Alles is heel snel en makkelijk gegaan, kwam wel echt uitgeput aan na zo'n 25 uur op zijn.. Gelukkig kon ik gelijk mijn bed in duiken, heb gister nacht dus gecouchsurfed, vandaag beetje niks gedaan ( was alleen thuis) en nu onderweg van saskatoon naar meadow lake. Rit van zo'n kleine 5 uur. Uitzicht is mooi maar erg wit, wat een boel sneeuw zeg
Ik heb afgelopen 2 weken een beetje onder een steen geleefd. Naja, eigenlijk ook niet maar was echt kapot. Dus ook niet gebokt toen. Fijn dat alles goed is gegaan ZusJacobs! Ik zit nu ook net 12u in Canada was echt gesloopt na de reis en vannacht helaas ook maar een uurtje of 5,5 geslapen. Ooh, en t sneeuwt :p of naja, eigenlijk een beetje een combi van regen met kleine hagel/sneeuw
HippoLogic
Geplaatst: 11-04-13 17:12
Haha dat bord. Ik reed gister langs een bord dat zei:
Fijn dat het al zo goed bevalt. Afgelopen jaar had ik een meid naar Kelly gestuurd, maar ivm haar man net was overleden heeft ze bij de buren gewoond .
Aha oké, het schijnt dat ze nog niet zo lang uit een wat depresieve (wel wat zwaar uitgedrukt..) periode komt. Ik ga hier wel een boel leren, moet wel wennen aan het rustig aan doen (mensen lopen ook een stuk langzamer hahahah). Verder vandaag hekken gemaakt, koeien verplaatst en twee kalven getaged. En dan daarna nog even een rondje gemaakt door zo'n 70cm sneeuw hahahah. Echt grappig!
Gaaf hoor ZusJacobs, geniet ervan! Ik kan ook echt niet meer wachten om te gaan, heb er zo'n zin in!!
Gracefull
Geplaatst: 16-04-13 03:35
Ik zit momenteel in Georgetown, ontario. Afgelopen donderdag hebben we 25 cm sneeuw gehad. En de nacht/dag erop een ijsstorm waardoor we vrijdagochtend tm zaterdagmiddag 3 pm helemaal geen stroom hadden. Voelde alsof we 2 dagen in een andere wereld hebben geleefd. Gelukkig konden we wel de paarden gewoon water geven!
Echt heel erg raar, en dat te bedenken dat het al half april is.
Oef.. bij ons van donderdag op vrijdag ook niet veel goeds. Alles bevroren, stroom is 's nachts wel uitgevallen maar naast geen internet tot na de lunch deed de hydro het bij ons gelukkig wel maar bij veel dorpjes verderop ook niet. Zoon van degene bij wie ik in huis zit hebben tot vanmiddag geen stroom enzo gehad. En hij niet als enige helaas.. Van hier richting Kitchener volgens mij ook vrij veel bomen op de kabels. Hebben hier gelukkig mazzel gehad, maar ik geloof dat hen zoon zaterdag of zondag net een paar uur stroom heeft gehad waardoor ze de koeien water hebben kunnen geven want dat hadden ze dus ook niet... Verder niet te veel gedoe en/of schade?
Dit was eerder van de week toen er ook sneeuw lag....
Ik Ben er inmiddels helemaal klaar mee, zelfs mijn humeur begint er onder te lijden.. Kom je hier om paarden te rijden... Ja lastig met sneeuw
yarrah
Geplaatst: 16-04-13 09:07
Simoon__ schreef:
Ik Ben er inmiddels helemaal klaar mee, zelfs mijn humeur begint er onder te lijden.. Kom je hier om paarden te rijden... Ja lastig met sneeuw
Welkom in Canada!!! Ze zeggen niet voor niets dat ze maar 4 maanden geen winter hebben . Ik heb in juli meegemaakt dat de icefield parkway was afgesloten ivm sneeuwval.
Hmmm, nu ik DIE verhalen hoor vind ik ineens Vancouver area niet zo slecht. Wel veel regen maar nauwelijks onder nul geweest hier in de winter. Misschien een paar nachten nachtvorst, maar that's it. Klinkt namelijk niet zo romantisch: geen stroom.
yarrah
Geplaatst: 16-04-13 20:46
Nee,... Vancouver heeft wat dat betreft het beste klimaat..... Die regen moet je maar voor lief nemen.
Anoniem
Geplaatst: 20-04-13 01:14
Wij hebben hier nu echt een prachtige dag!! Warm genoeg voor shorts en tshirtjes!
En dan te bedenken dat het er nog zo uit zag een paar dagen geleden
ZusJacobs
Geplaatst: 20-04-13 21:28
Ooh in meadow lake is het verschrikkelijk vandaag, grijs en regen bluuh
Gracefull
Geplaatst: 22-04-13 01:52
Donderdag en vrijdag.liepen we hier in een t shirt rond en hadden we de paarden met lichte dekens op.naar buiten. Gisteren werd.ik wakker en er lag verdikkeme weer sneeuw! Gelukkig hadden we de winterdekens nog niet opgeruimd. Wist dat de winters lang waren. Maar een laagje sneeuw.voor.deze tijd van het jaar!
Deze winter is wel uitzonderlijk hoor! We horen nu toch wel in een t shirtje buiten te kunnen rijden! Ik zie goede vooruitzichten op het weer bericht, zou het dan toch echt zomer gaan worden in Alberta!? Net terug van een clinic in Lloydminster, heerlijk gereden!! Twee spring lessen gehad en 4 dressuur lessen met mijn beesten. Gisteren werden we nog even overvallen door een sneeuwbui, hopelijk de laatste! Fijne avond allemaal!
Anoniem
Geplaatst: 23-04-13 02:48
Lennylenny, wat heb jij een mooi huis!! Keek even in je profiel haha.
Ik vlieg 17 mei weer terug, totaal geen zin in. Heb wel al 2 weken lang verschrikkelijk zin in worst van de Hema. Oh, en de carbonara saus van Grand' italia. Vind koken in Nederland zoveel makkelijker/simpeler met alle saus in potjes en knorr wereldgerechten enzo. En sowieso goedkoper.