Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 20:10

Ik ben benieuwd.

Wat fotos van afgelopen dagen, en vandaag nog wat gepland, van voor zijn er geen fotos nog. Daar valt ook niet veel te zien. Onkruid eruit en plantjes erin. Broeierig warm vandaag en nu druppels en gerommel in de verte.

Hortensia hoekje is klaar.

Aan twee kanten worteldoek rond het slaaphuisje. Een kant al voorzien van grind. En de eerste stapjes voor mijn "wijngaard" :)) _O- . Dat is nog niet voorzien van gladde metaaldraad heb ik wel maar veel te warm. Die niet bij het huisje kan ik nog met zeker 5 meter verlengen en mogelijk wel meer nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tomaten in de kas staan er erg goed bij. De eerste tomaat hangt er al aan.
Afbeelding

O ja mijn papa is vandaag weer naar huis, alles lijkt meer ok. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 22:53

Afbeelding
<3 zo mooie tekening

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:20

Gadver zo goor! Die heb ik ook in de tuin. Gelukkig eet deze slakken. Die foto ook zo groot :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:36

Fijn dat het met je vader weer beter gaat! En leuk die druiven zo :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 16:16

Zo een foto update terwijl ik wacht tot het fruit genoeg gespoeld is voor de jam,

Eerst van het rondritje met de achterbuurman

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rond het huis. Een van de koeiendames hebben we maar Joost genoemd. Het is een wilde gemengde groep stuiterballen en brokkenpiloten :') en de laatste pluk van vanmorgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een ritje vanmorgen met de motor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:19

Prachtige fotos Karuna <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 13:40

Na ietwat stroeve dagen en veel gepland en gisteravond stevig noodweer waardoor alles weer voldoende water heeft even. Vanmorgen vitrage en gordijnen kunnen ophangen. Wel een noodgreep omdat de ophangdelen zoek zijn, eraf gehaald door de schilders die het ergens hebben neergelegd. En er een stuk kozijn achter isolatie is verdwenen ook. Maar het hangt netjes. *\o/*

Vanmiddag de toerist uithangen een beetje. Het bezoek maar onvrijwillig verplicht meeslepen }>

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 03:52

Hooi Karuna,

Tjonge... ik moest drie pagina`s bijlezen :D
Gelukkig is je papa weer thuis :j

Wat ontzettend leuk dat de buurman je meenam om de omgeving te verkennen *\o/* en wat staan je plantjes en bloemen er mooi bij!

Ik ben weer een beetje op de hoogte :wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 17:27

Heb je wat leesvoer gehad om de tijd door te komen. :D weer een fijne tijd om wakker te zijn,

Inmiddels ben ik weer in mijn eentje en is het vies gemeen benauwd plakkerig heet buiten. Er is ook een weerswaarschuwing uitgegeven voor vanavond extreem onweerk zware windstoten >110 km uur en heel veel regen kans op 80 mm in een uur en ik kwam er vanmorgen achter dat de esofex 3 is. :')

Er is een beste bult was gedraaid en gedroogd al. Ik heb boontjes gelegd, onkruid getrokken rond wat fruitstruikjes met de hand en de kassen water gegeven en eea windvast weggelegd of extra vastgemaakt.

Tour de france op tv ook erbij. Verder voor vandaag niks en het weer afwachten wat er komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 11:43

Heftig weertje gisteravond, maar gelukkig gingen de windhozen en inslagen links en rechts langs me heen. Wel wat regenndoorslag in de schuur maar verder goddank alles heel.

Ik hoef voorlopig buiten geen water te geven en de regentonnen zijn weer goed vol. Vanmorgen 40 mm. Geen idee hoeveel er nu inzit.

Vandaag een binnen aanrommeldagje. Wat kastjes ompakken en misschien kan ik mijn tv meubel opgraven ui de trapkast. Kalm aan doen. Ik ben enorm moe en al mijn gewrichten werken niet echt mee. Wel altijd even wennen alleen na een paar dagen met meer mensen om me heen gehad te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 15:05

Dat is pech, weg weg. Nummer 2 inmiddels ook en weg nummer 3 staat op het punt om het op te geven kwa water. Vanmorgen wat water in de wei en binnen een uur een meter over de weg

Ik zag een brandweerauto en nog een en politie en nog een brandweerauto en weer politie mmm maar even kijken wat er loos is. Een auto met water tot de raampjes gestrand. Vanaf de andere kant door een heuvel niet te zien

Afbeelding

Dit was vanmorgen de putten en normaal een droge greppel. Dit was nog voor de 35 mm regen van vanmorgen

Afbeelding

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:50

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 18:06

Klopt het ergste gelukkig links en rechts er net naast maar heel veel regen afgelopen nacht 40 mm daarna tot 1400 35 mm ik weet nog niet wat er daarna is gevallen

En het was al overvol door afgelopen tijd,

Merkwaardige is vanmorgen alleen een plas water in die wei. Dat is vaker en vaker ook wel tot het randje van de weg. Maar nu in nog geen uur tijd bloeb bijna een meter eroverheen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 11:50

De weg was tegen 2200 weer geopend. Voor het buur departement weer overstromingen en code oranje.

Gister wat kastjes omgezet en een eind gewandeld. Ik sprak de buurboer mevrouw. Die heeft uiteindelijk 2 autos moeten redden. De tweede is dwars door alle borden heengegaan en bleek half in de beek te hangen. Ze moest tot haar borsten in het water om erbij te komen. Nu is dat niet zo hoog, ik ben klein maar zij is nog kleiner :') daarna is ze met een waadpak en gezekerd de duiker ingegaan om die leeg te halen waardoor het water beter wegkan, de regio was vergeten deze schoon te maken. En kon ze douchen en nog meer douchen van de stank en de aangeplakte prut.

Vanmorgen vroeg gemaaid want daarna weer veel regen verwacht. Ik ben nu overal 2 keer rond geweest en een stuk de derde keer. Dat is nu mooi kort.

En verder vreemde telefoontjes vanmorgen. Dat vind ik nooit zo tof. Wat niet zo betrouwbaar klinkende mannen die boos en warrig ouvert votre portail in de telefoon roepen. Nadat ik gezegd heb geen idee wat jullie bedoelen, legden ze neer. Om daarna kennelijk een voicemail in te spreken met nog dringender ouvert vortre portail. Maar ik heb geen poort en verwacht ook niemand en als mensen zo iets vragen. Nope alles op slot en bekijk het maar, ik ga ervan uit verkeerd telefoonnummer.

Ik plaats later de fotos van gister. Mooie wandeling andere route weer en mooie bloempjes en uitzichten.

Mijn avond eten, zelf gemaakt en deels uit eigen tuin ook al. Nog een stuk over voor vandaag, ook 4 porties selderij ingevroren al

Afbeelding

De kastjes omgezet en op hun plek

Afbeelding

Afbeelding

De wandeling, het hoge water is goed te zien

Een van de jonge dames van vorig jaar staat op springen nu.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 10:11

Vroege wandeling vanmorgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En rondom het huisje bezig geweest. Minder maai werk en netter uitzicht en tegen beestjes ook. Ik heb nog wel een bests bult grind nodig maar beetje bij beetje kom ik er wel. Zo scheelt het al flink

Verder op het programma vandaag naast de tour de france en voetbal is aan de zijkant de laatste rotzooi en snoeihout in de aanhanger stoppen en misschien wat maaien als er nog energie over is.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:28

Ooooo... twee overlijdende Twingo's Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 11:39

Ze staan er zo sneu bij, :(:) de rechter heeft een verzekeringspapiertje van 2018. Ik vrees dat ze er sinds die tijd ook staan, al zien ze er slechter uit dan 6 jaar niks doen, huis staat ook behoorlijk lang leeg zo te zien, zeker 15/20 jaar lijkt het. Ik vermoed dat ze ooit door iemand zijn neergezet zo en dat was het dan. Wel grapig dat ze beiden de zelfde kleur hebben. Maar ze zijn in ieder geval gezien. :knuffel:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:19

Die rechter heeft in ieder geval 'groen licht' :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 12:51

Dat wel maar het blijft altijd een sneu gezicht vind ik. -O-

Inmiddels weer wat zooi, plastic, onkruid, stukken hout en een bult kapotte dakpannen in de aanhangwagen gedaan. Ik ben inmiddels iets over de helft van de stapel. :+ een verrassing die ik een tijd geleden onder een stapel onkruid tegenkwam. :') de gestapelde laag mag blijven liggen, daar zitten best veel beestjes in.

Het regent nu dus tijd om te stoppen. Een nacht goed slapen geeft wel meer energie, :D alleen jammer dat die nachten zo zeldzaam zijn. Maar nu even gebruik van maken. Ik weet niet of ik het af krijg vandaag, hangt van weer en energie af, maar het is een klus waar ik al een tijd tegenaan hik. Maar is deze weg dan kan ik daat tenminste maaien. :)

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 20:00

De prutklus is bijna klaar. Ik vond nog flinke stukken baksteen en beton onder het gras en halfvergane biels of zo leek het wel. Drie grote tassen vol in de kruiwagen in de garage en er ligt nog een tasje denk ik. Maar ik kon in ieder geval maaien daar voor het eerst *\o/*

Afbeelding

En omdat ik toch aan het maaien was, alles in extra korte stand kunnen doen zowaar wat ik wilde maaien. Dat kan er nu even tegen.

Afbeelding

En nog besjes en frambozen geplukt vanmiddag en alles in de kassen heel grondig water gegeven. 100 gram weer.

En vanmorgen een drukverband aangelegd bij mezelf met links, de eerste poging belande in de wasbak. De tweede rol ging goed. In de loop van de dag vervangen na flink ontsmetten door een dubbele pleister met wat druk nog. Vanavond nog een keer schoonmaken en nieuwe pleister.

Na het opruimen van de dakpanresten met handschoenen was ik klaar. Ik zag een glazen potje wat verstopt stond. Pak het vast en pats het klapt uit elkaar. Een stukje dwars door de handschoen heen. Mijn ringvingen vlak naast de nagel kan heel erg goed bloeden blijkt wel. :+ en doet sinds vanmiddag ook best zeer. Hechten niet nodig, goed schoonhouden en geen vuile klusjes meer doen. Dat was ik toch al niet van plan. :')

Gelukkig heb ik de goede spullen in huis. :j

Daarna tour de france gekeken en nu serie streamen die ik opgenomen had.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 15:27

De helft van de aardappelen uit de bak zijn nu geoogst. Ik heb er al 3 keer van gegeten en net bij de laatst geoogste kom ik op 2,5 kilo uit, niet slecht voor een paar piepers in een bak.de andere helft laat ik zitten tot ik terug ben. Eens zien of er dan verschil in zit.

Veel groene tomaten inmiddels ook. En gister nog wat besjes geoogst.

Vanmorgen in de woonkamer wat aangerommeld. Ik heb in ieder geval even een soort van tv kastje na wat creatief denken.

Afbeelding
Afbeelding

En er hangen twee dikke aardbeien voor vanavond klaar. Die mogen nog even iets doorkleuren. En wat jonge aardbei scheuten zijn overgezet in het vrijgekomen stukje bak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 15:49

En wat fotos van voedsel in wording, hopelijk dan :')

De groene tomaatjes in kas

Afbeelding

Afbeelding

De kolen zowel binnen als buiten. Binnen lijkt alles het fijner te vinden dan buiten. Ook de tomaten binnen voelen zich prettiger al spotte ik wel een groene tomaat buiten ook.

Afbeelding

Afbeelding

De mosterd is al ontkiemd zag ik *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

De prei gaat lekker en de tweede batch aardappelen buiten groeit goed, de derde begint de aarde te scheuren. En ik ben benieuwd wat de bonen gaan doen. Of ze iets gaan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een van de olijven bloeit en is al wat bestoven zag ik :D en ook de braam gaat lekker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:52

ik heb bij de tomaten hier al vrij snel de grootste blaadjes eraf geknipt en gelijk schoot ie door, dat heeft wel adem en extra energie gegeven, ik tel nu even hier van 2 plantjes een stuk of 30 trosjes tomaatjes, ze groeien hier de kas uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 17:11

Ah de ondersten weghalen? Ik knijp wel de oogjes weg steeds. Ik heb veel bloemen en binnen doen ze het goed, buiten wil het niet zo maar het is afgelopen dagen ook van 30 gradenbloedheet via noodweer naar miezer veel en 13/15 graden gegaan.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:19

ik haal steeds de grootste ook weg