germie schreef:Wat mooi. Er ligt geen sneeuw meer op de bomen? Dat is wel jammer, ik hoop dat dat er wel ligt als ik er naartoe ga. Het lijkt op de foto's alleen opgevroren. Of ligt er nog wel sneeuw op de bomen?
Een vraagje, hoe erg trekt de kou door je voeten in Finland? Ik heb schoenen die tot -30 moeten gaan en een paar die veel zachter zijn, maar ook een veel dunnere zool hebben. Dat zijn ook winterboots, maar daar is geen isolatiewaarde opgegeven. Zouden die wel warm genoeg zijn als 2e paar? De reden van een 2e paar is een gevoelige achillespees die helaas het wisselen van schoenen nodig maakt ben ik bang voor. Voor kou rond de enkels ben ik niet zo bang, maar de zool van die goedkopere boots is beduidend dunner en ik ben wel wat bang dat daar dan kou doorheen gaat trekken. Of zou dat meevallen? Het zijn dus geen snowboots in de zin van lompe laarzen, maar gewoon hoge schoenen met veters en bij de dunnere zool een rits om op te wandelen, en ik wil daar zeker ook grotere afstanden wandelen.
Ligt aan welke bomen. Er zijn er ook genoeg volledig wit namelijk

Vandaag (nouja gisteren dan) heeft het best wat gesneeuwd bijvoorbeeld.
Kou, verschilt per persoon lijkt me? Ik had bijna constant koude tenen, man had nergens last van. Gids van de hondenslee heeft eigenlijk ook altijd last van koude tenen zei hij, dus ja...
Ik had het met lopen overigens nooit koud, behalve rond mijn gezicht (bevroren winpers).