[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 17:58

Met Coco bij de dierenarts geweest
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
, voor bloedprikken. Ik dacht dat ze het misschien aan haar nieren had. Ze is al 14 jaar en 5 maanden en is afgevallen.
Bloedonderzoek was helemaal goed, afvallen zal dan wel door haar slechte hart komen. Daar krijgt ze donderdag nog een echo voor.

karuna
Drukke kabouter

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:59

Gelukkig is haar bloed in orde. Nu duimen dat de rest ook aardig ok is voor haar leeftijd en conditie

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:00

Ow, arm hondje. Hopen maar dat ze nog een tijd meegaat.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 18:00

Ze heeft sowieso een lekkende hartklep, echo is om te zien of het hart ook vergroot is en of ze al op medicatie moet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 18:04

Stomme was trouwens wel dat ik had gevraagd om een dierenarts die Engels sprak, krijg ik iemand die helemaal geen woord Engels sprak. Gelukkig kon ik mij wel duidelijk maken in mijn beste Frans. Later bleek dat de stagiaire die erbij was wel vloeiend Engels sprak.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:18

Tinka schreef:
Stomme was trouwens wel dat ik had gevraagd om een dierenarts die Engels sprak, krijg ik iemand die helemaal geen woord Engels sprak. Gelukkig kon ik mij wel duidelijk maken in mijn beste Frans. Later bleek dat de stagiaire die erbij was wel vloeiend Engels sprak.

Zo ook al een flinke leeftijd,net
zo oud als onze jack russell,die is ook vermagerd,einde van de zomer helemaal laten checken maar alles ok.
Geef haar nu iets meer eten,lijkt toch wat bij te komen.

Daar verbaas je je toch over dat zulke hoogopgeleide mensen geen engels spreken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 18:36

Ja ze hebben wel dierenartsen die goed Engels spreken, ik hoefde ook helemaal niet persee vandaag, maar ze hadden mijn verzoek dus volledig genegeerd.
Door een hart dat niet goed functioneerd kan een hond ook flink afvallen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 18:49

Ik ben nog steeds ziek, vanmorgen echt heel erge keelpijn en een berg geel slijm in mijn keel. Heb een thuis test gedaan voor corona, die was negatief. Heb dan wel niet heel diep die wattenstaaf in mijn neus ged, dat trek ik echt niet.
Vanmiddag naar de pharmacie gegaan, kreeg een hele smerige drank met slijmoplosser. Leuk als je ook al misselijk bent. Volgende keer maar in een sapje proberen. En strepsils met verdoving, ook niet echt lekker. Voel me nu iets beter dan vanmorgen, maar nog steeds rot.
Ik hoop dat het snel over is, ik haat ziek zijn.
Milko had vandaag alleen de paarden gedaan. En nu is het eindelijk mooi weer voor paardrijden en ben ik ziek.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:02

Rot beterschap!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:52

Getsie,snel beter worden!
Veel proberen te slapen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:10

*\o/*
We hebben eindelijk weer internet via de fibre, stuk sneller

Afbeelding
De technicien moest wel 6 keer op en neer rijden, omdat de las die ze gerepareerd was toch niet goed was. Gisteren waren ze al begonnen en vandaag ook ruim een halve dag bezig geweest.
De paarden staan weer lekker zonder deken. In de zon was het heel erg warm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rory heeft al een hele tijd last van rainrot, hele dikke harde kosten die muurvast zaten. Nu beginnen ze dan toch los te laten, teken dat het begint te genezen lijkt mij. Hele plukken haar laten los, nu overal kale plekken. Hopelijk gaat het hasr weer snel groeien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:13

Jee je internet weer gerepareerd, altijd fijn. Rainrot is zo een naar iets. Hopelijk geneest het rap en is het haar ook weer snel terug.

Verder weer een beetje opgeknapt?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:19

Ik voel me wel wat beter gelukkig. Slijmoplosser helpt wel gelukkig. Alleen hoest ik nu best veel, het komt een beetje los denk ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:35

Ik heb er dit jaar best veel gezien met rainrot, toch erg nat geweest. En zeker die jonge dieren hebben gewoon nog weinig weerstand.

Er gaat veel rond wat betreft virusjes, naast corona ook veel griep en rsv, hier ook een dikke week met koorts gezeten, eerste dagen echt een vastzittende hoest, longen vlogen nog net niet mn lijf uit, na een week kwam het los en inmiddels bijna 2 week verder en er komt nog steeds slijm los, dus grote kans dat je er nog even mee rondloopt, maar als je je maar fitter voelt. Dan zijn paarden echt rot vind ik, als je je met koorts naar buiten moet slepen (en gelukkig staan ze hier nog onder dak en hoef ik niet perse in weer en wind buiten te staan).

Vandaag heerlijk weer, stiekem een klein beetje voorjaarsweer lijkt het wel, zonnetje er bij en daar ook helder blauwe lucht zie ik

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:40

Het is hier gelukkig wel redelijk weer, gisteren wel mistig en vochtig, maar geen regen. Milko was ook 1 dag alleen naar de paarden geweest, toen ik me echt heel beroerd voelde.
Ik denk dat die rainrot bij Rory kwam omdat ze zo'n dikke vacht heeft, is lekker gaan broeien met al die regen. Ze leek er niet echt veel last van te hebben, deed wel pijn, mocht er niet aan pulken.
Misschien volgend jaar toch maar een dekentje op. Die dombo's gaan ook nier veel in de stal staan, nee gewoon in de regen, kont in de wind en alleen een beetje beschut van de boompjes.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:03

Ik heb welshje met rainrot door siberische vacht met warm najaar uiteindelijk alle jaren de borst uitgeschoren, was net genoeg om droog te blijven zonder dekens (vriendje die dat super speelgoed vondt).
Dit "patroontje" :
Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 18:36

Ze heeft eigenlijk alleen korsten bovenop de rug en de kont. Zweten doet ze niet door de vacht, ze wordt nat door de regen. Het kan hier soms dagen achter elkaar non stop regenen. Gelukkig is de voorspelling voorlopig goed nu.
Zaterdag met Carole afgesproken om te gaan rijden, zin in.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:18

Of misschien dan toch een regendeken voor haar?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 17:39

Coco heeft de kachel helemaal ontdekt de laatste week. Eerst lag Lily er steeds, maar nu is het favoriet bij Coco, lekker voor haar oude lijf. Echo is een week uitgesteld.

Afbeelding

En nog wat foto's van de paarden weer. Zo'n rustgevend geluid van etende paarden.
Had ook een beetje geborsteld, ze zullen er morgen wel weer uitzien als varkens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:04

Na borstelen hier gaan ze vaak in de modder rollen. Ze kunnen zichzelf veel beter schoonhouden vinden zij ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 18:18

Monique1963 schreef:
Na borstelen hier gaan ze vaak in de modder rollen. Ze kunnen zichzelf veel beter schoonhouden vinden zij ;-)

Dat vrees ik ook, nou je heb in ieder geval mijn best gedaan. En gelukkig begint de grond nu te drogen, dus is alles minder modderig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:34

En het was gezellig, dat is ook belangrijk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 19:59

Vandaag sinds lange tijd weer eens gereden. De paden waren allemaal best modderig, geen diepe modder, wel glad. Maar toch nog stukken galop en draf gedaan. Wel weer voortijdig om moeten keren vanwege een omgevallen boom. Daarna hadden de paarden er erg vezin in, rem was niet zo duidelijk meer aanwezig.
Maar het was weer gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:03

Hé gezellig joh met Carolien toch? Prachtig rijden daar! Doet me denken aan bij ons toen we nog bij jullie in de buurt woonden, was ook zo verschrikkelijk mooi om te rijden. Maar omkeren vind ik altijd link. Veel knollies denken dan, gaan met die banaan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 20:05

Met Carole samen.
We hadden geen keuze dan omkeren, de boom was te hoog om overheen te gaan en te laag voor eronder door.
Ze waren erg actief daarna inderdaad, wel nog flink stuk bergop gegalopeerd, daar worden ze wel moe van. En ze zijn altijd nog wel te controleren hoor gelukkig.