Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
balance schreef:Dan zijn die camera’s wel handig, hè. Nou, dag drie zit er alweer bijna op. Ik ben weer benieuwd hoe het donderdag tussen die twee heren gaat klikken.
Sterrebell schreef:Net verhuisd, nog in de stress rn dan zo braaf en rustig met jou aan de gang. Echt goud!
Slim om ze om te wisselen van plek ook. Dan kunnen ze elkaars leefgebied en geuren besnuffelen.
Je doet het goed!
uxgranta schreef:Fijn dat het al beter gaat. Met het oog op morgen kun je altijd nog een stukje van de wei met schriklint afzetten als vluchtplaats voor Quarbonne. Op zo’n hoogte dat de pony er wel onderdoor kan, maar Diego niet. Wel met goede klap stroom erop. Dat voorkomt eindeloos gejaag en evt. ongelukken. Hadden wij hier ook en werkte goed.
)
TinkerTreas schreef:Wat een lieverd![]()
Hij is wel enorm als je hem bij het hooi ziet.
En hij reageert nu met weglopen als hij geen zin heeft in kleine poupette. Ik vind het er al super uitzien allemaal.
senna21 schreef:Diego en Poupette vormen best een leuk setje. Allebei van die bescheiden schoothondjes.
Marilu schreef:Droeg hij voor de koets geen oogkleppen ?
Ik vermoed van wel en ik denk dat dát het grote verschil is.
Ik had ooit een kameraad die een Fries had, die gewend was om voor de koets te lopen. Als we gingen buitenrijden onder het zadel, dan deed hij zijn Fries een hoofdstel mét kleppen aan.
Ik zeg niet dat dit de juiste oplossing is, hoor, verre van. Maar ik denk dat het schrikken van Diego dus komt, doordat hij nu álle kanten rondom zichzelf kan zien en niet alleen de voorkant.
Wel lief, hoe Poupette naar hem kijkt![]()
Komt wel goed tussen die twee ! Ik denk dat Diego nog nooit zo'n klein paardje heeft gezien en niet goed weet wat hij ermee aan moet vangen.
senna21 schreef:Ik vermoed dat hij in zijn uppie op een vreemde plek alles reuze spannend vindt Dat lijkt mij niet gek. Hij liep vooral in tweespan en was tien jaar op dezelfde plek.
Het is een brave Lobbes en een gewoontedier.
Misschien is hij bang voor meer klein ponygrut wat zomaar bij jullie uit de bosjes springt of zo.
Tinka schreef:Ik denk dat ie schrok omdat jij het schriklint vast had, bang voor een stroom schok. Heeft Mercy ook eens gedaan toen ik het schrikdraad open wou doen, die sprong toen in mijn nek. Sindsdien ben ik altijd heel voorzichtig met haar en stroomdraad, zet de stroom dan uit, dan is het geen probleem.
TinkerTreas schreef:En hij is er net een paar dagen, alles is nieuw.
Logisch dat hij alles nog spannend vindt.
Hij is ongeveer net zo groot als mijn draver merrie (die vindt ik enorm, ik heb altijd pony's gehad).
Maar hij is zeker 2x zo breed
Jet schreef:Ik denk ook dat hij meer schrikt van het zoevende geluid van het schriklint dat opgerold wordt en dan is hij al gespannen en gaat bij het tweede schriklint ook nog het handvat met een klettertje op de grond: weer schrik(je).
Maar dat dat alles is wat hij doet als hij schrikt is dat wel heerlijk!
Op naar meer plezier met je grote knuffelbeer!!!
Wat natuurlijk voor jou geen troost is.Marilu schreef:Ja, spijtig van het weer ... hier in België is het ook dikke prutWat natuurlijk voor jou geen troost is.
Ik leef met je mee. Ik, en de meesten hier op Bokt, weten hoe het voelt, als je je paard(en) - even - niet kan geven wat ze nodig hebben.
Duimen maar dat het weer snel verbetert en alle opties weer terug open liggen voor jullie !
uxgranta schreef:Dat is balen Monique. Hopelijk wordt het weer snel beter en zodra hij gewend is kunnen ze weer over de inloopstal beschikken. Het is voor een goed doel. Al blijft het wel even slikken als je ze in de prut ziet staan.