Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:30

Heb net van de week 2 galia meloen plantjes aan de buurvrouw gegeven. Heb nu de ananas, water en galia zelf nog staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 13:34

Ik kan er niet meer aankomen in nederland lijkt het :n waar de komkommers ook voor zijn wilde ook graag een of twee meloenen en dan zou ik voor mezelf ook wat meegenomen hebben. Dat wordt dan volgend jaar ga ik maar vanuit.

Als je nog een idee hebt waar ik die in het oosten vandaan kan halen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:11

cropsie.com
moestuin.nl

Deze al geprobeerd.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:53

jij heb ook altijd mazzel met dat soort "koopjes" heerlijk

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:55

Goede score weer :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:02

Mazzelaar! <|- :+ Maar goed, de problemen met je ogen zijn niet fijn.
Goed dat ze dit kunnen 'verhelpen' met nieuwe glazen. Kun je weer op pad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 11:55

Inmiddels weer thuis van een paar dagen ziekenzorg/chauffeuse/huishoudster/gezelschapsdame/kok. En teruggekomen met jawel

Een bus vol plantjes
:') Die anders de kliko/vuilverbranding in waren verdwenen, van de laatste drie had ik er nu meteen 80 kunnen meenemen, 3 pasten er in de bus en kan ik her en der nog wel kwijt, biizar, de gemeente in kwestie is financieel niet de gezondste gemeente, en dan ga je alle bakken binnen je gemeente, (voorzien van fijne groenblijvers met wilde viooltjes die zich goed redden met weinig water en ook met vorst) verwijderen en vervangen door een saaie bak met een soort bloem, want "men" vindt dat mooier, en verdwijnen de winterbakken bij de vuilverbranding, om in het najaar de eenjarige bakken weer leeg te halen en te vervangen door nieuw samengestelde bakken (precies die bakken die eerder verbrand waren) die vervolgens in het voorjaar weer worden verbrand. Dwaze geldverspilling en zo zonde van de planten. Op mijn opmerking waarom niet aanbieden gratis op te halen bij de gemeente werf of gemeentehuis. Nope teveel gedoe vonden ze. Er worden zo duizenden bakken weggesmeten als vuilnis ieder jaar, 8)7 :n

Affijn :+

Wel lang overlegd met gv, eigenlijk zou ik nu heen en weer moeten met een propvolle bus zodat zijn tuin en mijn bus wat lucht krijgen. (eigenlijk zou ik nu nog daar in frankrijk zijn). En een tent mee terug moeten nemen die we vergeten waren mee te nemen ivm festival als de camper toch nog niet klaar is.

Maar hoewel met de prisma sticker het autorijden op zich ok gaat durf ik het niet aan. Ik kan heen niet slapen ivm te volle bus en het lijkt me geen heel ok plan het alleen in een keer te rijden. :n Dan maar een overvolle tuin en bus en in meerdere keren meenemen. Beter rust pakken nu. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:00

Is onderweg niet 1 of 2 overnachtingplekken te doen. Kost wel wat, maar dan kan je wel.

Is maar een idee. Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 12:03

Die tijd is er eigenlijk ook niet helaas en budget technisch ook niet verantwoord :n nog los van of het verstandig is zo n eind te gaan rijden met niet optimaal zicht hoewel ik zo beter zie dan menig chauffeur. Ik mag autorijden met het zicht wat ik heb. Maar het is vermoeiend dus beter even niet, en blijven waar ik nu ben

ik moet uiterlijk dinsdag ook weer terug zijn namelijk. Dus vandaar jammer dan even aan mezelf denken. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:15

O ja dan word het ook veel gehaast om heen en weer te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 14:28

Zoet bezig al met de plantjes van vorige week en van vandaag, een deel van vorige week is nu al verdeeld onder een paar huishoudens die blij zijn met wat kleur in hun tuin.

Dit is nog over
Afbeelding

Deel van de oogst van vandaag

Afbeelding

Een bak gevuld met wat plantjes.

Afbeelding

Ik ga vandaag maar zoet hier in de tuin aan de slag :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:35

Overleven je plantjes in Frankrijk in de kas het nu wel?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 14:41

Ja, heel veel waterbuffer per bak (de binnenbakken zijn al eerder getest en tot ruim 2 weken zonder water is geen enkel probleem in de volle zon achter glas en de kasjes staan allemaal meest in de schaduw) en het is er niet warm op dit moment of komende weken, en de achterbuurman houdt het in de gaten en geeft water waar het nodig is. Hij weet ook dat ik mogelijk pas na 14 juni weer terugkom. De kwetsbare zaadjes en plantjes had ik al meegenomen voor het geval dat. :j die worden hier vertroeteld.

Het is niet anders. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden door niets meer extra neer te zetten. Ik moest natuurlijk al flink eerder weg ivm onverwachte geplande ziekenzorg verlenen. Maar toen was in de kassen al geplant. Buiten regent het regelmatig. Die redden zich wel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:06

De dwaasheid, al die verspilling.
Fijn dat deze plantjes via jou toch een bestemming krijgen.
Verstandig dat je nu niet met de bus rijdt. Hopelijk komt er straks een mooie zomertijd, dat je lekker kunt genieten van je nieuwe stek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 21:20

Hijg hijg overvolle paar dagen. Maar beide brillen zijn binnen. De camper bruikbaar genoeg voor de komende dagen al moet hij wel nog een keer terug voor de restjes en check.. Mijn bus achtergelaten voor een zijraam en de camper al weer een eind ingericht. Nu allesnog open om de laatste lijmlucht te laten verdwijnen.

De schade van de dakluik lekkage was groter dan verwacht en twee dakluiken gesneuveld door leeftijd met eruit halen -O- maar nieuw hout, nieuwe isolatie, nieuw plafond, helaas 2 nieuwe dakluiken, vuilwater afvoer aangepakt. Er komt nog een nieuwe omvormer (ook gesneuveld tijdje geleden).

Komende dagen wel regenachtig en frisjes maar de waterdichte warme kleding ligt al klaar :+ op naar de laatste keer festivalweekend -O- ;( daar maar een leuk feestje van maken *\o/*

De spullen voor daarna naar frankrijk liggen ook al klaar. Het gaat een beste bult worden. Gv moet dan nog een week werken en dan komt hij ook met zijn (best zenuwachtige) papa.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 19:26

Mijn uitzicht tot nu toe een clematis gespot die ik ook heb
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 12:29

Ik heb mijn wagen volgeladen :)ddd

En het nieuwe plafond en de helaas noodzakelijke nieuwe dakluiken. -O-

Rolstoel, camperstoelen, het campertafelblad en een rolwagentje gaan in de auto van de vader van gv mee. Ik zit vol :P

Ik hoop morgen ochtend fit genoeg te zijn om te vertrekken. Ik ga er wel twee dagen over doen, te moe om in een keer te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter blijven de vitrinekast, twee klaarliggende halve ibc bakken en nog wat wortel trekkende stekjes. Verder is nu het meeste wel over gelukkig. Eindelijk *\o/* langzaam krijgen we overal weer wat lucht

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:34

Best nog gezellig zo bij het toilet :)) het plafond en de ramen dat ziet er ook mooi uit, jammer dat het moest maar het is gelukkig in elk geval mooi geworden.
Was het festival leuk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 13:48

De plantjes zo in de camper staan ook altijd gezellig. Al is het nu even regelmatig kijken of beestjes zich melden. Slakjes, pissenbedden, een hooiwagen en een babysprinkaan al gered. Anders verhuizen ze mee. :') de auto van de vader van gv is ook onverwachts al volgezet :+

Plafond is echt mooi geworden. Heel strak gedaan. Het zijn ook vaklui. Niet de snelsten maar ze leveren perfect werk. :j Nu moeten we komende weken blijven checken of het droog blijft en na deze heen en weer gaat de camper weer even terug voor een extra check en verwisselen van het dakluik bovendeel dat gesneuveld was tijdens transport naar hun. De vernieuwde vuilwatertank leging werkt ook een stuk fijner. Nu geen de kogel gaat niet open of net niet meer dicht gedoe

Heel erg leuk maar ook emotioneel (laatste keer, veel tranen gelaten door veel trouwe bezoekers ;( veel omarmingen ook door veel mensen bij het verbranden van de letters die alle edities hebben staan schitteren in het licht. Veel kom ik alle edities al tegen. Lief leed vreugde en verdriet mee meegemaakt en dan zie je ze mogelijk niet meer -O- )

de laatste keer teruglopen op de camping waar een van de vaste beveiligers stond en iedereen veel sterkte wenste met de laatste keer de bekende brug over. Daar zijn ook nog wat tranen gevloeid ook. Een dame (die haar partner ook daar ontmoet heeft en zelfs een kindje had) kreeg het te zwaar waarna ik ook weer begon te snotteren, maar even samen gesnotterd. :knuffel: :P Ik ben normaal niet echt van aanrakingen van onbekenden maar deze editie was het ok. Ik kon er ook echt niet onderuit komen. Nu nog even duimen dat niemand iets onder de leden heeft gehad. :+

Gv heeft mij 8 jaar geleden van de grond geraapt op dit festival waarna ik hem een jaar later weer tegen het lijf liep bij dezelfde artiest. En zo zijn er veel verhalen. Een toen echtpaar heeft me een editie fijn opgevangen. Drie jaar geleden kon ik hem opvangen, en dit jaar was ook hij eindelijk weer opgekrabbeld. Kinderen groot zien worden in de jaren. Bands van een eerste keer nou ja we doen even een nummertje geen idee of het aanslaat. Die nu best bekend zijn. Normaal al veel diverse gesprekken soms diepgaand soms luchtig. Dit jaar nog meer dan anders. Ook veel met sfeerbeheer beveiligers en medewerkers gesproken over van alles en nogwat.

en veel te vermoeiend fysiek zoals al verwacht. Ik ben echt helemaal aan gort met stikveel pijn en moeier dan moe. Maar het is het altijd waard :j

Goede muziek (soms minder goed, ik ben geen punk fan bijvoorbeeld) verrassingsoptredens ook van artiesten. Leuke theater en circus acts, zowaar best wat mogen eten ook. Met van een paar inmiddels bekende foodtrucks die altijd wat achterhouden aan voedsel dat ik mag hebben. Dit jaar oesterzwam kroketjes en kale zalm die speciaal worden aangepast zodat ik ze kon eten, iedere dag die kroketjes. Mjam :9 overheerlijke aangepaste omelet ook.

Gister zaten er best wat voertuigen vast maar wij zijn losgekomen dankzij de banden en de modderplaten die we gebruikt hebben. Hopelijk krijgt de organisatie ergens het mogelijk een verkleinde versie op te zetten. Ook voor hun was het een heel beladen emotioneel weekend. Ook daar best wat bedrukte koppies :knuffel:

Het was ietwat modderig wel :)) heel veel stro is er gebruikt om het nog een beetje te houden, de laatste paar uur op zondag was dat kansloos en was alles in een soort glijmodder veranderd

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 15:48

Gister rustige rit, vandaag een naar raar voorval met tanken.

Maar ik ben er. Kleine kas alles fris en fruitig en de bakken ook. De grote kas achter iets slapper maar alles heeft het overleefd

Ik ben meteen aan het maaien gegaan voor is klaar, zij deels en achter wat stroken zodat ik kan lopen. De voorspellingen waren bar en boos maar de waterbakken niet overvol. En warm hier nu. Even wennen
Fotos volgen nog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 17:15

Hijg hijg, er komt regen en onweer aan, drie ladingen accu leeggemaaid en alle planten zijn uit de camper. En in de kasjes hebben water gehad. Nu uitrusten de rest van de dag

De bloemzaadjes hebben het goed gedaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De tomaten plangen bloeien, ik spotte al een augurk en een komkommer in wording. En ik kan blauwe bessen oogsten zo te zien al en ik heb een aardbei op

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:21

Dat wordt toch ergens een zitmaaier op de kop zien te tikken. De wilde bloemen zijn prachtig :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 17:40

Gewoon rustig lopen. Beetje bij beetje maaien ik loop dan ook meteen de reis eruit. Het ding loopt zelf met een kalme 3 km per uur. Zitmaaier is veel te duur en vergt veel onderhoud en kan ook niet echt achter komen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:08

Al eens gedacht of gekeken naar een robotmaaier? Je hebt er elke keer zo veel werk aan, volgens mij groeit het ook echt heel hard daar

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:12

Dat ziet er gezellig uit met de bloemen! En echt leuk dat je al kunt oogsten, je hebt eer van je werk. Beetje bij beetje wordt alles mooier en mooier! Ik zou willen dat ik net zoveel energie had :D