USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:20

Ja maar dit staat er op de amerikaanse site:

Additional Driver
What is your policy regarding additional drivers?· All additional drivers must meet all rental qualifications.

· Must appear at the rental counter with the primary renter.

· Must present a valid driver's license.

· Must sign the rental agreement.

· An additional daily fee may apply for any Additional Drivers. Click Here to see additional driver requirements and information on the fee.

The additional driver can only be added to the contract at the pick up location.

Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter qualifications are met

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:29

BarBosa schreef:
Hoe is het weer in Florida, eind december/begin januari? Is het warm genoeg om naar het strand te gaan in Miami Beach en te kunnen snorkelen etc. in de Key West? :\

Ik hoop het wel, want wij gaan er heen :Y)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:07

Ik ben vorig jaar begin januari naar Florida geweest en het was toen helaas nog best fris. Kon af en toe korte broek aan en heb 1x op het strand gelegen, maar verder viel het best tegen. Snorkelen met de manatees was zelfs met full wetsuit koud, maar snorkelen bij Key West was met alleen een spring suit al best lekker. Het was wel een bijzonder koud weer voor Florida, dus als je geluk hebt is het weer dit jaar veel warmer.

vuurneon

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:31

In het winterseizoen daalt de temperatuur van het water wel een stuk, voor snorkelen moet je de wetsuit aan.
Maar in vergelijking met Nederland is het temperatuur wel hoog hahaha, ik moest eind oktober 's avonds al wel eens de lange broek aan of een vest. Dus verbaasd mij niet als je januari dat al overdag aan moet.
Kan inderdaad even frisjes zijn dan, maar met volle zon en uit de wind kun je vast wel een stranddag erbij hebben. Key west schijnt vaak beter te zijn :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:18

BarBosa schreef:
EvaC schreef:
Barbosa, hoe was NY? Al helemaal in kerstsfeer? En het hotel, hoe beviel dat? O:)

Locatie van het hotel was top! :j Maar de inrichting/meubilair kan wel eens een opfris beurtje gebruiken. Harde handdoeken met gaten erin, we hadden maar één werkend stopcontact in de kamer en het personeel is niet heel professioneel. Maar het was warm in de kamer, misschien wel te warm en de bedden sliepen wel goed. Dus voor het geld wat je ervoor betaald is het prima, maar verwacht er gewoon niet teveel van ;)

NY was super! Ik zou je wel aanbevelen van te voren beslissen wat je perse wilt zien en wat je minder belangrijk vind. Maak een goede planning met locatie' s zodat je niet onnodig tijd verspilt. Een advies van mij is als je het statue of liberty wilt bezoeken niet de gratis ferry te nemen, deze ferry vaart alleen langs de eilanden. Als je de ferry in het Battery park neemt voor 13 dollar bezoek je het eiland en ook het Ellis Island, heel interessant over de duizenden immigranten die naar Amerika kwamen.

Verder stonden wij elke ochtend vroeg op, zodat we negen uur op de locatie waren waar we iets wouden bezoeken. Zodoende hebben wij nooit lang in een rij hoeven te staan.
De kerstsfeer viel mij nog een beetje tegen, maar mij Rockefeller stond de inmens grote kerstboom al in de steigers om hem op te tuigen. Misschien waren wij net ietjes te vroeg voor de totally kerstsfeer.

Aah bedankt voor je reactie! :D

Wij gaan over 3,5 week al :D

We hebben in Excell al een hele planning gemaakt van dag tot dag, de vriendin waarmee ik ga is in april ook geweest dus qua plannen maakt dat het wat makkelijker omdat zij al weet wat een beetje bij elkaar ligt. Ons plan is ook om elke dag vroeg op te staan. We gunnen ons alleen op eerste kerstdag een "uitslaapdagje" te houden omdat dan toch alles dicht is.

Ik ben echt super benieuwd naar de opgetuigde boom bij Rockefeller center!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:08

Ow wat supergaaf EvaC!! Lijkt me echt geweldig! Heel veel plezier alvast. De voorpret alleen al... ;)

Qua auto huren heb ik alleen ervaring met Alamo. Nu twee keer van gehuurd en heel tevreden over. Eerste keer waren we met z'n vieren waarvan drie onder de 25: toen hebben we voor Alamo Gold Underage gekozen. Tweede keer waren we met z'n tweeën en beiden minstens 25: toen hebben we voor Alamo Gold gekozen. Hun website is overzichtelijk, duidelijk en makkelijk. Overigens kennen ze die pakketten bij Alamo in Amerika helemaal niet. Ik begon erover en die man begreep het niet en zei dat dat iets van Alamo Europa is... 8)7

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:53

MoniqueT schreef:
Ha, wordt alleen wat lastiger communiceren met je tripadvisors deze keer dan Linda :-)

Maar veel medicatie uit de USA is ook online te bestellen, deed dat voorheen ook wel voor bepaalde dingen.

Ja idd wat lastiger, maar dankzij internet komen we een heel end (zo samen met jullie ;) )

Welke websites bestelde jij altijd?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 05:41

Waar in de Keys is het overigens het beste om te overnachten? Key West, Big Pine Key, Key Largo, Marathon of Islamorada?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 05:50

Key West. :j Op de andere Keys valt niet zo veel te beleven, zeker 's avonds. Je kan vanuit Miami naar Key Largo gaan om te snorkelen en dan onderweg naar Key West de andere Keys bekijken. Wij hadden maar 1 overnachting in Key West, maar had er graag nog een nachtje bij geplakt.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 07:21

Even een berichtje hier tussendoor: HET SNEEUWT!! :P

Net een superwarme week in New York gehad, komen terug in het 'warme Mississippi', nou nee hoor. We gaan de winterperiode in! :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:24

Guinevere schreef:
Key West. :j Op de andere Keys valt niet zo veel te beleven, zeker 's avonds. Je kan vanuit Miami naar Key Largo gaan om te snorkelen en dan onderweg naar Key West de andere Keys bekijken. Wij hadden maar 1 overnachting in Key West, maar had er graag nog een nachtje bij geplakt.

Goed, ik heb net een mooi hotel gevonden voor Key West :) Wij blijven er 2 nachten.

Iemand nog tips voor Austin?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 08:47

Ben echt jaloers EvaC...

Ilse_C, dat is ook wat! :D Doe eens een foto!

Yasmine, leuk dat je een hotel gevonden hebt op Key West. Ik vond het daar erg leuk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:43

Sneeuw??? Ieh....wij zitten nu een week in las vegas en het is elke dag tussen de 22 en 30 graden.....

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:50

Toekie schreef:
Ow wat supergaaf EvaC!! Lijkt me echt geweldig! Heel veel plezier alvast. De voorpret alleen al... ;)

Dankje! :D

De voorpret is echt gigantisch :D New York is mijn absolute droomwens en om dan ook nog eens met kerst te gaan is echt waanzinnig :D

Gelukkig heb ik een vriend die het niet erg vindt om "alleen" te zitten met kerst, anders had ik niet geweten wanneer ik had moeten gaan.

Ik zal hier dan wel af en toe een fotootje plaatsen, kunnen jullie meegenieten!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:24

Leuk hoor EvaC!

Vind het wel leuk dat ik straks een jaar in NYC zit - kan ik tenminste alle leuke feestdagen meemaken, die heb ik dit jaar toch wel een beetje gemist (Halloween, Thanksgiving, etc).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:56

Mag ik even melden dat we volgende week alles gaan boeken en plannen! Ik ben zo beniuewd, mijn droom word werkelijkheid!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:10

Gefeliciteerd!!! :D

Yasmine, key west is inderdaad een goede keus! Snorkelen op key largo is wel aan te raden :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:11

liberty schreef:
MoniqueT schreef:
Ha, wordt alleen wat lastiger communiceren met je tripadvisors deze keer dan Linda :-)

Maar veel medicatie uit de USA is ook online te bestellen, deed dat voorheen ook wel voor bepaalde dingen.

Ja idd wat lastiger, maar dankzij internet komen we een heel end (zo samen met jullie ;) )

Welke websites bestelde jij altijd?

Ik ben daar ook benieuwd naar :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:03

Heel eerlijk? Ik weet het niet meer. Ik bestelde altijd vitaminen daar. Ik ga even zoeken op het Amerikaforum ...

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:01

En helaas -O-
Gisteravond sneeuwde het nog flink, vanmorgen was alles verdwenen. Erg jammer, want iedereen hoopte echt op een laagje sneeuw :P

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:05

lesilla schreef:
Mag ik even melden dat we volgende week alles gaan boeken en plannen! Ik ben zo beniuewd, mijn droom word werkelijkheid!

Super Lesilla!! Je eerste keer??? Ik vond de eerste keer dat ik in Amerika was werkelijk onvergetelijk!!! Heel onwerkelijk dat ik na al die jaren eindelijk in het land van mijn dromen was :D . Ik weet nog dat ik achter in de huurauto zat en we van het vliegveld in Orlando wegreden en ik had alleen nog maar een big smile op mijn gezicht toen ik door de achterruit keek :D .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:52

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:31

vuurneon schreef:
Gaaf! Oud en nieuw dus in de vs voor jou?

Waar ga je heen?

Jup! Ik ga terug naar de plek waar ik een jaar heb gewoond en de plaatsen daaromheen. Ik woonde in Highland, Utah. Dus ik vlieg naar Salt Lake City en ik ga kijken hoe mijn high school vrienden nu wonen op campus, in appartementen... etc. Couchsurfen bij vrienden en weer langs bij mijn hostfamily. Een vriendin van mij gaat trouwen op 30 december dus daar kan ik nu ook mooi bij zijn. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:23

Bedankt voor de tips, Toekie! *zet op lijstje*

Onze trip is helemaal definitief, morgen nog de laatste ho(s)tels boeken, auto reserveren en dan zijn we er klaar voor :) Er zitten een paar flinke rijdagen bij (Santa Fe - San Antonio en Austin - New Orleans), maar we hebben 4 bestuurders, dus het moet lukken.

21 december: vliegen Vancouver - San Francisco
22 december: SF
23 december: SF
24 december: SF - Lake Tahoe
25 december: Lake Tahoe
26 december: Lake Tahoe - SF
27 december: SF - LA
28 december: LA
29 december: LA - motel stopover onderweg naar Vegas
30 december: Las Vegas
31 december: Las Vegas
1 januari: Las Vegas
2 januari: Las Vegas - Flagstaff/Grand Canyon
3 januari: Flagstaff/Grand Canyon
4 januari: Flagstaff - Santa Fe
5 januari: Santa Fe
6 januari: Santa Fe - San Antonio
7 januari: San Antonio
8 januari: San Antonio - Austin
9 januari: Austin
10 januari: Austin - New Orleans
11 januari: New Orleans
12 januari: New Orleans
13 januari: vliegen New Orleans - Miami
14 januari: Miami
15 januari: Miami
16 januari: Miami - Florida Keys
17 januari: Florida Keys
18 januari: Florida Keys
19 januari: Keys - Naples/Everglades
20 januari: Naples/Everglades
21 januari: Naples - Fort Myers
22 januari: Fort Myers - Orlando
23 januari: Orlando

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:24

Wow! Pittige tocht zo te lezen, maar fijn dat er 4 bestuurders zijn! Dat scheelt enorm :)