Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:54

Mijn neef is juist bezig inwoners te evacueren. Gelukkig zit mijn familie ook hoger.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:08

Iedereen in Alberta sterkte!

_Linda schreef:
@ zusjacobs: je bedoelt wat het weer betreft in Jasper?

@ blacky94: dat kan ik mij niet herinneren, maar waarschijnlijk ziekenhuis en andere healthcare faciliteiten, werken met kinderen (leraar en caregivers) e.d..

En idd zuid alberta echt ontzettend veel regen, niet normaal! Ik zag op facebook wat foto's van mensen, wat een zooitje.

Ja dat is de hele grap. Vriendin in Manitoba heeft ook die dingen er op staan, terwijl er bij mij nog agricultural fields bij staat. Dus naar immigratie gebeld en die zeggen dat NL zonder med exam gewoon in de agricultuur mogen werken, tenzijn anders op visum. Maar waarom het er dan bij mij wel op stond en bij haar niet kon ie niet zeggen. Hebben ze mogelijk een fout gemaakt in Wenen/Berlijn ofzo. Daarom ben ik benieuwd wat er op jullie visa's staat.. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 04:58

Hms moet dus inderdaad een foutje zijn. Misschien kun je van de immigratie een papieren bewijs krijgen dat je wel in de agricultural field mag werken, als het anders problemen geeft.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 03:38

Ja naja, heb net die medische keuring gedaan en vorig weekend de aanvraag voor wijziging van permit gestuurd. Wil dus eigenlijk ook niet 2 dingen tegelijk gaan doen om te voorkomen dat ze door elkaar gaan werken en als het goed is zou ik toch met max een week of 3 wel iets gehoord moeten hebben over de WHP met medical exam erop.. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:24

Ow als je toch een wijziging hebt ingestuurd, dan zal het wel goedkomen op het nieuwe papiertje :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:00

Volgens mij zitten de meeste mensen hier wat verder naar het Westen dan waar ik zit, maar ik probeer het hier toch even.
Is er toevallig iemand die hier een goede tattooshop kent in de omgeving van London - Waterloo/Kitchener? Ergens anders in de omgeving mag ook, ben ook best bereid wat meer te betalen zolang het maar goed gebeurt :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:43

Ik probeer even via meerdere wegen wat uit te zoeken voor een vriendin van mij. Ze wil misschien deze kant op komen voor 5 weken stage. Nu dacht ik ergens anders gelezen te hebben dat je voor een stage geen WHP nodig zou hebben maar moet nog even goed zoeken of ik dit nog ergens terug kan vinden.
Hoe hebben jullie het gedaan met stages enzo? Beetje afhankelijk van het bedrijf (hebben nog niks, ze zou in september/oktober willen komen) maar waarschijnlijk zal ze verder ook niks verdienen omdat we eigenlijk op zoek moeten naar een bedrijf waar ze bij in huis kan omdat ze wrs alleen de weekenden hier bij mij in huis terecht kan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:52

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:02

Ja maar het probleem is dat ze er allemaal vanuit gaan dat dat in combinatie gaat met (een periode op) een Canadese school, en dat is hier niet aan de orde...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:09

Oh ja, dat zie ik nu ook net. Ik denk dat het het veiligste is om de Canadese ambassade in NL zelf gewoon eens op te bellen en je situatie uit te leggen. Dat is betrouwbaarder dan vage internetinfo :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:32

@ blacky, ze wil dus puur stage doen als werkervaring? Het is dus niet voor haar nederlandse opleiding?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:44

Ja het is wel voor haar NL opleiding. Ze moet één verplichte stage (5 weken) in het buitenland doen maar het is niet zo dat dit in combinatie gaat met een Canadese school oid.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 05:22

Ik herinner me van mijn opleiding als je stage in Canada wilde lopen dat je een WHP aan moest vragen. Maar dat is inmiddels alweer 6 jaar geleden... Mogelijk heb je geen WHP nodig als het voor minder dan tig aantal weken is. Ik zou inderdaad de ambassade bellen of mailen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 05:24

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 03:22

Stampede yihaaaa!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:05

Have fun!

Kunnen jullie je voorstellen dat de flooding tijdens de stampede was gebeurd!? Pff dat zou pas een ramp zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:37

Meh, wij moeten in 2 maanden een nieuw huisje en alles is nu dus veel duurder door de flood. Fijn.. :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:43

Gewoon op Craigslist kijken voor gratis spullen die je tijdelijk gebruikt en dan weer doneert. Behalve dan spullen waar eventueel bedbugs in kunnen zitten natuurlijk, dat is wereldwijd een probleem.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:50

Blacky94 schreef:
Ja het is wel voor haar NL opleiding. Ze moet één verplichte stage (5 weken) in het buitenland doen maar het is niet zo dat dit in combinatie gaat met een Canadese school oid.

Mijn zus heeft drie maanden stage gelopen. Ze had wel een visum, maar dat was geregeld door het bedrijf waar ze liep. Dus ik zou zeggen. Eerst een bedrijf benaderen en daar vragen hoe het zit met visum en welk visum. Wel op tijd beginnen hoor, want er gaat best een poos overheen voordat alles geregeld was.

Wij zijn net terug uit Toronto en dinsdag komt hier familie uit Vancouver. Canada is heerlijk! Drie jaar geleden ook in Toronto geweest en Quebec en Montreal. Mijn ouders + zus zijn 3 weken op roadtrip geweest door de bergen. Dat wil ik ooit ook nog een keer doen, maar ik kon toen helaas niet mee (studie).

Ik vind vooral de mensen zo heerlijk. Zo gemoedelijk. En dan spreekik niet over de natuur (we zijn een nacht wezen overnachten in Algonquinparc.... met moose enzo).

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:16

Ik heb ook 3 maanden stage gelopen maar zonder visum. Ik heb immigratie verteld dat ik familie ging opzoeken en niets verteld over dat ik ergens ging werken. Je neemt een risico maar ik heb stage gelopen op een farm dus daar komen ze toch niet achter..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:40

__Elizabeth schreef:
Ik heb ook 3 maanden stage gelopen maar zonder visum. Ik heb immigratie verteld dat ik familie ging opzoeken en niets verteld over dat ik ergens ging werken. Je neemt een risico maar ik heb stage gelopen op een farm dus daar komen ze toch niet achter..

Die kant zijn we idd ook wel aan het overwegen. Het is voor 5 weken stage en ze zou dan 6 weken komen waarin we wrs ook naar de Niagara Falls gaan, shoppen in London, miss nog wel een keertje een dagje naar Amerika enz. Dus wat dat betreft hebben we wel al wat plannen liggen om in de vrije week en in de weekenden te doen en die ze dan dus zou kunnen opnoemen wat we gaan doen enzo. Wat werd jou bij de douane allemaal gevraagd?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:25

Vragen die douane stelt zijn: wat je komt doen, waar je heen gaat, wat je plan is, hoeveel geld je hebt, of je gaat werken, wat je in Nederland doet, als je alleen reist kunnen ze vragen of iemand je komt ophalen en zoja wie en waar je ze van kent etc. Als ze ook maar een vermoeden hebt dat je gaat werken, dan bellen ze soms de persoon op waar je heen gaat. Ze vragen de host bijv. waar jullie elkaar van kennen, hoe lang, wat je precies komt doet. Ze kunnen ook je telefoon of laptop doorzoeken voor e-mails e.d.

Zolang het duidelijk is dat je voor toeristische doeleinden komt, zullen ze je doorlaten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:11

Ja dat dacht ik idd al.
Tis verder niet zo dat ze boeken of iets hoeft mee te nemen dus dat scheelt. Ze zal 5 weken door de weeks bij hun in huis zitten en in de weekenden en de overige dagen dat ze geen stage meer heeft bij mij. Ik haal haar dan ook op en breng haar weg :) Zijn ook wel van plan om alle dagen dat we bij mij zijn samen dingen te ondernemen. Niagara falls, Toronto, shoppen in London, miss een dagje naar de VS enz (gelijk ook even ESTA aan laten vragen). Verder kennen we elkaar al 3 jaar, van school, dus mag toch wel hopen dat dat voldoende is :) zo lang ze er dan van maakt dat ze hier vakantie komt vieren en niks zegt over dat ze door de weeks bij anderen stage gaat lopen moet het wel goed zijn hoop ik :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:31

Nou ik ben (helaas) weer terug, paarden heb ik echt wel gemist (vooral die laatste daagjes) maar al met al zegt mijn gevoel nu wel graaaaag terug te willen.. Nederland is zo anders, vooral de mensen zijn echt totaal verschillend!

Blijf ook zeggen dat het at home (Canada) zo en zo warm is, zo laat is e.d. Heel stom en ik ben me er niet bewust van. Maar goed, ik heb dus echt een top tijd gehad! Werken op de ranch was een once in a life time experience en heb genoten! Kalfseizoen is heel bijzonder en het westernleven is me bevallen!

Mijn vakantie (laatste twee weken) ben ik ban Meadow lake naar Edmonton gegaan, drie dagen bij een Géweldige host gezeten (ondertussen verliefd geworden op Edmonton) toen door gegaan naar Jasper (gehithhiked met een top vrouw die mijn parkpas betaald heeft en me getrakteerd heeft op lunch. Heel bijzonder!) in Jasper heb ik een kleine week gezeten, Whistler beklommen, lekker gekampeerd, veeeeel Elk gezien. Toen doorgegaan naar Lake louise en Field (eeeerg mooi in de backcountry om te kamperen). Daarna met een geweldig koppel mee gereden naar Canmore waar ik bij een host heb gezeten (met mijn tentje in zijn tuin), hij heeft mij Banff laten zien en met hem ben ik doorgereden naar Calgary waar ik mijn laatste 6 dagen heb besteedt. Weer bij een geweldige host, zo vriendelijk en open zijn de mensen. Daar ook het grote Stampede gezien, viel me een beetje tegen (paar leuke dingen waren ergens anders gevestigd vanwege de overstromingen) maar al met al wel bijzonder om geweest te zijn. Vooral veel (leuke :)) )cowboys gezien!

En nu dus terug in (het saaie.. ) Nederland! I'll be back!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:45

Fijn dat je zo'n gave tijd hebt gehad! :)
Zal wel weer even wennen zijn in NL...maar alles went weer.