben

Wij planten onszelf in een restaurant na het skiën en drinken dan wat biertjes, om toch wat après ski gevoel te hebben :))

Een grote goedmaker: de pistes en sneeuwkwaliteit zijn TOP! <3

Vandaag wordt er weer veel sneeuw verwacht, dus weet niet of we kunnen skiën.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:52

zaterdag vertrekken wij naar Gerlos, hopelijk blijft Corona weg en kunnen we vertrekken!!
Met al jullie verhalen krijg ik er nu extra zin in. *\o/* {:}

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:21

Hier nog 2 nachtjes slapen en op naar westendorf *\o/*

Ik heb braaf gister een zelftest gedaan, negatief en vanaf nu doe ik denk ik maar aan struisvogel politiek :+