Hopelijk gaan jullie alsnog in de goede cijfers terechtkomen, ik blijf voor jullie duimen.
Wij moeten het gros van onze houtvoorraad ook nog flink verkleinen, deze kachel passen die grote blokken niet in. Is geen ramp, maar we moeten eerst even een fatsoenlijk hakblok regelen. Nu zag ik vandaag de buurman ook bezig met het aanleggen van een nieuwe houtvoorraad, ik zal hem morgen eens aan zijn mouw trekken om te vragen of hij toevallig nog zo'n mooi blok heeft liggen die we als hakblok kunnen gebruiken!
Vandaag nog steeds gammel dus we hebben in de aanbouw 0,niks gedaan. Even een lijstje gemaakt zodat ik morgenochtend even langs de bouwmarkt kan, voornamelijk voor zaagjes voor de springzaag (naam in het NL vergeten... Oh wacht! Decoupeerzaag) en de recipro, want we moeten platen van de zijkant van het huis doorzagen maar daar zit een laag crepi overheen. Dus na elke 5 meter is de zaag volledig van zijn tandjes verlost. Morgen maar even kijken voor zaagjes die ook met crepi overweg kunnen en anders maar domweg een stapel meenemen zodat we genoeg hebben om het af te maken... Daarna kunnen de nieuwe platen tegen het huis. Deze moeten btw vervangen worden omdat ze volledig vergaan zijn door de lekkage bij de schoorsteen van de hout-cv.
Als dat klaar is, dan kan de laatste dakspant op zijn plek, die al voor het grootste deel gezaagd klaar ligt. Dan gaan we daarna eerst de voorste helft van het dak vervangen t/m leggen van osb platen, daarna de achterkant. En daarna alles volgooien met folie, latjes en dan de nieuwe platen.
Mijn klus voor als ik tijd over heb als Wilco aan het werk is, de verschrikkelijk verrotte crepilaag aan de buitenmuur verwijderen en vervangen door een nieuwe laag. Zodat het water niet meer door de muur naar binnen komt als het nog eens keihard gaat regenen. De binnenkant van de buitenmuren ga ik trouwens ook nog in een laag enduit zetten (sorry ik ken de NL'se term niet...). Dubbel beschermd!
En daarna zijn we wel weer een maand verder.
Vandaag nog lekker met de pony's getut, goed excuus om weer eens te doen. Ziek zijn is dan toch nog ergens goed voor. En ze genoten er enorm van!
Miracle heeft nu zijn eczeemdeken af, hij had het eergisteren echt koud. Dus af dat ding en het laatste stukje van het seizoen zal hij het vast wel overleven.
Eerst oma Punette:

Toen was Miracle aan de beurt:

Foto maken valt bij hem niet mee

En toen Jolly

Die was niet heel blij, door de kou heeft hij best last van zijn knieƫn achter. Ik zal voor hem maar eens duivelsklauw bestellen om de winter door te komen.