Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marilu schreef:Misschien kwam het door de koude lucht, die neusbloeding ?
Ik ben dan wel een mens, maar ik heb ook heel vaak last van neusbloedingen bij koud, droog weer of warm, droog weer.
De koude in combinatie met de inspanning kan misschien de oorzaak zijn.
Ik duim voor een goede afloop voor Poupette !
tamary schreef:Lage luchtvochtigheid is funest voor slijmvliezen idd, gaan mensen ook niet zo fijn op. Samen met rennen kan dat best de oorzaak zijn.
TinkerTreas schreef:Ach, arme Poupette. Hopelijk valt het allemaal mee en is het inderdaad een gesprongen vaatje. Maar ik snap dat je je zorgen maakt.
vopo914 schreef:Hoe gaat het nu met Poupette?
Diego is wel een manneke he..is er net en dan slaan naar Prisca..
Het valt voor hem ook allemaal niet mee natuurlijk en dan spreken de mensen ook nog in een vreemde taal voor hem
Het komt allemaal wel goed maar snap dat je voorzichtig bent met de kleine Poupette
Gelukkig hebben ze ruimte dat geeft al een veel veiliger gevoel
Het is hun manier van communiceren en Diego is geen merries gewend en al helemaal niet van die diva's als Prisca. Want het is wel verwarrend wat ze zegt. Ze loopt te koketteren met hem en als hij dan een hapje bil neemt, goedmoedig vond ik, dan moet ze meppen, ook niet echt dreigend of zo, meer zoals ze gewoon zijn, maar toen stond ze klem en toen werd het minder grappig.
Spoedcursus NL. balance schreef:Ondanks dat het niet leuk is om te zien hoe hard het erop kan gaan soms bij de herindeling van de groep is het toch altijd weer wonderlijk hoe ze het zelfstandig kunnen oplossen, vind je niet?
Quarbonne kan weer regelneefje spelen, opgelost.
Gelukkig heeft niemand ijzers dus blijft de schade beperkt. Heel interessant ook hoe Prica ineens naar jou trekt.
senna21 schreef:Hoe gaat het met de familie![]()
![]()
![]()
![]()
.
Hopelijk geen bericht, goed bericht.
Sterrebell schreef:Hoop t ook
Jet schreef:Hopelijk is het met Poupette ook goed met haar bloedneus. Ik vind het ook wel akelig stil na de regelmatige updates van de afgelopen dagen...
uxgranta schreef:Blij te lezen dat het inmiddels stukken beter gaat met de paarden, hele opluchting.
Marilu schreef:Goed dat het alweer beter gaat !
De uitval van Diego die ik op het filmpje dat je gisteren geplaatst had zag, was niet van de poes.
Gelukkig zaten jullie er 'met de neus op' en hebben jullie snel kunnen ingrijpen, zodat erger voorkomen is. Prisca stond echt wel in het nauw gedreven.
Positief resultaat van het verhaal is : de stal wordt vergroot, met instemming van Erwin
Jet schreef:Wat fijn dat het allemaal beter gaat zo met zijn allen bij elkaar en goed te lezen dat het met Poupette ook goed gaat!
Dit geeft jou inderdaad weer meer lucht en tijd om de achterstallige zaken weer wat op te pakken, dat is heel fijn!
, wat het natuurlijk ook was! En nog is, maar er is al meer rust te zien.
. senna21 schreef:Fijn dat het zo goed gaat. Dat Diego wat ik uit te vechten heeft met Prisca, is niet verrassend. Zij is tenslotte de leidende merrie.
De stal lijkt inderdaad groter, al waren die wielen wel een prachtige aanvulling.
Eén ding wat ik anders zou doen: een stuk meer ruimte maken bij de voer- en water plek+ laag dak. Juist daar kunnen eenvoudig opstandjes ontstaan en moeten ze elkaar gemakkelijk kunnen ontwijken.
Sterrebell schreef:Dag 9 alweer! De paarden zien er wel, hoe zeg ik dit netjes, uit alsof het een paar dagen overleven was, wat het natuurlijk ook was! En nog is, maar er is al meer rust te zien.
Fijn dat het voorspoedig verloopt. Is Q nu nog aan het drijven of accepteert hij Diego boven hem als andere man? En fijn dat het met kleine Poupette ook goed gaat, zo schattig.
Zou je die boxen er niet uit kunnen halen dat er een grote overkapping is?
vopo914 schreef:Gelukkig is de kleine Poupette in orde..
Ik geniet weer van je filmpjes.
Een goede oplossing zo met de ruimte bij je stallen en overkapping
Monique1963 schreef:Ik weet niet wat je precies bedoelt Sterrebell over de paarden? Als je de modder bedoelt? Mijn paarden zien er altijd zo uit. Ik poets zelden. En in dit seizoen heeft poetsen al helemaal geen zin. Ik spuit de benen af als het te gek wordt, maar ook dat heeft geen enkele zin, want ze moeten door een modderpoel om van weiland te wisselen of bij het stallenblok te komen en bij de hooiklok is het ook nog een bende. Ik heb de staarten vandaag erg kort afgeknipt en toevallig komt er morgen wel een vriendin die komt helpen om Callas' staart uit de knoop te halen en te wassen. Maar meer doe ik er niet aan.
Quarbonne accepteert Diego als hoger in rang, je kunt op het filmpje van vandaag ook zien hoe hij weer kauwt naar Diego, maar Quarbonne wil wel graag een merrie houden, dus soms heeft hij Callas als merrie, dan weer Poupette.
. Ze hebben ook een tijd in de regen gestaan toch en het water loopt niet weg door bevroren grond.
(wat geen verwijt is hoor!).