Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 51991
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:40

als er geen werkzaamheden aan het spoor zijn mag ik 12 oktob weer flink treinen, ongeveer 4 uur enkele reis... duimen jullie mee? :D

Abracadabra9

Berichten: 5015
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:01


Meliaforever

Berichten: 12110
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:53

Succes Banjer!
Vandaag alweer een storing tussen den haag HS en rotterdam.. :+ En ik moest naar Delft vanaf Leiden centraal. Dus maar wachten op HS tot er een trein die richting op ging.

just_kiki

Berichten: 6863
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:15

Wij hebben nu al vertraging..door gladheid ! :')
Ze riepen het net om in de trein dat ze wegens gladheid niet snel kunnen rijden :')
Sneeuw moet nog komen..

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:27

De blaadjes vallen van de bomen ... In de zomer te warm, in de winter te koud en teveel sneeuw en in de herfst vallen de blaadjes van de bomen ..

ikke

Berichten: 38872
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:18

Babsiej schreef:
De blaadjes vallen van de bomen ... In de zomer te warm, in de winter te koud en teveel sneeuw en in de herfst vallen de blaadjes van de bomen ..

Yep, ik hoorde de boel vanmorgen ook doorslaan. Blijkbaar is het toch erg lastig om de ABS ook te gebruiken voor antislip-regelingen zoals dat bij auto's al jaren gebruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:35

Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.

ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur :+ :+ daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..

Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.


Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:41

Jans schreef:
Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.

ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur :+ :+ daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..

Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.


Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..



Ik denk dat weinig mensen vrijwillig de trein nemen. Ze zijn er wel natuurlijk maar vaak is het toch een wens van de werkgever. Of in zoverre het OV wordt altijd volledig betaald, en reiskosten maar beperkt. Daarbij is parkeren in Amsterdam ook niet altijd even makkelijk, dus die uitspraak slaat nergens op.

Dat je gebruik maakt van een trein wil niet zeggen dat je er niet op mag klagen ... Ik weet t niet hoor, mijn kaart kost 3000,00 per jaar !! Mag je daar ff wat voor verwachten ?? Alleen deze maand al 9!! declaraties van reizen met meer dan een half uur vertraging.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:44

Als je een goede werkgever hebt hoef je die 3000 euro niet zelf te betalen. De laatste tijd kan iedereen alleen maar k*nkeren op de Ns. Ja dat is een woord wat in het woordenboek staat dus wil ik geen woord over horen.

Ik heb jaren jouw traject gerezen met amper problemen. Nu reis ik het drukste traject van NL met de trein, terwijl ik meer reiskosten krijg als ik met mn auto ga. Ik doe dit vrijwillig. En ik heb welgeteld 2!! Keer gedonder gehad het afgelopen jaar.

ikke

Berichten: 38872
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:11

Jans schreef:
Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.

ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur :+ :+ daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..

Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.


Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..

Ehm, het principe van ABS (en ASR) heeft volstrekt niets uit te staan met gewicht, aantal wielen, wel of geen stuur of het wel of niet doorglijden. Met ABS glij je namelijk niet!
Ook heeft adhesiebedrijf niks te maken met het glad zijn van ijzer op ijzer maar met wieldruk versus vermogen en de mate van filmvorming door vervuiling (waar wieldruk wel of niet doorheen drukt).

Vroeger losten we dat slipprobleem op door simpelweg wat scherp zand voor de wielen te pleuren, maar daar heeft de gezondheidslobby ook een eind aan gemaakt. Als je dus wil klagen over slippende treinen, moet je eigenlijk daar zijn, niet bij NS........

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:13

Waar staat dat ik mijn kaart zelf moet betalen ?

Mijn kaart kost 3000,00 euro. Wie m dan ook betaald, en ja mijn werkgever betaalt de kaart elk jaar weer netjes.

Als ik wil zeiken over het woord k ankeren dan doe ik dat, nu heb ik er geen probleem mee maar je kan ook dat weer niemand verbieden.
Fijn dat jij zonder problemen op het traject hebt gereisd. In juli en augustus ging het op een paar keer na ook goed.
Maar ik snap dan wel dat jij het gezeik vindt.. Jij reist bijna vlekkeloos :+

Heb ze pas voor t weekend ingediend als ze afgehandeld zijn zal ik ze je laten zien. ( want ja anders ga je nog zeggen dat ze misschien wel worden afgewezen ;) )En ja als ik in 5 dagen 5x meer dan een half uur vertraging heb dan is dat erg irritant en slechte dienstregeling.

Ze komen laatste tijd ook niet echt positief in het nieuws, dus ja misschien is het allemaal niet zo fantastisch.. Stationnetjes voorbij rijden enzo..

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:19

Ik mag zaterdag , een boktmeeting en dik 2:45 reizen. Als het stuk Heerenveen - Zwolle er niet uit lag was ik denk ik veel sneller geweest -O-

just_kiki

Berichten: 6863
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:29

Weet niet waar jij woont maar hier is de vakantie al weer voorbij hoor :=


Jans schreef:
Een trein heeft natuurlijk ook een stuk meer massa dan een auto én een stuk meer wielen. Ook met ABS (ja treinen hebben ABS, dat is dat sisgeluid wat je soms hoort bij de remmen als ze ontluchten) glij je gewoon een eind door.. het gewicht van een trein is niets vergeleken met een auto natuurlijk.

ABS op een auto is ook om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest bij een noodstop.. trein heeft geen stuur :+ :+ daarbij is de ABS echt voor noodstoppen, dus niet voor een gewone stop. Dan maar wat minder snelheid, als de trein maar rijdt imo..

Overigens waren de putdeksels bij mij in de straat ook glad, kan me goed voorstellen dat de railzen, waar je metaal op metaal hebt, goed glad zijn met veel nattigheid ja.


Pak lekker de auto als je zoveel gezeik hebt met de trein, tis nu vakantie kan je tenminste doorrijden. Of sta je liever uren in de file dan dat je een kwartiertje vertraging hebt..

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:13

Babsiej schreef:
Ze komen laatste tijd ook niet echt positief in het nieuws, dus ja misschien is het allemaal niet zo fantastisch.. Stationnetjes voorbij rijden enzo..


Gezien het feit dat de media in Nederland niks liever doet dan de NS af te zeiken, ook al is NS het op 2 na best presterende spoorbedrijf ter wereld, vind ik dat nu echt geen maatstaf of NS het nu wel of niet goed doet.

Wat het voorbijrijden van stations aangaat, dat idee is afgekeken van spoorbedrijven uit het buitenland, in België doen ze dat echt al heet lang. Als je naar het totaalplaatje kijkt worden er over het algemeen minder mensen gedupeerd als er bij erge vertraging enkele stationnetjes voorbij worden gereden. Al is het natuurlijk wel zuur als je daar wilt in of uitstappen.

En wat het glijden van treinen aangaat, dat is gewoon een bekend en vervelend probleem. Zelfs de modernste trein, SLT, die is uitgerust met de modernste techniek om glijden te voorkomen, glijd nog enorm. IJzer word, onder bepaalde omstandigheden nu eenmaal glad. Zelf lopen we ook niet zomaar met een paard met ijzers over een metalen plaat, maar een trein met ijzeren wielen moet wel optrekken en afremmen op ijzeren rails.

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:43

Inoterry schreef:
Babsiej schreef:
Ze komen laatste tijd ook niet echt positief in het nieuws, dus ja misschien is het allemaal niet zo fantastisch.. Stationnetjes voorbij rijden enzo..


Gezien het feit dat de media in Nederland niks liever doet dan de NS af te zeiken, ook al is NS het op 2 na best presterende spoorbedrijf ter wereld, vind ik dat nu echt geen maatstaf of NS het nu wel of niet goed doet.

Wat het voorbijrijden van stations aangaat, dat idee is afgekeken van spoorbedrijven uit het buitenland, in België doen ze dat echt al heet lang. Als je naar het totaalplaatje kijkt worden er over het algemeen minder mensen gedupeerd als er bij erge vertraging enkele stationnetjes voorbij worden gereden. Al is het natuurlijk wel zuur als je daar wilt in of uitstappen.

En wat het glijden van treinen aangaat, dat is gewoon een bekend en vervelend probleem. Zelfs de modernste trein, SLT, die is uitgerust met de modernste techniek om glijden te voorkomen, glijd nog enorm. IJzer word, onder bepaalde omstandigheden nu eenmaal glad. Zelf lopen we ook niet zomaar met een paard met ijzers over een metalen plaat, maar een trein met ijzeren wielen moet wel optrekken en afremmen op ijzeren rails.



Dan moeten ze de dienstregeling aanpassen. Ik doe er liever standaard 5 minuten extra over als elke keer vertragingen van een half uur.
Op bepaalde trajecten doen ze inderdaad 2 minuten aangepaste dienstregeling. Nu rijden treinen vaak niet.. Trein naar schagen ? Als die vertraging heeft stopt ie vaak al in Alkmaar. Zo vertraging opgelost.

Laatst werd zelfs de conducteur boos op zijn collega van de andere trein. Ze hadden aangegeven dat wij bijna zouden binnenkomen om over te stappen naar Amsterdam, omdat de volgende trein naar Amsterdam niet zou rijden. Komen we aan, deuren gaan open en andere trein doet zo zijn deuren dicht.. Let wel, we hoeven alleen naar de overzijde van het perron, dus 2 meter?

Toen is ie via zijn portofoon gaan bellen en echt wat doe je nou man ? Dit is toch geen service?? Ja zegt ie het was tijd.. Ja zegt ie maar je hebt 4 minuten marge omdat je die tijd in kan rijden ( stopt niet tot amsterdam sloterdijk ). Zegt ie andere conducteur, over 3 kwartier gaat er weer 1 -O- ...

Dus nee ook niet al het personeel is even servicegericht :')

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:18

Dienstregeling aanpassen is niet zo eenvoudig op het, op 1 na, drukst bezette spoorwegnetwerk van de wereld. En er moet daarbij ook nog rekening worden gehouden met andere vervoerders die ook hun treinen op tijd willen hebben.

En dat niet iedere conducteur servicegericht zou zijn, tsja je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Ik maak het zelf vaak zat mee dat pietje een besluit van mij geweldig vind en jantje, die er naast zit, mijn besluit onbegrijpelijk vind. Ik zit daar niet meer mee en probeer naar eer en geweten mijn werk zo goed mogelijk te doen en met mij ruim 99,99% van de collega's van het rijdend personeel }:0 .

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:31

Ze hebben net de dienstregeling op een aantal trajecten aangepast voor de vallende blaadjes dus dan had dit meegenomen kunnen worden. Dat dat niet even zo gaat is dus onzin. Per 7 oktober rijden ze net even andere tijden.

99.9% is denk ik iets te hoog ingeschat -O- Er zijn absoluut goede medewerkers. Maar ook genoeg van niet. Dit was echt geen uitzondering.

Maar ik begrijp dat je daar werkt ( of bij een andere vervoerder ) dus ja ik begrijp t wel ;)

Ik stop er nu ook verder mee, het feit dat er zoveel mensen klagen dat het jullie de neus uit komt, zegt voor mij genoeg.
Voor mij is het niet anders, dan de trein, dus heb het maar geaccepteerd. Houd er op jaarbasis nog een leuk extraatje aan over :D :+

Meliaforever

Berichten: 12110
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:44

Ik reis nu sinds 2 maanden tussen Leiden centraal en Delft en hen al vaak vertraging gehad zoals afgelopen maandag meer dan een half uur. En dat stond ook niet bij de storingen( Internet). Pas toen ik op het station kwam zag ik het. Anders was ik wel wat later of eerder van huis weggegaan.

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:08

Dat ze net de dienstregeling weer hebben aangepast wil niet zeggen dat dat een simpel iets is.

En dat de reiziger het anders ervaart wil niet zeggen dat 99,99% van het rijdend personeel zich niet inzet om alles zo goed mogelijk te laten lopen. Dit vanwege het simpele feit wat ik al eerder aangaf, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Simpel voorbeeld, een tijdje geleden werden ik en collega bedreigd door een stelletje lastposten. We hebben de boel weer weten te sussen en het daar bij gelaten. Er waren mensen die vonden dat we alsnog politie hadden moeten laten komen, die waren dus ontevreden over ons handelen. Als we wel politie hadden laten komen had de trein vertraging gekregen of zelfs niet verder kunnen rijden, weer een andere groep mensen ontevreden...

Maar goed, ik ervaar het van mijn kant, inderdaad vanuit mijn werk en jij vanuit jou kant. En nee, ik zie echt niet alles door een roze bril, ik zie ook punten wat er beter kan, maar dat zit niet bij het rijdend personeel :Y) .

Verder zou ik het prettig vinden als je me geen dingen in de mond legt, ik schrijf namelijk nergens dat het me de neus uit komt :)

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:12

Ik ben pas één keer een conducteur tegengekomen die echt fout bezig was door een gevecht te starten met een reiziger. Deze conducteur is toen ook direct naar huis gestuurd, na tussenkomst van de politie. De machinist zat toen echt met de handen in het haar.. had echt medelijden met die man, want hij moest in zijn eentje de rit afmaken, terwijl dat eigenlijk niet zomaar mag, nadat we ene half uur hebben staan wachten.

MarrieLeen

Berichten: 11564
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:40

Het is gewoon een beetje jammer dat dit topic voornamelijk is opgestart door en voor mensen die het leuk vinden om met de trein te reizen,
of om informatie in te winnen. Niet om continu NS af te zeiken, dat wordt al genoeg gedaan op andere plekken, helaas.
Bovendien zijn het wel steeds dezelfde mensen die hun gal spuien, waarvan al een paar keer is gezegd dat het niet nodig is.
Dus laten we het topic laten waar het voor bedoeld was/is, en zoek een ander plekje voor je kritiek. :)

Dan ontopic: Kan je ook geld terugvragen als je ivm een storing op een ander station bent uitgecheckt,
en er op dat traject geen storing was? Ik ben via Bodegraven gereisd pas, omdat er tussen Woerden en Gouda geen treinen reden.
Kan ik dan declareren of pakt 'ie dat niet, omdat ik niet in Gouda ben uitgecheckt? :=

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:56

Het topic heet met de trein.... En daar gaat t over ... Het is dus geheel ontopic.. Als je het niet wenst te lezen sla je de berichten lekker over.

MarrieLeen

Berichten: 11564
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:03

Citaat:
Ik kreeg laatst een opmerking van iemand dat ze het gek vonden dat ik het leuk vind om met de trein te reizen. Ik sta elke dag om 6 uur op, zit dan een uur in de trein, metro en tram, om naar school te gaan. En ik heb er totaal geen problemen mee, vind het heerlijk. Ik doe dit nu alweer 3 jaar elke dag. Gewoon lekker zitten, iPod op, mensen kijken of naar buiten staren, nadenken, wegdromen,.. ik zou het voor geen goud willen missen. Haha! Ik moet dinsdag naar Den Haag, lekkere treinrit voor mij.. kijk er nu al naar uit!

Wie is er nog meer zo gek? :+

Dat was de eerste post van het eerste topic, oftewel: een topic voor mensen die het leuk vinden om met de trein te reizen.

Dus, als je die positieve ervaringen niet wenst te lezen, maar alleen maar wilt klagen, dan zou ik zeggen: open mooi een eigen topic! ;)

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:11

Dan lees je de berichten toch niet ??

Ik doe netjes conform topictitel... Ik reis met de trein, alle dagen...
Dat het jou niet aanstaat.. Sja..

@szan... Veel goede dingen zijn er niet te melden :') Het is namelijk Altijd wat met de NS...

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:13

@ Babsiej (huh mijn eigen bericht is ineens weg?): Jammer. Ik heb zo ontzettend zelden problemen met NS.