[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:35

Hier is het ook vreselijk modderig nu, met plassen, echt een vieze natte sopzooi. Kan je anders geen dekens opdoen?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:35

Diego stond bij vorige eigenaren ook 24/7 buiten toch?
Had hij daar een schuilstal?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 18:01

Tinka schreef:
Hier is het ook vreselijk modderig nu, met plassen, echt een vieze natte sopzooi. Kan je anders geen dekens opdoen?

Ja ik heb regendekens, ik zat er ook aan te denken om iedereen in te pakken, maar het is eigenlijk niet koud. Het risico dat ze gaan transpireren onder luchtdichte, ondoordringbare regendekens is dan weer te groot vind ik.

Otti1977 schreef:
Diego stond bij vorige eigenaren ook 24/7 buiten toch?
Had hij daar een schuilstal?

Ze hebben bij het verkoopcontract wel de regel staan dat Comtois altijd in een schuilstal moeten kunnen staan, maar ik heb bij hen geen schuilstallen gezien.

Nu is het ook wel zo dat áls het regent, die 4 van mij meestal gewoon met de kont in de wind gaan staan en ik ze met geen mogelijkheid naar binnen krijg. Ze willen niet lopen als het zo erg regent.

Ik vind de regen ook niet zo erg, maar de blub rond de voeten, terwijl ik zoveel heb gedaan om ze droog te kunnen laten staan, rubber matten rond de hooiklok en beton gestort in de uitloopstal. Ik heb een beetje een Calimero-complex, het is niet eerlijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 10:34

Nou gisteren niet met Q en D aan de gang gekund, ook niet met D wat oefenen of zo, echt zo'n harde storm, te gevaarlijk. Dus de hele nacht wakker gelegen, weer. Mijn horloge zegt dat ik 4,5 uur geslapen heb, nou als ik het red.

Vanmorgen check 1e op Diego. (Hij komt trouwens sinds een paar dagen naar me toe als ik aankom.) Gisterenavond was hij namelijk onrustig en hinnikte naar de kudde die iets verderop stond. Vandaar dat ik ook slecht heb geslapen.

Vanmorgen echter stond hij rustig. Ik heb de sluis open gezet naar zijn kant van de hooiklok en hem voorgedaan hoe hij een pluk moet trekken uit het net. (deze opleiding is half geslaagd want daarstraks zag ik dat hij wat mazen kapotgekauwd heeft |o )

De andere waren nergens te bekennen en Diego was verder rustig, dat is voor het eerst dat hij niet in paniek is als zij buiten zijn gezichtsveld zijn, tenzij hij het alleen in de nacht eng vindt. Wat ik kan snappen want het spookte enorm afgelopen nacht.

Maar de andere stonden in het 1 hectare land en daar zit een struikenrij tussen hen en Diego. Ze waren daar vanaf zijn aankomst niet meer geweest. Ik heb een poos staan kijken en Quarbonne was de hele tijd bezig Callas weg te houden van Prisca. Dus die dynamiek begint weer overnieuw, net zo als in het begin. Maar goed misschien kan Diego dan met Callas en Poupette een triootje gaan vormen.

Vanmorgen lang met Erwin zitten puzzelen wat we nu het beste kunnen doen met inscharen. Veel mensen, onafhankelijk ook van bokt, zeggen doe eerst Q bij hem. Daar was ik ook voor omdat Q en D vrij rustig door het hek hebben staan snuffelen en er geen uitbundig gedrag was geweest.

Maar ik zag er erg tegenop om dat in het grote land te doen. Het is spekglad, als ze gaan jagen is de kans op blessures wel erg groot. En het is ook zo groot dat als ze gaan vechten ik het niet aan kan rennen om ze uit elkaar te halen zo groot. Het gaat ook heuvelop.

Dus vanmorgen was het even droog, zelfs een mini soort van {:} en we zeiden, we gaan Q introduceren in de paddock/rijveld/manege/speelveld. Als er wat gebeurt, kunnen we het aanrennen en ze uit elkaar jagen en tegelijkertijd zijn er genoeg obstakels waarmee ze een barrière kunnen creëren tussen mekaar.

Iemand hier op bokt had iets gezegd met: zorg dat ze honger hebben, dan is eten belangrijker. Dus zo vroeg op de ochtend zijn de hooizakken van Diego leeg, dus goede motivator.

Nou, eitje! Echt waanzinnig. Ik hoop dat Erwin het heeft kunnen filmen moet ik nog zien. Erwin nam Diego (die trouwens erg op Erwin gericht is, want hij heeft natuurlijk altijd met die man gewerkt) mee naar achter aan het rijveld. Ik liet Quarbonne vooraan los.

Q was eigenlijk alleen verdrietig dat hij niet bij zijn meiden kon en zag D helemaal niet aankomen. D kwam volgens mij alleen maar naar mij toe omdat ik eten beteken. Dus ineens stonden ze tegenover elkaar en ge-wel-dig mooi. Q was alleen maar onderdanig aan het kauwen, Diego heeft 1x gegild en dat was het. Klaar. Meteen goed.

Hooi gegeven en even hebben ze naast elkaar staan eten, maar toe ging het hozen en draaide Diego zijn kont in de regen en was de ruimte bij de hooizak vond Quarbonne voor hem wat te krap. Ik kijk as we speak op de tv naar de camera en het is gewoon goed. Niet te geloven, ben erg blij.

De twee grote meiden staan aan de andere kant samen te eten, ook goed en Poupie staat weer ergens alleen zoals gebruikelijk. (hoop dat dat ook gaat veranderen)

Dus blij met deze stap.

Wie ga ik nu als volgende introduceren vinden jullie?

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 11:12

Oh, wat fijn ! Vooral ook voor Diego, dat hij gezelschap krijgt, maar zeker ook voor jou en Erwin, dat de rust in jullie hoofd stilaan kan terugkeren !

Ik ben geen expert, dus mijn mening is niet relevant.
Maar gevoelsmatig, in zoverre dat dat kan van op afstand, zou ik Callas introduceren.
Voor zover ik kan opmaken uit de verhalen, is zij onderdanig(er), maar ze is dan ook groot en het risico dat Diego haar wegjaagt, zoals hij dat met Poupette deed, lijkt mij kleiner.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 11:23

Marilu schreef:
Oh, wat fijn ! Vooral ook voor Diego, dat hij gezelschap krijgt, maar zeker ook voor jou en Erwin, dat de rust in jullie hoofd stilaan kan terugkeren !

Ik ben geen expert, dus mijn mening is niet relevant.
Maar gevoelsmatig, in zoverre dat dat kan van op afstand, zou ik Callas introduceren.
Voor zover ik kan opmaken uit de verhalen, is zij onderdanig(er), maar ze is dan ook groot en het risico dat Diego haar wegjaagt, zoals hij dat met Poupette deed, lijkt mij kleiner.

Hi Marilu, ja weer een stukje zorg minder. En idd fijn dat hij niet meer alleen is nu. Dat scheelt de helft aan agitatie. Ze staan nu al de ochtend bij elkaar en staan nu gewoon te staan in de regen samen.

We realiseerden ons dat Diego behalve bij zijn geboorte tot afspenen, geen merries heeft gezien. Hij heeft de afgelopen 11 jaar van zijn leven alleen met ruinen gewerkt. Misschien verklaart dat ook de reactie naar Poupette.

Ik heb ondertussen idd met meerdere mensen overlegd en Callas is nu, gezien zij idd laag(st) in rang is, het beste om bij de 2 heren te zetten, omdat Quarbonne normaal gesproken haar wegjaagt. Dus hij zal geen interesse in haar hebben vermoed ik.

Dat ga ik straks doen, dan hebben ze de hele middag met zijn drietjes nog. Als het echt goed gaat, laat ik ze de nacht ook bij elkaar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 11:28

Fijn dat het zo goed ging, ik dacht ook wel dat Q onder de indruk zou zijn voor het grote paard.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 11:32

Tinka schreef:
Fijn dat het zo goed ging, ik dacht ook wel dat Q onder de indruk zou zijn voor het grote paard.

Zeker, hij moest erg onderdanig kauwen, helaas heeft Erwin dat niet zo goed gefilmd, maar ik hoop een shot te kunnen inzoomen waar het toch nog zichtbaar is. En het is niet eens kauwen, want bijv Diego kauwt met dichte lippen na afloop ook even, het is echt zoals een veulen bij zijn moeder om vergeving vraagt zal ik maar even zeggen. Het is echt met open mond die kauwbeweging maken.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 11:53

Wat super fijn dat het met Q zo goed verlopen is.

In wat ik gelezen heb uit jou stukjes ed. Zou ik voor Callas kiezen nu, ga je haar erbij laten of wil je wisselen?

Ik zou er zelf voor kiezen haar erbij te zetten.

En volgende stap denk ik Callas eruit en Prisca erbij, dat gaat de heftigste stap worden denk ik zelf daarna met z'n alle samen zetten. Niet eerst nog een introductie met poupette, maar wel zorgen dat je evt. Poupette er makkelijk uit kunt halen maar ik denk dat maakt de introductie van de 1ste 3 het met Poupette ook wel los zal lopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 12:01

CoRiNa1983 schreef:
Wat super fijn dat het met Q zo goed verlopen is.

In wat ik gelezen heb uit jou stukjes ed. Zou ik voor Callas kiezen nu, ga je haar erbij laten of wil je wisselen?

Ik zou er zelf voor kiezen haar erbij te zetten.

En volgende stap denk ik Callas eruit en Prisca erbij, dat gaat de heftigste stap worden denk ik zelf daarna met z'n alle samen zetten. Niet eerst nog een introductie met poupette, maar wel zorgen dat je evt. Poupette er makkelijk uit kunt halen maar ik denk dat maakt de introductie van de 1ste 3 het met Poupette ook wel los zal lopen.

Ja, ik denk idd Callas er nu bij zometeen na de lunch en als dat acceptabel gaat, haar de nacht erbij laten.

Ik denk dat ik dan morgen Poupette op stal houd. Dus Diego heeft dan Callas en Quarbonne bij zich. Dan laat ik die 3 wel op het grote veld. Als Prisca bij hun drietjes komt, dan zal Q zijn merrie wel willen gaan verdedigen, vermoed ik, dus dan is er denk ik meer dynamiek die meer ruimte nodig heeft dan het rijveld. Dat is dan de eerste keer dat Diego daadwerkelijk kennis gaat maken met Prisca.

Als ze morgenochtend dan geklierd hebben, kan 's middags Poupette erbij. En dan kijken wat Diego doet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 13:00

En ze staat erbij! Minder vlekkeloos dan met Quarbonne maar heel normale reacties. Diego moet merries gewoon minder. Een keer bij snuffelen aan haar gezicht hapte hij en gaf zij een bokje. Dat mag allemaal. Verder ging Quarbonne wel even haar wegdrijven bij Diego, maar dat mislukte en hij gaf het ook gelijk op.

Toen richtte Q zich helemaal op mij. Negeren die andere, hahaha.

Maar het meest hadden ze honger, het is zulk slecht weer, ze eten nu helemaal geen gras of hooi, staan alleen te schuilen bij de bomenrij. Dus nu op 4 plekken voor hen hooi neergelegd die Diego allemaal ging bekijken en Callas en Quarbonne hadden het nakijken dus die staan nu telkens elders te eten als Diego eraan komt, maar toen ik net wegging koos Diego de hooisluis tegenover Prisca en ging daar eten en Callas en Quarbonne kozen samen 1 zak.

Ik ben opgelucht dat het goed gegaan is. Er zal nog wel eens wat gedoe zijn, maar dit was toch heel natuurlijk soepeltjes.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 13:04

Wat een fijne updates! Hopelijk straks gewoon een lekker groepje van 5 samen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 13:09

Muga schreef:
Wat een fijne updates! Hopelijk straks gewoon een lekker groepje van 5 samen!

Dat zou wel heel gaaf zijn als dat gaat lukken.

Het spannendste gaat nu nog moeten komen, Prisca en hoe gaat hij straks tegen Poupette doen. Vind het zo sneu, ze vindt hem zo leuk!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 13:55

Oh ja, dat zag ik, dat zij hem leuk vindt :)

Als ze allemaal samen gaan kunnen staan, zou Quarbonne misschien wel eens 'zijn' merries kwijt kunnen zijn aan Diego. En misschien gaan hij en Poupette dan, binnen de kudde van 5, een stelletje worden.
Geen idee, hoor, ik ben maar mee aan het nadenken aan het vervolg ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 15:07

Ik verwacht geen probleem met poupette hoor, dat merrietje gaat echt niet moeilijk doen en ligt verder goed in de groep. Er is niks om te vechten met haar.
Prisca meer, maar het kan ook goed dat dat een soort getrouwd stel wordt uiteindelijk. Ik vind ze wel bij elkaar passen tenminste :P

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 15:35

Nou, hè hè. Eten verbroedert(?) is het gezegde. Heel blij voor jullie met je clubje. Erwin is stiekem verliefd hè? Ik zie hem nog wel gaan paardrijden in de toekomst.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 16:03

Hello all, https://youtu.be/2X2UAD0m1gg Weer eens een MaquÉden filmpje omdat er ook nog een leven naast Diego is, bijna niet, maar toch ;-)

Marilu schreef:
Oh ja, dat zag ik, dat zij hem leuk vindt :)

Als ze allemaal samen gaan kunnen staan, zou Quarbonne misschien wel eens 'zijn' merries kwijt kunnen zijn aan Diego. En misschien gaan hij en Poupette dan, binnen de kudde van 5, een stelletje worden.
Geen idee, hoor, ik ben maar mee aan het nadenken aan het vervolg ;)

O dat zou ik helemaal geweldig vinden. Quarbonne is een erg lieve en zachte pony, maar ja wel shet en erg eigenwijs, maar ik heb hem uit het asiel gehaald om als stelletje met Poupette te worden. Dus dat zou heel leuk zijn, maar ja, hij heeft wel grootsheidswaanzin en valt op dames met dikke billen ;-) He loves big butts and he can't deny.

Sintara schreef:
Ik verwacht geen probleem met poupette hoor, dat merrietje gaat echt niet moeilijk doen en ligt verder goed in de groep. Er is niks om te vechten met haar.
Prisca meer, maar het kan ook goed dat dat een soort getrouwd stel wordt uiteindelijk. Ik vind ze wel bij elkaar passen tenminste :P

Ik hoop dat Diego echt haar of met rust laat en niet zo lelijk doet als eerst, of dat ze een stelletje worden ;-) Nou idd een vechtend getrouwd stel, een vechtpaar hahaha, ze zijn allebei kennelijk erg belust op hun eten en hebben allebei voernijd, nou dat wordt nog wat ;-)

balance schreef:
Nou, hè hè. Eten verbroedert(?) is het gezegde. Heel blij voor jullie met je clubje. Erwin is stiekem verliefd hè? Ik zie hem nog wel gaan paardrijden in de toekomst.

Oooooh Balance, ja hij vindt Diego helemaal geweldig. Het is ook hij, die de knoop doorhakte om Diego te kopen. Ik aarzelde op heel veel vlakken, maar hij zei, nou, als het deze niet wordt dan wordt het niets meer. Ik heb al wel gevraagd of hij wil rijden, maar dat is nog een stap te ver. Maar Diego vindt hem ook erg leuk. Ook een stelletje ;-) Erwin is ook wel blij met de komst van een man erbij, want nu is de weegschaal weer gelijk. Eerst hadden de vrouwen hier in huis het overwicht ;-)

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 16:40

Fijn dat het samen weiden zo voorspoedig gaat. Een kopzorg minder. Nu de andere dames nog.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 17:27

Misschien mennen? Gezellig samen op de kar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 18:02

uxgranta schreef:
Fijn dat het samen weiden zo voorspoedig gaat. Een kopzorg minder. Nu de andere dames nog.

Ja dat wordt morgen het spannendste

Tinka schreef:
Misschien mennen? Gezellig samen op de kar.

Ja, dat is zeker nog een optie, Erwin heeft ook nog gemend af en toe met Shadow in het verleden. Wie weet ...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 18:06

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 19:48

Dat ziet er al heel fijn uit, maar inderdaad wat een natte boel zeg.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 20:01

Wat super dat het nu toch gaat lukken met de introductie..
En ik moet het even zeggen....wat doet Callas het goed!!
Ze laat zich keurig even besnuffelen en ik vind haar erg rustig ogen
Dit gaat wel goed komen..de grootste zorg lijkt me idd Poupette omdat ze zo klein is.
Maar ze staat wel vaak bij de draad en het lijkt erop dat Diego haar al niet meer zo interessant vindt dus het kan ook zomaar zijn dat het goed komt in 1x
Prisca ben ik erg benieuwd naar
Wat balen dat het zo nat is...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 20:29

Het ziet er goed uit hoor met Q en Callas erbij <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 20:51

lukka63 schreef:
Dat ziet er al heel fijn uit, maar inderdaad wat een natte boel zeg.

Het is echt vreselijk met de grondomstandigheden. Eerst de ergste vorst die we ooit gehad hebben, toen heftige regen die de grond niet in kan omdat de onderlaag nog 1 dag langer bevroren was, waardoor het nu extra blubber is geworden en daarbij ook nog heel erge storm, waardoor ik niet eerder de paarden bij elkaar wilde zetten omdat dat ook vragen om problemen is. Dus het is echt een chic modderbad waar thermale baden jaloers op zijn, heel zachte blub voor fijne maskers ;-) .

vopo914 schreef:
Wat super dat het nu toch gaat lukken met de introductie..
En ik moet het even zeggen....wat doet Callas het goed!!
Ze laat zich keurig even besnuffelen en ik vind haar erg rustig ogen
Dit gaat wel goed komen..de grootste zorg lijkt me idd Poupette omdat ze zo klein is.
Maar ze staat wel vaak bij de draad en het lijkt erop dat Diego haar al niet meer zo interessant vindt dus het kan ook zomaar zijn dat het goed komt in 1x
Prisca ben ik erg benieuwd naar
Wat balen dat het zo nat is...

Dank je, ik wist van tevoren dat het niet aan Callas zou gaan liggen. Het is echt een superlief paard. Ze heeft nog nooit onterecht bewust gericht getrapt of gebeten. Het is echt een lief dier. Maar erg afhankelijk. Ik ben heel benieuwd aan wie ze nu gaat hangen.

Poupie zijn wij het bevreesdst voor, hahaha wat een stom woord. Maar ze is zooo klein en hij deed zo lelijk. Maar morgen eerst Prisca. Ik denk dat het wel gillen en meppen naar elkaar wordt, maar het is toch man vrouw dus het zal niet voor de dood zijn. En dan zullen ze wel lelijk naar elkaar gaan doen voor eten. Want ze hebben allebei voernijd.

TinkerTreas schreef:
Het ziet er goed uit hoor met Q en Callas erbij <3

Ik ben ook erg opgelucht met het resultaat zover en ja Callas <3 ik vind haar zooo mooi, zeker als haar dreadlocks zo nat zijn als vandaag, mooi dier.