Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:57

Deze week heeft Disneyland Parijs weer stuntaanbiedingen!

Scheelt echt behoorlijk.

Malima

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:15

Jammer dat ik hoogzwanger ben!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:42

Dat is dan niet zo handig.
Tegen de tijd dat je er wel weer aan toe ben, komt er vast wel weer zo'n aanbieding.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:24

Hallo!

Ik ga volgende week naar Disneyland! :D
We gaan met vijf meiden voor drie dagen en we slapen in de davy crockett ranch.
Ik ben nog nooit in disneyland geweest, het is echt een jeugddroom die uitkomt, haha.
We hebben gewoon een standaard blokhut. Nou is dus mijn vraag of iemand daar ervaringen mee heeft? Eventuele tips wat we vooral zelf mee moeten nemen? En is de slaapbank een beetje redelijk op te liggen?

Alvast bedankt!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:01

Ik ga in november heen geen ervaring met Davy crocket ranch slaap in hotel cheyene... Veel plezier...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:03

Ik heb ook geen ervaring met Davy Crocket Ranch. Weet alleen dat er geen ontbijt bij zit dus dat zou je zelf mee moeten nemen (is denk ik goedkoper dan daar in de buurt eten halen). En je moet even kijken of er wel een shuttlebus gaat. Anders moet je met eigen vervoer naar het park.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:10

Ik heb er wel ervaring mee. Alles is als het goed is geregeld, handdoeken en linnengoed zijn daar aanwezig. Voor 7 euro pppd kan je ook ontbijt halen. Zelf hadden wij gewoon brood en simpel beleg mee.
Wij waren met zijn 4en en hebben de slaapbank dus niet hoeven gebruiken, ik heb daar geen ervaring mee.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:16

Ik ga in oktober weer. Dit keer slaap ik gewoon op de parkeerplaats (we gaan met de camper).
Ik kan niet wachten om ratatouille uit te proberen (volgens mijn ouders is die echt leuk, die zijn een paar weken geleden nog geweest).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:23

Leuk dat je eindelijk gaat. Ik hoop maar dat het dan niet tegen valt!

Ook ik heb geen ervaring met Davey Crocket. Trekt me ook niet zo aan, maar als je met een groepje bent, is het misschien wel de goedkoopste optie.
Wel weet ik dat je ontbijt kunt krijgen daar, dat moet je dan afhalen. Ik weet niet of dat standaard erbij zit.

En voor zover ik weet rijdt er geen shuttlebus naar het park en moet je dus met eigen vervoer.

Alvast heel veel plezier.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:05

Helaas hier twee x negatieve ervaring met DC!
Zie mn berichten in dit topic.

Dit jaar niet gegaan..gaan volgend jaar gebruik maken van de gratis terugkomaanbieding.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:11

arabella2000 schreef:
Ik ga in oktober weer. Dit keer slaap ik gewoon op de parkeerplaats (we gaan met de camper).
Ik kan niet wachten om ratatouille uit te proberen (volgens mijn ouders is die echt leuk, die zijn een paar weken geleden nog geweest).

Mag je dan gratis gebruik maken van een parkeerplek met een camper. Of werkt het toch anders.
Ratatouille lijkt me een hele gave toevoeging! Ben erg benieuwd, maar ik denk niet dat ik op korte termijn ga.

Veel plezier, iedereen die gaat.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:59

We hebben een jaarkaart, en dan mag je gratis gebruik maken van de parkeerplaats. Bij de ingang moeten we dan aangeven hoelang we blijven en dan helemaal achteraan op de camperplaatsen gaan staan. Er zijn zelf douches etc daar voor de campers.
Wij zijn dus eigenlijk alleen nog maar de reiskosten kwijt (nemen ook zelf avondeten mee).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:07

Dat houdt het wel betaalbaar zo. Ik had er al eens iets over gelezen. Maar kan je ook daar parkeren zonder jaarkaart? Of moet je dan een bedrag per dag betalen?
Het lijkt wel een soort camping ha ha. Maken hier veel campers gebruik van?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:22

Haha is inderdaad goed te doen zo :p
Zonder jaarkaart betaal je volgens mij €15 per dag(voor de auto, de camper bijna €30 ), maar dat weet ik niet zeker (mijn ouders betalen altijd en we hebben al een hele tijd een jaarkaart).
Kwa aantallen; meestal staan er wel zo'n 15 tot 20 campers, maar een paar weken geleden stond de camperparkeerplaats helemaal vol.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 01:01

arabella2000: en het is dus toegestaan op die parkeerplaats te overnachten? Ik had er nog een gesprek over met iemand en die zei dat dat echt niet was toegestaan op de disney parkeerplaats zelf..

Ik vond dinseyland paris geweldig. Net weer even nagenoten van de foto's en daardoor werd ik herinnerd aan dit topic.
we werden bij davy crocket overgeboekt naar een extra luxe blokhut, omdat het rustig was. Eèn van de twee douches was stuk en de slaapbank was stuk en zaten rare plekken op. Na 1 melding bij de receptie 's avonds laat kwamen er direct een supervisor, een schoonmaker en een reparateur voor de douche. Binnen een halfuur hadden we een nieuwe slaapbank, een nieuwe douchekop en extra handdoeken (we hadden er te weinig )
Top serivce! Ik ben zeer te spreken over davy crockett!
Het park zelf was ook heerlijk. Overal stond een wachtrij van maximaal tien minuten, behalve bij nemo en ratatouille, maar door de single rij hoefden we ook daar maar tien minuten te wachten :+.

1 namiddag en hele avond was er een stroomstoring in heel disneyland. Alles lag plat. Ter compensatie op dat moment mochten we de volgende dag bij twee attracties via de uitgang naar binnen. Dat was heel handig bij the tower of terror en de houten achtbaan.
We hebben een klacht verder naar disneyland zelf gestuurd, omdat er echt uren een storing was overal, maar ik denk niet dat we daar nog wat van horen. :')

Volgend jaar ga ik zeker weer!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 05:52

Ja hoor, met ee camper mag dat. Wel even aangeven bij de ingang van de parkeerplaats en dan krijg je een papier dat je voor je ruit moetleggen. Hebben mijn ouders al vaker gedaan en ik een paar jaar geleden ook. (Mijn ouders hebben dat in juli voor het laatst gedaan).

Netjes opgelost van davy crocket. Wel balen van de stroomstoring. Ik hoop dat ze het nog oplossen...

nog maar 2 weken te gaan en dan ga ik weer :) en sinds gisteren is het park in haloween style *\o/*

edit: volgens deze site:
http://www.dlparisdirect.co.uk/disneyla ... ions.asp#1
MAY I PARK MY CAMPER IN THE GUEST PARKING?Campers are allowed in the Disney car park. A flat rate per day applies.

En wij betalen geen parkeerkosten omdat wij een jaarkaart hebben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:43

Ondanks de paar tegenslagen, heb je het zo te lezen wel erg leuk gehad. Netjes opgelost van Davy Crocket, welk heel jammer van de stroomstoring. Dan kan je gelijk niets meer.

Leuk Halloween. Ben zelf nooit geweest in oktober, maar vorig jaar zag ik op fimpjes en foto's dat het er superleuk uit zag.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:59

Ik wil graag met oud en nieuw naar Disney met 4 personen op 2 kamers.
Ben al eens in Santa Fe geweest, wil nu naar Cheyenne, zijn hier mensen met goede of slechte ervaringen met Cheyenne?
Ook wil ik (omdat het denk ik qua benzine gaat schelen) met de trein naar Disney, hoe is daar de prijs ongeveer van? Ik wou op NS al kijken maar daar kon ik nog niks vinden omdat er vanaf 14 december een nieuwe dienstregeling komt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:28

Ik heb een keernin Cheyenne gelogeerd. Volgens mij een beetje dezelfde kwaliteit als Santa Fe. Ik vond het prima, mijn vriend vond er niet zoveel aan. Inmiddels zijn geloof ik de kamers gerenoveerd. En tijdens het ontbijt kan het erg druk zijn. Ontbijt is niet erg uitgebreid, maar naar mijn idee prima.
De trein, daar heb ik ook wel eens naar gekeken, maar ik kom toch goedkopernuit om met de auto te gaan.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:39

Thanks mbkaatje, ik vond het ontbijt ook altijd zo druk bij Santa Fe ja..

Ik heb nog even verder gekeken want met oud en nieuw is het natuurlijk lekker duur en kwam uit op 900 euro voor 30 dec - 1 jan bij Cheyenne.
Ik zag een ander hotel (explorers) mét shuttlebus (fijn!) voor 555 euro. Dit is voor dezelfde periode alleen heb ik maar 2 dagen toegang tot het park. Als ik het hotel bekijk dan kunnen we ons die 3e dag prima vermaken in het hotel. Iemand hier ervaringen mee?
Scheelt toch een 350 euro en dat kunnen we mooi voor de benzine gebruiken. We hebben sinds kort een benzine 2.0..
Ben van 500 km op een volle tank (100 euro) uitgegaan wat betekend dat we ongeveer 2,5 keer moeten tanken dus rond de 250 euro kwijt zullen zijn aan benzine.
Heb via NS gekeken voor een treinreis 2 weken eerder en dan kom ik qua geld op hetzelfde uit (zal rond de feestdagen wel duurder zijn) dan ga ik liever met de auto :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:12

Volgens mij is dat een prima hotel. Wel een keer in Kyriad overnacht. Dat is goedkoopste van het rijtje hotels, maar die was ook wel te doen. Je bent er toch vrij weinig. Wel vindnik het leuker om in de Disney sfeer te blijven.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:34

Dag dames!

Weten jullie toevallig of er een optie is waarbij je in een hotel in Parijs zelf zit en gezamelijk met een bus naar Disney kunt o.i.d? Wij willen namelijk de auto niet meenemen.

Alvast bedankt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:17

Er is een treinverbinding van Disneyland naar Parijs. Dus je hoeft de auto niet mee te nemen.
Wil je alleen naar Disneyland, of ook naar Parijs een of meer dagen?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:18

Beide, naar disney én parijs. Meerdere dagen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:20

Wat jij het handigste vindt, moet je natuurlijk zelf beslissen. Het is in ieder geval mogelijk. Met de trein ben je vanuit de binnenstad in ongeveer een half uur in Disneyland. Je zou ook twee hotels kunnen doen. Paar dagen Parijs en dan naar een ander hotel vlak bij of in Disneyland.