[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 14:43

Otti1977 schreef:
Wat fijn dat hij er is.
Maar je had een afspraak over maand proeftijd. Kan ze niet ineens over beslissen dat niet doorgaat. Mondelinge afspraak telt ook

Nee, hij zegt dat die maand was om te kijken of hij "des vices" had, dus gebreken die er bij mij uit zouden komen en nu een dierenarts heeft verklaard dat hij die niet heeft, vervalt die maand volgens hem. Zit wel een logica in, maar ik was verrast.

senna21

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:01

Een proefmaand gaat m.i. over of het gedrag en de plek past bij paard en ruiter. In feite is de keuring een garantie dat hij gezond is afgeleverd.

Maar ik hoop van harte dat je hier verder geen zorgen over hoeft te maken en de inburgering bij MaqEden voorspoedig verloopt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:44

Dat bit is heus niks raar.
Dat is gewoon een liverpool menstang.
Dat is het bit wat layka het liefste in haar mond heeft.

Aan de zijkant kun je zelf kiezen hoe hard hij kan scharen en dus ook inwerken.

Fijn dat hij er is!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 17:28

senna21 schreef:
Een proefmaand gaat m.i. over of het gedrag en de plek past bij paard en ruiter. In feite is de keuring een garantie dat hij gezond is afgeleverd.

Maar ik hoop van harte dat je hier verder geen zorgen over hoeft te maken en de inburgering bij MaqEden voorspoedig verloopt.

Officieel heb ik wel een week terugtrekrecht volgens wet zei die man. Dat heb je in Frankrijk altijd op iedere aankoop. Hoewel ik dat betwijfel bij eten, maar goed. Maar eigenlijk ben ik vreemd genoeg wel blij dat ik nu niet een maand superzuinig met hem hoef te doen en in "angst" moet leven van o jee, als ik maar niet dit of dat fout doe en dat ik hem dan niet meer terug kan doen. Het is nu gewoon klaar.

hagelslag schreef:
Dat bit is heus niks raar.
Dat is gewoon een liverpool menstang.
Dat is het bit wat layka het liefste in haar mond heeft.

Aan de zijkant kun je zelf kiezen hoe hard hij kan scharen en dus ook inwerken.

Fijn dat hij er is!

Hé fijn dat jij het kent. Ik heb zelf ook een menstang gevonden tussen al mijn menspullen, ik moet nog kijken of die even breed is, maar die heeft niet van die kartels. Dat lijkt me vriendelijker.

Afijn, de ergste hitte is van de ontmoetingen af, er is sinds een uurtje ongeveer veel meer rust in de tent, het is goed zo om ze zo te zien wennen met het hek ertussen.

Ik ben regelmatig even bij hem binnengewipt. Naam zeggen. Kroelen op zijn schoft. En hij kijkt wel om alsof hij óf mij onderzoekend aankijkt van wie is die mens, of hij kijkt om omdat hij terug wil kroelen, beide is oké. De laatste keer heb ik hem bij het halster gepakt en naar een hooizak geleid. Was ook goed. Er is kraamvisite geweest, die heeft hem ook even gekrauweld, was ook goed. Dus heel tevreden over deze dag. Ik zet het in een filmpje, kom straks met de link.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:43

Dat is een heel normaal bit, het zijn geen scherpe kartels ofzo en het is volgens mij een doorsnee menbit :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:45

Die menstang kan je meestal ook andersom hangen zodat gladde kant op de tong ligt.
Maar sec, als hij dit zo gewend is, is veranderen niet zo handig, er is al genoeg anders nu. Lichte handen en gesp anders in de bril voor minimale scherpte.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 18:05

tamary schreef:
Die menstang kan je meestal ook andersom hangen zodat gladde kant op de tong ligt.
Maar sec, als hij dit zo gewend is, is veranderen niet zo handig, er is al genoeg anders nu. Lichte handen en gesp anders in de bril voor minimale scherpte.

Sintara schreef:
Dat is een heel normaal bit, het zijn geen scherpe kartels ofzo en het is volgens mij een doorsnee menbit :)

Oké als jullie het zeggen, ik ken dit helemaal niet, rijd altijd met gebroken bitten áls ik al met bit rijd, want ik heb de laatste jaren alleen met sidepull en zo gereden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:12

Wat fijn dat hij er is! En wat ging hij super braaf de trailer op zeg!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 18:29

TinkerTreas schreef:
Wat fijn dat hij er is! En wat ging hij super braaf de trailer op zeg!

Ja, het is nog steeds niet binnengekomen dat hij er is, maar hij is echt superbraaf vind ik in de omgang. Ook te zien wel op het filmpje hieronder.

Voilà het eerste filmpje van Diego https://youtu.be/g6Cup3lDot0

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:45

Door de gelijke druk op te lagen van een stang zoals deze Liverpool kan het een zachtere inwerking hebben dan een gebroken bit. Ik zou even kijken waar de teugels nu aan het bit bevestigd zijn; hij lijkt er geen hinder van te ondervinden als de verkoper hem er mee rijdt.
Maar zoals je wel weet, ligt het in the hands of the Rider.
Ik dacht dat in de western sport ook stangen gebruikt worden, met heel zachte inwerking door zachte handen? Maar ik weet er verder weinig van.
Fijn dat het allemaal zo soepeltjes verloopt tot nu toe.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 18:47

balance schreef:
Door de gelijke druk op te lagen van een stang zoals deze Liverpool kan het zachte inwerking hebben dan een gebroken bit. Maar zoals je wel weet, ligt het in the hands of the Rider.
Ik dacht dat in de western sport ook stangen gebruikt worden, met heel zachte inwerking door zachte handen? Maar ik weet er verder weinig van.

Dat is 100% waar van die handen.

Het filmpje is mislukt ik ga het opnieuw doen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:48

Oeps, ik had niet gezien dat je al gereageerd had ik had mijn bericht nog aangepast.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 18:59

balance schreef:
Oeps, ik had niet gezien dat je al gereageerd had ik had mijn bericht nog aangepast.

Sneller dan het licht zijn wij vandaag ;-)

De teugels/leidsels zitten er niet aan. Dat kan ik misschien nog wel terugvinden op het filmpje van haar en anders kan ik het vragen natuurlijk.

Het filmpje was zwart omdat Erwin de bestandsnaam veranderd had precies op het moment dat ik het opsloeg, grrrr. Dus mijn edit programma begreep de namen niet meer, zegt niets tegen mij en ik laad het op naar YT. ik ga het overnieuw doen. Sorry.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:04

Ik zou in 1e instantie gewoon met dit bit rijden, om niet meteen teveel te veranderen. Dan kan je als je goed aan elkaar gewend bent rustig iets anders proberen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:12

Tinka schreef:
Ik zou in 1e instantie gewoon met dit bit rijden, om niet meteen teveel te veranderen. Dan kan je als je goed aan elkaar gewend bent rustig iets anders proberen.

ja dat zei Tamary geloof ik ook, dat ga ik dan maar doen en dan verder kijken. Voorlopig ga ik nog niet opstappen, eerst alles maar eens wennen, poetsen, wandelen in de bak, beetje longeren misschien, bonden, paarden introduceren, buiten de bak wandelen en dan misschien wel met hoofdstel en dit bit gaan wandelen. en zo opbouwen.

Goed het filmpje overnieuw https://youtu.be/hFUin0izEb8

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:41

Wij hebben ook de gladde kant naar onder en de ribbels omhoog.
Dit is echt voor layka het bit wat zij het fijnste vind....

Een dubbel gebroken trensje accepteert ze inmiddels wel.
Maar heel vroeger was dat echt een no-go....
En hiermee kon je met lange teugels op je zit rijden

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:42

hagelslag schreef:
Wij hebben ook de gladde kant naar onder en de ribbels omhoog.
Dit is echt voor layka het bit wat zij het fijnste vind....

Een dubbel gebroken trensje accepteert ze inmiddels wel.
Maar heel vroeger was dat echt een no-go....
En hiermee kon je met lange teugels op je zit rijden

Als ik met het hoofdstel aan de gang ga, zal ik nog een keer foto's hier plaatsen om te vragen of het zo goed ligt.

Ik ga nu een afsluitend rondje voor de avond naar hem maken.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:45

Hij is er!!
Wat een braaf dier...en tot dusver reageren de anderen lekker relaxed vind ik.
Prisca wil even laten zien dat alles oké is maar dat zij wel het recht op alles heeft..hahaha..tenminste zo zie ik het.
Lekker gaan genieten :j

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:55

Ah, hij is er dan eindelijk !
Goed dat het transport zo vlot verlopen is !
En nu maar afwachten hoe de verhoudingen gaan evolueren in de kudde.
Hopelijk draait Prisca snel bij, maar dat zal ongetwijfeld wel :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 20:03

vopo914 schreef:
Hij is er!!
Wat een braaf dier...en tot dusver reageren de anderen lekker relaxed vind ik.
Prisca wil even laten zien dat alles oké is maar dat zij wel het recht op alles heeft..hahaha..tenminste zo zie ik het.
Lekker gaan genieten :j

Marilu schreef:
Ah, hij is er dan eindelijk !
Goed dat het transport zo vlot verlopen is !
En nu maar afwachten hoe de verhoudingen gaan evolueren in de kudde.
Hopelijk draait Prisca snel bij, maar dat zal ongetwijfeld wel :j

Hi Dames, ja hij is er. Ik ben alleen verbaasd over Quarbonne, voor de rest reageert iedereen zoals ik had verwacht. Poupette houdt haar afstand. Callas is superlief zoals altijd. En Prisca is de superbitch zoals altijd.

Van Quarbonne had ik meer verwacht dat hij juist tussen Prisca en Diego zou gaan blijven, maar dat gebeurt nu niet. Dat vind ik fijn.

En ja, hopen maar dat mevrouw Prisca gaat bijdraaien. Op dit moment mag niemand bij hem komen van haar. Maar ze heeft ook erg artrose in haar achterbenen, dus ze gaat het niet trekken te blijven etteren, dus er moet vanzelf rust in komen zou je denken.

Daarnet gingen wij even kijken en Diego is onrustig, hij tijgert langs het hek om bij hun te kunnen. Ik ga nog een keer kijken later op de avond, of hij rustiger wordt. Anders ga ik een lamp daar maken voor de komende nachten.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:00

Filmpje gekeken, Prisca is echt zo'n boze merrie. Misschien wordt ze wel hengstig, dan is Diego straks helemaal de man. Ik denk dat Q wel onder de indruk is van zo'n groot paard en zich gewoon op zijn gemak houdt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 21:29

Tinka schreef:
Filmpje gekeken, Prisca is echt zo'n boze merrie. Misschien wordt ze wel hengstig, dan is Diego straks helemaal de man. Ik denk dat Q wel onder de indruk is van zo'n groot paard en zich gewoon op zijn gemak houdt.

ja wat een heks hè. Op haar leeftijd nog hengstig dat zou wat zijn, ze is richting de 21 dacht ik. hahahaha, en dan ineens hem wel willen, we gaan het zien. Ik ga zo weer ff kijken hoe het met ze allemaal gaat.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:47

Paarden gaan niet in de overgang, dus hengstigheid is niet aan leeftijd gebonden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 21:52

Tinka schreef:
Paarden gaan niet in de overgang, dus hengstigheid is niet aan leeftijd gebonden.

O echt??? Wat een leuk weetje, dat wist ik niet!

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:56

Jee Monique, 5 paarden! Wat een rijkdom!
Op deze video kun je nog beter de zachtaardige en wijze uitdrukking van Diego zien.
Is het geen idee Quarbonne er eerst bij te zetten? Aangezien hij zich rustig gedraagt en geïnteresseerd lijkt? Misschien doet hij minder stoer in zijn eentje en hoeft hij zijn merries niet te verdedigen?
Ach je zult wel zien hoe het loopt :D , gaat toch altijd anders dan je bedenkt.