Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:22

Blacky94: ik ben 10 weken op die plek :)
vanmiddag maar even langs de anwb.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:15

Yasmine schreef:
Maar de housing op de campus is aan de andere kan vaak best luxe en anders moet je ook steeds die 3 kwartier pendelen vanuit het centrum. Naar mijn ervaring zit 90% van de uitwisselingsstudenten op de campus. Als je buiten de campus woont (downtown ofzo) heb je echt véél minder contact met die andere studenten omdat jij altijd zoveel moet pendelen en dat verveelt na een tijd. In het centrum ben je veel meer op jezelf aangewezen, terwijl je op de campus snel even bij vrienden langs kan gaan zonder op de bus te moeten springen ofzo :) En alles gebeurt ook gewoon op de campus, het campusleven op zich is een hele leuke ervaring!

Dat is ook zo... Het lijkt me ook heel gaaf! maar 600 dollar per maand is echt een smak geld... :o
Het liefst zou ik ook gewoon de campus op gaan!

__Elizabeth schreef:
Ik heb een aantal vriendinnen in Toronto. Als je wilt kan ik vragen of hun iets weten :)

Als je dat zou willen doen, heel graag :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:48

$600 is inderdaad wel behoorlijk veel, de mijne was ook zoiets maar dat was één appartement met 6 grote slaapkamers, een grote woonkamer en volledig uitgeruste keuken, 2 douches, grote badkamer en een prachtig uitzicht. En als je bij ons in Vancouver downtown ging wonen, was je makkelijk $700-800 kwijt voor iets wat veel minder luxueus was én ver van de campus. Nu is Vancouver ook gewoon in alles walgelijk duur, maar vergelijk eerst eens met de prijzen van off-campus housing :)

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:34

Haha, ik wil net zeggen: $600 voor zoiets lijkt me heel reeel. Maarja ik woon in Vancouver en daar krijg je voor die prijs net een paardenbox.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 01:03

Calgary vind ik anders ook duur, wij betalen $700 voor een slaapkamer met ensuite met een wc en wastafeltje, en dan is er 1 shared badkamer met een douche enzo. Verder gedeelde keuken en woonkamer, maar alles is behoorlijk crappy. Zo is de magnetron en laundry machine al 2 weken kapot en de landlord doet niks. -O-

Overigens een brief binnen van immigration, yay! Nav mijn request om langer te blijven. Moet uiterlijk 31 mei Canada uit en dat komt goed uit want mijn vlucht is de 17e. :)

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 01:26

Anthea, fijn dat je een vlucht hebt geboekt voor het einde van je visum. Maar mag (wil) je wel verlengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 01:43

Toen ik eind Dec aankwam in Calgary moest ik van immigratie binnen 2 weken weer naar huis, dat was de datum van mijn retour ticket. Mijn vriend had echter na 3 dagen oid al een baan gevonden en ik kon dus blijven, heb toen via post aangevraagd om langer te blijven. Geloof dat dat ergens in Januari was. Ze doen er gewoon heel lang over om te antwoorden, en ik moet van immigratie uiterlijk 31/05/2013 Canada verlaten. Maar mijn ticket van 17 mei heb ik al geboekt, dus het komt zo goed uit. :)

Denk dat ik rond augustus of september weer terug naar Canada vlieg. Wel balen want het is net zo'n lekker weer :+

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 02:48

Ja het is heerlijk hier (23-27 ºC) al een paar dagen en de rest van de week houdt dit aan.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 04:38

Fijn Anthea! Kun je zonder zenuwen naar huis ;) .

En inderdaad, het is eindelijk lente! Of zomer, met 29 graden gisteren (en dan te bedenken dat we een week geleden nog een sneeuwstorm hadden).

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:43

Onder de 1000 dollar kun je niks vinden in Cold Lake, echt bizar hoe duur het wonen hier is! Komt door de olie industrie hier.
Ik heb er helemaal zin in, thuiskomen in 30 graden zondag! :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:48

Weet iemand van jullie of ik met 18 in canada een tattoo kan halen, en zo ja, weten jullie een goede shop? Ik zit nu in meadow lake en ga over vijf welen richting Vancouver met wat stops. Hier gaat alles goed, sneeuw is eindelijk weg en hebben een aantal heerlijk warme dagen achter de rug.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:49

Het kan wel, ik heb die van mij op mijn 18e in Calgary laten zetten. Maar een goede shop in jouw omgeving weet ik niet.

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:38

Ik woon in Vancouver en ben hier wel een paar shops binnengelopen. Maar man oh man.... Wat een slechte kwaliteit. Hun stijl is echt... vreselijk, maar daar kun je nog doorheen kijken. Ook gewoon lelijk en slecht. Dus als je nog een goede shop weet hou ik me ook aanbevolen.

Misschien een tattoo forum opzoeken. Ik vermoed dat een goede shop ook een wachtlijst heeft, dus het is wel een goede idee om nu alvast op zoek te gaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:47

ZusJacobs schreef:
Weet iemand van jullie of ik met 18 in canada een tattoo kan halen, en zo ja, weten jullie een goede shop? Ik zit nu in meadow lake en ga over vijf welen richting Vancouver met wat stops. Hier gaat alles goed, sneeuw is eindelijk weg en hebben een aantal heerlijk warme dagen achter de rug.

Tattoo Union bij Cohen Floch in Vancouver, op West Broadway. Daar heb ik de mijne laten zetten. Heel fijne shop, geweldige artist, fantastische service en je kan er snel terecht :)

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:57

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:20

Wauw, thanks voor de reacties! Ga ik vanavond als er tijd is even naar kijken. Ik ga ook naar calgary en edmonton ed.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 02:08

Pas heel goed op met tattoo shops hier! Heb de mijne hier laten zetten toen ik 18 was en hoorde dat het een goede shop was maar de tattoo was heel lelijk gedaan en veel(!!!!) te diep waardoor mijn hele arm is gaan ontsteken. Terug naar de shop en wat zeiden ze: ziet er goed uit hoor, das normaal. Vervolgens terug in nl was de hele tattoo verpest en vol littekens en moest vervolgens alles over laten doen... blijkbaar zijn de hygiene regels ook veel minder streng in n-amerika. Uitkijken dus!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 05:26

Tja dat heb je in Nl natuurlijk ook de kans op.. Oppassenzal ik zeker!! Cohenfloch ziet er mooi uit zeg, wat betaal je daar geniddeld voor? Voor een kleine tattoo?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:00

Ik kom even dit topic binnenvallen met een vraag....

Volgend jaar wil ik 5 maanden in Canada gaan werken, ben al 'geboekt' voor januari - juni op een ranch vlakbij Calgary. Nu kon ik me 14 april pas inschrijven voor het WHP, aangezien ik daarvoor nog geen 18 was :P dus dat heb ik gedaan, maar als er nou geen WHP visums meer beschikbaar zijn.. wat dan? Zijn er nog andere opties/visums om te kunnen werken in Canada?
Help :\

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:00

vivian_ve schreef:
Pas heel goed op met tattoo shops hier! Heb de mijne hier laten zetten toen ik 18 was en hoorde dat het een goede shop was maar de tattoo was heel lelijk gedaan en veel(!!!!) te diep waardoor mijn hele arm is gaan ontsteken. Terug naar de shop en wat zeiden ze: ziet er goed uit hoor, das normaal. Vervolgens terug in nl was de hele tattoo verpest en vol littekens en moest vervolgens alles over laten doen... blijkbaar zijn de hygiene regels ook veel minder streng in n-amerika. Uitkijken dus!

Ik heb zelf ervaring met Cohen ;) En ik zou mijn tattoo nooit ergens laten zetten waar hij niet goed wordt gezet. Cohen houdt zich prima aan de hygiëneregels, zet helemaal niet te diep, neemt zijn tijd om je ontwerp te bespreken en voert ook voor het zetten nog een diepgaand gesprek of je echt 100% zeker bent dat je hem wilt.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:19

Yasmine schreef:
vivian_ve schreef:

Ik heb zelf ervaring met Cohen ;) En ik zou mijn tattoo nooit ergens laten zetten waar hij niet goed wordt gezet. Cohen houdt zich prima aan de hygiëneregels, zet helemaal niet te diep, neemt zijn tijd om je ontwerp te bespreken en voert ook voor het zetten nog een diepgaand gesprek of je echt 100% zeker bent dat je hem wilt.

Ik zou mijn tattoo natuurlijk ook nergens laten zetten waar die niet goed wordt gezet (als ik het had geweten)... :+ Maar dat weet je nooit natuurlijk tot je er daadwerkelijk heen gaat. Ik zeg alleen dat je heel goed moet oppassen en dus niet zomaar op andere mensen moet vertrouwen (die allemaal hetzelfde zeiden over de tattoo shop als jij nu doet over Cohen). Het was daarom ook geen commentaar op jou, slechts een waarschuwing in het algemeen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:46

@ Klimop, waarschijnlijk heb je geluk en zullen ze nog net niet op zijn. Anders zou je ipv het WHP nog kunnen proberen voor een young professional visum kunnen proberen. De YP is iets beperkter (op 1 plek werken, en je hebt een job offer nodig e.d.).

De werkvisum die je daarna krijgt (dmv labour market opinions etc), zijn veel lastig. M.n. voor de werkgever. Zij zullen niet al die tijd er in steken als je enkel voor een paar weken komt + het moet een job zijn die in high demand is (i.e. food courts).

Als je niet betaald krijgt, kun je evt voor kost en inwoning ergens gaan wonen en wat werken (wwoof of helpx).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:32

Zo, net emailtje gestuurd met mijn idee. Hopelijk herft hij tijd.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 04:35

Hier een paar heerlijke dagen achter de rug met volop zon.
Momenteel ben ik 2 weken op de horse show in Palgrave. Komend weekend word t weer wat minder.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 04:49

Normaal gesproken komen de visums rond november/december online en zou je dus met een beetje mazzel net op tijd je visum voor 2014 binnen kunnen hebben. Heeft deze keer alleen ontzettend lang geduurt omdat ze over gingen naar alles elektronisch.