Oeh ik lees het nu pas, geweldig dat die man ook in Obelix kleding er naartoe gaat Je huis wordt ook steeds gezelliger, lekker licht ook in de woonkamer.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-24 09:06
Langzaam aan beetje bij beetje.
Yvonne dan heb ik nog steeds heb probleem geen buitenkraan (en het water gaat er hoe dan ook af als ik wegga) en twee plekken waar ik iets heen moet krijgen. Ik hoop dat de dakgoot trechter, slang met gaatjes oplossing gaat werken.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 08:28
Gezondheidtechnisch loop ik nog steeds wel te klooien. Gister weer een bezoekje huisarts. Ik blijf slijm hoesten verhoging houden bij de minste inspanning, dikke klieren en stokdoof rechts en half doof links. longen zijn wel schoon. Het gepruttel zit nu hogerop. Bronchitis. Rechts ingetrokken trommelvlies, links deels door overvolle bijholtes die deels worden dichtgedrukt door de opgezette lymfeklieren. Dat schijnt voor deze covid variant niet uitzonderlijk te zijn.
Flinke portie prednison voor de komende week rhino horn (mjammie maar beter dan rietjes in de neus (twee keer gehad liever niet nog een derde keer) heel kalm aan doen. De bank routine vond mijn huisarts heel verstandig ik ben het langzaam wel zat hoor vooral niet veel doen. Wat bioscoop. Keer scootmobiel of motor ritje en bankhangen slapen tv kijken spelletjes en duimen dat een kno arts niet nodig is. Anders gaat de vakantie minder tof worden.
Dank. Ik moet gewoon goed herstellen. Maar dit is dus helaas niet voor het eerst. Daarom moet ik ook zo voorzichting zijn, mijn weerstand werkt gewoon slecht. Een virus of bacterie overnemen van iemand is gegarandeerd lang blijven kwakkelen. Het eindigt meestal met longontsteking, bronchitis en de bij en voorhoofdholtes vol met oorgezeur daarna. zo ongeveer de standaard riedel. En de standaard lijst met medicatie voorgeschreven. Blij met de wao weer. Een baas zou echt niet blij zijn geweest met een toch lange uitval.
De covid maatregelen waren voor mij een uitkomst. Op drie keer covid na dan waarvan twee keer via werk van gv ben ik niet ziek geweest.
En dankzij een bokt topic komen er nieuwe slakjes met lichtoogjes mijn kant op, wat gesneuveld met de verhuizing. Ze komen bij de houtsnippers aan de rand te staan als een soort lichtbegeleiding.
Maar ik verheug me al wel naar frankrijk. Helaas door mijn gekwakkel kon ik niet met mijn papa even daarheen. Nu nog een kleine twee weken en dan ben ik weer voort. Het weekend ervoor gaan we wel met mijn papa een weekend op pad in nl en duitsland. Beeld ophalen en daar een fijne camperplek in de buurt opzoeken. Binnendoor heen en binnendoor weer terug
Wie van jullie kent deze meneer nog met zijn emoe?
Tuurlijk!! ik zou bijna zeggen wie niet.... die was vroeger vaak te zien op de Nederlandse televisie Die goeie oude tijd
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-24 06:59
Zwaait even terug.
Ik ga fysiek echt lekker nu (not ) en dat heeft geestelijk zijn weerslag. Vanmidag echo van hals/nek/oor om te zien of er iets te zien is. Stokdoof rechts, kloppende druk/pijn en weinig slaap. Mogelijk covid oorsprong en te opgezette klieren. Vanmiddag gaan ze mijn nek martelen dus.
Nog een paar dagen en dag gaan we met mijn papa even op stap. En dan nog een paar dagen en weeer naar Frankrijk. Ik ben er heel erg aan toe. Dan wel vaart maken met de verwarming in de woonkamer. En o ja ik krijg mijn eerste kampeergasten dan ook lees gezellige langskomende bekenden en route.
veneri
Geplaatst: 20-08-24 10:52
Ik lees al een tijdje mee in je topic, vol ver/bewondering ook. Je gezondheidsproblemen icm het heen en weer reizen lijkt kij echt enorm zwaar. Ik las dat dit oa is vanwege je vader, wat ik goed kan begrijpen. Is het geen optie om je vader mee te nemen, en dan samen een paar maanden/weken frankrijk/paar maanden/weken NL? Dan zou je wat meer rust hebben misschien?respect voor hoe je het doet hoor,ik zou het niet trekken.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 20-08-24 10:56
Het zit je ook echt niet mee he de laatste tijd, steeds in de lappenmand succes vanmiddag!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-24 13:40
Ik pruttel inderdaad niet zo lekker door. Daarom ben ik ook zo voorzichtig in contact met anderen. Een stomme besmetting van iets waar anderen met een paar dagen klaar mee zijn gaat bij mij meest door van het een op het ander op het ander en ben ik dan lang mee zoet voor ik weer fitter ben. Stom imuunsysteem daarin. De ene besmetting triggert het volgende enz,
Het reizen is deels vanwege mijn papa klopt, maar hem continue mee kan absoluut niet ivm zijn gezondheid en afspraken en zijn toch actieve sociale leven (hij heeft meer dingen dan ik ) daarnaast probeer ik ook een relatie in stand te houden. Die ik toch graag ook regelmatig zie. Een combinatie van dingen, alleen de gezondheid van mijn papa en de wetenschap dat hij toch echt een keer al zijn levens heeft opgebruikt geeft gewoon stress. Die ik toch wel heb ongeacht waar ik ben of dat hij er bij is of niet. Dat had ik ook over mijn oude dametje tot ze overleed. Helaas zit dat in mijn aard om daar over te piekeren. en op zich ook aardig menselijk denk ik wel.
Dit nu heeft niets met heen en weer reizen te maken maar met mijn prut imuunsysteem. Het heen en weer is zeker als ik in twee dagen doe gewoon ontspannen verplaatsen. In een dag is het een paar dagen moe en dat is het. Nu is gewoon een stom maagdarm virus de veroorzaker van een keten van dingen.
Daar moet ik gewoon doorheen. Stug volhouden, doorgaan met ademhalen en doen wat kan, het is niet voor het eerst en zal vast ook niet de laatste keer zijn.
Beterschap! Hoe is het met je kachel aansluiting? Is dat al opgelost?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-24 17:41
Hoi
Ivm mijn ziekzijn en de chaos en daarna de vakantie van de man in kwestie heb ik even opgeschoven. Komende keer erheen is ook vakantie over van hem. Dan wil ik even goed gaan overleggen hoever hij is en desnoods de buizen meenemen naar nederland. En afhankelijk daarvan kijk ik wat er nog moet.
Inmiddels weer terug. Maar een leuk rondje gemaakt en ruim 22 km met de scootmobiel gedaan. Gelukkig was de voorspelde regen iets later en hoefde ik niet met mijn bus, gedoe met wegwerkzaamheden, rottig parkeren, duur enz. Dit is dan fijner.
Bloed is er ook uit, dankzij de echo mevrouw die toch echt beaamde dat er vandaag geprikt moest worden, kennelijk moeten er een aantal antistoffen en waardes bepaald worden om de juiste conclusies te trekken uit de uitgebreide echo. Helemaal gerust ben ik er niet op. Een plek was duidelijk erg pijnlijk en dik. De andere kant ter controle was appeltje eitje en niet pijnlijk. Als het goed is weet ik morgen meer. Toch even spannend weer
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-24 12:50
Uitslag binnen en weer naar de dokter, voor nu afwachten en zolang het niet erger wordt doorgaan met ademhalen (al is dat hoe dan ook wel aan te raden). De bof is het zeker niet, ook zijn er geen enge afwijkingen gevonden, wel duidelijk alle klieren aan een kant zijn vergroot iets wat aangeeft dat mijn lijf iets heel hard probeert te verwerken. Mogelijk toch covid nawee en zieker geweest afgelopen weken dan zo op het oog gedacht is.
Vanmorgen een plantplan gemaakt met een locale biologische teler voor zowel de grootste bak in de voortuin als de talud aan de zijkant, dat heb ik afgelopen jaar natuurlijk opgelost met zaad bloedbollen en meest eenjarig spul dat wel kan verspreiden. Nu een mooie batch vaste hogere planten die zowel zon droogte nattigheid en wind aankunnen. En waar insecten gek op zijn. veel diverse soorten asters die tot december kunnen doorbloeien. Wilde venkel, meerdere soorten salie en meer moois waarvan ik nu de naam even kwijt ben
Voor voor droogte liefhebbende planten oa wilde kruipende tijm en meer. De twee dozen zaten al vol insecten toen ik ze op de scootmobiel zette.
Voor de warme zuidbak Voor de talud
De bak
Detail voor de talud
En bij thuiskomst zat er een kolibrievlinder in de kamperfoelie bij gv zo niet verwacht en zo gaaf.
Morgen vroeg ga ik bij een stoppende winkel een paar stellingen ophalen voor weinig. Beiden een meter lengte en aan twee kanten tevullen. Een met manden en rekken en een met planken. Ik wil mijn linkerkant schuur gaan scheiden tussen "netjes" met tent en zitje en achter de twee kasten opslag en in de kasten oa kampeerspullen, verf enz. Zodat alles wat gestructreerder en netter en overzichtelijker wordt.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-24 12:20
Ik heb mijn wagen deels volgeladen met steeeheeelingkasten.
2 stuks van een meter. Een met manden een met planken, beiden aan twee kanten. En nog wat doorzichtige bakken voor los gereedschap schroefjes enz. En drie grote korven die ik voor hout wil gaan gebruiken. Wat netter gestapeld ipv een grote bult.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-24 10:34
Een ontspannen weekend met mijn papa op stap geweest. We moesten een paar dingen ophalen op twee plekken in het noorden. Dat gecombineerd met camper en mijn papa. Eerst een kunstbraderie daarna lekker aan een river gestaan. En gister met een omweg en lange pauze en lekker eten aan een enorm meer en gisteravond weer geeindigd aan een rivier.
Om vanmorgen idd te constateren dat het stilte voor de storm was. mijn papa gaat goed maar een dichtbij staande gaat een woelige periode tegemoed zeer waarschijnlijk waarbij wij moeten bijspringen ivm geen vervoer. Planningen gaan voorlopig niet echt lukken vrees ik.
Wel ga ik door met inpakken en ik vertrek hoe dan ook even naar frankrijk ivm aanstaand bezoek en eea regelen voor de verwarming in de woonkamer . Gv? Onbekend of het hem gaat lukken en of de vakantie kan doorgaan of niet meer.
Kan diegene zonder vervoer geen aanspraak doen op zorgtaxi?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-24 19:09
Op termijn misschien wel maar het is meer dan vervoer. Deze persoon staat er alleen voor en dergelijke gesprekken en zo wil en kun je eigenlijk ook niet alleen ondergaan gewoon een rot traject dat je niemand gunt en ook niemand alleen zou moeten doorstaan.
Even wachten tot de stofwolken zijn opgetrokken en dan opnieuw alles bekijken, het is niet anders, hier komen we ook wel weer doorheen
De bus zit inmiddels aardig vol op twee vlinderstruiken na en ook de camper is er bijna klaar voor. De plannen zijn ietsje aangepast. Donderdag avond vertrekken we met twee voertuigen en twee mensen voor het eerste stukje, vrijdag deel twee. En dan voor hoe lang? Ik blijf zo lang als ik zin fut en mogelijkheid heb, gv geen idee dat hangt af van hoe verder alles gaat lopen, uiterlijk 24 september moet ik weer uitegerust in nederland zijn.
Langzaam aan plannen voor de schuur. Het linker deel waar nu een tent staat en verder opslag van houtkorrels,dozen en ongebruikte spullen nog gaat een beetje op de schop. Rond de tent veeg ik alles leeg, twee opslag kasten gaan een scheiding vormen tussen "netter" en opslag. Zodat dat wat uit het zicht blijft en ik twee flinke opbergrekken kan gebruiken voor kampeerspullen, verf, losse rommelige gereedschap enz.
Het rechter stuk is nu een mix van kast, zitje tafel en droger, afwasmachine koffiezetter tuingereedschap, enz. Dat stuk willen we netter maken zodat het goed bruikbaar is maar ook praktisch voor opslag van vaker gebruikte dingen.
Het zal even tijd kosten maar de twee rekken zitten in de bus, idem mijn vitrinekast en de enorme fotos die hier nog in lijst stonden.