Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En vorig jaar was het bijv in mei en juni echt geweldig zomerweer, en juli alleen maar regen. Vorig jaar in de winter hadden we in zuid zweden wekenlang sneeuw en temperaturen van -15, wat bij ons heel abnormaal is, terwijl het dit jaar in heel het land erg warm en zacht is. Je kunt dus eigenlijk niet spreken van een ‘normale’ zomer. Sowieso voelen de temperaturen hier heel anders aan dan in NL, 20 graden is vaak echt lekker kortebroekenweer zegmaar, maar ik zou niemand aanraden om naar zweden en al helemaal niet noorwegen te verhuizen voor het lekkere weer haha
daarnaast heb ik ook honden en dan vind je al snel andere hondenmensen als bekenden/vrienden. Ik woon hier in februari 10 jaar
Het helpt wel echt als je de taal gaat spreken, hoewel de meeste al snel naar Engels overschakelen als ze mijn accent horen soms

)

Dat geldt ook voor uiterlijkheden. 
)
en de huizen net zo duur.
)
)Piekosjj schreef:De seizoenen zijn elk jaar anders, dus daar is echt niks op te zeggen. Mijn eerste zomer was het wekenlang 25+ en heel veel bosbranden (in Upppsala dus midden zweden) Dat was blijkbaar niet normaal want mensen hebben het nog steeds over ‘de zomer van 2018’En vorig jaar was het bijv in mei en juni echt geweldig zomerweer, en juli alleen maar regen. Vorig jaar in de winter hadden we in zuid zweden wekenlang sneeuw en temperaturen van -15, wat bij ons heel abnormaal is, terwijl het dit jaar in heel het land erg warm en zacht is. Je kunt dus eigenlijk niet spreken van een ‘normale’ zomer. Sowieso voelen de temperaturen hier heel anders aan dan in NL, 20 graden is vaak echt lekker kortebroekenweer zegmaar, maar ik zou niemand aanraden om naar zweden en al helemaal niet noorwegen te verhuizen voor het lekkere weer haha
Het mag daar dan kouder zijn, maar daar kan je je op kleden. Omdat we hier eigenlijk nooit sneeuw hebben maar wel korte dagen in de winter, is het dus echt heel donker en grauw, op een regenachtige dag staan de lantaarnpalen dan ook bijna de hele dag aan bijv. Ik kan dus niemand aanraden om naar het zuiden, bijv Skåne of Blekinge te verhuizen
Opzich is onze omgeving, Småland, wel mooi, maar we wonen net in het saaie zuidelijke puntje. Iets noorderlijker of landinwaarts in de omgeving Småland is het echt prachtig! En makkelijker te bereizen als je eens terug wilt naar NL dan bijv Dalarna wat toch een langer stuk rijden is. Wij hebben vorig jaar met kerst in 1 dag naar mijn familie in Wageningen gereden
Al is in Uppsala wonen ook wel ideaal, want je zit zo op het grote vliegveld, waarvoor wij nu eerst 4 uur lang met de trein naar Kopenhagen moesten reizen voor een vliegreis. Mijn vriend is Pakistaans dus ik hoop dat we dan ook ietsje makkelijker naar zijn familie kunnen reizen. 
Natuurlijk wel mensen waar ik vriendelijk mee ben en een praatje mee maak als ik ze op straat tegen kom, maar niet iemand wie ik bijv mee zou vragen naar een concert, een dagje uit, een weekendje op vakantie, dat soort dingen. Het is echt heel oppervlakkig allemaal. Al woon ik ook echt in een boerenland in een klein dorpje, en sta op een kleine stal met 3 anderen die allemaal kleine kinderen hebben dus dat zal zeker niet meehelpen
Toen ik in Uppsala woonde en op een stal reed, had ik veel meer contact en ik hoop dat ook wat meer terug te krijgen nu we binnenkort gaan verhuizen
Mijn ervaring is dat als je een goede vriend heb gekregen, dat je ook heel snel in de inner circle komt en echt een deel van hun familie word. LaDonna75 schreef:In principe naar Fins lapland. Maar we twijfelen erg hoor, misschien willen we er toch in de winter naartoe.
.
LaDonna75 schreef:Het zou dan augustus worden