Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 03:30

Ha ha hypologic, die is wel goed gevonden inderdaad.

Anthea: ik bedoelde in het algemeen, smile. En ik weet er alles van, customs. Veel yes Sir, no Sir knikken dan gaat het wel goed :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 03:56

Ik had de laatst keer een vrouw die bij elk antwoord met haar ogen rolde en haar collega heel raar aankeek. Nog nooit zoiets onbeschoft meegemaakt :oo

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 04:29

Daar moet je ook geen SIR tegen zeggen, grijns. Zonder gekheid, ze denken zo'n beetje dat ze God zijn inderdaad. Netjes blijven dus maar dat wist je al. Waarvandaan vlieg je? Ik zou maar een uitdraai meenemen van de mail als je die nog hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 04:32

:D

Calgary. Ja, ik print de mail uit en ook de kopie van mijn betalingsbevestiging. :j

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:45

Idd zeker die kopieen meenemen, gewoon eerlijk zijn en netjes blijven. Hopelijk is het allemaal ok en wordt je niet red flagged.

En het sneeuwt weer...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:05

Even een vraagje tussen door, mag ik in Canada en de V.S. gewoon auto rijden?

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:35

Even een internationaal rijbewijs regelen bij de ANWB. Veel zeggen dat je dat nodig bent, maar had met een kameraad "a little fender bender" en toen werd er toch even naar gevraagd.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:55

Wellicht verstandig maar misschien niet nodig. In Canada mag je dacht ik 6 maanden met een buitenlands rijbewijs rijden

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:57

MissCharlie schreef:
Even een vraagje tussen door, mag ik in Canada en de V.S. gewoon auto rijden?

Mogen wel, maar hoe oud ben je? Veel autohuurmaatschappijen verhuren pas auto's vanaf 21 jaar.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:03

Tegen de tijd dat ik in Canada aankom ben ik oud genoeg :)
Ik ben niet van plan om te huren. Hoe zit het verzekeringstechnisch als ik in een auto van een Canadees rijd?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:54

Ga je een auto kopen? Dan heb je zeker een internationaal rijbewijs nodig, anders zul je veel moeite hebben een verzekeringsbedrijf te vinden (althans hier in AB).

Volgens mij kun je in principe kun je 'occasionally' andermans auto rijden. Maar als jij een ongeluk maakt, komt het op de policy van de Canadees. Mocht je regelmatig de auto rijden moet je in principe je naam op de policy van de Canadees komen (wat meestal betekend hoge verzekeringskosten ivm je als buitelandse bestuurder 0 grid bent).

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 01:52

Autoverhuurbedrijven verhuren meestal ook alleen aan bestuurders die langer dan een jaar hun rijbewijs hebben. Ik zou het even navragen bij de verzekering van degene die de auto bezit. Is hij wel verzekerd tegen uitlenen van de auto?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 02:59

Als ik in eind Juni (van 20 juni tot 6 ongeveer) meer wil zien van Canada, en dan Vancouver e.d. zijn er dan hotellen oid die goedkoop en leuk zijn of?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 03:44

Hoe lang je op welk rijbewijs mag rijden is per provincie verschillend. Ik mag hier in ontario een jaar op mijn international drivings permit rijden en volgens mij 3 maanden op alleen mijn Nederlandse. Echter willen ze me hier niet langer dan 3 maanden op een Nederlands rijbewijs verzekeren en ben ik dus verplicht om een Ontario rijbewijs te halen wil ik de rest van het jaar ook nog kunnen rijden. En daar zijn ook nog weer allemaal verschillende regels voor per provincie mbt halen/omwisselen. Ik weet toevallig dat je in Manitoba 4 jaar je rijbewijs moet hebben wil je hem om kunnen wisselen terwijl ik daar hier in Ontario, gelukkig, geen last van heb. Echter omdat ik nog geen jaar mijn rijbewijs heb zit ik wel met het G1 en G2 gedoe maar dat zou als het goed is allemaal net moeten aansluiten met verzekeren op NL rijbewijs, riding school experience en, vanwege riding school, maar 8 ipv 12 maanden "begeleid" rijden. Echter omdat ik op t moment van het halen van Ontario rijbewijs ook 8 maanden mijn NL rijbewijs heb mag ik gelijk alleen de weg op (das ook humor, ik kan mezelf naar de riding school enz rijden ivm IDP :'))
Anyway, ik weet niet hoe lang je van plan bent te blijven en waar je heen gaat, maar zoek het even goed uit. Ik ben daar zelf nl nog best een tijd mee bezig geweest en mijn achternicht heeft half Canada afgebeld omdat ze in eerste instantie niet zo goed wisten wat ze met me aan moesten omdat ik de jongste buitenlander zou zijn die een ontario DL moet halen (omdat ik dus nog niet een jaar mijn rijbewijs heb en m dus niet zomaar kan omwisselen).

HippoLogicJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:30

ZusJacobs schreef:
Als ik in eind Juni (van 20 juni tot 6 ongeveer) meer wil zien van Canada, en dan Vancouver e.d. zijn er dan hotellen oid die goedkoop en leuk zijn of?

Ik heb geen ervaringen met hotels omdat ik hier woon, maar je kan ook een hostel zoeken (veel betaalbaarder). Ik zou recensies even goed lezen en kijken hoe betrouwbaar het lijkt.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:31

Ik heb mijn rijbewijs voor twee jaar, ik verwacht niet veel te rijden, misschien een keertje naar het dorp en weer terug en dergelijke, ik weet dat ik de auto van mijn hosts mag gebruiken. Wil alleen weten of het mag en inderdaad hoe dat met de verzekering zit. Kan natuurlijk wel m'n ANWB pasje meenemen maar weet niet of dat nog verschil maakt.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:46

Mag ik hier ook binnen vallen? :D
Ik vertrek 23 augustus naar Toronto om een paar maanden te studeren. Ik heb mijn ticket al geboekt, maar ik ben nu nog op zoek naar huisvesting. Weten jullie toevallig websites of iets dergelijks? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:55

Misschien via Couchsurfing.org? Is in eerste instantie voor kort verblijf bij gasten, maar kan je denk ik best een oproepje doen voor langduriger huisvesting. de mensen op CS zijn erg behulpzaam in ieder geval :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:21

ZusJacobs schreef:

Hostels! In Vancouver zitten hele leuke hostels, Samesun is de beste, die ligt erg centraal op Granville Street en is echt ideaal voor reizende jongeren.

Lonneke, kan je geen housing van de universiteit krijgen? Dat heb ik gedaan toen ik in Vancouver studeerde. Dan zit je lekker centraal op de campus en dichtbij de andere studenten :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:21

Ja dat is er wel Yasmine, maar de campus is erg duur en schijnt 3 kwartier uit het centrum te liggen. Ik zit te twijfelen wat het leukste zal zijn... Vandaar dat ik wil weten wat m'n opties in het centrum zijn. Al denk ik dat ik voor de campus ga, lijkt me het gezelligst!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:33

Mijn vriend en ik willen graag volgend jaar juni een maand naar Canada.
We willen aankomen bij Calgary en dan via Seattle naar New York. :D

Wat zijn een beetje normale prijzen voor Amsterdam-Calgary en Seattle-New York?
Of is het voordeliger om een retour vlucht op Calgary te boeken?

Wanneer is een goede tijd om de tickets te boeken?

Heb echt totaal geen ervaring met (verre) reizen en ben best een beetje zenuwachtig.. Moet echt alles uitgezocht hebben tegen die tijd :')

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:54

In oktober zijn de prijzen best interessant.
Het moet kunnen vanaf 500 euro het is maar net hoe je wilt reizen. Rechtstreeks of met overstap, met overstap is doorgaans goedkoper. Via Londen ook.

Gewoon heel regelmatig (bijna dagelijks) in oktober cheaptickets in de gaten houden.

Succes!!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:19

lonneke_ schreef:
Ja dat is er wel Yasmine, maar de campus is erg duur en schijnt 3 kwartier uit het centrum te liggen. Ik zit te twijfelen wat het leukste zal zijn... Vandaar dat ik wil weten wat m'n opties in het centrum zijn. Al denk ik dat ik voor de campus ga, lijkt me het gezelligst!

Maar de housing op de campus is aan de andere kan vaak best luxe en anders moet je ook steeds die 3 kwartier pendelen vanuit het centrum. Naar mijn ervaring zit 90% van de uitwisselingsstudenten op de campus. Als je buiten de campus woont (downtown ofzo) heb je echt véél minder contact met die andere studenten omdat jij altijd zoveel moet pendelen en dat verveelt na een tijd. In het centrum ben je veel meer op jezelf aangewezen, terwijl je op de campus snel even bij vrienden langs kan gaan zonder op de bus te moeten springen ofzo :) En alles gebeurt ook gewoon op de campus, het campusleven op zich is een hele leuke ervaring!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:09

MissCharlie schreef:
Ik heb mijn rijbewijs voor twee jaar, ik verwacht niet veel te rijden, misschien een keertje naar het dorp en weer terug en dergelijke, ik weet dat ik de auto van mijn hosts mag gebruiken. Wil alleen weten of het mag en inderdaad hoe dat met de verzekering zit. Kan natuurlijk wel m'n ANWB pasje meenemen maar weet niet of dat nog verschil maakt.

Hoe lang ga je? Anders kun je wrs het beste een internationaal rijbewijs bij de ANWB halen. Zo lang je er een enkele keer in rijd zal het met de verzekering wel goed zitten aangezien je niet de hoofdbestuurder bent.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:41

lonneke_ schreef:
Mag ik hier ook binnen vallen? :D
Ik vertrek 23 augustus naar Toronto om een paar maanden te studeren. Ik heb mijn ticket al geboekt, maar ik ben nu nog op zoek naar huisvesting. Weten jullie toevallig websites of iets dergelijks? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. :)

Ik heb een aantal vriendinnen in Toronto. Als je wilt kan ik vragen of hun iets weten :)