Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:11

leuke foto's!

ik doe mee met een stemwedstrijd met de kids en kan een reis naar disney winnen.
we staan in de top 6 op nummer 1 en 3 en 1 iemand wint de disney reis.
ik mag natuurlijk niet teveel hopen, maar zou wel erg gaaf zijn! :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:18

Nou hier even mijn verslag met fotobom. :+

Nou, het was in een woord FANTASTISCH. We vreesden even dat het weer wat roet in het eten ging gooien maar nee het weer is braaf geweest. We hadden nl onderweg wat regen. Af en toe viel er wel eens een druppeltje maar buiten dat hadden we af en toe bewolking maar ook flink wat zon.

We hebben aan de Fastpasses zitten denken maar we vonden die automaten niet. Het is inderdaad flink stappen vooraleer je van de parking echt binnen in het Park bent. We hadden zelfs tascontrole. :wow: Een paar van onze medereizigers dachten dat ze eens indcident moeten hebben gehad want de vorige keer dat ze er waren (paar jaar terug) was dat niet. Er stond ook een politieagent te paard om die massa bezoekers in de gaten te houden. (ondertussen stonden veel mensen dat paard te aaien en hij stond te slapen op 3 benen. _O- ). We zaten trouwens al helemaal in Halloweensfeer. Waar we ook van schrokken was de grote massa volk die de parades bekijkt. Niet normaal zeg. :oo

Nou hier komen de foto's.

Afbeelding
Rush naar de parking.

Afbeelding
slapend politiepaard. Ik denk trouwens dat het een comtoise of Percheron is. Warmbloed is het niet maar een echt zwaar trekpaard ook weer niet. Beetje vergelijkbaar denk ik met het Vlaamse Paard of Ardenner.

Afbeelding
Dan zie je eindelijk de echte ingang.

Afbeelding
Afbeelding
Massa volk

Afbeelding
Voor iedereen herkenbaar denk ik. Het voorbeeld van het Logo van Disneyland Parijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een beeld uit de Nautilus. Prachtig om te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Ik voor de X-wing Figther. Had wel wat meer ingezoomd mogen worden maar reisgenoot was mijn camera niet gewoon.

Afbeelding
Afbeelding
Als rasechte Star Wars fan kan je moeilijk naar huis zonder een foto van de 2 beroemde robotten. R2D2
Afbeelding
C3PO
Afbeelding
Piratengrot. Een van mijn medereisgenoten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4PZQRYRN.jpg
Boot van Kapitein Haak. Ze waren trouwens bezig met speciale filmopnames voor clipjes. Af en toe mochten we daardoor ergens niet bij of door.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NIBG3PLX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4UD87XII.jpg
Die loopbruggen waren echt leuk. Alhoewel je op de hoogste dan wel geen halvegare springende Brit moet hebben. := Die hebben we even streng toegesproken voordat iemand zich daar flink bezeerde of naar beneden viel.

Afbeelding
Stuk van het treinstationnetje in Frontierland.
We dachten hé geen lange rij laten we hem hier nemen. Nou 10 minuten na ons stond het station bomvol. _O- We hadden werkelijk geluk hoewel we even hebben moeten wachten omdat ze panne hadden met de trein. :+

Afbeelding
1ste trein die panne kreeg.
Afbeelding
Onze trein die we namen.
Afbeelding
Afbeelding
Genomen vanop de Missippiboot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Missippiboot.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Poging om toch maar wat foto's van de disneyparade te maken maar dat was niet makkelijk als het publiek rijen dik staat, hangt en overal op klimt om het maar te zien.
Afbeelding
Aartsgevaarlijke Piraat. :+

Afbeelding
Had ik al gemeld dat er veel volk was? :+

Je kan ook niet naar huis zonder soeveniers dus doken we nog op weg naar de uitgang even de winkeltjes in Main Street in. Met dit resultaat meer mocht niet van mezelf. :=

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BOQ8HLGV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-C7EFUKPZ.jpg
Kerstboom ornamenten. :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BONSRSOV.jpg
Die Sleutelhangers vond ik echt prachtig gemaakt. Heb er een paar mee naar huis. :)

Er staan nog meer foto's in een album:

Dus wie alle foto's wilt zien kan hier kijken. http://www.mijnalbum.nl/Album=3SEXUTZG

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:23

leuke foto's zeg!!

o dan heb ik helemaal zin om weer te gaan!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:28

Poehheee wat was het druk bij jullie zeg!
Gelukkig heb je een fijne en droge dag gehad.

Wat een verschillen zie je toch wel tussen DisneyWorld (Orlando, Magic Kingdom) en Disneyland Parijs.
Vind het kasteel in Parijs mooier qua kleuren. Maar de sfeer in Orlando fijner :)
Maar gaat mij er niet van weerhouden om weer te gaan als ik de mogelijkheid krijg :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:29

quote van petraaken

Afbeelding
Rush naar de parking.

En dan die Van Orlando:

Afbeelding
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:34

Volgens andere personen was dit nog niet druk. Ik wil echt niet weten wat een drukke dag dan wel is daar.

Disneyworld is volgens mij een flink stuk groter dan Disney Parijs. Ze hebben daar zo te zien andere atracties dan hier.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:52

Deels dezelfde, deels anders.
Space Mountain heeft Parijs Mission 2 en Orlando Mission 1.
Splash Mountaint hebben ze niet in Parijs geloof ik, net als Liberty Square.
Weet niet hoever ze in Parijs zijn met het verbouwen van het nieuwe Prinsessen gedeelte?
Orlando had als een ride van Winni the Pooh, Ariel, Belle en het beest. Sneeuwwitje werd gebouwd en schoot al heel erg op.

Hmmm heb het nog nooit zo druk gezien in Parijs. Maar zou nog wel eens drukker kunnen zijn, dat geloof ik zo.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:01

Weekends zijn uiteraard veel drukker dan weekdagen en vakantieperiode zal wel nog drukker zijn.

Prinseskasteel hebben ze enkel Doornroosje. Ze hebben die draaiende theekoppen van de Mad Hatter, vliegende Dumbo's, iets met bootjes door de wereld van Peter Pan, een soort labyrinth. It's a small world hebben we niet echt gedaan wegens tijdsgebrek. Wel zag ik ook nog een ouderwetse paardencarrousel. Ohja ze hebben ook nog een Moviepark gedeelte maar dat was hebben we niet gezien. Dat is dan al helemaal niet te doen in 1 dag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:04

Dat gedeelte van het park zullen ze in Parijs misschien ook wel herbouwen/uitbreiden. Dat weet ik niet.
Dat is dus waar in Orlando Belle, Ariel, Sneeuwwitje en Winni the pooh hun attractie hebben gekregen.
Ariel en Pooh beetje in de stijl van Peter Pans Flight, die in Parijs ook staat.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:32

Prachtige foto's Keet. Lijkt me een geweldige ervaring. Was je alleen naar de Disneyparken, of heb je ook rondgereisd in Florida?

Leuk verslag Petraaken, mooie foto's ook. Druk was het inderdaad wel. Volgens mij is dat typisch voor een weekenddag. Maar vorig jaar zijn we doordeweeks in september geweest en toen vond ik het ook druk. Prima voor het park natuurlijk, maar wij waren wel onaangenaam verrast daardoor.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:35

@Keet: door jouw foto's krijg ik steeds meer zin om wederom naar DisneyWorld Orlando te gaan, gelukkig nog maar 3 weken.

@Petraaken: druk vind ik nog wel meevallen voor een weekend, normaal is het in een weekend nog drukker (als het mooi warm weer is). Wel gave foto's. Space Mountain vind ik gaver in Parijs dan in Orlando, in Parijs gaat ie tenminste over de kop.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:36

Wij hebben alleen het Magic Kingdom gedaan :) daarnaast rond Orlando heel wat bekeken. Plus het Kennedy Space Center. Zo gaaf!
Het was een van mijn grootste dromen om ooit eens naar DisneyWorld te gaan :D Het motto klopt ook mooi dus: "Where dreams come true" staat ook op de toegangspoort.
Het hele terrein daar is gigantisch! Met alle andere parken en resorts erbij.
Downtown Disney (Disney Village daar dus) is ook 4 keer zo groot als bij Parijs. Echt zo gaaf :D Daar was het parkeren gratis, dus zijn we 3 avonden geweest :) zo sfeervol en gaaf!

Douraque: Veeeeeeel plezier :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:37

Disney is echt huge in Florida, naast Magic Kingdom vind ik Animal Kingdom prachtig. Epcot en MGM studios vond ik wat minder. Downtown Disney is zo mooi gemaakt idd, lekker ijsje bij Chiradelli :9

Dank je wel Keet

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:39

..... ik moet nog even doorsparen. Tot die tijd blijf ik nog even dromen ha ha.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:40

ja we hadden dat voor eind september ook niet verwacht. Jammer dat ik geen foto heb van de massa volk die van de parking naar de ingang ging. Dat was ook behoorlijk indrukwekkend.

Wachttijden waren dan ook navenant bij de erg populaire attracties. gelukkig deden we Star Tours als eerste anders had ik er waarschijnlijk niet eens ingezeten.

Goh ik zou zo terug willen.

1 minpunt wel is dat je geen grote werksnelheid moet verwachten in de restaurants en drankgelegenheden. Toch niet als de Belgische mentaliteit gewend bent. :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:40

Als je nog plek in je koffer terug hebt, wil je voor mij dan een doos Lay's Stax Flamin' Hot meenemen :D :+: *D

Lekkerste ijsje hebben wij in St Augustine gegeten. Van Kilwins :+: :+: :+:

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:12

Wow, lekker druk daar! Ik heb foto's van een leger Disneyland, hihihi. Disneyworld is ook mijn droom!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:59

Keet schreef:
Deels dezelfde, deels anders.
Space Mountain heeft Parijs Mission 2 en Orlando Mission 1.
Splash Mountaint hebben ze niet in Parijs geloof ik, net als Liberty Square.
Weet niet hoever ze in Parijs zijn met het verbouwen van het nieuwe Prinsessen gedeelte?
Orlando had als een ride van Winni the Pooh, Ariel, Belle en het beest. Sneeuwwitje werd gebouwd en schoot al heel erg op.

Hmmm heb het nog nooit zo druk gezien in Parijs. Maar zou nog wel eens drukker kunnen zijn, dat geloof ik zo.

Space Mountain is volgens mij niet helemaal waar.
De Space Mountain in Parijs heeft volgens mij altijd dezelfde track gehad met inversies en dergelijke. Space Mountain in Orlando heeft dat niet, dus is een compleet andere track. Vond m in Orlando maar tegenvallen haha :P

St. Augustine is leuk he :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:28

er is weer stuntverkoop op disneylandparis.nl !

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:13

petraaken schreef:
Nou hier even mijn verslag met fotobom. :+

Nou, het was in een woord FANTASTISCH. We vreesden even dat het weer wat roet in het eten ging gooien maar nee het weer is braaf geweest. We hadden nl onderweg wat regen. Af en toe viel er wel eens een druppeltje maar buiten dat hadden we af en toe bewolking maar ook flink wat zon.

We hebben aan de Fastpasses zitten denken maar we vonden die automaten niet. Het is inderdaad flink stappen vooraleer je van de parking echt binnen in het Park bent. We hadden zelfs tascontrole. :wow: Een paar van onze medereizigers dachten dat ze eens indcident moeten hebben gehad want de vorige keer dat ze er waren (paar jaar terug) was dat niet. Er stond ook een politieagent te paard om die massa bezoekers in de gaten te houden. (ondertussen stonden veel mensen dat paard te aaien en hij stond te slapen op 3 benen. _O- ). We zaten trouwens al helemaal in Halloweensfeer. Waar we ook van schrokken was de grote massa volk die de parades bekijkt. Niet normaal zeg. :oo

Nou hier komen de foto's.

[ Afbeelding ]
Rush naar de parking.

[ Afbeelding ]
slapend politiepaard. Ik denk trouwens dat het een comtoise of Percheron is. Warmbloed is het niet maar een echt zwaar trekpaard ook weer niet. Beetje vergelijkbaar denk ik met het Vlaamse Paard of Ardenner.

[ Afbeelding ]
Dan zie je eindelijk de echte ingang.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Massa volk

[ Afbeelding ]
Voor iedereen herkenbaar denk ik. Het voorbeeld van het Logo van Disneyland Parijs.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Een beeld uit de Nautilus. Prachtig om te zien.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik voor de X-wing Figther. Had wel wat meer ingezoomd mogen worden maar reisgenoot was mijn camera niet gewoon.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Als rasechte Star Wars fan kan je moeilijk naar huis zonder een foto van de 2 beroemde robotten. R2D2
[ Afbeelding ]
C3PO
[ Afbeelding ]
Piratengrot. Een van mijn medereisgenoten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4PZQRYRN.jpg
Boot van Kapitein Haak. Ze waren trouwens bezig met speciale filmopnames voor clipjes. Af en toe mochten we daardoor ergens niet bij of door.

[ Afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NIBG3PLX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4UD87XII.jpg
Die loopbruggen waren echt leuk. Alhoewel je op de hoogste dan wel geen halvegare springende Brit moet hebben. := Die hebben we even streng toegesproken voordat iemand zich daar flink bezeerde of naar beneden viel.

[ Afbeelding ]
Stuk van het treinstationnetje in Frontierland.
We dachten hé geen lange rij laten we hem hier nemen. Nou 10 minuten na ons stond het station bomvol. _O- We hadden werkelijk geluk hoewel we even hebben moeten wachten omdat ze panne hadden met de trein. :+

[ Afbeelding ]
1ste trein die panne kreeg.
[ Afbeelding ]
Onze trein die we namen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Genomen vanop de Missippiboot.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Missippiboot.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Poging om toch maar wat foto's van de disneyparade te maken maar dat was niet makkelijk als het publiek rijen dik staat, hangt en overal op klimt om het maar te zien.
[ Afbeelding ]
Aartsgevaarlijke Piraat. :+

[ Afbeelding ]
Had ik al gemeld dat er veel volk was? :+

Je kan ook niet naar huis zonder soeveniers dus doken we nog op weg naar de uitgang even de winkeltjes in Main Street in. Met dit resultaat meer mocht niet van mezelf. :=

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BOQ8HLGV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-C7EFUKPZ.jpg
Kerstboom ornamenten. :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BONSRSOV.jpg
Die Sleutelhangers vond ik echt prachtig gemaakt. Heb er een paar mee naar huis. :)

Er staan nog meer foto's in een album:

Dus wie alle foto's wilt zien kan hier kijken. http://www.mijnalbum.nl/Album=3SEXUTZG
Leuke foto's maar wat is er gebeurd met de regel van maximaal 15 foto's? Mijn mobiel bleef laden :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:22

Oeps zou ik niet goed geteld hebben? Ik zal vanmiddag eens opnieuw tellen. Desnoods zet ik er een paar meer in link.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:25

Het zijn er maar een stuk of tien teveel. Nog in de Disney Tel variant zeker? Daar kost iets van €15 meestal €25 :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:19

Kom ik toch weer even dit topic binnenvallen..
Na onze 2e klacht wéér een mail gekregen..

We krijgen wéér een uitnodiging voor een verblijf van 1 nacht en 2 dagen beide parken inclusief ontbijt..
Dit maal in Seqoia Lodge in een Montana kamer.

Ook gaan zij bekijken hoe de kwaliteit van de schoonmaak is bij de Davy Crocket Ranch.
Ze zijn stom verbaast dat dit heeft kunnen gebeuren.
''Ik kan u verzekeren dat de situatie die u beschrijft niet voldoet aan de kwaliteitseisen van Disneyland® Paris.''

Hier gaan ze dus zeker mee aan het werk.

Voor ons geen Davy Crocket meer, en voorlopig ook geen Disney meer.
Wellicht dat we over een jaartje, of anderhalf gebruik gaan maken van het aanbod, maar voor nu hoeft het van ons niet meer. Wij hebben het er niet om te doen om maar zo vaak mogelijk gratis naar Disney te kunnen, maar we hebben het erom te doen dat ze de schoonmaak gaan verbeteren en dat mensen tevreden zijn over hun verblijf!

Wat een heerlijke foto's komen hier voorbij zeg! :D
Gaaaaf!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:55

Ik ga zaterdag die kant op.
Had nog bijna een probleem gehad.... Het hotel dat ik geboekt had was geannuleerd door een probleem met de CreditCard... Gelukkig een andere optie kunnen vinden die achteraf nog goedkoper was ook :+.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:43

Ik moet zeggen dat ik het qua netheid in het park zelf en de toiletten daar ondanks de drukte erg netjes vond. Zag ook vaak personeel rondlopen met zo'n stableboy geval in hun hand rondlopen samen met borstel of iets anders.

Dus kan me voorstellen dat de hotels normaal gezien ook netjes zijn.