USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:24

Over precies een jaar ga ik naar de VS! Ben er in 2009 al eens geweest (West Kust), en dit jaar ga ik weer even naar Las Vegas.
Maar ik wil graag meer zien, en dan dit keer vooral de oostkust. Op mijn wishlist staan nog: New York, Miami en Nashvile. Weten jullie nog meer leuke locaties (genoeg waarschijnlijk, maar ik doel echt een beetje op de bijzondere/mooie/gezellig uitschieters).
Ik ben van plan een binnenlandse vlucht te nemen naar Las Vegas, omdat ik daar twee dagen een concert ga bezoeken. Maar ik vind het een beetje zonde om twee weken in Las Vegas te zitten of weer de West Kust te doen. Ik ga dus twee tot drie weken.
Iemand nog tips?

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:58

Wij hebben vorig jaar een rondreis aan de oostkant van de VS gedaan waarbij ik Washington en The Great Smokey Mountains de uitschieters vond. Misschien kun je wat inspiratie opdoen in mijn blog: http://washingtonorlando.wordpress.com/

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 04:01

Iemand hier ervaring met spullen per post naar je huis adres sturen in plaats van alles in je koffer proppen??

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 04:07

Dat ga ik dit weekend proberen, ik zal je laten weten hoe het gaat :P Ik had in augustus al 2 volle koffers van 20kg en mag in januari ook maar 2x 23kg meenemen. Dus ik ga zondag de grens over naar Amerika om daar spullen naar huis te versturen. Voor zover ik het heb gelezen, was het $50 voor een pakket tot 20 pounds met USPS.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 04:29

ok maar dan zou een extra koffer ook interessant zijn, volgens mij kost dat bij onze airline ook 50 dollar..... Ik kan jammer genoeg niet wachten op jouw ervaring, ik vlieg maandagochtend zelf weer naar huis. Wat gaan twee weken toch knoerthard voorbij!!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:14

Die 2de koffer is al mijn extra koffer. Ik mag 1 x 23kg meenemen, tweede koffer van 23kg (die ik al bijgeboekt heb) betaalde ik $40 voor en een derde is helaas meteen $200. Dus dan kan ik beter met de post versturen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:18

Bij mij kostte het pakket 48 dollar en een extra koffer 60.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:19

Hoeveel kg had jij ongeveer verstuurd, Justy?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:22

Goh, wat was het ook alweer... 16 pounds of zoiets. Het waren boeken, in elk geval :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:23

Pakket naar NL sturen is superduur! Voor een paar kilo (max. 4 kilo ongeveer, in dikke bubbelenvelop) moest ik iets van 42 dollar betalen bij US Post Office en dat was de goedkoopste optie (ook vergeleken met andere bedrijven)!! Het is dan idd beter om een extra koffer in te checken, mag je veel meer meenemen ook. Ik had het nog handiger: mijn reisgenoot checkte geen baggage in dus ik heb DRIE koffers ingecheckt (waarvan ééntje betaald). Dus je kan evt. ook een reisgenoot zoeken en hem/haar verbieden een koffer in te checken. :D :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:07

Voor mij is een pakket van $50 versturen nog altijd goedkoper dan een extra koffer kopen en $200 betalen om hem te mogen inchecken. Ik reis helemaal alleen. En hier in Canada is het $150 om een pakket van hetzelfde gewicht naar huis te versturen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:19

Tja dat is inderdaad beter dan achterlaten. :P ;)
Ik doe het in ieder geval nooit meer haha. Dacht ook even ''handig'' iets op te sturen zodat ik het niet mee hoefde te sjouwen in mijn koffer. Er zaten ook wat aardigheidjes voor mijn moeder in en een pakketje uit Amerika ontvangen is dan wel leuk natuurlijk, dus daarom heb ik het wel gewoon gedaan. Nu houd ik er gewoon (nog meer) rekening mee. Zoveel mogelijk zware dingen in de handbagage dat controleren ze niet. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:55

Tja, maar op 5 maanden Amerika/Canada verzamel je wel veel extra spullen :+ Ik stuur kledij op die ik niet meer nodig heb, mijn schoolboeken en nota's en dan nog wat kleine cadeautjes voor Kerstmis.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:37

Haha oja ik weet er alles van, na 3 maanden Amerika al. :D Ik heb kleding achtergelaten daar, op de sanctuary waar ik verbleef. :')
Tis jammer dat de regels voor bagage steeds strenger worden (en de tickets niet bepaald goedkoper). Ik weet nog dat we 2 x 23 kilo mee mochten nemen, en dat is nog maar 3 jaar geleden. En ik zag net dat een tweede koffer bij Continental alweer 70 dollar kost. Ach ja ik bereken het maar gewoon van tevoren bij de vakantiekosten. 8-)

Andersom is trouwens ook vrij prijzig, heb afgelopen maandag een pakketje naar Amerika gestuurd en tot 2 kilo is het €17,10 en dan heb je niet eens track&trace. Kaartjes uit Amerika naar NL sturen is dan trouwens weer spotgoedkoop. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:40

En de kaartjes komen ook nog eens super snel aan! Daar heb ik mij wel over verbaasd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:25

Noooouuuu, post uit Amerika kan er soms ontzettend lang over doen, maar is wel altijd sneller dan post naar de US.

Van de week stond er in de krant dat het vliegen wel weer goedkoper wordt, maar er stond dan weer niet bij of dat ook waarneembare prijsverschillen zouden gaan opleveren met nu. Over vliegen gesproken is het toch wel opmerkelijk dat American Airlines een faillissementsprocedure is opgestart.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:13

Wordt het vliegen goedkoper? Alleen bij amerikaanse vliegtuigmaatschappijen of gewoon in het algemeen?? Haha wij willen nu ook snel gaan boeken voor half september, maar dan kunnen we misschien beter nog een maandje of 2 het aankijken wat de prijzen doen. Wij willen met BA vliegen, 2e koffer inchecken kost daar 35 Euro dus dat is wel te doen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:38

MontyRulezz schreef:
Wij willen met BA vliegen, 2e koffer inchecken kost daar 35 Euro dus dat is wel te doen.

Echt?? Ik moest afgelopen september 60 dollar betalen voor 2e koffer bij British Airways... ^)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:42

Lovely schreef:
Over vliegen gesproken is het toch wel opmerkelijk dat American Airlines een faillissementsprocedure is opgestart.

Jemig! Mijn vlucht afgelopen zomer was geboekt onder American Airlines maar werd uitgevoerd door British Airways. Het waren ook BA toestellen + vluchtnummers. Vraag me af hoe zoiets dan gaat. Wellicht verdwijnt AA helemaal en wordt het BA. Zijn nu partners...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:59

Toekie schreef:
MontyRulezz schreef:
Wij willen met BA vliegen, 2e koffer inchecken kost daar 35 Euro dus dat is wel te doen.

Echt?? Ik moest afgelopen september 60 dollar betalen voor 2e koffer bij British Airways... ^)

Had je die vooraf via internet ingecheckt of pas op het vliegveld? Dat scheelt nogal.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:02

Ik zat ook fout, het is 43 euro :+

World Traveller 1 bag* £34/$51/€43*

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:40

Ik heb deze avond bedacht dat het wel erg leuk zou zijn om in februari op reis te gaan naar New York :+ , dus even bekeken en dit topic opgesnord. Zie dat er meerdere zijn die eenzelfde plan hebben bedacht hier :D .

Ik zag op de site van connections een New York aanbieding voor vijf nachten (vlucht en hotel) voor 699 per persoon. Volgens mij kan die prijs er wel mee door, of wat denken jullie?

Voor de rest nog tips? Een strak schema heb ik al gelezen.
Ow ik zou heeeeeeeeel graag naar Rise Against gaan, die komen naar Uniondale 3 februari, een klein uurtje van NYC heb ik gezien. Ik weet totaal niet hoe dat zit met openbaar vervoer in Amerika (bovendien laat op de avond)? Is dat te doen? Of moet je dan zelf vervoer regelen, want dan word het wel een kostbaar ritje vrees ik.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:43

Openbaar vervoer binnen NYC is goed, maar daarbuiten niet fantastisch, vind ik. Je kan dan beter voor een dagje een auto huren en zelf rijden, als je een rijbewijs hebt :)

€700 per persoon incl. vlucht en overnachting vind ik wel een nette prijs. Als wij vanuit België naar Amerika gaan, boeken wij ook altijd bij Connections en die hebben altijd goede aanbiedingen. Gewoon doen :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:57

Dankje voor je snelle antwoord :D ! Ik vreesde al zoiets kwa openbaar vervoer, is hier al een ramp, laat staan in een land met zo'n gigantische afstanden.

We hebben beiden een rijbewijs dus dat zit wel goed, als ze dat daar aanvaarden. Is een auto huren gemakkelijk daar, of iets wat je op voorhand moet regelen? En duur?

Prijs is goed dus, dat dacht ik al.

Ga der een nachtje over slapen denk ik en morgen wat verder uitpluizen. Is natuurlijk wel weer een hoop geld, want daar der plaatse is het ook niet gratis natuurlijk en niet dat ik zo'n shopper ben maar een enkele winkel een bezoekje brengen is ook wel leuk denk ik.
Maargoed, het lijkt me wel zo gigantisch gaaf om te doen en mee te maken :):) .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:59

Ik zou zelf van te voren boeken, dan heb je alles geregeld. dan heb je geen onverwachte dingen achteraf. Kun je misschien nog een aanbieding meepikken! :)
Ik vond de tip echt goed van die duitse site http://www.usareisen.de/mietwagen/

Onder de 25 zit je namelijk wel vast aan een toeslag. Ik had zelf voor Florida het alamo gold pakket. Zitten alle bestuurders ook gelijk bij de prijs in!