Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whizz

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:07

Wat afschuwelijk naar voor je Karuna. Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 18:17

Dank je. Ik voel me gelukkig iets minder ellendig maar ik ben er nog lang niet. Energie is gewoon volledig op. -O- Arme plantjes maar gelukkig zou het er niet bloedje heet en kurkdroog zijn als ik het weer zo bekeken heb

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:45

Beterschapjes!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:01

Ojee, beterschap! Hopelijk ziet de buurman dat je tuintje wat water kan gebruiken :(:)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:01

Beterschap

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 13:41

-O- en ik heb er inmiddels ook gezellig een longontsteking bij. Hoewel dat niet heel erg onverwacht is wel knap .... %)

Inmiddels is er wel een plan voor komend weekend. :j alleen of met mijn papa ga ik gewoon niet redden zo. Kansloos en moet ik ook niet willen. :n gv heeft inmiddels een dag vrij gevraagd. En of hij gaat alleen met een volle bus heen en weer. Verzorgt de planten en neemt wat vrij en rijdt weer met een lege bus terug een paar dagen later. Mini vakantie in zijn eentje. Of ik ga mee en ook weer terug. Of ik blijf dan daar en hij gaat met de motor en een tussenstop weer naar nederland.

Dus tenzij er nare dingen bijkomen in welke vorm dan ook, mijn planten krijgen als het goed is wel hun verzorging snel.

Maar ik zit hier wel even heel stevig te balen -O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:36

Beterschap Karuna. Het heen & weer gereis continue lijkt me behoorlijk zwaar, zelfs voor iemand die een betere gezondheid heeft. Is het geen optie om zelf voor langere tijd in Frankrijk te verblijven?
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-07-24 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 14:52

Het gereis valt wel mee kwa belasting. Ik doe het bewust kalm aan, dit keer in een keer terug was ivm de verkeerssituatie onderweg en de enorme hoeveelheid wegafsluitingen. Niet bepaald gepland ook. En mijn weerstand is gewoon slecht en ik pik helaas gemakkelijk dingen op. Of ik nu reis of ergens continue zit.

Langer kan/wil voor nu gewoon niet. :n dit keer was ik er bijna 3 weken dat is ook het maximale dat ik (zeker in mijn eentje) prettig vind. En ik wil toch ook graag mijn vader bezoeken (al gaat dat dit keer gruwelijk mis met ziek zijn -O- ) en ik heb regelmatig ook controle afspraken staan in nederland. En ik probeer een relatie fatsoenlijk in stand te houden.

Twee weken en twee weken (de reisdagen niet meegerekend) zou een mooi ritme zijn voor nu en was vanaf de komende keer (nou ja ik had er al moeten zijn eigenlijk) ook de planning. Maar ja ik en planningen, meestal gaat het toch ergens weer mis :')

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:56

Het is geen aanval ofzo? Ik heb zelf ook gezondheidsissues en merk dat bij mij rust & regelmaat wel wat verlichting/een betere weerstand geeft. Vandaar de vraag, je moet natuurlijk gewoon doen wat jou het beste lijkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 15:05

Ik kom tot rust in frankrijk maar merk als ik daar te lang alleen zit ik echt terug wil. Zeker mijn vader blijft een bron van zorg dat constant achter in mijn hoofd blijft rondwurmen als ik verderweg zit. Eerder was ook mijn oude dametje een zorgenbron en nu is mijn papa dat dus. Daar wil ik gewoon niet te lang tever vandaan zitten. Zolang hij leeft zal dat blijven ;(

De stress rit naar huis in de nacht is niet iets dat ik graag herhaal :n

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 15:06

Ja, dat begrijp ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 15:10

En nu is het heerlijk weer buiten, en mag ik als een lichtschuw wezen de komende week binnenblijven of me helemaal inpakken als ik buiten kom. De ab mag niet met zonlicht, kans op zonneallergie. Een keer gehad. Niet tof :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 16:15

Hoewel ik gelukkig wel opknap komt morgen te vroeg voor me, te slap door de ab en alles eigenlijk. -O- Wel is er een plan :j .

De camper is nu ook helemaal klaar met een verse beurt en apk. Meerdere opties hebben we besproken. En het wordt een andere reisvariant dan tot nu toe. Gv vertrekt morgen met een overvolle bus in zijn eentje. We willen zo veel mogelijk erin stoppen wat nog hier is en daarheen moet. Hij laadt daar alles uit. Maait gras, oogst eventueel wat geoogst kan worden en geeft water waar kan. En houdt wat vakantie in zijn eentje. Niemand die hem kan helpen met het frans dan. Hij kwam er zelf mee. Even er tussenuit

Afhankelijk van hoe ik opknap ga ik zondag met camper en wel of niet mijn papa (klachten volledig weg of niet) een stukje die kant op en ga vrij snel weer stoppen. Gv komt dan daar ook heen zodat hij niet alles in een keer hoeft terug te rijden. Dan slapen we met zijn allen en gaat hij de dag erop met bus naar huis en rijd ik in een of twee porties door naar Frankrijk. Blijf daar een paar dagen met niet veel doen en kom weer terug ivm wat afspraken. Omdat ik er heen erg aan toe ben ook.

Mocht ik gewoon niet vlot genoeg opknappen maar wel iets. Rijd ik alleen of met mijn papa een stukje op en rijden we de dag erop na een minivakantie met zijn allen weer terug. Of als het gewoon nog echt niet wil blijf ik waar ik ben en slaapt gv onderweg in de bus op de terugweg en gebruik ik de extra tijd om heel goed te genezen en de camper weer terugbrengen in de vakantie stand zodat het huis hier weer lucht krijgt en alle extras zoveel als kan daar komen waar ze ook horen te komen

Ik baal enorm maar wat niet gaat gaat niet. :n

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 23:50

Balen dat je weer zo ziek bent zeg.

Ik gebruik deze app. Je kunt er ook tegen kletsen en fotos mee maken om te vertalen. Ik heb de betaalde versie gedaan. Staan heel veel talen in, maar vooral dat je er tegen kunt kletsen en dat hij dat dan vertaald is erg makkelijk.

yTranslator

Let me recommend you this application

https://play.google.com/store/apps/deta ... translator

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 21:41

Afbeelding

Bonsoir of gutenabend kan ook. Ik testte vandaag weer negatief en plan iets gewijzigd. We zitten over de helft in een fijn hotel. Zo slapen morgen na het ontbijt de rest van de rit. De bus is te vol om er in te slapen. Maar zo is het voor beiden te doen zonder teveel belasting. De ligging is eh niet zo charmant een combi van hotel twee restaurants en een shopping mall in een. Hihi. Fijne wellness ook helemaal voor onszelf. Gelukkig mag ik wel op een warm bed liggen. Heerlijk geslapen even

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 15:25

We zijn veilig gearriveerd. De tomaten in de kas staan er goed bij. Nog niet te droog. De kool achter in kas ziet er opgegeten uit helaas. De buitenkool goed, de bonen ook en ik kan al flink aardappelen oogsten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 16:17

2.5 kilo aan aardappelen uit de bak en al 200 gram tomaat die rijp was. En we hebben eea aan takken opgebonden. Morgen avond feestje boven het eten zat helaas al vol maar feestje daarna was plek. Morgen bellen/vragen of er mensen niet gekomen zijn voor eten. Gelukkig kunnen we met de bus omhoog. Lopen red ik echt nog niet

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:05

Het is een en al feest lijkt het wel :P

Behalve dan de gezondheid...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 22:02

Zo ongeveer, en voor de rest hebben we nu voor een aantal dingen de kop in het zand reactie. Er komt mogelijk een heel zware nare tijd aan (iets nieuws waarvan in afwachting van mogelijk heel naar nieuws dat de nodige stress geeft, niet mijn papa dit keer en ook niet wijzelf maar dicht genoeg bij voor een mogelijk keiharde impact ;( we hebben nog respijt tot half augustus) en nu doen we even net alsof er niks aan de hand is.

Inmiddels nog eens 5 kilo aardappelen geoogst, het eerste rijtje volle grond. Morgen de rest van het eerste stuk daar oogsten.

En had ik al gezegd dat de boontjes bloeien en de mosterd ook al. Daar heb ik hopelijk snel ook zaad van voor eigen mosterd, :D

En o ja ik heb onderweg 4,5 liter olijfolie gekocht en een 2,5 liter glazen kan ervoor. Geen gepruts meer met flessen die ik laat vallen. Maar simpel kraantje open olie eruit. Kost wat maar dan heb je ook wat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 13:01

Teveel gedaan maar maaien is soort van goed genoeg voor het zicht. Aanhangwagen geleegd, bus is leeg en broccoli geoogst voor vanavond. Mijn dag is meer dan klaar. Gv is nu zijn motor aan het rondslingeren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 12:19

Gisteravond een feestavond, Dit keer de gallische avond inclusief Obelix en Asterix. de vaste eetkoker heeft ook een Obelix maat en kleed zich ook altijd zo. :D

Eerst hapje eten (ik neem normaal mee, helaas zat het vol wij kwamen dus later bij het toetje voor de feestavond met dj :)) ) lees Q music foute uur met franse meezingers :)) en allerhande feestende heupwiegende mensen, inclusief een blinde meneer, een als patiente :knuffel: die los ging in haar rolstoel en een 100 jarig dametje krom gebogen met twee stokken en steunkousen die al wiebelend met haar heupen zwaaide <3

wij gingen huiswaarts om 1.00 en toen was het nog lang niet afgelopen. Het zal nog lang onrustig zijn geweest in de feestzaal denk ik. :P

De foto was nog bij het toetje. Ik oog zo niet fit nog, bleekjes maar dat trekt wel bij. Maar zo fijn zo welkom te zijn. Gv wordt ook volledig geaccepteerd ondanks zijn brakke frans :j het was wel erg gezellig. En laat :')

En wat moestuin en bloem fotos. De gerooide bak van aardappelen. Kolen, tomaten, bloeiende bonen en mosterd. En al baby olijfjes en twee illegaal groeiende heerlijke frombozen

De kamer staat in de rusttijd wel overhoop. Maar er staan weer twee kasten en de trapkast is weer een stuk leger, vanmiddag dat nog rechttrekken en gv gaat nog wat grasmaaien en dan is het wel best geweest.

Kalm aan gedaan en vanmorgen weer 2,3 kilo aardappelen gerooid en 500 gram tomaten geplukt. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:46

Wat goed om te lezen dat jullie een leuke avond hadden! En alles in de tuin groeit goed, leuk om uit eigen tuin te kunnen oogsten!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 17:49

Wat gezellig steeds die feesten zo. En je ziet er juist wel goed uit hoor.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:14

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 17:00

Ik ken ze maar ik heb daar twee problemen. Eigenlijk drie. Ik heb geen buitenkraan, geen beschikbaar stroompunt en de twee kassen staan tever uit elkaar ervoor ook. Wel zijn we aan het broeden of we niet iets aan de dakgoten kunnen maken. Dat als het regent en ik ben er niet het water via een trecher en slang naar de binnenbakken gaat. In plaats van in de regentonnen.

Verder afgelopen week kalm aan gedaan en dit weekend een beetje de toerist in eigen omgeving uit gehangen, met scootmobiel/fiets en motor. En bioscoop en lekkere lunch hier en daar :D

Komende twee weken ben ik nog in nl en de laatste week van augustus vertrek ik alvast weer naar Frankrijk en komt gv na ivm zijn vakantie. Even goed uitrusten, op mijn gemak de camper weer inrichten. Mijn bus inpakken ook. Gewoon heel goed uitzieken en bijkomen.

En vandaag heel toevallig letterlijk :') tegen een schattig beeldje aangelopen dat de eerst volgende keer meegaat. <3