Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 04:12

Het plan is inderdaad om naar Spruce Meadows te gaan. Is dat de moeite (5-6 uur enkele reis) waard?

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 05:52

_Linda schreef:
Ik heb vandaag mijn permanent residence ontvangen!! Jeejjj! Eindelijk m'n verblijfsvergunning!

Trouwen is evengoed een heel proces en gestress, maar als je toch van plan bent om te gaan trouwen, dan is de spousal sponsorship wel ideaal. Als je via work permit wilt doen, zou je kunnen kijken naar skilled worker visa's. Als je een vak doet in NL voor een jaar, dan krijg je de skilled worker relatief gemakkelijk.

Gefeliciteerd met je PR. *\o/*

Over de skilled worker class: dat vond ik persoonlijk niet gemakkelijk en snel ging het ook niet (duurt jaren!). :+ Er zijn veel meer eisen dan alleen 1 jaar werkervaring in een door Canada aangewezen vakgebied. Zoals jij het opschrijft, lijkt het heel gemakkelijk. :P Was dat maar zo, dan (z)at ik hier jaren eerder!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:12

Ik heb bijna mijn 2jarige opleiding in Canada afgerond en dan mag ik 2-3 jaar blijven op een werkvisum. En na 1 jaar kom ik in aanmerking voor een permanent resident status. Mijn vriend en ik zijn ook sinds een tijdje common law en zo kun je ook na een jaar je permanent resident status aanvragen door hetzelfde program als wanneer je getrouwd bent alleen zijn er wel wat regels (gezamelijke bankrekening, samenwonen, etc.). Ik ben trouwens ook 20 Anthea, dus weet hoe lastig het is. Voor mij was de enige manier op dat moment om te studeren, maar dat is héél duur!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:26

@ hippologic, lol nee zo gemakkelijk is het zeker niet, geen een optie is gemakkelijk.

@ vivian_ve: wat ik heb gehoord uit ervaringen is dat common law veel lastiger is te bewijzen dan het eigenlijke trouwen. Maar als jij je opleiding hier gedaan hebt, gewerkt hebt etc. en alles goed opzet zal het geen probleem geven.

Voor iedereen die met werkvisa en die dingen zit heb ik altijd veel gehad aan: www.canadavisa.com en dan het forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:31

Thanks meiden!

Ik denk dat de beste optie voor mij spousal sponsorship is..
Wil eigenlijk sowieso nog wel een vak leren voordat ik er naar toe ga. Al is het maar iets kleins of zo, dat ik in ieder geval niet met lege handen aan kom zetten.

[naam], heb jij het helemaal zelf gedaan of gebruik gemaakt van een service? :)

Ik ben al weer helemaal nervous voor de volgende keer dat ik door customs/immigratie heen moet, als ik er aan denk kan ik er gewoon niet van slapen. :=

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:30

@ Linda; Klopt, er zijn strengere regels zoals een gezamenlijke bankrekening voor minstens een jaar en samenwonen voor minstens een jaar en dan moet je bij de belasting aangeven dat je common law bent. Dat is het zo'n beetje. Wel kunnen ze naar foto's etc vragen van ons. Maar dat is mijn tweede optie, de "backup". Ik ga in eerste instantie proberen om het "alleen" te doen via school en werk.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:41

@ anthea, ja ik heb het allemaal zelf gedaan. Veel werk, mag je gerust een week fulltime voor uit rekken (ik ben dan ook wel een perfectionist en heb alles echt zo goed mogelijk georganiseerd en zo compleet mogelijk gemaakt zodat ik hopelijk geen interview hoefde). Je kunt het m.i. prima zelf doen.

Verder gaat het er in principe om het bewijzen dat je relatie echt is. Dus foto's, vliegtickets, telefoonrekeningen, brieven van vrienden of familie over jullie relatie etc.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:54

Hallo allemaal!
Nog eventjes en we mogen weer met tent gaan trekken in bc! Dit jaar echter, nemen we ook een ipad en mobieltje mee, die we af en toe moeten opladen vrees ik.. Nu weet ik dat we een verloopstekker nodig hebben en die hebben we ook al, maar ik vroeg me toch af of we daarnaast nog een extra stekker nodig hebben voor de aansluiting op de camping? Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn die gold river, vancouver island al eens bezocht hebben en of dit de moeite van het omrijden waard is? Ook willen we wat dagen rond port Hardy doorbrengen dus zijn tips welkom.

Ik ben ook al een tijdje aan het googlen naar mogelijkheden om western trail rides te maken op VI, maar tot nog toe alleen een hele dure bij campbell river gevonden..

Onze reis beperkt zich deze keer tot de san Juan Islands en vancouver island, misschien nog de sunshine coast. Eigenlijk gaan we voornamelijk voor het wild!

Ik hoop dat we nog ergens een rodeo kunnen meepakken, maar omak is net buiten de route, en ik weet niet of er op de chiliwack fair een rodeo wordt gehouden, maar misschien zijn hier mensen die dat wel weten?

Alvast bedankt voor alle tips!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 04:21

Ik weet dat er in Sooke veel mogelijkheden voor paardrijden zijn. Als je 'trail rides sooke' bij google ingeeft dan krijg je al een heel aantal sites :) Ook op het strand.
De aansluiting op de campings zijn normaal gesproken gewone stopcontacten, maar je moet wel meestal in de wc opladen. En als je op een 'park' staat, is er meestal geen stroom op vancouver island.
De enige rodeo op vancouver island was een paar weken geleden dus hier vind je sowieso geen rodeo dit jaar meer.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:57

Bedankt vivian! Weet je misschien of er op de fair in chiliwack een rodeo komt?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:42

Geen idee...Zover ik kan zien niet :n

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:23

Hier nog mensen in AB in het Tornado Watch gebied gezeten gisteren?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:16

We hebben wat restjes hier meegekregen, de wolken waren echt indrukwekkend!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:34

Hier hadden we enkel een paar buien, gelukkig! Zo'n tornado die ze in Edmonton een aantal jaren geleden hebben gehad krijgen we hopelijk nooit weer. De funnelclouds zijn indrukwekkend genoeg ;) .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:40

Ik zat midden in het gebied, heb er niet veel meer dan de basement van meegekregen, smile. Maar ook buiten viel het mee, ik heb maar even geschuild en ben steeds het weerbericht gaan kijken op t.v.
Ik zit ten zuid/westen van Edmonton.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:11

Ook ik zat in het warning gebied, maar een beetje onweer en een grote plens met regen was alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 03:05

Mijn vlucht naar Canada is weer geboekt, 1 november er naar toe en 1 februari terug met KLM. :)

Nu begint het aftellen weer.. Duurt zo lang :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 02:04

Iemand enig idee hoe Jasper is op dit moment. Had een vakantie gepland staN om te kamperen maar ik vraag me af of ik dit ga doen haha...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 02:06

Even een vraag aan iedereen met een WHP en géén medical exam;
wat staat er op jullie permit? Hebben jullie 3 of 4 punten waarin je niet mag werken?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:44

Iedereen die in de omgeving zit van Calgary, doe voorzichtig. Mijn familie is geevacueerd naar Airdrie begreep ik ivm de overstromingen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:54

Jeetje... da's ook wat LT.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:55

@ zusjacobs: je bedoelt wat het weer betreft in Jasper?

@ blacky94: dat kan ik mij niet herinneren, maar waarschijnlijk ziekenhuis en andere healthcare faciliteiten, werken met kinderen (leraar en caregivers) e.d..

En idd zuid alberta echt ontzettend veel regen, niet normaal! Ik zag op facebook wat foto's van mensen, wat een zooitje.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:27

We hebben CTV hier de hele dag aan staan, dochter lief verwacht dat ze niet gevacueerd hoeft te worden.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:37

Heftig hoor, die overstromingen, wij volgen het ook op de voet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:39