USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:47

Thanks Toekie!! Dat scheelt inderdaad een hoop! Denk inderdaad maar snel boeken nu :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:54

Succes MontyRulezz!!

Haha jammer EvaC, had wel ff naar LA willen vliegen voor zo'n mooie prijs. 8-)

Maar klopt idd, die ticketprijs voor New York. :j
Toekie schreef:
Als je vervolgens op http://www.worldticketcenter.nl zoekt naar tickets dan vind je voor 18 februari 2012 heen (9.15 vertrek = 11.55 in NY) en 25 februari 2012 terug (18.21 vertrek = volgende ochtend 8.05 in Amsterdam): een rechtsstreekse vlucht (ook wel handig!) Amsterdam-New York voor € 463,00 pp!

_karin_

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:03

Dat klinkt niet verkeerd maar goed, in New York ben ik al eens geweest en 1x was wel genoeg voor mij. :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:10

Karin, heb je al eens gekeken wat snowboard etc. huren kost? Ik had het eens nagekeken voor Whistler, Mount Seymour en Cypress hier in Vancouver en dat was aardig goedkoop. $30 voor board + schoenen en $20 voor jas, skibroek en handschoenen :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:12

Toekie schreef:
Haha jammer EvaC, had wel ff naar LA willen vliegen voor zo'n mooie prijs. 8-)

Kan ik me voorstellen! Dat zou wel een échte spotprijs zijn!

_karin_ schreef:
Dat klinkt niet verkeerd maar goed, in New York ben ik al eens geweest en 1x was wel genoeg voor mij. :o

Ai! Wat dan? New York is voor mij echt een absolute droomwens en een puntje op mijn bucketlist.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:17

Hmm, ik heb woensdag wat hotels geboekt voor Florida, oa. Travelodge in Fort Meyers voor de nacht van 21.01-22.01. Meteen een bevestigingsmail gehad met juiste data etc. Alleen krijg ik nu een mail van Expedia "confirmation for your booking for Fort Meyers on 19 January 2012" :? En ik kan niet inloggen op Expedia om mijn itinerary te bekijken. Vaag. Toch maar eens een mailtje sturen...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:22

Ik zou ze bellen...ze zijn echt klantvriendelijk aan de telefoon. Overigens kan ik ook niet inloggen en ik welke iets checken voor de terug reis....nog twee volle dagen te gaan!!!!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:28

Huren is niet zo duur nee, toen ik er woonde huurde een vriendinnetje er ook nog wel eens een. Maar dat is niet hetzelfde als met mijn eigen board. :o Ik neem wel mijn eigen boots, broek e.d. mee. Dat weegt zoveel niet, en ruimte heb ik wel genoeg in mijn koffer. Denk ik. :D Het is vooral toegang tot een resort wat me wat gaat kosten.. heb nu geen seizoenskaart meer. :+

Zou ze inderdaad even bellen/mailen o.i.d Yasmine. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:50

Waw, toekie, bedankt voor je post. Het is idd eerste keer dat we naar NY zouden gaan (of uberhaupt naar de VS), dus je info is zeker welkom.

Ik heb al wat rondgekeken en je hebt helemaal gelijk, we kunnen er nog meer uithalen als we het apart boeken. Even jouw hotel (600) aangehouden, dus zijn we plus vlucht (840 euro) maar 1440 euro kwijt voor twee personen en dat voor volle week (7 nachten).
Dat lijkt me ook net wat meer relaxt kwa tijd om alles te kunnen doen.

Heb er nu al stiekem zin in, terwijl er nog niets vaststaat :+ .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:59

+:)+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:04

Ik zit overigens wel wat in de knoop met die auto. Na het optreden zouden we die midden in de nacht weer ergens kwijt moeten kunnen, maar ik vrees dat die verhuurbedrijven geen 24/7 open zijn, en ff parkeren tot de ochtend lijkt me midden NY geen optie, of wel?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:10

Kan wel maar is duur (valet of garage). :)
Valet was in Miami 20 dollar per dag. Zal in New York ook wel zoiets zijn (minstens).

Hotel St. James heeft geen eigen parkeergelegenheid. Ik raad jullie eerlijk gezegd niet aan om met de auto NYC in te rijden...
Wellicht is de car rental op het vliegveld wel 24/7 open (of in ieder geval 24/7 mogelijkheid auto in te leveren) en kun je vanaf daar taxi pakken terug naar hotel.

http://gonyc.about.com/od/drivinginnyc/ ... k_City.htm (via deze website kom je erachter dat parkeren in de buurt van het St. James hotel: $30,- per dag kost).

[edit] Alamo op het vliegveld Newark is 24u open!! (haha sorry vind het gewoon heerlijk om alles uit te zoeken) https://www.alamo.nl/autohuur/usa/newark-airport/

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:29

Ik vreesde al zoiets dat het zottenwerk zou zijn om uit en in NY te geraken, zeker als je niet gewend bent. Mss is een verhuurding aan het vliegveld een optie idd.

Edit: Ga je link even bekijken :D .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:33

Maar wat is dat dan precies wat je wilt gaan doen buiten NYC?
Ik weet dat er voor sommigen dingen gewoon een shuttle service is (de mega grote Premium outlet bijvoorbeeld, dat is zo'n 45 min buiten NYC en vanuit je hotel kun je shuttle reserveren).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:37

Naar Rise Against in Uniondale. Dus een concert van ik gok 8 uur savonds tot een uurtje of 1.

Als jij een andere optie weet, heel graag :D . Vind een auto huren voor 1 avond nogal (behoorlijk) omslachtig maargoed, je moet wat om er te geraken natuurlijk.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:48

Hm ja dat is wel vrij lastig. Ik vrees dat een auto huren of een taxi (misschien zo'n shuttle busje reserveren als dat kan, wellicht wat goedkoper dan een yellow cab) de enige optie is...

Of: http://answers.yahoo.com/question/index ... 916AAKX3VI
En: http://answers.yahoo.com/question/index ... 230AA0xK1l

Probleem is... de eindtijd van het concert...

Hier vind je de tarieven voor een cab: http://www.ny.com/frame?url=http://www. ... rate.shtml
Als je in totaal incl. tip niet meer kwijt bent dan wanneer je een auto zou huren op het vliegveld + taxikosten naar/van vliegveld + benzine + parkeergeld (+ enorm veel gedoe waar je geen prijskaartje aan kan hangen) dan is het misschien wel de moeite waard. Evt. heen met OV en terug met taxi (van tevoren afspraak maken). :)

http://www.worldtaximeter.com/ Handig! :D
Manhattan - Uniondale (enkele reis, voor jullie 2)
Citaat:
jump in the taxi $2.50 1.85 €
50.0 km. x $1.24 per km $62.16 46 €
waiting in traffic (~17 min.) $7.01 5.18 €
Customary tip (15%) $10.75 7.95 €
New York State Tax Surcharge $0.50 0.37 €
Total $82.42 60.99 €

Pff ik ben op dreef. :')

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:28

Had je al op de website van het venue gekeken? Volgens mij kan je er met combinatie OV + stukje taxi vrij makkelijk komen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:47

Hoi

Ik meld me hier ook even.

Ik wil in april naar amerika en dan wil ik eerst een maand vrijwilligerswerk gaan doen en daarna gaan rondtrekken.
Maar aangezien ik 20 ben kan ik geen auto huren.
Zijn er ook georganiseerde rondreizen zonder auto? zo ja waar kan ik die vinden?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:54

www.trekamerica.com is schijnbaar heel erg goed. Een vriendin van mij heeft er afgelopen zomer 3 maanden mee gereisd :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 12:58

Leuke plannen allemaal zeg, heb ook weer zin om de oceaan over te gaan!
Het wordt overigens wel eens tijd voor een USA 2012 topic!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:57

In het kader van USA 2012 hier een vraagje voor de experts: :D
Wij willen misschien een fly-drive maken van New York naar New Orleans (of omgekeerd). Camper of auto ben ik nog niet uit.
Nu zie ik allemaal leuke sites met vastgestelde fly-drives, maar dus niet één van New York naar New Orleans.

Bestaat er een site waar je zelf een fly-drive kunt samenstellen ? Of weet iemand een behulpzaam bedrijf waar een offerte aangevraagd kan worden ?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

Gewoon een ticket boeken naar NY en terug vanuit New Orleans en een huurauto tussen deze steden. Dan lekker gaan uitzoeken waar je tussendoor allemaal wilt overnachten en een mooie reis in elkaar zetten. :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:14

En als je het los van elkaar boekt? Dat je dus je vliegtickets boekt en een camper of auto?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:35

Ja dat zou ik ook doen, gewoon los van elkaar boeken, dat doen wij ook voor onze reis in California volgend jaar.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:59

Katja schreef:
Gewoon een ticket boeken naar NY en terug vanuit New Orleans en een huurauto tussen deze steden. Dan lekker gaan uitzoeken waar je tussendoor allemaal wilt overnachten en een mooie reis in elkaar zetten. :j

Kan zijn dat dit (een stuk) duurder is dan een retourticket Amterdam-New York en (binnenlandse) retourticket New York-New Orleans (en daar dan auto huren en rondreizen). Huurauto inleveren op andere locatie is duurder, retour vliegticket met verschillende aankomst/vertrek steden soms ook. Hoeft niet per se zo te zijn, maar zeker wel uitzoeken waard. :)

Snelle zoekactie leverde op (met vertrek 12 mei 2012 en terugkeer 2 juni 2012):
- heen Amsterdam-New York en terug New Orleans-Amsterdam = € 735,- p.p. met Delta met op terugweg 1 overstap in Atlanta.
- retour Amsterdam-New York + retour New York New Orleans = € 592,- p.p. (rechtstreeks met Delta of KLM ) + 208,- p.p. (rechtstreeks met United)

Dat scheelt dus niet zoveel in ticketprijs (voor de maand mei dan, kan in andere maand heel anders zijn). Alleen moet je -wanneer je auto ophaalt bij locatie A en inlevert bij locatie B- nog wel rekening houden met drop-off kosten die (wat ik heb gehoord) flink op kunnen lopen + benzinekosten natuurlijk. Aan de andere kant; het is natuurlijk wel ontzettend leuk om zo'n route zelf te rijden ipv vliegtuig. :) Tis maar net wat voor je reis je wilt. :D