
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:De blaadjes vallen van de bomen ... In de zomer te warm, in de winter te koud en teveel sneeuw en in de herfst vallen de blaadjes van de bomen ..
Jans schreef:Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.
ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur![]()
daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..
Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.
Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..
Jans schreef:Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.
ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur![]()
daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..
Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.
Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..
Jans schreef:Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.
ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur![]()
daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..
Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.
Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..
Babsiej schreef:Ze komen laatste tijd ook niet echt positief in het nieuws, dus ja misschien is het allemaal niet zo fantastisch.. Stationnetjes voorbij rijden enzo..
Inoterry schreef:Babsiej schreef:Ze komen laatste tijd ook niet echt positief in het nieuws, dus ja misschien is het allemaal niet zo fantastisch.. Stationnetjes voorbij rijden enzo..
Gezien het feit dat de media in Nederland niks liever doet dan de NS af te zeiken, ook al is NS het op 2 na best presterende spoorbedrijf ter wereld, vind ik dat nu echt geen maatstaf of NS het nu wel of niet goed doet.
Wat het voorbijrijden van stations aangaat, dat idee is afgekeken van spoorbedrijven uit het buitenland, in België doen ze dat echt al heet lang. Als je naar het totaalplaatje kijkt worden er over het algemeen minder mensen gedupeerd als er bij erge vertraging enkele stationnetjes voorbij worden gereden. Al is het natuurlijk wel zuur als je daar wilt in of uitstappen.
En wat het glijden van treinen aangaat, dat is gewoon een bekend en vervelend probleem. Zelfs de modernste trein, SLT, die is uitgerust met de modernste techniek om glijden te voorkomen, glijd nog enorm. IJzer word, onder bepaalde omstandigheden nu eenmaal glad. Zelf lopen we ook niet zomaar met een paard met ijzers over een metalen plaat, maar een trein met ijzeren wielen moet wel optrekken en afremmen op ijzeren rails.
Citaat:Ik kreeg laatst een opmerking van iemand dat ze het gek vonden dat ik het leuk vind om met de trein te reizen. Ik sta elke dag om 6 uur op, zit dan een uur in de trein, metro en tram, om naar school te gaan. En ik heb er totaal geen problemen mee, vind het heerlijk. Ik doe dit nu alweer 3 jaar elke dag. Gewoon lekker zitten, iPod op, mensen kijken of naar buiten staren, nadenken, wegdromen,.. ik zou het voor geen goud willen missen. Haha! Ik moet dinsdag naar Den Haag, lekkere treinrit voor mij.. kijk er nu al naar uit!
Wie is er nog meer zo gek?