Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:38

maaike5581 schreef:
Nee, je wilt niet weten hoe vaak wij maar even coulant MOETEN doen omdat iemand zijn/haar zaakjes niet op orde heeft.
Het is jullie (studenten) verantwoordelijkheid en niet doe van de NS, NS hoeft ook geen regeling te treffen met de DUO voor studenten die hun kaart kwijt zijn of defecte kaarten.
Ik heb de hele discussie gelezen, maar het ligt niet aan jou dat jij je kaart kwijt bent en behandeld word zoals de rest.
Omdat jij een papiertje bij je hebt van de duo moet jij maar met korting reizen wat tegen de regels van de ns is aangezien jij geen geldige kortingskaart kan tonen?
Daar moet de ns maar aan voldoen omdat jij een arme student bent?
Daar komt het toch gewoon op neer?
Conducteur moet zich maar niet aan de regels houden omdat dat voor jou portomonee beter is....

Onderhand heb ik al volgens mij vier keer verteld dat ik snap en begrijp dat de conducteur zich aan de regels moet houden en ook 'zijn of haar werk maar doet'. Echter zeg ik, nogmaals, dat er gewoon een regeling kan worden getroffen op dit gebied en dat het zo krom in elkaar steekt. Papiertje van DUO? Ja, waarom niet? Die verstrekken die kaarten, waarom zou dat niet volstaan als een tijdelijke oplossing omdat de kaarten niet sneller aangeleverd kunnen worden? (Wel een officiële uiteraard, geen print-maar-raak) Wil je met alle liefde en plezier mijn OV kaart overhandigen, maar die ligt bij de TNT. Ik krijg het studenten OV, ik heb dit zelf hard nodig om naar mijn studie te komen (elke dag drie uur reistijd), dus nee, ik snap niet waarom hier geen oplossing voor is gevonden (na items in Kassa en weet ik 't wat nog meer).
Laatst bijgewerkt door Courses op 19-11-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:38

Nee ik snap niet waarom DUO of Ov-Chipkaart of whatever niet iets met NS regelen voor dit soort gevallen! Hetzij dat een bepaald iets geaccepteerd kan worden als vervoersbewijs of dat er een tijdelijk product kan worden klaargezet wat je op je kaart kan laden. Ik leg de schuld zeker niet bij de NS, ik snap dat zij er niets aan kunnen doen, maar als student heb je nou eenmaal geen 40€ per week 'over' voor dit soort geintjes. Studeren is al duur genoeg.

maaike5581 schreef:
Heel simpel, NS heeft er niks mee te maken, NS is alleen een vervoerder en staat volledig los van de ov studentenkaart.
Het is gewoon een reisproduct en niets meer dan dat, NS heeft daar totaal geen invloed op en wij horen te handelen zoals bij elk vervoerbewijs.
En als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt horen wij te schrijven, zo simpel.
Dat je bij sommige collega's wel mee mag, tja dan word je gematst en heb je geluk maar ga daar geen rechten aan ontlenen...

Tuurlijk, snap ik! Maar ik vraag me af waarom DUO of Ov-chipkaart niet iets kan regelen zodat studenten in deze situatie wel gewoon kunnen reizen... Is toch belachelijk, ik heb laatst gewoon geld van mijn ouders moeten lenen zodat ik naar de 80ste verjaardag van mijn opa kon.. En als ik niet zulke lieve ouders had gehad, had ik misschien een week gewoon niet kunnen eten... Dat slaat toch nergens op, als je wel recht hebt op een reisproduct? En dat het buiten je eigen schuld om niet werkt? (mijn kaart was niet kwijt!)

BugsFunny

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:44

Dat snap ik, maar dat komt op hetzelfde neer dat bv de c1000 een regeling moet gaan treffen met de Rabobank als men geen geld kan opnemen door een storing.
Dat is even heel zwart wit, maar het lijkt allemaal makkelijk maar het werkt dus niet zo.
Heel veel collega's gaan er coulant mee om, maar dat hoeft dus niet.
Dat is wat ik probeer te zeggen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:48

Maar even een tip om voorbereid te zijn.
Zorg voor een persoonlijke ov chip (dus gewoon standaard in huis hebben) mocht het gebeuren dat je kaart defect is of gestolen etc kan je via een koppelingsformulier je reisrecht laten overzetten op die kaart.
Dat gaat aanmerkelijk sneller dan dat je op de duo moet wachten voordat je je kaart hebt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:51

maaike5581 schreef:
Maar even een tip om voorbereid te zijn.
Zorg voor een persoonlijke ov chip (dus gewoon standaard in huis hebben) mocht het gebeuren dat je kaart defect is of gestolen etc kan je via een koppelingsformulier je reisrecht laten overzetten op die kaart.
Dat gaat aanmerkelijk sneller dan dat je op de duo moet wachten voordat je je kaart hebt.

Dat duurt alsnog minimaal 7 dagen, heb ik dus ook niks aan.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:54

Maar het is sneller dan de duo :Y)
Ik heb gehoord van studenten dat het via duo soms weken duurt.
Dus lijkt me liever 7 dagen dan 3 weken?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:15

Dat had in mijn geval ook geen nut gehad, bij DUO stond dat er een reisproduct op mijn kaart stond en een weekend-ov (wilde wisselen) klaar stond op het automaat... Maar dat was niet zo, een nieuwe kaart had dit ook niet opgelost...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:19

Nee dat niet maar je had wel weer reisrecht gehad, en dus recht op korting.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:24

Hoe bedoel je? Ik had ook geen product meer op mijn kaart staan, dus ook geen korting... Pas na ruim 4 weken elke dag met de DUO en OV-chipkaart bellen werd het opgelost...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:33

Ok, heb ik je even verkeerd begrepen sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:53

Ik heb overigens de allerbeste oplossing ooit bedacht!

Gewoon de OV Chipkaart afschaffen :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:32

Weet iemand of de intercity van schiphol naar antwerpen. (Intercity direct volgens mij) airco heeft? :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:52

De brusselaar heeft wel airco ja.

De IC direct heeft het ook, maar die gaat niet naar Antwerpen dus die bedoel je niet :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:58

Szan schreef:
De brusselaar heeft wel airco ja.

De IC direct heeft het ook, maar die gaat niet naar Antwerpen dus die bedoel je niet :D

Oh ja geen idee hoe die heet. :') eindstation is wel Brussel via Antwerpen. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:12

Laatst nog een dagje met de trein weggeweest. Den haag-Den Helder-Amsterdam-Den haag. En totaal geen controle gehad. Kwalijke zaak

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:32

Ik vond het tijd om dit topic voor treinliefhebbers (toch meestal) weer eens omhoog te halen als tegenhanger voor het 'ergernissen in het OV'-topic.

Met leuk nieuws :D Mat '64 blijft langer rijden!

https://railmagazine.nl/mat-64-langer-in-dienst/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:46

Heeeee dit was altijd zo'n leuk topic <3

Ik reis echt bijna nooit meer met de trein :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:55

Leuk dat je het topic weer wakker maakt! :)

En die trouwe Mat'jes blijven dus toch nog even rijden.. Ze rijden inderdaad nog regelmatig op het traject Apeldoorn-Enschede.

Ik heb een paar jaar niet meer getreind, maar reis nu dagelijks weer met de trein naar mijn werk. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:36

NS had ook niet zoveel keuze na alle commotie die er door de media over ontstaan is.

Ik betwijfel alleen of dat ook betekend dat er meer dubbeldekkers gaan rijden; dat zou mij af en toe staan besparen, zeker als ik eens wat later ben.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:48

Hey leuk dit topic weer uit het stof :D

Reis nog steeds dagelijks Leiden CS - Rotterdam Blaak voor school. Eigenlijk komt er altijd een VIRM voorrijden :))
Ik loop op het moment met krukken en moet zeggen dat iedereen netjes op staat tot nu toe als het nodig is.

Vorige week was er storing door een aanrijding met persoon en moest omreizen via Alphen - Gouda - Rotterdam CS - Blaak. Veel treinen gezien die dag :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:03

Ik reis dagelijks op Utrecht - Schiphol. Wat een draaaaaaama zeg. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:13

Courses schreef:
Ik reis dagelijks op Utrecht - Schiphol. Wat een draaaaaaama zeg. :')

Da's een invuloefening: je reist op de verkeerde tijden......

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:27

Los van de spitstijden zijn er op dat traject laatste tijd wel errug veel storingen.. :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:33

Ik reis inmiddels al een tijdje in de spits van en naar Tilburg en tot nu toe pas 1x gehad dat ik er echt pas uren laten kon komen. Wel enkele keren mijn overstap net niet gehaald.

Heb wel de luxe dat ik kan kiezen tussen de IC en een Sprinter. Echter vertrekt de sprinter een kwartier eerder en komt maar een paar minuten eerder aan. Helaas is het wel zo dat de IC héél vaak een paar minuten vertraging heeft waardoor mijn overstap vaak nauwelijks te doen is. Dus pak vaak de Sprinter, maar dat is niet ideaal.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:44

Ik reis nog steeds kriskras door het hele land, vrijwel dagelijks :D Maar de helft van die dagen trein ik vooral tussen Den Haag en Amsterdam, met uitstapjes naar letterlijk alle hoeken van Nederland.

De verbinding Den Haag - Amsterdam vindt ik in de spits prima, vanaf HS is het altijd erg vol 's ochtends, maar de trein vanaf centraal heeft altijd zitplekken omdat ie daar start. De ergste vertraging is +10 of +15, tja, dat hoort erbij. En laatst een aanrijding, maar toen moest ik toevallig niet werken. En lang leve de business card: bij zeer ernstige verstoringen krijg je een gratis ontbijtje of gratis telefoonhoesje. Daar heb ik er nu al 3 van _O- Terwijl ik helemaal geen last had van die verstoringen, omdat ik die dagen toevallig steeds pas na de verstoring ging reizen.