USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:34

Helloooo USA-ers!

Binnenkort heb ik ook die sfeer geproefd, ik ga samen met mijn vriend naar New York eind december (met de kerst!) Ik ben nu al beetje dingen aan het uitzoeken wat we willen gaan doen enz. We zijn er maar 4 dagen dus moet de tijd goed benutten! Aantal tips die ik in dit topic tegen kwam heb ik al meegenomen! Errg handig!!

Iemand bekend met Hotel Wellington?

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 04:11

Megan_ schreef:
Helloooo USA-ers!

Binnenkort heb ik ook die sfeer geproefd, ik ga samen met mijn vriend naar New York eind december (met de kerst!) Ik ben nu al beetje dingen aan het uitzoeken wat we willen gaan doen enz. We zijn er maar 4 dagen dus moet de tijd goed benutten! Aantal tips die ik in dit topic tegen kwam heb ik al meegenomen! Errg handig!!

Misschien leuk voor jou mijn verslag van New York te lezen van afgelopen week. Zaterdag t/m woensdag is New York.

[url]http://jannasterkenburgh.waarbenjij.nu/[url]

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 04:13

Sorry krijg het niet als link :o , maar dan moet je even knippen plakken.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 06:15

Nog maar net terug van New York en Washington DC en ben nu de volgende trip alweer aan het plannen.

Een vriend van mij uit Nederland komt naar de Verenigde Staten. Vanaf 24 december t/m 7 januari zullen we in Florida verblijven. We komen aan en vertrekken weer vanuit Miami. Ik wil graag naar Orlando en een paar pretparken bezoeken, denk Disneyland, Seaworld en misschien Univeral Studios? Jullie tips?

Ik wil ook graag naar de Keys, Key West denk ik. En ik wil graag snorkelen.
Verder kwam ik nog tegen om een cruise naar de Bahama's te doen vanuit Miami, iemand daar ervaring mee? Lijkt me wel vet :D

Hebben jullie nog tips wat ik echt niet mag missen in Florida?

Ik zit nu nog een beetje met de verdeling van de twee weken. Jullie een idee wat het beste is?
Wil dus graag naar:
- Miami, daar komen we aan en vertrekken we
- Orlando, pretparken bezoeken maar niet teveel
- Key West
- Everglades
- Misschien 3/4 dagen cruise naar Bahama's

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:47

Harry Potter World in Orlando als je ervan houdt :D Dat is mijn grootste reden om in januari naar Florida te gaan, haha.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:57

Discovery Cove vond ik briljant. Prijzig maar als je het combineert met Seaworld krijg je wel heel veel waar voor je geld. En zwemmen met zeekoeien dat kun je rond die tijd van het jaar perfect doen.
Beide heb ik omschreven in mijn blog: http://florida11.wordpress.com/

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 09:56

Mooie route Yasmine! Maarre... Is 1 dagje Orlando genoeg?

Megan, wij hebben afgelopen juni in het Wellington hotel overnacht. Ik vond het een fijn hotel. Locatie is top en de kamer is niet bijzonder maar wel prima.

Het Harry Potter park is een gedeelte van Universal Islands of Adventure en heeft een stuk of 3/4 attracties. Ik ben absoluut geen HP fan, maar ik moet zeggen dat 'Harry Potter and the forbidden journey' 1 van de mooiste attracties is die ik ooit heb gezien. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:00

Het enige wat we in Orlando willen doen is Harry Potter World. En evt. nog een ander park op de dag dat we naar Orlando rijden, als we rond 8u vertrekken en rond 11u in Orlando kunnen zijn.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 10:06

Ah, oke! Dan heb je daar wel genoeg aan inderdaad.
Kerst in Lake Tahoe lijkt me dan wel weer heel gek. :D Ben benieuwd hoe je dat gaat beleven!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:16

aaaah Nog 112 nachtjes(15 weken) :o Dan ga ik eindelijk.. <3

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:17

BarBosa schreef:
Megan_ schreef:
Helloooo USA-ers!

Misschien leuk voor jou mijn verslag van New York te lezen van afgelopen week. Zaterdag t/m woensdag is New York.

[url]http://jannasterkenburgh.waarbenjij.nu/[url]

Hee leuk een waaarbenjij.nu site :) Die heb ik tijdens mijn reizen (Maleisie/Australie/Indonesie ook bijgehouden! Ga zo meteen ff lezen!! Thanks!!

Vraagje qua afstanden... Ik kan me niet goed inbeelden wat wel en niet fatsoenlijk loopafstand is, bijv van 7th at 55th naar Ground Zero of verder naar Battery Park? Is zoiets haalbaar? Of beter per taxi/metro?

Wat gebruikten jullie voor al? Taxi of metro?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:22

http://maps.google.com en dan dat wandelende ventje aanklikken, dan krijg je alles berekend voor voetgangers (dus je krijgt andere routes dan je met de auto zou nemen), incl. de tijdsduur :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:24

In NY loop ik zoveel mogelijk maar anders neem ik de taxi. Op Google Maps kun je heel makkelijk kijken hoe lang het lopen is van de ene plek naar de andere. Voorbeeld wat jij aanhaalt zal denk ik een minuut of 40 lopen zijn.

Edit: wat Yasmine zegt :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:26

Wat blijf je lang in Las Vegas Yasmine, ben je daar niet al eens geweest? Ik had dat binnen 1 dag wel gezien eigenlijk. (En ik ben er 3x meerdere dagen geweest :+ ) Super dat je naar Lake Tahoe gaat, zooooo mooi daar. Apart idd met kerst, dat wel, maar wel gezellig denk ik. :)

Even tussendoor, een vriendin van mij zit nu een paar maanden in New York voor stage. Misschien vinden jullie het leuk om haar foto's/verhalen te lezen op www.laurakuiper.nl :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:30

Je mist Rise Against wel net he Yasmine? Zie net dat ze de 21e in Orlando staan. :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:30

Megan_ schreef:
Vraagje qua afstanden... Ik kan me niet goed inbeelden wat wel en niet fatsoenlijk loopafstand is, bijv van 7th at 55th naar Ground Zero of verder naar Battery Park? Is zoiets haalbaar? Of beter per taxi/metro?

Wat gebruikten jullie voor al? Taxi of metro?

Je zit tenminste al aan de westkant van Manhattan, dus je hoeft eigenlijk alleen maar 'naar beneden' te lopen, maar het is nog wel een stuk lopen. Dus afhankelijk hoeveel je gewend bent om te lopen is het wel of niet te doen.. Ground Zero naar Battery Park is maar een klein stukje en zal het verschil niet maken.

Ik ging vooral lopen of met de metro. Taxi eigenlijk alleen 's avonds om veilig thuis te komen.. Maar als je minder van het lopen bent kun je idd makkelijk de metro of taxi nemen - taxi's in NYC zijn een stuk goedkoper dan in NL!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:32

Lake Tahoe is een ski-oord, dus zo vreemd vind ik het eigenlijk niet? :D

Ik ben al 2 keer in Vegas geweest, ja. De eerste dag verkennen en de strip af lopen, tweede dag is Oudjaar en 1 januari is uitkateren :P

_karin_ schreef:
Je mist Rise Against wel net he Yasmine? Zie net dat ze de 21e in Orlando staan. :D

Is niet zo erg, ik heb ze 2 maanden geleden hier nog gezien :D

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:35

Dank je Yasmine en Katja! Die optie kende ik niet dus tijd om uit te proberen!!

Jullie zijn allemaal wel al vaak en lang in USA geweest of niet? Fantastisch hoor!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:37

Hmm dat was ik helemaal vergeten Yasmine! Heb er toen wel foto's van gezien inderdaad. Nou dan zit je mooi onder de pannen dus.

Oooooooh je mist RA helemaal niet dus. :)) Ze komen ook naar Brussel eind februari, maar niet naar Amsterdam.

Tja ik ben er nog maar 1x geweest Megan_ maar ik ben er toen wel 10 maanden geweest. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:40

Ik ben er de afgelopen 9 jaar iedere zomer geweest en heb Westkust en Oostkust meerdere keren gedaan en hier en daar wat plaatsen in Canada. Momenteel studeer ik voor een semester in Vancouver en daarna ga ik een maand reizen in Amerika. :)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:56

Zoo gaaaf zeg!

Ik ben benieuwd of het mij ook zo pakt, ben inmiddels al verkocht aan Aussie! Daar ben ik anderhalve maand geweest!

Die google map optie is ideaal! Heb al een rondje gewandeld rond mijn hotel haha!!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:56

Wat leuk dat je ook met kerst gaat! Ik ga dan ook! Heb je nog voor een beetje een nette prijs kunnen boeken?

Misschien is het leuk om naar The Christmas Spectacular te gaan in Radio City? Ik weet niet of je nog kaartjes kan reserveren, wij hebben een paar weken geleden geboekt en toen was er bijna niets meer.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:13

Weet ik eigenlijk niet.. Wij zijn met zijn 2 (23 t/m 28e) voor vlucht en hotel ex ontbijt 1650 kwijt...

The christmas spectaculair? Ik ga eens kijken wat dat is! Wij hebben op kerstavond een Spirit Cruise rond manhattan met diner en live band!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:51

BarBosa, ik vond zelf een stadstour door miami erg leuk! Miami beach kun je ook niet missen natuurlijk haha, daar moet je even geweest zijn. Lincoln road mall is erg aan te raden om er te lopen.
Snorkelen bij het john pennekamp park op key largo is erg tof!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:44

Megan_ schreef:
Weet ik eigenlijk niet.. Wij zijn met zijn 2 (23 t/m 28e) voor vlucht en hotel ex ontbijt 1650 kwijt...

The christmas spectaculair? Ik ga eens kijken wat dat is! Wij hebben op kerstavond een Spirit Cruise rond manhattan met diner en live band!

Dat klinkt ook leuk!

Wij hebben ook zoiets betaald, meen € 1400,- met z'n 2. Wij gaan van 22 t/m 29. Ook al vliegen we stiekem de 28e al terug. ;(