Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanafubuki schreef:Toen we vorig jaar in NL konden schaatsen heb ik mijzelf en mn dochter ook onze helmen opgezet. Was maar goed ook want er klapte hier iemand volop met zn hoofd op de brug. Lag helemaal open en je zag de scheur in de schedel![]()
Nee zonder helm gaat er hier in huis niemand de sneeuw of het ijs op
capopjekop schreef:Jaren terug was ik zon beetje de enige in het skigebied met helm op, maar ik vind het veiliger en lekkerder zitten. Lekker warm, het schuift en jeukt minder dan met een muts. En tegenwoordig ben je de uitzondering zonder.
Maar germie je gaat toch wel vaker op wintersport. Waarom koop je niet gewoon een goedkope helm? Zaken als de lidl en bepaalde outletzaken daar heb je voor 3 tientjes een helm. Daar kun je amper voor huren.
Celiien schreef:Ik ook altijd in mijn skitas![]()
decathlon heeft fijne helmen, zit mij erg goed en met vizier. Tegenwoordig hebben ze ook losse viziers zodat je eventueel zou kunnen omruilen naar glazen speciaal voor slecht zicht. Ik ga even kijken of dat met mijn helm ook kan, is toch prettig
Die helmen wegen echt helemaal niks dus dat zal toch wel lukken? desnoods in de handbagage tas mee?
Hanafubuki schreef:Nu nog kijken hoe we het doen met de heenreis. Ik wil wel overnachten maar dat moet dan net over de grens worden in Oostenrijk denk ik
Hanafubuki schreef:Hinterglemm ja! Kan niet wachten, ik wil skieen
Duitsland is geen optie voor overnachten, het herstelbewijs van onze dochter is dan 2 dagen verlopen en dan moet ze dus in quarantaine(ze is 6 jaar oud en ik ga haar niet vaccineren omdat ze dat heel eng vindt) tenzij Dld de regels nog gaat aanpassen. Ik wacht denk ik ook met een overnchting boeken tot laatste moment en anders toch maar in de auto slapen ofzo. We vertrekken iig op vrijdag na schooltijd
Celiien schreef:Hanafubuki schreef:Hinterglemm ja! Kan niet wachten, ik wil skieen
Duitsland is geen optie voor overnachten, het herstelbewijs van onze dochter is dan 2 dagen verlopen en dan moet ze dus in quarantaine(ze is 6 jaar oud en ik ga haar niet vaccineren omdat ze dat heel eng vindt) tenzij Dld de regels nog gaat aanpassen. Ik wacht denk ik ook met een overnchting boeken tot laatste moment en anders toch maar in de auto slapen ofzo. We vertrekken iig op vrijdag na schooltijd
zelfde schuitje dus. Ik zou dan denk ik persoonlijk doorrijden en snachts vertrekken. Dat deden mijn ouders ook, ik achterin en slapen. Het is vanaf de oostenrijkse grens nog maar 2 uurtjes rijden namelijk(zonder files uiteraard)..
Celiien schreef:Klopt, oostenrijks zijn zeker atomic ski's een stuk goedkoper
de Luhta EMA's 2022 jas.. (in het rood)
https://www.duijvestein-winterstore.com ... cket-2022/
In het echt meer wijnrood..
heb nu de zwarte besteld die was er nog wel.. maar die rode.. ga wel even kijken hoe die zwarte staat.
Hier nog 47 dagen tot Zell am See