Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 18:18

Ja daar heb ik naar gekeken voor een stukje van de tuin voor het slaaphuisje. Maar behalve bij de peperdure exemplaren waar ik het geld domweg niet voor heb, ik blijf nu eenmaal een heel beperkt budget houden.

De goedkopere lees ik overal dezelfde ellende. De dingen laten zich niet goed begrenzen, of gaan snel stuk. Of in storing of wat ook. Dat is het geld me niet waard. :n En ik heb bewust dus deels snippers gedaan zodat ik dat niet hoef te maaien. Het stuk meteen achter het huis tot groot deel achter is op wat onkruid trekken soms gewoon kant en klaar.

Voor de rest vind ik grasmaaien niet erg. Zeker niet met een maaier zoals deze. Die zelf beweegt en ik alleen maar lui achter hoef te lopen. In 40 minuten heb ik 2/3 van alles al gemaaid. En ben ik de autorij stijfheid kwijt. Niks mis met wat bewegen. Ik kan ook wel meteen neerploffen maar juist wat rustige beweging maakt dat mijn lichaam minder zeer doet. En ik vanavond in ieder geval van de bank af kan komen ipv oef au help krak.

De energie heb ik ook niet. :P Ik ben nu ook echt helemaal uitgeput. Maar wel voldaan door de rit, de bloempjes en het stuk dat al gemaaid is. Het scheelt dat ik al zo lang met vermoeidheid en weinig energie rondhobbel dat ik me soms even bij elkaar kan pakken en doe wat moet doen. Om daarna in ieder geval iets gedaan te krijgen. En gek genoeg wordt ik niet moeier van wat doen. Het gaat ook in 5/10 minuten iets doen, rust, dan 5/10 minuten en weer rust. Ik had het in stukjes. In een keer red ik gewoon niet :n

Voor en opzij ziet het er weer netjes en bewoond uit *\o/*

Ik ga zo even met de ipad een rondje fotos maken. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-06-24 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:20

Ik denk dat je bij dit soort dingen met "op je gemakje" al een heel eind komt :j

Fijn dat alles het overleefd heeft +:)+

Wat was er met tanken dan....? :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 18:21

Inderdaad beetje bij beetje op het gemak. Niet in een keer af. Maar eerst de meest in het oogspringende lange delen. En dan langzaam aan doorwerken naar de minst belangrijke delen. Het is naar slaaphuisje daar een maal rondom. Voor en zij voor het aanzicht met voorbij rijden en omdat ik daar ook moet lopen. De rest komt komende dagen wel :+

Moment ik kopieer het even

Citaat:
Ik had net een wtf moment en ik zit nog te trillen. Gelukkig sprong een meneeer die naast me stond te tanken tussen de woeste dolle stier en mij. %) :? :x

Ik stond te tanken, de man naast me ook. Het gaat niet heel snel kwa brandstof afgifte dus iedereen is wat langer bezig. Hoor ik piepende banden en wringt een peperdure spaanse auto zich tussen mijn camper en de man naast me om voor de meneer te gaan staan. Rijdt daar de neus al bijna van af. De man naast me maakte er al een opmerking over.

Zwaait de portier open komt er een Peter Gillis achtige grote dikke man al vloekend en schreeuwend en scheldend in plat brabants de auto uitstormen op me af. %) ik ben voor ziektes prostituees en nog veel meer fraais uitgemaakt terwijl hij op me af bleef stormen. De man naast me liet zijn tankpistool even los om er tussen te springen gelukkig.

Wat was er aan de hand? Met uitstappen moet ik een klein opstapje uitschuiven om er uit te komen. Bij instappen gaat deze weer in. Uitstapje is kleiner dan de breedte van mijn buitenspiegel. Maar kennelijk voldoende reden om zo te keer te gaan. Hij passeerde mijn camper op ruim een meter dus hij kwam ook niet eens in de buurt. Had hij dat wel gedaan had hij de buitenspiegel eraf gereden.

Maar zelfs de woorden van de man naast me met ze moet nog instappen hielpen niks. Hij bleef maar schelden maar ging goddank terug om te tanken. We hebben hem maar eerst laten betalen. Pff wat een gek %) 8)7

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 18:38

Foto bom :))

Ik doe het even per "rubriek" :P

De groente en fruit in de bakken binnen en buiten. En in de volle grond Ik moet nog onkruid verwijderen daarin. Dat komt van de week wel niet meer vandaag :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:j
De twee kersen zitten al in mijn maag :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bloemen en planten rondom. Een deel nog niet gefotografeerd. Bijtjes en overvloed aan het bloemhopsen <3 grappig de papavers en klaprozen zijn nu gesloten nu de zon weg is. Te zien is dat ik ook met bladkleur steelkleur en vorm werk bij de "groene" planten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-06-24 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:39

Oef wat een mafkezen zijn er toch op deze wereld. Pffffffffff

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:12

Welke accu grasmaaier heb jij? Kan door redelijk hoog gras zo te zien?
En wat kost die?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 20:22

Ik heb een Ego maaier. Dit is de mulch stand zelfs. Ik had geen zin in opvangbak legen. Ik ga even op zoek naar wel type het is

https://www.keesvanderspek.nl/nl/accu-g ... r-kit-52cm

Ik heb een variant van deze uit de profi lijn met een 5 accu en metalen opbouw met combi messen voor mulch en maaien

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:08

Wat zien je planten er goed uit!

En wat een idioot bij het tanken zeg

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:54

Wat een engnek met tanken zeg -O- bah...

Wat is al dat groen toch leuk en gezellig om te zien <3 wat doen ze het goed bij je, er komt steeds meer kleur in, prachtig!

Wat je zegt over energie klinkt ook heel herkenbaar, toch vind ik het absoluut knap dat je zo'n doorzetter bent want het zal echt niet altijd even makkelijk zijn om toch dingen te doen wanneer je minder goed in je vel zit.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:11

Wat zien je planten er goed uit, super alle kleuren. Ik hou er van! Fijn dat je geholpen werd bij het tankstation. Wat een agressie zeg, niet normaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 09:03

Ik ben ook blij met de variatie en kleur die er langzaam inkomt.

Kwa energie en lijf. Iets met prijs en zo :P ik lig nu op mijn bedje in de kamer te luisteren naar de vogels buiten. Net een zwaluw bij de vliegenhor om vliegjes te vangen. En ik lig moed te verzamelen om ontbijt te maken en koffie te zetten. En daarna moeten de planten in de grond. Flinke regen vannacht en onweer dus geen maaien voorlopig. Maar voor nu blijf ik even liggen waar ik lig. :+

Maar helaas is de keiharde realiteit als ik niks doe is mijn huis niet schoon, gras niet gemaaid, heb ik niks te eten en gebeuren er geen klussen die nodig zijn. Iedere dag de balans van hoe ver kan ik mijn grens oprekken zonder daar dagen last van te hebben want dan schiet ik er niks mee op.

De instortingen als er met meer mensen klussen gedaan moeten worden is echt alleen maar door pijn en extreme vermoeidheid dat ik uiteindelijk niks meer kan hebben en ontplof of instort.

Na jaren en jaren heb ik langzaam een redelijke balans gevonden. Zeker in mijn eentje. Waardoor ik net dat pietsie meer energieoverhoud en ik iets kan doen. Ik weet waar ik vandaan kom. Eerst liggend op bed en niet eens kunnen omdraaien, daarna maanden hulp bij douchen, naar de wc gaan, aankleden, het bed in en uitgaan. Jaren geen auto kunnen rijden. Maanden en maanden revalidatie, leren lopen weer, dus alles wat ik nu weer wel kan geniet ik extra van. En de beweging die ik nu krijg. Door bv grasmaaien houdt mijn spieren in conditie waardoor ik ook beter functioneer.

Ik doe soms veel op een dag. Maar alles met een zorgvuldig uitgekiende energie management en in korte blokjes met dezelfde rust er tussendoor. Door de jarenlange revalidaties weet ik dat soms gedoseerd (daar gaat het nog wel eens mis :') )over grenzen heengaat je heel stiekum de belastbaarheid iets kunt vergroten

Maar waar ik nu sta had ik jaren geleden echt niet meer kunnen voorstellen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 17:34

-O- poep, lelijk woord en nog meer termen.

"Even" de pelletkachel terugplaatsen. Ik trof de aannemer tussen de middag, hij zou na de lunch even komen terugplaatsen. Nou hij is nu net 20 minuten weg met twee stukken rookgas afvoer. En de kachel staat los in de woonkamer. Het gaat wel even duren voor hij geplaatst kan worden,

Twee inimini problemen die niet voorzien waren. De afvoer heeft geen verstelbare plekken waar het wel op leek. :n Resultaat 30 cm pijp te kort voor naar buiten en 8 cm pijp teveel aan de binnenkant. ;( En het lijkt niet zomaar even op te lossen -O-

Geen rustige dag dus maar de hele middag rekenen, nadenken, rondbellen nog meer opmeten overleggen enz. Ik ben nu volledig gesloopt. %) Te moe om eten te koken ben ik bang, ik ga zo wel mijn vriezer even doorspitten op iets wat al klaar is. Anders wordt het stokbrood vanavond. Misschien met een blikje tonijn of zo

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:34

Gaat hij het wel oplossen?
Anders stuur me wat foto's vd situatie en het probleem erbij, dan vraag ik mijn collega (ASPB schoorsteenveger en rookkanaal plaatser) even of hij ernaar kan kijken.
Hij zit maandag naast mijn buro toevallig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 18:56

Hij heeft alle onderdelen en schets en maten mee. En gaat daar wat navraag mee doen bij bedrijven en wat schoorsteen vegers kachel plaatsters maar vakantie tijd begint hier.

Dubbelwandige matzwarte buis buiten 125 mm binnen 80 mm. De muur is 75 cm dik nu. Daar is een buis voor nodig. Ook nog wat extra cm binnen uiteraard en de kap buiten. In de hoogte meer gepuzzel. De delen blijken niet instelbaar. Er zit nu aan rechte stukken 40 cm en 100 cm in. En er moet ongeveer 10/15 cm vanaf. Het mag tot 20 cm korter. Dat verschil is weg te werken met een extra plaatje maar liever 10/15 cm. Eventueel kan de buitenkap nieuw mocht dat beter zijn.

Muurdoorvoer andere opties zijn er niet. Als je wil navragen graag

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 17:16

Na gister een veel te vermoeiende dag. En laat gaan slapen ivm voetbal, vandaag een luie dag opgenomen.

Hij begon met miezer en sappige nieuwtjes :)) rustig aan gedaan verder. Wat gelegen nog, twee wassen gedraaid, een droogt nu. Huishoudelijke klusjes, de appeltjes en bessen zijn gepland en verder met de blauwe bessen oogst. De liguster bloeit dus ik kan er niet al te lang zijn.

Vorig jaar zat ik op ruim 500 gram wat uiteindelijk een paar potjes jam opleverde, ik zit nu al op 539 gram en ik ben nog niet eens halverwege de struik. *\o/*

Nu rustig afwachten op gv en zijn vader. Die gaan eerst via de grote supermarkt voor wat inkopen. En zijn vader is benieuwd naar de winkel ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 17:35

Fotos van gisteravond

Afbeelding
Afbeelding

De rij met eerdere en vers geplante planten

Afbeelding

De oogst tot nu toe

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:23

Een heel voedselbos wordt het al :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 20:40

Dat is de bedoeling ook. Vandaag een ietwat raar verlopen dag met dingen die gedaan zijn en niet kaar waar wat anders voor in de plek is gekomen,

De bakker, wat uitgeslapen. De grond was ok genoeg dus wat koolplanten selderij en tomaat herplant. Toen is gv aan de ligusterheg begonnen en ik de blauwe bessen verder geplukt. En toen Allo Bonjour j'arrive. De achterbuurman met de frees omdat de grond idd eindelijk droog genoeg was om te frezen. Dat is nu klaar

De bekende bak thee en toen ah julliehouden van honing. En bramen. Hebben jullie tijd en zin vanmiddag een ritje te maken met de auto. Dan gaan we langs wat waterbronnen waar je veilig water kunt pakken. Langs een braampluk plek als ze rijp zijn over een poosje. En langs een honingman.

Ok leuk. Affijn 4 uur later zijn we terug. Drie bronnen bezocht. Dwars door de bossen gereden over gravel paden, over een bloemenweide waar nauwelijks zichtbaar een weg liep. Bergje op en af. Langs een arboretum, langs diverse oorlogsmonumenten. Ook midden in het heel mooie oude eikenbos. Langs een enorme torenmen diverse chateau d eau's. Wat bij ons watertorens heet, alleen hier zijn ze nog in gebruik) en dat alles binnen 8 km van mijn woonplaats. :oo

En ik weet inmiddels dat mijn woonplaats water rechtstreeks uit een bron krijgt,dat verklaard de heerlijke smaak. Wat ik eerder als brandwater reservoir aanzag is dat ook maar ook onze drinkwatervoorziening.

Wat we gezien hebben naast mooie vergezichten, uitzichtpunten kleine weggetjes en heel oude bomen. Veel spechten in alle kleuren en maten, een damesree, een vos. Veel libelles en waterjuffers oa diep donker blauw. Vogels die ik niet eens herkende, wilde orchideen ja ze groeien hier ook. Buurman wist het niet, ik herkende ze wel *\o/*

Glad walstro, wilde moeras spirea, weideklokje, roofvogels en zoveel moois meer. <3 Oude gebouwen, een goed verstopte nieuwbouw villa wijk ook.

Mooi gaaf, heel aardig en zelf nooit gevonden.

Net nog wat aardappelen gepoot en de eerste nieuwe aardappel is geoogst ook. Nog een weekje dan kan de rest uit de bak *\%/*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:06

Dat was een gaaf uitje!! En lekker al de eerste aardappel geoogst!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 17:21

De aardappels gaan morgen in de maag.

Het is hier opeens erg warm. Vandaag gras gemaaid, water gegeven, groot deels rond het slaaphuisje worteldoek gelegd. En een overvolle aanhangwagen met snoeisel is afgevoerd. En de twee boekenkasten staan weer in de woonkamer. Ze pasten zowaar net op hun oude plekje.

Gv is nu een eind motor rijden zijn vader is met een puzzelboekje in de schaduw gaan zitten en ik lig op de zitzak ook in de schaduw.

Alleen minder goed nieuws vanmorgen. Mijn papa ligt weer in het ziekenhuis met hetzelfde als de vorige keer, veel minder heftig gelukkig en nu niet ontregeld maar het is wel weer even spannend. We kunnen nog wel hierblijven omdat het al flink stabiliseert maar wel knap ;(

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:49

Hè nee, dat is niet fijn. Sterkte voor jou en je papa. Fijn om te lezen over jullie leuke uitje! Super dat de buurman dat voorstelde en dat je zo de omgeving beter leert kennen. Ik denk maar zo dat met jouw Frans niets mis Karuna :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:43

Sterkte voor je paps. Wat vervelend dat hij nu weer in het ziekenhuis ligt...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:20

Oh wat sneu voor je vader en weer extra stress voor jou. Hopelijk op tijd erbij en knapt hij gauw weer op.

Heb mijn collega niet meer gezien vandaag, er kwam wat tussendoor. Moet ik het nog vragen of wordt het al opgelost?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 22:28

Als het kan graag nof

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:08

Ik ben pas vrijdag weer op kantoor maar zal hem screenshotjes sturen van je vraag. Misschien heeft hij een idee.