USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:10

Nee ik huur geen auto.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:13

Wil je met een taxi gaan? Of OV?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:15

eponine schreef:
Wij zijn gisteren weer geland op NL bodem, dus nu aan het genieten van de jetlag en vele foto's! Van ruim 40 graden in Las Vegas, naar -3 en sneeuw in Yellowstone ( daar dus maar cabins geregeld ipv ons tentje..) tot 35 graden in Denver.. Een reis van uitersten dus! Wel weer genoten en veeeel -jong- wild, vooral heel veel elanden in Rocky Mountain National Park, een van de 6 parken die we bezocht hebben dit keer. Desondanks misten we toch onze "gebruikelijke" bestemming met walvissen en zullen daar de volgende keer weer naartoe gaan!

Inderdaad veel elanden te zien in Rocky Mountain NP :j
Wij hebben er ook een aantal mogen zien, naast de elks en vosjes.
Denver is ook leuk. Geen last van de hoogte gekregen :') ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:28

Ik wil met OV gaan. Dat zou de goedkoopste manier zijn voor mij.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:30

Dat kan nog wel eens lang gaan duren purny. Het tijdstip waarop jij land en waarschijnlijk richting de studios wil gaan is juist het tijdstip waarop Amerika naar zijn/haar werk gaat. Dus rekening op flinke file's en veel vertraging.

Wij hebben wel een drie uur erover gedaan om LA uit te komen, vreselijk die drukte

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:37

Sjoww.... Maar hoe laat zal ik de tour reserveren? Vind dat moeilijk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:49

Met OV zou ik op 3,5 uur rekenen om die tijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:59

Zit het nu uit te zoeken. Mijn vraag rest ook nog of de stops goed zijn aangegeven. Ik ken het metro systeem in NY. Heb nu 2 mogelijkheden gevonden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:01

purny schreef:
Zit het nu uit te zoeken. Mijn vraag rest ook nog of de stops goed zijn aangegeven. Ik ken het metro systeem in NY. Heb nu 2 mogelijkheden gevonden.

Op basis van mijn ervaring met de bus in Miami zou ik nee zeggen, maar misschien is het in LA beter geregeld

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:02

Ik ga daar gruwelijk verdwalen :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:04

Ik heb totaal geen ervaring met OV in LA maar gok dat het niet erg goed is aangegeven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:55

Via www.metro.net kan je goed je routes uitstippelen.
Ik heb geen problemen met het OV in LA.
Alleen 1x een bus die nooit kwam. :P
Je moet wel de tijd nemen ja.
En losse dollars en muntjes op zak. In de bus betaal je gepast in n machine.
Metro.net geeft ook aan wat je per bus moet betalen.
Staat er transfer dan moet je dat in de bus aangeven. Dan krijg je een kaartje voor de volgende bus.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:58

Met het OV naar Warner Brothers gaan is niet mogelijk. Nouja niets is natuurlijk onmogelijk, maar zo'n groot stuk is gewoon echt niet aan te raden, dat wordt een drama. Om even een voorbeeld te geven, ik woon in West LA als ik naar Beverly Hills wil is dat 15 min met de auto, met het OV is dit een dik uur. Vanaf LAX naar WB is het al 50 min met de auto. Daar komt ook nog bij dat het OV hier onbetrouwbaar is. Ik raad je heel sterk aan om een taxi te nemen. Of nog beter een Lyft, dat scheelt heel veel geld!

Van LAX naar Warner Brothers moet je over de gevreesde 405, of de I-110, deze twee snelwegen zijn alle twee een drama. Rond 7:30 is het geen pretje en zal je een hele lange reis tijd hebben, er is geen touw aan vast te knopen dus zelfs een schatting geven is lastig. De ene keer rijdt je enigsinds door en de andere keer sta je gewoon helemaal vast. Ik zou er iig ruim de tijd voor nemen. Kan je niet eerst wat anders in LA gaan doen en dan 's middags de tour? Bijv eerst richting Hollywood, dan zit je al wat dichterbij WB.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:54

Ik ging net zeggen, de WB studio ligt toch ook gewoon behoorlijk afgelegen in vergelijking met het centrum? Denk niet dat daar echt veel OV langs komt. Ik weet nog dat wij iig vanuit het centrum ook makkelijk een uur onderweg zijn geweest. Maar dat was ook omdat onze gps niet zo efficiënt was :+ Wij hadden een tour om 9u30, waren om 8u30 vertrokken met de auto en we waren nog te laat voor die tour.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:10

Het zou volgens metro.net zonder vertraging 1.47 uur duren. Moet twee keer overstappen. En kost totaal 4.50. (Vanaf parkinglot c, dus daar moet je eerst met een shuttle heen. Dat is normaal als je met de bus gaat vanaf LAX)
Maar gaan er geen shuttles naar WB vanaf LAX?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:02

Ik heb het gister allemaal een beetje zitten puzzelen. En volgens de planning zou ik er inderdaad bijna 2 uur over moeten doen. Er gaat vanaf Universal City Station een bus 155 naar Riverside Drive.
Ik denk dat ik de tour laat in de middag ga plannen. Of misschien helemaal niet. Wil niet teveel stressen en nog tijd over houden voor mijn andere dingen.
Andere dingen zijn:
Hard Rock Cafe
Walk of Fame
Venice Beach
Rodeo drive
Tattooshops van TLC.

Zou het dan een aanrader zijn om dit te plannen of de tour gewoon te laten schieten...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:04

De wall of Fame is keilang. Als je voor een specifieke ster gaat zou ik daarvan van te voren het adres even opzoeken, anders zoek je je een ongeluk:p

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:30

Als je Venice Beach en al de rest wil doen zou ik de tour laten voor wat het is, al helemaal als je 2u enkele reis onderweg bent. In Venice Beach ben je ook al makkelijk een hele namiddag kwijt.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:42

Dan zou ik de tour ook laten voor wat het is. Of niet naar Venice beach gaan, dat ligt helemaal aan de andere kant. WB ligt nog redelijk in de buurt van Hollywood. Als je alles met het OV gaat doen, zal je je lijstje moeten aanpassen. LA is geen stad om met het OV te reizen. Als ze 2 uur aangeven moet je uit gaan van drie uur. Overstap etc haal je vaak niet omdat de bussen onbetrouwbaar zijn vanwege het verkeer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:53

Ok bedankt Lara! Ga nog maar even mijn lijstje aanpassen...

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:35

Ik zou Rodeo drive bijv laten vallen, dat ligt uit de buurt van de rest van je dingen die je wilt zien. Rodeo drive vind ik persoonlijk ook niet zo heel interessant. Het zijn allemaal dure winkels en voor de rest valt er weinig te doen. Het Hard Rock Cafe zit ook op pier 39 in SF, of wil je echt persee in LA naar het HRC? Vanaf de Hollywood Walk of Fame is het maar 9 min met de auto naar WB studios. Als je een Lyft zou nemen zou dat je ongeveer $10 kosten (als je tijd wilt besparen). Naar de Tattoo shop zou je kunnen lopen vanaf de Walk of Fame. Houdt er rekening mee dat Hollywood niet heel veilig is (vooral iets om 's avonds rekening mee te houden). Je zou dan aan het eind van de dag richting Venice kunnen gaan, dan zit je ook gelijk weer in de buurt van LAX.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:46

Ik spaar de glazen van HR cafe en ik wil er graag een burger eten. Zoiezo wil ik ongeveer 8 uur- half 9 terug op LAX zijn. Bedankt voor de tips Lara :D
Wat is een lyft eigenlijk? Moet je die van te voren bellen?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:45

Aah vandaar! Lyft is eigenlijk en taxi bedrijf maar dan een stuk goedkoper. Het werkt via je mobiel. Je installeert de app op je telefoon, en voegt een credit kaart aan je account toe. Als je dan een lyft wil kan je ze via de app oproepen. Je kan precies zien hoe lang ze er over doen voordat ze er zijn, je kan de driver ook de hele tijd blijven volgen zodat je weet waar hij/zij is. Het is hier heel erg populair omdat Taxi's erg duur zijn en nogal onbetrouwbaar (qua op tijd komen etc). Alle drivers worden voordat ze worden aangenomen helemaal gechecked (background check, en een check door het Amerikaanse CBR). Na elke rit kan je de driver reviewen en eventueel commentaar geven. Mensen die onder de 4 sterren vallen (uit de 5) worden ontslagen. Ik gebruik het hier regelmatig en heb alleen maar goede ervaringen gehad. Je hebt ook nog Uber, dat werkt precies het zelfde als Lyft. De tarieven verschillen per stad. In LA is Lyft nu iets goedkoper als Uber en in SF is Uber iets goedkoper. De eerste keer dat je Lyft gebruikt krijg je $25 te goed, dus naar WB zou je al een gratis ride hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:53

Dat is zeker de moeite waard. Weet jij of deze ook naar LAX rijden? Ga hem zeker even installeren voordat ik vanuit Amsterdam vertrek.

Sorry als ik misschien teveel dingen vraag, maar ben op dat gebied een hele stresskip. Vind het eigenlijk ook een beetje stoer van mezelf dat ik dit onderneem...

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:19

Ze rijden wel naar LAX, maar niet vanaf LAX omdat ze daar geen permit voor hebben :)