USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:36

Daar zijn we dus nog niet helemaal uit. Een stop-over in new york is idd zo gemaakt en ik had nog niet gedacht aan drop off kosten... Misschien toch maar stop-over maken en daarna mooie reis door the deep south ....
Wat een keuzes :D

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:48

Over een maand zit ik in NY! *\o/* Heb er ontzettend zin in en ga binnenkort een planning maken! Waar ik eigenlijk ontzettend tegenop zie is het vliegen := Ik ben niet bang oid, vlieg elke vakantie, maar dat maakt het zo saaai! En films/boeken/iphone gaan ook op den duur vervelen.. Er zitten toch schermpjes in de vliegtuigen van KLM?

Toekie

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:49

Ongetwijfeld! Ach joh, 3 films en je bent er. :D

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:49

Haha dat is inderdaad waar.. Maar toch geen zin in haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:08

Drop off kosten vallen meestal best mee, maar als je slim bent dan zoek je dat al van tevoren uit, zodat je niet voor een nare verrassing komt te staan nadat je vliegtickets al vast staan. Kijk ook altijd even of het goedkoper is om van A -> B, te gaan of dat B -> A beter is want daar is vaak nog verschil in.

Wij betalen bijna altijd drop-off kosten, omdat ik liever extra betaal dan mijn hele route omgooi. Soms hoef je bijna niks te betalen, andere keren rond de $200. Een keertje zelfs $400, maar dat was mijn eigen schuld omdat ik de vliegtickets al vastgelegd had en dus niks kon veraderen. :+

Open jaw vliegtickets kunnen duurder zijn, maar soms ook weer goedkoper. Soms is het goedkoper om alle vluchten samen te boeken, maar andere keren ben je beter af om zelf de binnenlandse vluchten los te boeken.

Vliegtickets, drop-off fees, etc. zijn moeilijk te voorspellen. Je kan het beste gewoon wat tijd er voor uittrekken en alles goed uitpluizen. Kijk ook of het verschil maakt op welke dag je vliegt, of hoe lang je de auto huurt (met verschillende ophaal- en wegbrengtijden).

En ik zou inderdaad gewoon alles zelf boeken. Dat is zo ontzettend leuk! 8-)

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:39

Weten jullie of het uitmaakt voor je ESTA of je de US binnenkomt vanuit Mexico (geen ESTA-land) ipv de US binnenkomen vanuit Nederland?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:30

Guinevere, onze drop-off kosten in januari zijn $500 -O- We huren met drive-usa.de en pikken de auto op in SF, zetten heb af in New Orleans. Gelukkig zijn we wel met 5, dus we kunnen het aardig verdelen. In Florida zijn er dan weer geen drop-off costs.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:34

BarBosa schreef:
Weten jullie of het uitmaakt voor je ESTA of je de US binnenkomt vanuit Mexico (geen ESTA-land) ipv de US binnenkomen vanuit Nederland?

Nee, want je bent immers inwoner van Nederland, daar gaat het om.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:44

Yasmine schreef:
Guinevere, onze drop-off kosten in januari zijn $500 -O- We huren met drive-usa.de en pikken de auto op in SF, zetten heb af in New Orleans. Gelukkig zijn we wel met 5, dus we kunnen het aardig verdelen. In Florida zijn er dan weer geen drop-off costs.

Tijdens mijn verblijf in Florida waren er tegelijk met mij twee Fransen op de sanctuary. Zij hadden een auto gehuurd in Florida om 'm daarna ook in New Orleans in te leveren. Waren ook paar honderd dollar kwijt. :oo Weet niet welk verhuurbedrijf. Het lijkt erop dat de drop-off kosten afhankelijk zijn van de populariteit van de locatie (stad). Hoe drukker hoe goedkoper (tot gratis). Denk ik...?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:54

Volgens mij heeft het ook iets te maken met de wetten. Bv. als je Californië verlaat, betaal je drop-off maar in andere staten niet.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:45

Het is mij een raadsel hoe ze die drop-off kosten berekenen haha. :') $500 is inderdaad best zuur, maar gelukkig kan je het tussen een aantal mensen verspreiden. $100 pp om een ubergave roadtrip van SF naar NOLA te maken is het mij wel waard!

Misschien dat het ook te maken heeft met vraag en aanbod? Kan me voorstellen dat dat soms ook meespeelt en inderdaad is het soms wettelijk geregeld dat er geen drop-off kosten gerekend worden, bijv. binnen bepaalde staten en ik geloof van California naar Nevada of zoiets.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:50

pfff ik lees het al dat wordt flink wat uitzoek-werk ... :Y)
ook leuk om te doen natuurlijk, maar ik hou ook wel van gemak, vandaar dat ik me afvroeg of je er zo'n site bestond :o
Maar eens een weekend over brainstormen wat we nu wel en niet willen doen, maar ik hou jullie op de hoogte !

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:57

JuliaaahX schreef:
Over een maand zit ik in NY! *\o/* Heb er ontzettend zin in en ga binnenkort een planning maken! Waar ik eigenlijk ontzettend tegenop zie is het vliegen := Ik ben niet bang oid, vlieg elke vakantie, maar dat maakt het zo saaai! En films/boeken/iphone gaan ook op den duur vervelen.. Er zitten toch schermpjes in de vliegtuigen van KLM?

Toen ik met KLM naar NYC vloog (en terug), had iedere stoel een eigen schermpje :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:45

Ik wil ook weer weg hahah :D mis de USA! Nou ja, mis de lage dollarkoers :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:17

Guinevere schreef:
Had je al op de website van het venue gekeken? Volgens mij kan je er met combinatie OV + stukje taxi vrij makkelijk komen.

Venue? Waar, hoe? *kijkt rond*

Zie ook wel wat op tegen het vliegen. Ik voel me altijd wat onwel op een vliegtuig, dat word wat 2x 8 uur lang :+ .

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:00

Nassau Coliseum toch?

Lijkt me heel rot als je je tijdens de vlucht niet lekker voelt. :(:)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:24

Ah, vroeger (als kind) had ik heel erg reisziekte, dan moest ik niet denken aan een ritje NY. Nu is het ff doorbijten maar dan heb je ook wel iets. Als ik kan slapen helpt dat ook.

Ow, ga ff kijken, wist niet dat er ook info op die site stond.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:48

BraveSpots; helpen reis-pilletjes niet bij jou?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:50

Ik heb de vluchten weer achter de rug, met op de tweede vlucht drie uur turbulentie....nou ben ik ook snel reis ziek dus het spande er wel om mast ik heb het overleefd. Nu proberen om nog iets te rekken om wakker te blijven en dan hoop ik dit jaar minder last van jetlag te hebben...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:54

Haha dat wilde ik dus nog niet zeggen maar nu jij het ijs toch al hebt gebroken :D: je kan zomaar in vrij heftige turbulentie terecht komen onderweg van of naar New York. Wij hebben het één keer echt heel erg gehad. Zelfs de piloot begon er specifiek over (zal maar niet zeggen wat ie zei := ). Ik ben nooit reisziek maar toen werd ik zelfs misselijk, van de schrik! Maar pilletje hielp direct. :) Turbulentie is in principe onschuldig, maar kan heel akelig en angstig zijn. Ben toch blij dat ik het een keer zo erg heb meegemaakt, maak ik me bij eventuele volgende keer niet/minder druk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:48

Ik ben gek op turbulentie! Heb ik even afleiding van de reisziekte :=
Moet het niet te lang duren natuurlijk, half uurtje is meer dan voldoende. Ik viel er de vorige keer van in slaap _/-\o_
Al kwam dat ook deels door de dramamine :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:15

Nou dan heb je denk ik niet de turbulentie meegemaakt die wij toen hadden. := :') Zelfs de stewardess was ziek. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:17

Tja, daar kan ik wel aardig tegen. Moet het geen uren duren natuurlijk en ik sta van te voren al stijf van de antimisselijkheids pillen haha :D
Heb al ervaring met luchtzakken, dat vond ik toch wel iets minder om ineens tientallen meters naar beneden te vallen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:35

Haha ja sindsdien neem ik van tevoren dus ook van die reistabletjes. Terwijl ik dat echt nooit nodig heb. Maar nu liever voorbereid het vliegtuig in. :D Bah wat was dat akelig, en inderdaad van die enorme vrije vallen maken. Het was pikkedonker (nacht) en we zaten midden boven de oceaan. Hing een enorm gespannen sfeer in het vliegtuig, mensen moesten zichzelf in de stoel (vast)houden. Nogmaals, turbulentie is over het algemeen heel onschuldig maar op dat moment dacht ik; noooooit meer! Maarja, eenmaal thuis ook zo weer vergeten. Nooit meer vliegen is ook weer zo drastisch. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:41

Oh turbulentie, leuk juist! En je weet ook gelijk zeker dat ze voorin bij de wekker zijn en niet toevallig in slaap sukkelen.