En veel beef! Ik heb nog nooit zoveel beef gegeten mijn hele leven dan de afgelopen 3 jaar. Deels ook natuurlijk omdat we onze eigen koeien hebben.
Poutine idd, maar ik ben geen grote fan. Ik heb liever een lekker hollands frietje met fritesaus.
En ik vind koken in NL ook veel gemakkelijker met dingen zoals knorr wereldgerechten etc. Kun je snel een lekker gerecht opdienen, hier moet ik alles toch een beetje meer bij mekaar zoeken .
@ Anthea, dankjewel Zijn ook erg blij met ons huis, al is het wel een hoop werk. ( gras maaien, stofzuigen, bomen kappen enzo )
Ik mis ook die wereldgerechten! Ik moet elke keer weer groente bij elkaar zoeken en bedenken wat ik ga koken!
Morgen vlieg ik naar NL! Kan ik misschien weer ideeen opdoen. Verder zijn er volgens mij maar weinig typische Canadese gerechten. Wij bbqen bijna altijd, maar dat doet elke Canadees denk ik!
Ik hoop dat ze een beetje gezond eten bij mijn gastgezin. Hou helemaal niet van fastfood e.d... Eet graag veel groente en fruit en natuurlijk mijn volkoren boterhammetjes
Anoniem
Geplaatst: 23-04-13 23:59
Mijn moeder stuurt me vaak de zakjes kruiden uit wereldgerechten op haha. En dan met beef inderdaad.
Poutine weet ik niet of ik dat wel echt lekker vind. Heb het maar een keer gehad en vond het nogal raar.
MissCharlie, wat Yasmine zegt. Friet, gravy en kaas.
Lennylenny, met wie vlieg je? Heb de eerste 2 keer met Condor gevlogen en toen met KLM, KLM was zoveel fijner.. Ga nu weer met een low budget airline, Air Transat. Ben benieuwd
Anthea, ik vlieg met KLM, doordat we nogal vaak vliegen heb ik zo'n platinum kaart van klm, met een beetje geluk mag ik luxe meevliegen Morgen om 6 uur ga ik met de bus naar Edmonton! Vroeg! Dan vlieg ik eerst naar Calgary en dan naar Amsterdam.
Ik vind Tim Hortons eigenijk helemaal niet bijzonder, ben ik nu de enige die in Canada woont die dat vindt?
Anoniem
Geplaatst: 24-04-13 00:30
KLM is heerlijk vliegen. Lucky you! Zoveel vlieg ik niet haha. Dan kom je wel heel dichtbij trouwens, ik woon op 'n kwartiertje afstand van het vliegveld.
Ik vind de cappuccino bij Tim Hortons heel slap, zit teveel melk in ofzo. Ik vind ze ook niet heel bijzonder, maar haal er wel vaak thee omdat die daar veel goedkoper is dan bij bv Starbucks.
Ik vind Starbucks dan wel lekker, maar echt overpriced!
Kwartiertje afstand, dat is niks! Ik zou ook wel ietsje dichterbij de bewoonde wereld willen wonen, maar goed.. we zitten hier ook prima. Calgary lijkt me ideaal!
Anoniem
Geplaatst: 24-04-13 00:50
Een medium cappuccino is daar 4.10 of 4.20 geloof ik. Lekkere cappuccino maar dan haal ik 'm wel bij de mcdonalds ofzo. Die hebben ook lekkere koffie 9 vd 10 keer als we naar Starbucks gaan stoppen we al bij Earls en drinken we maar een margarita of mojito.
Wij hebben nog steeds geen auto dus af en toe voelt het alsof we overal ver vandaan zitten haha. Het OV is hier echt bagger. Volgende keer als ik terug kom en er is nog geen auto, dan is dat het eerste wat ik doe haha, op zoek naar een auto.
Geen auto? Hoe doe je dat in Canada? Kan me voorstellen dat het voelt alsof je dan overal ver vandaan zit!
Anoniem
Geplaatst: 24-04-13 01:03
Lopend.
We hebben geluk dat we overal wel redelijk dichtbij zitten. Zijn werk is bv maar 5 minuten lopen. Klein winkelcentrum met bv Sears en Shoppers enzo is 25 minuten lopen. Wat vooral vervelend is is bv boodschappen en postkantoor. Boodschappen is lopend wel te doen maar de terug weg gaat niet zo makkelijk. Voor de terugweg pakken we dan een taxi en dat is dan 5-7 dollar..
Dus ja, lastig is het wel maar goed. Als er geen geld is dan is er gewoon geen geld.
Ze zetten nu tenmiste wel beter vliegtuigen in, hoef je niet meer met je benen in je nek te reizen.
Anoniem
Geplaatst: 25-04-13 00:59
Klinkt goed!! Om beenruimte maak ik me sowieso nooit zo druk, ben maar 155cm. Al vond ik de beenruimte bij Condor wel erg krap. Ik vlieg er in ieder geval nooit meer mee, vond het echt verschrikkelijk. Zelf je drinken pakken en chagrijnige stewardessen.
En een tip: maak een kopie van je ESTA en draag dat bij je. Het gebeurd en wel met enige regelmaat, dat ze je niet kunnen vinden in de pjoeter en dan mag je dus echt niet door. Dan moet je een heel kruisverhoor afleggen in een apart kamertje over waarom je naar de states wilt, waar je verblijft enz. Kan zo lang duren dat je je vlucht mist.
Anoniem
Geplaatst: 25-04-13 01:13
Ik ga terug naar Nederland, haha
Maar ik verwacht wel een kruisverhoor. Ik ben hier aangekomen eind dec en moest van immigratie binnen 2 weken weer naar huis. Heb via internet aangevraagd om langer te blijven, kost geloof ik 60-80 dollar. Je mag dan blijven totdat je antwoord krijgt, maar antwoord heb ik nooit gehad. Ik ben echt bang eerlijk gezegd, vind immigratie altijd verschrikkelijk intimiderend. Voel me dan altijd een heeeeel klein meisje heel ver weg van huis haha.
HippoLogic
Geplaatst: 25-04-13 01:22
Nog een grappige foto van vandaag: Men in kilts (glazenwasbedrijf).