Griekenland

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:03

Ik heb vorig jaar op Zakynthos gereden met een zwaardere CC, ik geloof dat het 100 was. Wij hebben er destijds geen problemen mee gehad (zijn ook geen politie tegengekomen haha). Het waren ook de scooters die gebracht werden toen het geregeld werd vanuit ons complex. Voor de bergen in was het echt perfect. Maar je hebt toch snel de neiging om op rechte stukken toch aardig door te gaan rijden, terwijl je eigenlijk toch wel met een niet goed passende helm op dat ding zit, in je zomerkleding.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 19:21

Wij hadden op Zakynthos wel een quad, een zwaardere en dan gaat het prima met 2, man/vrouw.
Een quad is imo veel comfortabeler dan een scooter. Daar krijg ik echt snel een houten kont van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:27

ChantalSmook schreef:
Ik heb uiteindelijk toch gekozen weer voor Kreta met vriendje haha. Heb 2 dagennveel gezocht op internet en kwamen eigenlijk overal vrij 'duur' uit. Nu een deal voor 13 dagen vanaf Eindhoven met gunstige vliegtijden. Kon echt niks negatiefs aan reviews e.d. Dichtbij het strand, midden in het centrumpje, met zwembad, het is een rustiger en gezelliger dorp (Analipsis) dan alle grote plekken maar wel overal dichtbij en betalen 494,- p.p. Stiekem heeft Kreta de vorige keer toch mijn hart veroverd dus zou ook graag de samaria kloof een keer lopen en het lassithi plateau een keer zelf te scooteren met vriendlief.

Trouwens, voorheen ging ik altijd scooteren met mijn vriendinnetje. Qua gewicht is mijn vriend denk ik toch al 35 kilo zwaarder. Is dat een beetje te doen op 1 scooter de heuvels op of toch beter een quad? Met 2 meiden ging het prima.

Huh wanneer ga je dan? Dat kan prima goedkoper toch? :P
Wij kunnen voor €370.- 8 dagen naar Corfu, is wel in juni tho.
Oh en die prijs is voor 2 personen, hotel en vlucht :P Dus totaalprijs :P

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:58

Hallo ik kom weer even binnen vallen :)

Mijn ouders willen graag op vakantie naar Griekenland en twijfelen nu tussen Zakynthos en Corfu, welke locaties precies weet ik niet. Ze willen een rustige zee met zandstrand, dus dan zit je op allebei wel goed geloof ik. Verder een mooie natuur om vnl veel te kunnen wandelen. Is iemand toevallig op beide eilanden geweest en wat was de favoriet? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:01

Fitzroy schreef:
Wij hadden op Zakynthos wel een quad, een zwaardere en dan gaat het prima met 2, man/vrouw.
Een quad is imo veel comfortabeler dan een scooter. Daar krijg ik echt snel een houten kont van.

Ik ken iemand die is bijna verongelukt met zo'n quad. Op Koss.

Ik durf die dingen niet meer te huren.

Wij huren meestal een autotje. Makkelijker en vaak goedkoper ook voor ons.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 20:13

Haha, je kunt wel zien dat je in de Gelderse paarden zit :D
Je moet er wel kunnen rijden idd. Het rijdt heel anders dan een scooter.

Wij hebben ook meestal wel een auto maar op Zakynthos vond ik een quad wel heel leuk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:30

Fitzroy schreef:
Je moet er wel kunnen rijden idd. Het rijdt heel anders dan een scooter.

Wij hebben ook meestal wel een auto maar op Zakynthos vond ik een quad wel heel leuk.

Er gebeuren veel ongelukken met quads (ook hier in Nederland).
Met name jongelui, zonder enig ervaring, rijden te hard en overschatten hun stuurmanskunsten.
Er gebeuren trouwens sowieso veel ongelukken in Griekenland, ook met scooters. Deels door slecht onderhoud (slechte banden), glad wegdek met gaten en hobbels, donkere, bochtige wegen, drank, geen hoofdbescherming en fouten door anderen.

Wij huren altijd een auto op vakantie, op Kos eens een buggy gehuurd, dat vond ik wel leuk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:03

Fitzroy schreef:
.

Wahaha...zelfs mijn autocorrect heeft zich daar bij neergelegd. :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:34

Joolien schreef:
ChantalSmook schreef:
Ik heb uiteindelijk toch gekozen weer voor Kreta met vriendje haha. Heb 2 dagennveel gezocht op internet en kwamen eigenlijk overal vrij 'duur' uit. Nu een deal voor 13 dagen vanaf Eindhoven met gunstige vliegtijden. Kon echt niks negatiefs aan reviews e.d. Dichtbij het strand, midden in het centrumpje, met zwembad, het is een rustiger en gezelliger dorp (Analipsis) dan alle grote plekken maar wel overal dichtbij en betalen 494,- p.p. Stiekem heeft Kreta de vorige keer toch mijn hart veroverd dus zou ook graag de samaria kloof een keer lopen en het lassithi plateau een keer zelf te scooteren met vriendlief.

Trouwens, voorheen ging ik altijd scooteren met mijn vriendinnetje. Qua gewicht is mijn vriend denk ik toch al 35 kilo zwaarder. Is dat een beetje te doen op 1 scooter de heuvels op of toch beter een quad? Met 2 meiden ging het prima.

Huh wanneer ga je dan? Dat kan prima goedkoper toch? :P
Wij kunnen voor €370.- 8 dagen naar Corfu, is wel in juni tho.
Oh en die prijs is voor 2 personen, hotel en vlucht :P Dus totaalprijs :P

Haha naja het kan wel goedkoper maar daar vond ik vooral locaties die negatieve revieuws hadden, kiezelstrand of wat verder weg van alles. Daarbij gaan wij 13 dagen met vlucht en transfer e.d. ook. Maar 370,- is echt een goede deal. Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:38

Weet iemand hoe het officieel zit met een scooter huren in Griekenland? Ga in juni misschien met een vriendinnetje naar Zakynthos, ik ben 21 en heb gewoon een autorijbewijs. Ze zullen ze vast verhuren maar ben je ook verzekerd zonder motorrijbewijs, tot een bepaald aantal cc in elk geval?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:49

Je hebt ook gewone scooters zonder motorrijbewijs. Die hebben wij met een autorijbewijs kunnen huren.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:44

Iemand ervaring met het schiereiland Chalkidiki? https://www.holidayguru.nl/vakanties/va ... halkidiki/ Wij zagen deze voorbij komen :).
Vriend en ik zijn op zoek naar een lekker hotel/appartement, vliegen vanaf Amsterdam/Groningen (grote pré)/Eindhoven naar ergens de warmte eind mei. Qua omgeving wat bergen, strand en zou leuk zijn als je er goed kan snorkelen en nog wat cultuur kunt snuiven. Maar dat kan volgens mij overal in Griekenland wel. Aanraders qua sites om te zoeken zijn ook welkom!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:55

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:16

Dit topic ga ik even in de gaten houden! Wij (ik vooral :D ) wil deze zomer op zonvakantie en Griekenland staat nog op mijn verlanglijstje.

1 nadeel, ivm mijn werk zijn we geboden aan eind juli vertrekken, net op het moment dat de prijzen het hoogst liggen helaas.. Ben al een periode aan het rond kijken en denk haast dat een los ticket (transavia via EHV of AMS) + verblijf via booking oid het goedkoopst is. Mijn voorkeur neigt naar Kreta :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:16

Ik denk dat je goedkoper uit bent als je kiest voor een pakketreis met alleen vlucht, logies en eventueel ontbijt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:37

Chalkidiki schijn je goed te kunnen eten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:10

NatasjavE schreef:
Chalkidiki schijn je goed te kunnen eten.

Ja... Ik ken wat (oudere) kennissen die daar een paar keer een wijnreis in combinatie met lekker eten hebben gemaakt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 22:28

Maar volgens een collega van mij mag je daar ook flink je portemonnee trekken. € 80,- per avond is daar heel normaal voor 2 personen. Daar eet je op andere plekken 2 avonden voor met wijn erbij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:58

De kennissen die meegaan betalen in Nederland ook gemakkelijk € 75 voor een fles wijn in een restaurant ;)
Maar ik heb niets met wijn, ik zou zelf nooit voor zo'n (groeps)reis kiezen. Ik hoor wel positieve verhalen over de streek Xalkidiki.
Staat ook nog op mijn verlanglijstje.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:13

Ik kom even binnen vallen! Heb al een hoop gelezen over mooie bestemmingen etc. Vorig jaar naar Kos geweest en een geweldige vakantie gehad. Zou dit jaar graag terug gaan naar Griekenland, maar het lijkt wel of geen enkel hotel aan de verwachtingen voldoet. Zijn op zoek naar een all inclusive hotel, met groot zwembad en een actief animatie team. Verder graag in de omgeving van het centrum zodat we daar ook nog een dag kunnen vertoeven. Iemand tips?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:03

Dan moet je denk ik op Corfu zijn. Misschien op Kreta. All-inclusive hotels zijn zeldzaam in Griekenland.

Meestal is een hotel boeken en lekker uiteten in het dorp of stad net zo duur(en leuker :o )

Hier zijn er een paar. Het Hydra Beach resort is overigens niet op Hydra.(dat je niet denkt dan zit ik op dat leuke eiland)
https://www.tripadvisor.nl/HotelsList-G ... 99440.html

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:13

NatasjavE schreef:
Dan moet je denk ik op Corfu zijn. Misschien op Kreta. All-inclusive hotels zijn zeldzaam in Griekenland.

Meestal is een hotel boeken en lekker uiteten in het dorp of stad net zo duur(en leuker :o )

Hier zijn er een paar. Het Hydra Beach resort is overigens niet op Hydra.(dat je niet denkt dan zit ik op dat leuke eiland)
https://www.tripadvisor.nl/HotelsList-G ... 99440.html

Ik ga meteen even kijken! Ik zelf vind het ook heerlijk om lekker uit eten te gaan etc. Echter zien mijn vriend en broertje dit niet zitten (willen onbeperkt kunnen drinken, zonder te moeten betalen! Grr)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:41

Ik kan je niet helpen. Ik zou nooit all-inclusive boeken. En ik ben mijn eigen animatieteam.
Ik denk dat je op de grote toeristische eilanden zoiets wel vindt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:56

Zakynthos, Rhodos, Korfoe en Kreta hebben allemaal all-inn-resorts.
Gewoon op Tui of Sunweb selecteren op Griekenland en all-inclusief dan krijg je direct een lijst. En dan recensies nakijken op Zoover of TripAdvisor.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:02

IEmand trouwens wel eens gedoken oo kreta?