Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:03

Ik zit over 4 weken hier:

Afbeelding

Janinevv

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:04

Ow wauw!
Waar is dat?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 17:56

Jaloers, Electra +:)+

Ik heb toch zo'n spijt dat we dit jaar niet gaan.
Eigen schuld, dikke bult, wie wil er dan ook naar Costa Rica 8)7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:39

Fitzroy schreef:
Jaloers, Electra +:)+

Ik heb toch zo'n spijt dat we dit jaar niet gaan.
Eigen schuld, dikke bult, wie wil er dan ook naar Costa Rica 8)7

Dat is ook leuk, Maar anders ;). Jullie gaan een rondreis maken zeker?

Alleen onze ferry sluit weer eens niet aan op onze vlucht, zoals gewoonlijk. Wij moeten weer een uurtje of 7 wachten in Pireus.
Daarom vind ik pakketreizen af en toe zo leuk: Je ligt binnen een paar uur op het strand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:49

Janinevv schreef:
Ow wauw!
Waar is dat?

Ermoupolis op Syros, Hier woont mijn schoonfamilie. NatasjavE is hier ook geweest. Wij verblijven echter aan de andere kant van het eiland in Galissas, een hele kleine badplaats. Maar wij gaan wel bijna iedere avond naar Ermoupolis om te wandelen, winkelen of te eten of te drinken ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:39

Ik meld me ook maar weer. We zouden dit jaar weg gaan met de caravan maar dat doen we in het najaar en word het dus toch zo'n 8 dagen Griekenland.

Weet alleen nog niet waar ik heen wil {:}
Corfu 2014
Zakynthos 2015
Kos 2016

Zakynthos en Kos hoef ik niet meer heen..
Mogelijk weer corfu maar zag ook wat leuks bij de Atheense Riviera.
Iemand daar geweest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:15

Lotus83 schreef:
Ik meld me ook maar weer. We zouden dit jaar weg gaan met de caravan maar dat doen we in het najaar en word het dus toch zo'n 8 dagen Griekenland.

Weet alleen nog niet waar ik heen wil {:}
Corfu 2014
Zakynthos 2015
Kos 2016

Zakynthos en Kos hoef ik niet meer heen..
Mogelijk weer corfu maar zag ook wat leuks bij de Atheense Riviera.
Iemand daar geweest?

Ja...ik blijf ieder jaar wel een paar dagen in Athene. Ook 3 jaar geleden 14 dagen geweest toen mijn schoonvader daar in het ziekenhuis lag.
Ik ken redelijk wat hotels rond Glyfada/Voula/Vouliagmeni.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:51

Ermoupolis is echt heel erg leuk. Absolute aanrader.

Wij zaten in een haven aan de zuidkant van Syros. Supermooie haven waar alles erg goed geregeld was.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:07

Ik ga dit jaar weer naar Corfu, eindelijk weer naar Griekenland na 2 jaar weer :D M'n vriend gaat dit jaar voor het eerst mee naar Griekenland, ook voor hem voor het eerst vliegen, dus ik ben benieuwd wat ie ervan vindt :)

Ik vind de Griekse keuken ook echt heel lekker, heerlijk. De perziken zijn ook zo lekker daar.
Ohh die foto Electra, ziet er heel mooi uit!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:33

Wij willen dit jaar ook naar Griekenland, ik twijfel tussen kreta en kefalonia. Kreta lijkt me veel toeristischer? Hoe is het met de wegen op beide eilanden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:33

Kefalonia staat op mijn verlanglijstje. Mijn buren vinden het heerlijk.
Ik vind de kant van Rethymnon niet vervelend toeristisch. Maar misschien moet je eerst beslissen wat je wil doen. Alleen strand/zonvakantie of wil je ook lekker toeren. Wij hadden 2 weken toen een auto en hebben een beetje getoerd, Imbros-kloof gelopen, Chania en Rethymnon bezocht, met een glasboot een toer gemaakt. De grotten van Matala bezocht en naar leuke stranden geweest. Er is heel wel te doen op Kreta, Ik wil nog weleens terug.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 06:59

Wegen op Kefalonia zijn prima.
Op Kreta ben ik nog nooit geweest maar Kefalonia is niet heel toeristisch, wel veel Engelsen.
Wij zijn 3 jaar op rij naar Kefalonia geweest en ik vind het nu al jammer dat we dit jaar niet gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:56

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:38

:wave:

Iemand hier tips voor mijn reisje 14-17juni naar Athene? Tips mbt eten, echte must-see's, waar we rekening mee moeten houden etc?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:51

Nog 3 maanden wachten tot mijn vakantie helaas hihi. Wij gaan naar Rethymnon, kreta. ik ben 5 jaar geleden naar Kreta geweest ook, maar toen zat ik in Chania. Ik wilde altijd graag terug naar Griekenland en dit wordt de eerste vakantie met mijn vriend en die opperde Griekenland als eerst optie meteen, perfect dus!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:03

Celiien schreef:

Iemand hier tips voor mijn reisje 14-17juni naar Athene? Tips mbt eten, echte must-see's, waar we rekening mee moeten houden etc?

Je had er vast al aan gedacht maar het nieuwe Akropolismuseum is echt de moeite waard :j Overal waar het niet extreem toeristisch is kun je goed eten imo (ik heb een keer bij zo'n typisch restaurant in Plaka met uitzicht op het Parthenon gegeten en de dag erna had ik voedselvergiftiging dus dat zou ik je niet aanraden :+ ). Toen ik er 3 jaar geleden was, heb ik 2 avonden heel lekker gegeten bij Rock & Balls maar dat is inmiddels gesloten zie ik nu.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:15

Ik heb een keer in plaka heerlijk gegeten.

Het Syntagmaplein is erg leuk om rond te hangen. Lekker een frozenyogurt eten.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:19

Wij gaan 1 juli voor het eerst naar Griekenland!

Rhodos om precies te zijn. Ik ben heel benieuwd. We zitten in een all inclusief hotel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:26

Oh A for Athens cocktailbar op Syntagma trouwens <3 Wel aan de prijs maar ik vond dat het wel waard.

Oh ja in Plaka kun je ook prima eten maar waar wij toen zaten was vrij duidelijk een tourist trap. We hadden honger :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:37

Celiien schreef:

Als je naar het strand wil, dan raad ik je Glyfada en Voula aan. Dat zijn bijna allemaal betaalstranden, Maar daardoor schoon en met veel faciliteiten, zoals douches, bedden en restaurants. Sommige veranderen aan het eind van de middag/avond in een club met DJ.
Kijk vooral in de metro uit voor zakkenrollers, dat is heel erg.
Monastiraki (oude stad) en Plaka en natuurlijk de Akropolis en andere opgravingen ?. Het Acropolis Museum en de wisseling van de wacht op het Syntagmaplein. In Pireus naar het vertrek en aankomst van de ferry's kijken. Je hebt van die tour/stadsbussen

Als je de tijd heb, dan naar Delphi en Meteora.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:04

Wat betreft Kefalonia en Kreta, is het net wat je zoekt. Kreta heeft grotere stadjes, plaatsjes en dus grotere hoeveelheid mensen. Ook meer toeristisch, dus minder idyllische plekjes. (Mijn mening hoor!) Maar veel te zien en ook het landschap is heel mooi en afwisselend.
Kefalonia is wat minder toeristisch, dus meer idyllische plekjes. Sommige plekjes zijn nog echt Grieks en niet opgezet voor het toerisme. Maar dat is net wat je zelf zoekt.
Ik vind het allebei leuke eilanden met hun eigen charme.

Het aftellen is begonnen en we gaan voor geen storm dit jaar.... Nog drie weken! *\o/* *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:24

Op Kreta heb je ook rustigere minder toerischtische plaatsen hoor. Zeker meer naar het oosten. Wij gaan naar Sissi , klein plaatsje. Wij huren altijd een auto en gaan de binnenlanden in of gewoon nog meer naar het oosten. Het is maar wat jezelf opzoekt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:31

lovelucydan schreef:
Wij gaan 1 juli voor het eerst naar Griekenland!

Rhodos om precies te zijn. Ik ben heel benieuwd. We zitten in een all inclusief hotel.

Waar op Rhodos?
Wij zitten nu te dubben tussen een hotel Lesbos of Rhodos en wat ik heb gezien op Rhodos heeft tot nu toe mijn voorkeur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:03

Als je in Griekenland een auto wilt huren moet je dan een creditcard hebben of betaal je borg contant? En hoe zijn de prijzen en beetje voor het huren op Kefalonia of kreta?

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:18

Iemand ook nog tips voor een leuke restaurant of stadje op Rhodos, zitten zelf in Faliraki maar hebben een auto voor de hele week. En op de planning staat dus ook lekker veel toeren!