maaike5581 schreef:Nee, je wilt niet weten hoe vaak wij maar even coulant MOETEN doen omdat iemand zijn/haar zaakjes niet op orde heeft.
Het is jullie (studenten) verantwoordelijkheid en niet doe van de NS, NS hoeft ook geen regeling te treffen met de DUO voor studenten die hun kaart kwijt zijn of defecte kaarten.
Ik heb de hele discussie gelezen, maar het ligt niet aan jou dat jij je kaart kwijt bent en behandeld word zoals de rest.
Omdat jij een papiertje bij je hebt van de duo moet jij maar met korting reizen wat tegen de regels van de ns is aangezien jij geen geldige kortingskaart kan tonen?
Daar moet de ns maar aan voldoen omdat jij een arme student bent?
Daar komt het toch gewoon op neer?
Conducteur moet zich maar niet aan de regels houden omdat dat voor jou portomonee beter is....
Onderhand heb ik al volgens mij vier keer verteld dat ik snap en begrijp dat de conducteur zich aan de regels moet houden en ook 'zijn of haar werk maar doet'. Echter zeg ik, nogmaals, dat er gewoon een regeling kan worden getroffen op dit gebied en dat het zo krom in elkaar steekt. Papiertje van DUO? Ja, waarom niet? Die verstrekken die kaarten, waarom zou dat niet volstaan als een tijdelijke oplossing omdat de kaarten niet sneller aangeleverd kunnen worden? (Wel een officiële uiteraard, geen print-maar-raak) Wil je met alle liefde en plezier mijn OV kaart overhandigen, maar die ligt bij de TNT. Ik krijg het studenten OV, ik heb dit zelf hard nodig om naar mijn studie te komen (elke dag drie uur reistijd), dus nee, ik snap niet waarom hier geen oplossing voor is gevonden (na items in Kassa en weet ik 't wat nog meer).