Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:32

Ik zou even ns.nl in de gaten houden.
Maar reken er maar niet op.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:34

Vervelend, ik ga me maar afmelden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:42

MC, nee dat enk ik niet, want het blijft sws tot na de avondspits een zootje, daarna ook nog :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:30

Ladybird schreef:
MC, nee dat enk ik niet, want het blijft sws tot na de avondspits een zootje, daarna ook nog :')

Bij bomen op het spoor zal het spoor en bovenleiding ook wel gerepareerd moeten worden neem ik aan! Dus MC ik zou als je geen ander vervoer hebt, gok maar even niet wagen wat trein betreft.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:37

Ik heb alleen de benenwagen en een fiets :P Dus dat gaat m niet worden vanavond. :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:48

Na 19:00 zouden de treinen rond Amsterdam weer moeten gaan rijden?
Ik hou nog een klein beetje hoop..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:10

Ik heb er 2 uur over gedaan om vanaf Amsterdam (Zuid) thuis te komen. Zuid - metro naar Bijlmer - stoptrein naar Woerden - stoptrein naar Utrecht. Nog nooit zo blij geweest om mijn huis te zien :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:32

Amburtjoz schreef:
Ik heb er 2 uur over gedaan om vanaf Amsterdam (Zuid) thuis te komen. Zuid - metro naar Bijlmer - stoptrein naar Woerden - stoptrein naar Utrecht. Nog nooit zo blij geweest om mijn huis te zien :D

Ken dat gevoel. in 2010 de eerste dag van de kerstvakantie ook door weersomstandigheden 6 uur onderweg geweest. Ik was zo blij dat ik thuis was.
Volgens berichtgeving moeten de treinen rond Amsterdam centraal inderdaad weer rijden.
Iig succes voor allen die morgen ook weer met de trein moeten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:32

Vorig jaar heb ik er ook een keer 6 uur over gedaan om thuis te komen vanaf Arnhem naar Den Haag. :P
Door veel storingen enzo.

Ik neem aan dat het meeste morgen weer rijdt. Hoop t wel iig, want k moet morgen wel naar Arnhem. Dan heb ik wel school. Gelukkig pas in de middag.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:06

Even een quote van mij uit een ander topic.

Pfoe wat een dag. :')
Ik ging om 10 voor half 11 weg voor de bus, kwam 10 over half 11 aan op Leiden centraal, zag ik dat er geen treinen reden. Nou op internet en mijn ns-app stond niks, dus moest net gebeurd zijn. Gelukkig na even wachten gingen er 2 sprinters die al op Leiden centraal stonden naar Den haag HS en Den haag centraal. Nou op naar Den Haag HS, daar uiteindelijk aangekomen, riepen ze om dat als je naar Delft moest de tram moest pakken. Ik in de zeikregen naar die tram. 13 minuten, prima. 5 minuten later stond die op 12 en daarna op 13 en zo ging het nog even door totdat eindelijk iemand kwam zeggen dat de tram niet kwam. :') Nou terug naar het station gelopen, vanaf daar weer naar Den haag centraal en vanaf daar naar delft. :') En de terugweg was nog wel goed te doen gelukkig. :+
Aankomst tijd was 13:20 :D

Maar echt zo raar dat er geen bussen klaar stonden... En dan durven ze nog te zeggen dat ze het niet hadden verwacht, uhm waarom heb je dan gisteren je dienstregeling nog aangepast aan de stom. :+ Echt zo'n slecht excuses. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:45

Amburtjoz schreef:

Had dat eerder gezegd! Ik was daar met de auto en moest ook naar utrecht!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:56

Vandaag reed het ook nog niet volgens schema, veeel vertragingen iig.
Trein op Den Haag werd gesplitst, Voorste deel naar Venlo, achterste deel naar Enschede, maar daardoor vertrokken ze 10 minuten later pas, En op Utrecht had de trein naar Nijmegen die vóór de trein zou komen die ik zou moeten hebben, 20 minuten vertraging, waardoor ik die echt net kon halen :D Anders had ik kwartier moeten wachten op de volgende trein omdat k em gemist had. Dus was nu wel blij dat ie zoveel vertraging had. Die trein kwam uiteindelijk met 25 minuten vertraging bij Arnhem aan.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:02

Ik vind het nog knap dat ze het zo snel weer op de rit hebben gekregen!

Wel vervelend natuurlijk nog, die vertraging..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:59

Jans schreef:
Amburtjoz schreef:

Had dat eerder gezegd! Ik was daar met de auto en moest ook naar utrecht!

Batterij was leeg -O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:59

Nou, mijn NS ervaring is er ook niet veel beter op zeg, mijn grote hemel.

Ik ben mijn studenten OV helaas verloren (ja, stom, dom, I know) dus ik maandag toen ik op school aangekomen was meteen de klanten service gebeld en een nieuwe aangevraagd. Maximaal 7 werkdagen .. Top, okee, heel fijn. Nu reis ik elke dag 1.5 uur, en nu mag ik die kosten ook nog eens lekker zelf gaan dokken. Ik ben verder helemaal niet bekend met de regeling hiervan (reis al 3 jaar met hetzelfde OV pasje, nog nooit problemen mee gehad) dus ik vroeg vanmiddag in de trein vriendelijk aan de conducteur omdat ik gewoon geldig student ben en een studenten OV heb (alleen ligt het pasje nu even bij de TNT :') ) of ik eventueel gewoon met korting kan reizen o.i.d (gezien niemand uit mijn klas ook uiteraard in de buurt woont). Meneer kijkt me aan, bromt een 'Nee' eruit, drukt mijn kaartje terug in m'n hand en loopt zo verder. Nou, fijn dat jullie weer zo lekker klantvriendelijk zijn zeg, helemaal toppie.

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:04

Moah ik heb ook een abbonement, waar ik voor betaal, maar als ik die vergeet / verlies moet ik toch ook echt dokken tot ik een nieuwe heb. Of met iemand meereizen die een kortingskaart heeft. Die meneer kan aan jouw buitenkant niet zien of je studeert of niet he ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:08

.. Wat heeft 't er nou mee te maken of ik studeer ja of nee? :') Collegekaart heb ik bij me, en op m'n laptop heb ik voor de beste conducteur ook nog een bewijs van m'n studiefinanciering. Gaat me gewoon om 't feit hoe het gaat op deze manier. En maximaal 7 werkdagen, mijn stijltang was er met de pakketpost zelfs binnen 24 uur. Ben benieuwd waarom het dan zo elle lang moet duren. En een werkend iemand heeft toch net een iets bredere portomonee dan een student wat dat betreft, ik ben afhankelijk van m'n OV om m'n lessen bij te wonen, en nu mag ik elke dag 18 euro dokken totdat die stomme kaart weer eens binnen is. Met als gevolg dat ik m'n lesmaterialen niet meer aan kan schaffen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:11

Het klopt inderdaad dat als je zelf geen kortingskaart bij hebt of niet met iemand samen reist die een kortingskaart dat je niet met korting mag reizen. Niks vreemds aan in mijn ogen, iedereen kan dan namelijk wel zeggen dat ze een kortingskaart hebben.
Maar je stelt een vraag waar een duidelijk kort antwoord op is: "nee" en waarom het niet mag lijkt me dus ook logisch, wat had je nog meer willen horen dan? En over de toon kan ik niet oordelen, ik was er niet bij, maar ik krijg zelf ook regelmatig te horen dat ik iets niet vriendelijk zeg terwijl ik toch zeker weet van wel. Alleen kom ik dan niet met het antwoord wat men horen wil.
Ik vind het dus toch een beetje kortzichtig om door deze ervaring de hele NS op af te rekenen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:21

Ik sta geregistreerd als student, kan het bewijzen, heb recht op die korting (zodoende studentenkaart van mijn faculteit + stufi verklaring) en vervolgens gaan ze zo moeilijk doen? Nee, klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ook geen enkele vorm van compensatie of eventueel tijdelijk vervoersbewijs, helemaal niks.

Hier is overigens al zo vaak discussie over gevoerd, maar wat dat betreft vind ik de NS echt dingen slecht afhandelen op dat vlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:22

Dan nog moet je daarvoor bij de OV Chipkaart zijn.

Mijn studentenovchipkaart was kapot trouwens, ik heb 5 weken!! zelf moeten dokken a 100 euro per week. Heb ik ook geen cent van teruggezien.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:24

En OV chipkaart verwijst je even hard weer terug naar de NS. Eer je daar een keer doorheen bent ben je al zo pisnijdig dat je geen eens meer zin hebt er tijd in te steken want je gelijk behalen doe je toch niet bij die bedrijven.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:25

Het is niet slecht van de NS. Bij de bedrijven van bijvoorbeeld een bus, tram of metro krijg je waarschijnlijk toch hetzelfde antwoord.
Bovendien zijn het de regels die DUO volgens mij ook beschreven heeft en had je dit dus kunnen weten. De conducteur heeft zich prima aan de regels gehouden. Jij bent je kaart verloren, dit zijn de consequenties, schuif dit niet af op de conducteur, de NS of wie dan ook!
En vergelijken met een stijltang die je binnen 24u binnen had, vind ik ook appels met peren vergelijken!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:28

Waarom zou zoiets 7 werkdagen moeten duren? Volgens mij mis je de vergelijking die ik maakte m.b.t de post.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:28

Studentenkaarten komen van de DUO af en niet van NS. Er zijn over die kaarten afspraken gemaakt met de DUO en alle vervoerders van Nederland en de afspraak is dat als je geen kaart bij hebt je ook geen reisrecht hebt. Dus als je klachten hebt moet je je tot de DUO richten.
Bovendien is NS de enige vervoerder in Nederland die niet meteen gaat schrijven bij een niet ingecheckte Ov-studentenkaart die op dat moment reisrecht heeft terwijl de afspraak is dat alle vervoerders dat wel zouden doen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:30

Inoterry schreef:
Studentenkaarten komen van de DUO af en niet van NS. Er zijn over die kaarten afspraken gemaakt met de DUO en alle vervoerders van Nederland en de afspraak is dat als je geen kaart bij hebt je ook geen reisrecht hebt. Dus als je klachten hebt moet je je tot de DUO richten.
Bovendien is NS de enige vervoerder in Nederland die niet meteen gaat schrijven bij een niet ingecheckte Ov-studentenkaart die op dat moment reisrecht heeft terwijl de afspraak is dat alle vervoerders dat wel zouden doen.

Nou, genoeg conducteurs doen dat wel dus wat dat betreft is dat onzin.

(Inchecken kan ik toch niet, want m'n OV kaart is er niet *\o/* )